i30 - výměna motoru v 107 000 km

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Pampa
**
Příspěvky: 236
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Pampa »

copper5252 píše: jinak do pneumatik nepoužívám vzduch , ale plyn určeny k planění pneu ! nejspíše to bude smněs helium argon dusík atd a proč to dělám protože tahle smněs má skoro nulovou roztažnost na rozdil od klasického vzduchu !
No pekne, to bude asi chciet nejaku novu ucebnicu termodynamiky plynov ... to bude az na nobelovku by som povedal : - ))))))))))))))))))))))))))))
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Reklama
 

copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od copper5252 »

sory nejsem fyzik nebo jak se to sprosté slovo piše :) napsal jsem co mi řekly
asi jsme to napsal blbě žadný plyn nemuže mít nulovou roztažnost , nevím parametry plynu a jejich roztažnost vučí jejich teplotě , ale rozhodně bude daleko menší roztažnost než u klasického vzduchu ! směs na plnění pneu do zavodních pneu na zavodní auta asi najky duvod to bude mít proč nepoužívají klasikcý vzduch :)

to petzl62: jak jim chceš dokázat že ten filtr nevymněnily ? rad se nechám poučít ? je to tvrzení proti tvrzení ! navíc jsem na to přišel až za 2 mněsíce ! že mi jak si nevymněily kabinový filtr !
jsem z ostravy kam mám podle tebe jezidt do servisu ? raly servis mám kousek , druhé servis co je u makra , tam je to ještě horší než v raly , několikrát jsem tam byl když jsem chtěl neco reklamovat , tak zaprvé nemněly nikdy čas v dohledné době za druhé něco jako nahradní auto asi vubec neznají , jelikož mi milostivě zdělyli že žadné momentalně nemaji ! ale hlavně že z nahradnímy auty jezdi zamněstnanci servisu domu :( ! to už jsem tady na foru taky někde řešíl že hunday servisi namaji nahradní auta , a pak viditě jak zamněstanec si odjíždí domu nahradním autem ! bohužel tahle situace je všude stajná jak hunday tak škoda servisy ! maji k nahradním autum stejný přístup !

a jako bonus je zcela běžná praxe a to i hunday a škoda že někteří zamněstanci jezdí novými auty a pak je prodaji jako nové z nulovým najezdem :)))
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
motorol
***
Příspěvky: 722
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od motorol »

copper5252 píše:sory nejsem fyzik nebo jak se to sprosté slovo piše :) napsal jsem co mi řekly
no jestli to tam plní jen ženský...
jinak plní to dusíkem, kterého je v obyčejném vzduchu 78%
a I ten obyčejný vzduch tam je take, protože když to obouvají tak to nedělají ve vakuu
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Pampa
**
Příspěvky: 236
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Pampa »

copper5252 píše:sory nejsem fyzik nebo jak se to sprosté slovo piše :) napsal jsem co mi řekly
asi jsme to napsal blbě žadný plyn nemuže mít nulovou roztažnost , nevím parametry plynu a jejich roztažnost vučí jejich teplotě , ale rozhodně bude daleko menší roztažnost než u klasického vzduchu !
Ak nie si fyzik, tak potom nezostava ine, len verit, ze vsetky plyny sa chovaju rovnako, pokial nepresiahnes teplotu kondenzacie, alebo disociacie, vsetky sa s teplotou roztahuju , komprimuju, expanduju, dokonca sa aj skladaju z rovnakeho poctu molekul a to rovnako nech je to aky chce plyn (Avogadrova konstanta: 22,4 litra plynu pri normalnej teplote a tlaku ma 6,022 x 10^23 molekul ... akehokolvek plynu ) : - ))

Dusik je odpad pri destilacii vzduchu ked sa z neho dostavaju ziadane plyny ako kyslik, helium atp, takze co urobime s dusikom? no predame ho, ked zanho niekto zaplati ... preco by sme ho len tak vypustili : - ))

kedze je to odpad, je to najlacnejsi "skoroinertny" plyn, takze hladal by som chemicke vlastnosti (neoxiduje gumu, menej "ubuda" kedze ma vecsie molekuly ako kyslik), nie fyzikalne vlastnosti. Mozno s vynimkou "suchosti" dusika po destilacii, takze nema v gume v mraze co kondenzovat (to by potom pri - 20 naozaj nejaky meratelny ubytok tlaku proti vlhkemu vzduchu mohol byt, ale to by si v pneumatike musel mat hodne vela vody : - ))) ). Slusny kompresor ma ale odlucovac vody. Takze nepumpuj gumy rucnou pumpou v teplom letnom dazdiku a nemus investovat do cervenych ciapociek.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od copper5252 »

jak jsem psal není to je dusík ale argon helium atd neznám přesné složení ale klidně se se zajedu zeptat do Linde kde to prodavaji
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Pampa
**
Příspěvky: 236
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Pampa »

copper5252 píše:jak jsem psal není to je dusík ale argon helium atd neznám přesné složení ale klidně se se zajedu zeptat do Linde kde to prodavaji
Samozrejme, je to odpad po destilacii vzduchu .. takze je tam proste co zostalo

a nech je to co chce, pokial je to plyn a nie zelezne piliny, olovene broky do vzduchovky, alebo slivovica, alebo nieco podobne, roztahuje sa to rovnako : - )))
a to s koeficientom 1 / 273,15 ... Charlesov zakon .. to je proste fyzika, to neokeca ani ziadny pneumatikolog z gumoservisu, ani zavodnicky guru.

