Tuhost řízení I30?

Tlumiče, nápravý, brzdy.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
smejky2
*
Příspěvky: 19
Registrován: 09 kvě 2011, 12:27
Bydliště: Kostelec nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Tuhost řízení I30?

Příspěvek od smejky2 »

Ahoj lidičky,
pokud se servo dostane do krajní polohy a řidič se stále drží volant v plném rejdu, posilovač se snaží stále zabírat, jelikož jede v režimu na 100%, myslí si, že stojíte, parkujete. V rychlosti nad 40 km/h ti to neudělá. Měl jsem fábku a té při vytočení volantu do krajní polohy přestal stíhat alternátor, čili důsledkem byl úbytek(kolísání) napětí a vše včetně potkávaček, palubky atd. ti viditelně ubralo na intenzitě, poblikávalo. Osobně si myslím, že se jedná o typickou vlastnost elektro-hydraulických posilovačů ve všech aut, co je používají. Možná jen vozy střední a vyšší třídy mají nějakou vychytávku nebo používají pouze hydraulický posilovač, který tímto jevem netrpí.
Když jsem měl v plánu koupit další vůz, měl jsem v merku tyto značky Škoda O2 TOUR(starší přední světlomety), Renault Megane or Fluence, Kia CeeD, Kia Venga a i30. Po prohlídnutí všech vozů jsem vyškrtl oba modely Renaultu, Vengu a O2. Už jsem byl rozhodnutý pro Ceeda, ale ozvali se mi z http://www.hasa.cz, že momentálně mají skladem i30CW START + metla a manuální klima a to za 259000,- Kč. Auto jsem si prohlédl a koupil. Musím podotknout, že za etalon nižší střední třídy považuji O2, ale ta v porovnání s i30CW se stejnou výbavou byla o 100.000,- dražší a ještě k tomu chtěli za 4 letou záruku příplatek 4.000,-. Když jsem si kupoval v roce 2001 Fabii, narval jsem si tam všechny možné hovadiny a cena vozu s českým 1.4 MPI byla královských 440.000!!!! V porovnání, co jsem dal za :hyu: , je to nesrovnatelné, užitná hodnota je jednoznačně na straně i30. Auto bylo slušné, výfuk vydržel origo (až na vlnovec) 10 let, ale jinak se mi po 3 letech vysral kabelový svazek cca 20000 Kč, po 6 letech servo cca 25000 a o čidla úhlu natočení kol jsem měnil celkem 4x. Proto jsem se rozhodl pro vůz, u kterého mi výrobce dal 5 letou záruku. Nepatřím mezi hovada, co půjdou reklamovat kdejakou blbost např. skřípající plasty, jelikož za tu cenu bych měl FII a tam by to v zimě vrzalo také, ale když odejde kterákoliv řídící jednotka, převodovka, posilovač, tak to budu jednoduše reklamovat, takže asi tak. Auta se po 5 letech zbavím a půjdu opět do nějakého modelu od výrobce, který mi dá alespoň 5 letou záruku a samozřejmě bude model slušně vypadat a přinese určitou užitnou hodnotu. Když jsem si vybíral před 10 lety auto, srovnával jsem to i s :hyu: Getz a ten byl oproti fabii, 206tce celkem škaredý, kdyby mi někdo tvrdil, že další auto bude :hyu: , tak bych se mu vysmál :-). Ovšem dnes je situace jiná za necelých 260K mám vůz nižší třídy s plno airbagy, rádiem, klimou, PP, metlou, s výkonným motorem, slušnou spotřebou a i designem, který dokáže leckoho oslovit :-).
Určitě chápu, že to pěkně naštve, když dáš za auto těžce vydělané peníze a neustále reklamuješ servo, ovšem když ti ho vždy zatím vymění, tak bych to tak nehrotil (vím,lehce se mi to říká), holt na tebe vyšel zmrvený kus. Prostě si příště kup jinou značku a uvidíš.

