Opěrky hlavy

Přístrojovka, ovladače, sedadla, zavazadlový prostor.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
tatchwud
***
Příspěvky: 939
Registrován: 05 črc 2008, 23:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Opěrky hlavy

Příspěvek od tatchwud »

i30 píše:tatchwud:
Ospravedlňujem sa za šírenie poplašnej nepravdivej správy :mrgreen:
Tiež nemám dva metre tridsať, a zle sa mi sedelo.Podložené mám predné skrutky-Dal som tam miesto podložiek maticu M16.
Jednoducho pri dobre nastavenom sedadle a operadle, som nemal stehná opreté o sedadlo a týmto podložením je to žúžo.
Na vyskúšanie len povol a vyber predné skrutky, podlož niečím, moc sa nekývaj [-X .A JE TO :mrgreen:
No ale to sedíš potom jako kdybys seděl do kopce,ne? No ale když ti to vyhovuje..... :-k
i30, Champaigne Silver, style, 1.6,benzín, 09/2008
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
Reklama
 

misokl
*
Příspěvky: 35
Registrován: 15 dub 2009, 16:46

Re: Opěrky hlavy

Příspěvek od misokl »

Čaute

Super nápad. Mne tie opierky hlavy vyhovujú. Sú super. Zatiaľ sa im ani jedny nevyrovnali. V žiadnom aute si ich neviem poriadne nastaviť. Lepšie povedané, vždy po nastavení a opretí o ne sa niekam posunú. Takže ma to po chvíľke prestane baviť a nechám to tak. A v I30 držia nádherne. Jedine čo mi prekáža je lakťová opierka. Mohla by byť o 3,4 cm dlhšia. Mám operú ruku len o kraj keď držím volant. Alebo aby šiel volant 2,3 cm viacej vytiahnuť. Ale to je jediné. INAK SUPER POSED a BOMBA pohodlie.
i30 COMFORT 1,4i MPI DOHC CVVT, Farba: Continental Silver (2R)
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Opěrky hlavy

Příspěvek od alarm »

tatchwud:
Máš pravdu, z časti-sedím do kopca.S časti preto, lebo sedák sa dá nastaviť na ten istý uhol pri klesaní výškového nastavenia-ale vtedy prd vidím.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
Uživatelský avatar
Chrochnik
*
Příspěvky: 94
Registrován: 01 kvě 2009, 19:56
Bydliště: Ostravsko

Re: Opěrky hlavy

Příspěvek od Chrochnik »

Digis píše:Mám auto asi tři týdny, a stále si nemohu zvyknout na opěrky hlavy, které jsou nakloněné dopředu a i když je mám nastavené aby se skláněly co nejméně dopředu stále mě po jízdě bolí z krkem a to nejen mě , ale i spolujezdci. Byl jsem zvyklej mít hlavu volně a když jsem potřeboval tak jsem zaklonil hlavu o pár cm dozadu a opřel se o opěrku, ale tady to bohužle nejde. Člověk je opřen stále, rozumím tomu, že to je kvůli bezpečnosti, ale zatím si na to nemohu zvyknout.
Jak jste na tom vy?
Tak to já jsem asi divnej, protože opěrky mám v přední poloze a přesto se za jízdy opěrky hlavou nedotýkám. Nevím čím to je, musím se na to zítra zaměřit, možná je to větším sklonem opěradla.
Hyundai i30 , 1.4 CVVT Comfort + ESP , r.2009
SKV
**
Příspěvky: 216
Registrován: 05 dub 2009, 19:10
Bydliště: Brněnsko

Re: Opěrky hlavy

Příspěvek od SKV »

Opěrky mi vyhovují, byl jsem už od Rencka zvyklý, že mám kontakt s opěrkou hlavy, takže z opěrek u i30ky je u mě radost veliká.
i30 píše:tatchwud:
Máš pravdu, z časti-sedím do kopca.S časti preto, lebo sedák sa dá nastaviť na ten istý uhol pri klesaní výškového nastavenia-ale vtedy prd vidím.
Taky mi vadí nepodepřená stehna, u i30ky to není až tak strašný, ale v jiných autech jsem měl kontakt se sedákem takřka pouze hýžděmi :D. Velice mi vyhovovalo nastavení v nějaké Mazdě SUV, kdy šel sedák elektricky sklopit tak aby podepřel nohy. Přijde mi to i bezpečnější, protože s tím sezením "do kopce" je vetší šance, že řidič při nárazu ze sedadla nevyklouzne.
i30, myslíš, že Tvoje řešení nezmenšilo bezpečnost sedadla? Není v kritické situaci větší pravděpodobnost utržení sedadla?
i30 1.6i CVVT COMFORT, ESP, MOONLIGHT BLUE, CZ 2009
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Opěrky hlavy