https://sk.wikipedia.org/wiki/Teplotn%C ... avos%C5%A5

Ak na to je nejaky dovod (o nicom jasne pozorovatelnom normalnym clovekom neviem) tak to nie je ina tepelna roztaznost.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Tudy »

Dusík/argon/helium má horší tepelnou vodivost než vzduch, takže se hůře zahřívá, tzn. že v pneu v důsledku méně kolísá tlak.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Pampa
**
Příspěvky: 236
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Pampa »

Tudy píše:Dusík/argon/helium má horší tepelnou vodivost než vzduch, takže se hůře zahřívá, tzn. že v pneu v důsledku méně kolísá tlak.
1/ mas pravdu ... napriklad Dusik ma tepelnu vodivost 2% horsiu ako vzduch

2/ takze sa zahrieva nie horsie ale pomalsie ... o 2 % cize za predpokladu ze by sa ten plyn v pneumatike nepohyboval (konvexia prudenim), na co si pri jazde rozhodne nevsadim (ale s radostou si vsadim na to ze sa celkom statocne za jazdy premiesava, takze nejake tepelne odpory nehraju rolu) tak by sa za zahrial nie sa 100 minut ale za 102, neviem ci je to zrovna vyhra (keby to tak bolo) :D

3/ mimochodom ak mame v gume 2atm a povodne tam bol pri obuvani vzduch (ako uz zaznelo), tak ten rozdiel uz nie je 2% ale len 1% :D

zameral by som sa predsa len radsej na tu chemiu :D
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od copper5252 »

tak pak mi neni jasný duvod proč "zavodní auta " plni jen smněsí ? a ne klasikým vzduchem :) bylo by to levnější ! ja jsem pneu začal plnit smněsí proto že mi bylo řečeno že má menší roztažnost než klasikcý vzduch ! nenepadlo mně to ověřovat :) jestli to tak je nebo není , myslím že nikdo neověřuje každou kraviny jestli to tak je nebo není :)
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od copper5252 »

někdo tu psal že snad zavedou při serviskách dukladnou kontrolu katu , jen že stačí aby byl kat načnutý a bordel z katu načne motor (podře/vydře) a v servisu ho v tichostí vymnněí ! a když vám pak motor např za 40tkm cipne , tak podle servisu už na vině nebude kat ale určítě jak z autem jezdíte :) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20052
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Axel.Foley »

Pochybuji, že by měl servis katalyzátory skladem. Také bych rád věděl, jakým rohlíkem by opíjeli zákazníka, že mu auto po servisní prohlídce vrátí až za několik dní - t. j. až dorazí katalyzátor...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od copper5252 »

heh myslíš si že je problem jeden kat držet na skladě ? není!!! a navíc do druhéhe dne by jim ho dovezly
ještě větší zmetkovina by bylo kdyby vyfotily kat jiný a tvrdily tohel je váš vypadá jako nový :)

mně servisní prohlidka trvaly dva dny mněl jsem nahradní auto takže mit to nevadilo :)
kolikrát v servisu vídím že lidi jdou na servisku a berou nahradní auto a domlouvají se že jejich auto bude za 4 dny třeba :)

ps vychámzím takové a podobné kotrmelce " servis hu už dělaly a dělají !

ps dokonce je tu jeden na foru kterému v servisu a tichosti vymněnily motor !
Naposledy upravil(a) copper5252 dne 02 kvě 2018, 20:39, celkem upraveno 2 x.
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
motorol
***
Příspěvky: 722
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od motorol »

Jiný kraj, jiný mrav. Mě náhradní auto nikdy nenabidli. 1. a 3. prohlídku jsem měl na počkání. 2. byla ráno dam, večer vyzvednu, takže mít auto x dni v servisu není zrovna nenapadne...
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od copper5252 »

ano možná v jiných servisech to jinak nevím mám skušensot ze třema autorizákama raly auto laros hrabová nebo jak se jmenují a další už si nespomenu jak se jmenoval ale postoval jsem to tu na foru ,

nahradní auto si člověk musí vybečet ! jinak nic nedostane ! to víš i zamněstnaci servisu si v něčem musí vozit prdele tak proč ve vlastní když maji servis "plny" aut co jsou jako nahradní ! pak se člověk divi že nemaji nahradní auto a čeka se na něho třeba 2 až 3 týdny ! udajně až se něco uvolní :)
bohužel tenhle nešvar je ve všech autorizovaných servisech !

tak já dicky čekám z drobnostmy co jsou na zaruku až na ganrančku pak se to dělá při jednom
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20052
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Axel.Foley »

copper: Máš pravdu, jiný kraj, jiný mrav - vždy všechny garančky byly provedeny na počkání, žádné x dní v servisu! Co na tom chceš tak dlouho dělat? ](*,) Tohle by si zkusil servis jednou a víc mně neuvidí, ani nedodělá garančku. Navíc na servisní prohlídku je daná časová norma, tak ať mi nikdo netvrdí, že to nestihne.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“