P.S. to klepání moc na youtube je celkem slyšet, ale kdybys slyšel "mňoukání" u mé kdysi nové fábie, jó, posilovač TRW, s tím jsem si také užil :-).
exŠkoda Favorit 136
exHyundai i30CW 1.4 CVVT
exHyundai ix35 1.7CRDi
exPeugeot 107 1.0
exHyundai i40 104KW
Škoda Fabia I combi 1.4MPI
Škoda 120 l rv 1988
Škoda Fabia III 44 KW
Hyundai i30 FB 1.4 T-GDi 103KW
Reklama
 

willy50
****
Příspěvky: 1095
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Tuhost řízení I30?

Příspěvek od willy50 »

Jen krátká poznámka:
70A je úplný prd, zkuste si zjistit jaké odběry mají elektromotory v v modelech(autíčka, lodě)
Vlček Pavel
*
Příspěvky: 43
Registrován: 14 zář 2011, 11:10

Re: Tuhost řízení I30?

Příspěvek od Vlček Pavel »

smejky2 píše:Ahoj lidičky,
pokud se servo dostane do krajní polohy a řidič se stále drží volant v plném rejdu, posilovač se snaží stále zabírat, jelikož jede v režimu na 100%, myslí si, že stojíte, parkujete. V rychlosti nad 40 km/h ti to neudělá. Měl jsem fábku a té při vytočení volantu do krajní polohy přestal stíhat alternátor, čili důsledkem byl úbytek(kolísání) napětí a vše včetně potkávaček, palubky atd. ti viditelně ubralo na intenzitě, poblikávalo. Osobně si myslím, že se jedná o typickou vlastnost elektro-hydraulických posilovačů ve všech aut, co je používají. Možná jen vozy střední a vyšší třídy mají nějakou vychytávku nebo používají pouze hydraulický posilovač, který tímto jevem netrpí.
Když jsem měl v plánu koupit další vůz, měl jsem v merku tyto značky Škoda O2 TOUR(starší přední světlomety), Renault Megane or Fluence, Kia CeeD, Kia Venga a i30. Po prohlídnutí všech vozů jsem vyškrtl oba modely Renaultu, Vengu a O2. Už jsem byl rozhodnutý pro Ceeda, ale ozvali se mi z http://www.hasa.cz, že momentálně mají skladem i30CW START + metla a manuální klima a to za 259000,- Kč. Auto jsem si prohlédl a koupil. Musím podotknout, že za etalon nižší střední třídy považuji O2, ale ta v porovnání s i30CW se stejnou výbavou byla o 100.000,- dražší a ještě k tomu chtěli za 4 letou záruku příplatek 4.000,-. Když jsem si kupoval v roce 2001 Fabii, narval jsem si tam všechny možné hovadiny a cena vozu s českým 1.4 MPI byla královských 440.000!!!! V porovnání, co jsem dal za :hyu: , je to nesrovnatelné, užitná hodnota je jednoznačně na straně i30. Auto bylo slušné, výfuk vydržel origo (až na vlnovec) 10 let, ale jinak se mi po 3 letech vysral kabelový svazek cca 20000 Kč, po 6 letech servo cca 25000 a o čidla úhlu natočení kol jsem měnil celkem 4x. Proto jsem se rozhodl pro vůz, u kterého mi výrobce dal 5 letou záruku. Nepatřím mezi hovada, co půjdou reklamovat kdejakou blbost např. skřípající plasty, jelikož za tu cenu bych měl FII a tam by to v zimě vrzalo také, ale když odejde kterákoliv řídící jednotka, převodovka, posilovač, tak to budu jednoduše reklamovat, takže asi tak. Auta se po 5 letech zbavím a půjdu opět do nějakého modelu od výrobce, který mi dá alespoň 5 letou záruku a samozřejmě bude model slušně vypadat a přinese určitou užitnou hodnotu. Když jsem si vybíral před 10 lety auto, srovnával jsem to i s :hyu: Getz a ten byl oproti fabii, 206tce celkem škaredý, kdyby mi někdo tvrdil, že další auto bude :hyu: , tak bych se mu vysmál :-). Ovšem dnes je situace jiná za necelých 260K mám vůz nižší třídy s plno airbagy, rádiem, klimou, PP, metlou, s výkonným motorem, slušnou spotřebou a i designem, který dokáže leckoho oslovit :-).
Určitě chápu, že to pěkně naštve, když dáš za auto těžce vydělané peníze a neustále reklamuješ servo, ovšem když ti ho vždy zatím vymění, tak bych to tak nehrotil (vím,lehce se mi to říká), holt na tebe vyšel zmrvený kus. Prostě si příště kup jinou značku a uvidíš.