Příspěvek od alarm »

Prežil som dopravnú nehodu v osemnástich, bez airbagov, bez pásov, keď som lietal v aute spolu zo sedadlom, takže tvoju otázku beriem dosť zodpovedne.
Nemyslím si, že by to niečo mohlo ovplyvniť.Keď je skutka povolená, je namáhaná ohybom, čo nie je dobré,aj keď rameno ohybu je len cca 20mm.
Ale pri normálne pritiahnutej skrutke je skrutka namáhaná len ťahom, a sedadlo drží tým, že sila z pritiahnutia vyvolá takú treciu silu, ktorá udrží pozdĺžne sily.
Keby som tomu nedôveroval,tak ako vyštudovaný konštruktér podvozkových častí automobilov by som to nerobil. [-X
Pri čelnom náraze v 130- ke ti to môže byť jedno :lol:
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
bertik
Příspěvky: 2
Registrován: 13 úno 2006, 22:34

Re: Opěrky hlavy

Příspěvek od bertik »

Jenom bych doplnil menší detail, ale to už je spíše akademická inženýrská debata. Když je šroub povolen, není namáhán od základny sedadla jen ohybem, ale i střihem (smykem), což je pro šroub nejhorší namáhání a v případě dopravní nehody právě nedostatečné tření ve spojených materiálech vzniklé nesprávným utažením šroubu a také vůle kolem šroubu může způsobit, že šroub se přestřihne. Zkrátka, minimální vůle kolem dříku šroubu a správný utahovací moment není žádná alchymie a zde to platí dvojnásob.
Je to sice velmi praktické řešení, ale jestli se časem něco stane, budiž Ti země lehká (jestli nejsi kočka a nemáš 9 životů, když jeden už jsi, jak jsi psal, vyčerpal).
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Opěrky hlavy

Příspěvek od alarm »

Správne bertík, zažil som pri tej dopravnej nehode (1978)presne toto.Mali sme oktávku, ale tú starú, kde sedadlo bolo prichytené v spodných lyžinách tvaru U dvomi kolíkmi priemeru 10mm, lebo pri nastupovaní do zadu sa sedadlo muselo odklopiť.
V 80km rýchlosti sme zišli z cesty, prevrátili sa a spadli do jamy cca 4m.Cestou sme stihli vyťať dva stromy.Našťastie stará oktávka mala dobré pancierovanie :mrgreen: .A pri tejto nehode prestrihlo všetky kolíky čo držali sedalo. Držal som sa ho ako kliešť, ale ono lietalo so mnou po aute-relatívne som stále sedel :lol:Prežili sme fakticky bez úrazu, ale z auta sa nedal použiť žiadny diel na opravu. Autobusár, ktorý to videl sa prežehnal, keď nás videl vyliezať oknom von- neveril, že to mohol niekto prežiť.
A preto občas, len tak kontrolujem dotiahnutie skrutiek.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
Digis
*
Příspěvky: 19
Registrován: 01 zář 2009, 16:22

Re: Opěrky hlavy

Příspěvek od Digis »

Tak jsem si teda sklopil sedadlo a trochu posunul volant a když jsem naposled jel, tak jsem asi po půl hodině zjistil, že mě opěrka hlavy nevadí, teda spíš mě netlačí hlavu dopředu, přitom když ji zakloním asi o 1cm tak jsem opřenej. Tak že spokojenost, díky za rady.
i30 1.4 85kW Comfort, Vivid blue, 08/2009
matysekul
Moderátor
Příspěvky: 3020
Registrován: 04 říj 2008, 17:50
Bydliště: Česko

Re: Opěrky hlavy

Příspěvek od matysekul »

