Závady u H1

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
oltcitak
****
Příspěvky: 1475
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Závady u H1

Příspěvek od oltcitak »

ja rozmyslam nad http://www.alza.sk/philips-h4-x-treme-v ... 245874.htm ale az ked pojdem domov,nemienim este viac oslnovat anglanov :lol: :oops: samozrejme H7,odkaz je len na typ
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Reklama
 

Uživatelský avatar
Maros Hupka
**
Příspěvky: 202
Registrován: 04 srp 2006, 00:06
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Závady u H1

Příspěvek od Maros Hupka »

A ty si už zas v Anglicku? Veď len toť nedávno som pozeral tvoj album z dovolenky... :D
Len aby nebolo - viac svetla = viac tepla a roztopíš plast svetiel. Aj ja mám ľavé predné svetlo "jemne chytené" pravdepodobne od žiarovky v kombinácií so skalou? Je to také, akoby mierne poleptané, ale mám to už dávnejšie a nerozširuje sa to. Dokonca, ako som si dal pred rokom svetlá preleštiť, tak to nie je až tak viditeľné, ako to bolo predtým, keď bol plast svetiel zažltnutý.
H1 CRDi r.v.2005 chip 400 Nm 170PS
Uživatelský avatar
oltcitak
****
Příspěvky: 1475
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Závady u H1

Příspěvek od oltcitak »

nj,zasa jazdim vlavo :mrgreen: viacej svetla neznamena automaticky viacej tepla,je pravda ze sa udava prikon 55W,ale kdesi som nasiel ze konkretne tamtie Extreme maju az 76W prikon,tak nevim,svetivost sa zvacsa dosahuje tensim vlaknom,ktore viacej zeravi,zalezi na rozlozeni svetelneho spektra,kolko ide do infra sfery,ktora ma lastne na svedomi to zahrievanie.Cize vacsi svetelny vykon nemusi byt vzdy totozny aj s vacsim vyzarovanym teplom.A ty mas tie problemy so svetlami furt,mozno by si mal uz kupit nove paraboly :twisted: lestenie ti asi nepomoze. Inac rozmyslam ako vycisit svetla znutra,mam tam trosticku prachu,nasalo mi cez odvzdusnovacie hadicky dovnutra,napada ma len nejake netoxicke rozpustadlo,co nezanechava stopy po odpareni....nieco vysturam,alebo kupim rovno nove....Preto aj spekulujem nad silnejsimi svetlami a chcel by som ich dat vsade,stretavacie,dialkove,aj hmlovky,Starex ma vyhodu,ze vsetky mozu ist sucastne,cize nie su treba ani pridavne svetlomety.V terene sa to niekedy hodi.
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Maros Hupka
**
Příspěvky: 202
Registrován: 04 srp 2006, 00:06
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Závady u H1

Příspěvek od Maros Hupka »

oltcitak píše:Preto aj spekulujem nad silnejsimi svetlami a chcel by som ich dat vsade,stretavacie,dialkove,aj hmlovky,Starex ma vyhodu,ze vsetky mozu ist sucastne,cize nie su treba ani pridavne svetlomety.V terene sa to niekedy hodi.

Nad silnejšími svetlami a brzdami rozmýšľam od kúpy auta :D . Aj keď v poslednej dobe jazdím výrazne menej v noci, takže už to nie je také akútne, ale niekedy by sa zišlo lepšie vidieť (veď musím rátať aj s tým, že už budem vidieť len horšie, nemladnem :( )
Možno k 10.narodeninám (teda za 2 roky) a predpokladaným 330.000km môjho :hyu: mu kúpim darček vo forme nových parabol. Ak mi teda pri tom nájazde a veku nebude doporučené ( v servise, alebo na STK), že by bolo ekonomickejšie auto vymeniť (ale to by som nerád, predsa len - v súčasnej dobe neexistuje auto - a asi už ani nebude, ktoré by mi adekvátne nahradilo moju :hyu: H1)
Alebo to urobím tak ako to máš Ty. DRL dám do mriežky, prikúpim dobré hmlovky a hneď bude po probléme :D/ .
H1 CRDi r.v.2005 chip 400 Nm 170PS
Uživatelský avatar
oltcitak
****
Příspěvky: 1475
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Závady u H1