P.S. to klepání moc na youtube je celkem slyšet, ale kdybys slyšel "mňoukání" u mé kdysi nové fábie, jó, posilovač TRW, s tím jsem si také užil :-).
Ahoj smejkytúú!

Já mám i30 od května 2008 a musím říci, že není většího šmejdu. Asi nemá smysl popisovat všechno co to dělá a všechno co to nedělá a má dělat. Místo abych jezdil a užíval si radosti z pěkného auta, tak jezdím po servisech a doslova se DOPROŠUJI oprav. Jestli si příteli myslíš, že ti jen tak v autě za 250 tisíc vymění servo v ceně 80tis (75 cena a 5 práce) tak se bohužel mýlíš. Pokud jim řekneš že to dáš k soudu, tak tě jenom politují s úsměvem na rtech. Hravě ti u soudu dokáží, že nějaké klepání v řízení je tzv "provozní hluk", který nemá na bezpečnost vozidla vliv. A je na tobě, abys dokázal, že tomu tak není. A tady ti výrobci šmejdů právě spoléhají na to, že se většina lidí soudit nebude. Spíš jim bude vadit prezentace v médiích, čímž by byl ohrožen prodej. Mně už psalo hodně majitelů i30, kteří mají podobné problémy s řízenmím jako já. Řeší to tak, že i30 prodají pod cenou aby se ho zbavili a koupí si jiné auto. Bohužel už lidé vědí, co je i30 zač a raději volí variantu - koupit třeba hnusnou Thálii, ale jezdit bez problémů. A Hyundai právě naláká takové lidi jako jsme my, co si řeknou, že za takové peníze tak vybavené auto jinde nedostanu. A potom platíš a Hyundai proklínáš. A Nošovice stále montují ty šmejdy a vůbec jim nevadí, že v posilovači je závada. Takže se měj smejky a přeji ti, abys neměl problémy jako spousty jiných a abys opravdu jenom jezdil.
Pavel.
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Tuhost řízení I30?

Příspěvek od Hardcam »

Povazovat za etalon Octavii, kdyz na jeji technicky jednodussi sestre se vyserou celkem podstatne dily (takove, diky kterym akorat zustanete stat) za 50 tisic je ponekud zvlastni, ale proti gustu. Skoda byla vzdy jen etalon prodeje (pozor, fleetoveho, pokud se jedna o osobni vlastnictvi, Octavii by porazily i vozy francouzske produkce) a predrazenosti, rozhodne ne spolehlivosti. Skoda prim a ani zadnou jinou roli ve spolehlivosti v minulych 10ti letech nehrala, takze i v tabulkach od ADACu a mnoha jinych agentur a spolecnosti ji lze jen tezko hledat v prednich prickach. Za etalon se tedy da povazovat rekneme cokoliv jineho (Auris, Lexus IS a dalsi).
Panu Vlckovi se tady podarilo rozsirit paniku a majitele i30 primet k tomu, aby za jizdy nedelali nic jineho, nez poslouchali nejruznejsi zvuky a vsugerovali si, ze problem s rizenim maji taky (nekteri mi to tak popsali). Pripady s vadnym rizenim, o kterych vim, dopadly vzdy na prvni pokus dobre a bez ohaneni se soudem. Vzdy je to o tom s kym budete jednat a JAK budete jednat.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
smejky2
*
Příspěvky: 19
Registrován: 09 kvě 2011, 12:27
Bydliště: Kostelec nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Tuhost řízení I30?