To jsme rádi :wink:
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Uživatelský avatar
vlacir1
*
Příspěvky: 35
Registrován: 20 říj 2010, 19:20

Re: Opěrky hlavy

Příspěvek od vlacir1 »

Tak s opěrkou hlavy mám stejný problém, jak ho popisuje zakladatel tohoto vlákna DIGIS. Taky jsem s tím čtvrt roku laboroval, až už se mi zdálo, že to mám vychytaný. Předevčírem ale jsem auto půjčil mladýmu, kterej si samozřejmě upravil posed a můžu začít znovu. :oops: Taky jsem zvyklej sedět hodně zpříma a tím pádem (na rozdíl od jezdců "ležáků") mám opěrku (přestože je v nejzadnější poloze) hodně vpředu oproti poloze hlavy dané pohledem očí. Nápad DALIBORDU se mi zalíbil tak, že jsem šel hned k autu s tím, že si opěrku na zkoušku také o 180 stupňů otočím. Zjistil jsem ale hned tři vady tohoto zopůsobu řešení. Dvě vady funkční a jednu estetickou. První funkční vada je, že po otočení nelze aretovat opěrku po vysunutí nahoru, protože aretační drážky jsou jenom na jedné tyčce. Druhá podle mě možná životu nebezpečná funkční vada je, že opěrka po nárazu auta do překážky a následném zpětném nárazu hlavy do opěrky neposkytne oporu, ale posune se ještě více dozadu (tedy obráceně, než pro jaký účel je konstruovaná. :!: No a kosmetika je to, že opěrka má zepředu i zezadu jinak řešený vzorek potahu. Tož tak. :shock:
i30 COMFORT, 1.6 CRDi 85 kW, šestikvalt, cashmere brown 12/2010
pietro32i
***
Příspěvky: 750
Registrován: 19 zář 2010, 02:01

Re: Opěrky hlavy

Příspěvek od pietro32i »

Tomu čo píšeš nerozumiem. Keďže nie si vodič "ležiak", tak by ti práve predná poloha opierky mala vyhovovať - ležiakovi vyhovuje čo najviac vzadu. Ja sa pri šoférovaní podvedome trochu hrbím (mierne predkláňam hlavu vpred) a potom mám opierky na všetkých autách príliš ďaleko za hlavou. Nepomôže ani sklápanie celého operadlá vpred do rozumnej polohy, opierku mám vždy príliš ďaleko vzadu. Ak si o ňu opriem hlavu, tak sa cítim presne ako ten vodič "ležiak" a o chvíľu sa už pristihnem, že hlavu nemám zase opretú. Až na i30 si viem oprieť hlavu pohodlne počas celej jazdy, pre mňa je to vyriešené geniálne.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010) Obrázek
karel2
**
Příspěvky: 236
Registrován: 15 led 2007, 10:44

Re: Opěrky hlavy

Příspěvek od karel2 »

I kdyz jsou to operky, tak si o ne hlavu nikdy neopiram. Vzdyt se tak neda jezdit. Vibruje mi to do hlavy od nerovnosti a je to za chvili tak akorat na pobliti.
Uživatelský avatar
jose3
**
Příspěvky: 139
Registrován: 14 zář 2010, 23:13
Bydliště: Veselí nad Moravou
Kontaktovat uživatele:

Re: Opěrky hlavy

Příspěvek od jose3 »

No vida a já zrovna nedávno někam psal jak se mi líbí na I30 hlavně ty opěrky hlavy. Mám problémy s krční páteří a jen v málokterém autě si mohu za jízdy opravdu opřít hlavu. A když si ji neopřu, tak mne pak bolí po jízdě záda... takže mi opěrky v třicítce připadají jako vynikající.
j.
I30 1.4 Patriot White z Nošovic r.v. 2010
Felda 1.3 MPI, r.v. 1996
Velorex 250 r.v. 1960
Java 250 r.v. 1965
moto ČZ125 s ručním řazením r.v.1950
karel2
**
Příspěvky: 236
Registrován: 15 led 2007, 10:44

Re: Opěrky hlavy

Příspěvek od karel2 »

No me vlastne boli hlava z jizdy autem pokazde :-)
Odpovědět

Zpět na „i30 Interiér“