Příspěvek od smejky2 »

Ahoj lidičky,

to Pavel: nějaké mírné hučení-cvaknutí pří otáčení koly u svého stojícího auto také slyším, ale spíše si to spojuji s nástupem posilovače, takže to osobně řešit nebudu, až se z útrob motorového prostoru budou linout šílené zvuky spojené s činností servo-motoru, budu to určitě reklamovat, dříve ne, jelikož to nepovažuji za problém. Osobně zastávám názor, že za svých 260K jsem dostal slušný vůz. Jediné, co mě mírně uvadí do nervoznějšího stavu při řízení jsou plastové podběhy. Když jedu po polní cestě, nadělají odlétající kamínky od kol pěkný bordel :-). Jak zmiňuji v předchozím příspěvku, v minulosti jsem značkou :hyu: opovrhoval a nikde není psáno, že i30CW časem bude mít tolik závad, že se je jí rád zbavím a výrobci nebudu moci přijít na jméno, ale zatím jsem opravdu spokojen resp. se nepřihodilo nic, čemu bych měl věnovat větší pozornost a pevně věřím, že až se něco důležitého, drahého "vysere", tak hyundai k tomu bude i tak přistupovat, ostatně přidaná hodnota 5tileté záruky při výběru vozu hrála nemalou roli. Nevím, kolik si za svou i30ku dal, jáký vůz by si s přihlédnutím na tehdejší ceny zvolil při návratu v čase?
P.S. brácha si koupil před 3 lety Logana a je s ním spokojený, velmi se mi divil, že jsem šel do hyundaie (jako já jemu kdysi proč dacie), jelikož to považuje za sračku, každý má svůj názor, své priority při pořizování vozu, někdo si raději koupí 5 let starou A8 za cenu nové i30ky, spíše jsem rád za tu možnost, si vybrat mezi tím co chceš/ co dovolují finance, před revolucí toho moc na výběr asi nebylo :-).

to Hardcam: Octavia2 je pro mě naprosto jasný etálon nižší střední třídy, jelikož jsem škodovkář :-) a tím je vše řečeno, tak s Aurisem na mě nechoď:-). Mimochodem jsem na něj při výběru také myslel, byl jsem se na něj podívat na Čerňáku u Freye, nesedil mi interiér, řadička pěkně vyvýšená, ale ručka tak pro mě divně utopená, ale je to můj subjektivní pocit, spolehlivostí určitě COOL. Teď trošinku rozuměji, mám rád německý konzervativnější přístup k designu palubní desky, gigantický kufr, který stejně moc nevyužiješ, zpracovaní, použité materiály atd. prostě se mi jednoduše líbí. Jasně, kabelové svazky, servo......po necelých 3 letech od koupě bylo fakt k zbláznění, když ti kabelový svazek zkratoval vše a palubní deska ti blikala jak vánoční stromeček, oprava s prací cca 22000 a 3/4l roku po záruce. Ale neřešil jsem, bylo nás víc, škodovka začala dodávat jiný typ serva tuším KOYO a byl klid. Ostatně se výrobce poučil a Roomster nebo FII tímto již netrpí. Ovšem ta cena za OII, byla prostě nějak přemrštěná. Jsem rád, že škodovka hlavně díky konkurenci přepracovala ceník, takže se do budoucna uvidí, jaký vůz si koupím příště. Zatím jsem hrdý majitel i-třicky a rozhodně volby nelituji a předpokládám, že v budoucnu litovat ani nebudu.

Šmejky
Naposledy upravil(a) smejky2 dne 16 lis 2011, 19:23, celkem upraveno 1 x.
exŠkoda Favorit 136
exHyundai i30CW 1.4 CVVT
exHyundai ix35 1.7CRDi
exPeugeot 107 1.0
exHyundai i40 104KW
Škoda Fabia I combi 1.4MPI
Škoda 120 l rv 1988
Škoda Fabia III 44 KW
Hyundai i30 FB 1.4 T-GDi 103KW
Odpovědět

Zpět na „i30 Podvozek a řízení“