Příspěvek od oltcitak »

po dlhsej dobe,nejaka zavada,ci skor normalne opotrebenie. Nieco mi zacalo hrkotat vmotorovom priestore,povodne som myslel,ze loziska na alternatore,ale ked som dal remen dolu a stetoskopom kontroloval chod lozisk,tak su v pohode,takze to je volnobezka na alternatore a pretoze jej vymena sa doporucuje sucastne s remenom,kladkami a napinakom a vodnou pumpou(doporuceny interval je 100 tkm) ze Maros ?? :wink: :mrgreen: a ja som menil remen a kladky pri 130,pumpu pri 155,tak ta volnobezka je akurat na rade.Opravit sa to neda,meni sa kus za kus.Aspon,ze nemusim kupovat druhy alternator(sice loziska donho mam,ale radsej budem,ked este vydrzi) ta volnobezka ani nema katalogove cislo v Microcate,vyrobcov je hafo a ceny tiez roznorode.Ja mam tam od nemeckeho vyrobcu INA,oznacenie INA-232774.03,idem to niekde pozhanat a potom spekulovat ako ju dat dolu,pretoze na hriadelke alternatora nieje ziadne vybranie,za co by sa dal uchytit,aby sa dala ta volnobezka povolit,musim to lepsie pozriet. Inac neskusene ucho si to ani nevsimne,ze zacina vadnut,verim,ze v pohode by vydrzala dalsich 50tkm,ale ja rad veci v poriadku,ved vite.. 8)

PS aby ste vedeli.vo co go http://www.youtube.com/watch?v=6wvncxACvcA
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
romek007
Příspěvky: 4
Registrován: 17 pro 2013, 07:35

Re: Závady u H1

Příspěvek od romek007 »

Zdravim, mam H1 rok 2001, 2.5TD 73kw.
Chci se zeptat jesli nekdo by nepomohl poradit z nasledujici zavadou:

Auto pri bezne jizden najednou poklesl vykon a jezdi ted lenive( bez vykonu, netahne) a strasne se zvedla spotreba, u Hyundai na diagnostice mi nic nezjistili. Nevite nekdo cim by to melo byt, pripadne co muzu udelat abych nejake mozne zavady vyloucil? Predem diky za rady
Uživatelský avatar
oltcitak
****
Příspěvky: 1475
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Závady u H1

Příspěvek od oltcitak »

oltcitak píše:po dlhsej dobe,nejaka zavada,ci skor normalne opotrebenie. Nieco mi zacalo hrkotat vmotorovom priestore,povodne som myslel,ze loziska na alternatore,ale ked som dal remen dolu a stetoskopom kontroloval chod lozisk,tak su v pohode,takze to je volnobezka na alternatore a pretoze jej vymena sa doporucuje sucastne s remenom,kladkami a napinakom a vodnou pumpou(doporuceny interval je 100 tkm) ze Maros ?? :wink: :mrgreen: a ja som menil remen a kladky pri 130,pumpu pri 155,tak ta volnobezka je akurat na rade.Opravit sa to neda,meni sa kus za kus.Aspon,ze nemusim kupovat druhy alternator(sice loziska donho mam,ale radsej budem,ked este vydrzi) ta volnobezka ani nema katalogove cislo v Microcate,vyrobcov je hafo a ceny tiez roznorode.Ja mam tam od nemeckeho vyrobcu INA,oznacenie INA-232774.03,idem to niekde pozhanat a potom spekulovat ako ju dat dolu,pretoze na hriadelke alternatora nieje ziadne vybranie,za co by sa dal uchytit,aby sa dala ta volnobezka povolit,musim to lepsie pozriet. Inac neskusene ucho si to ani nevsimne,ze zacina vadnut,verim,ze v pohode by vydrzala dalsich 50tkm,ale ja rad veci v poriadku,ved vite.. 8)

PS aby ste vedeli.vo co go http://www.youtube.com/watch?v=6wvncxACvcA
Hehe,tak az po dvoch rokoch som vymenil tu volnobezku :lol: kedze sa zacala ohlasovat uz po kazdom starte a nielen pri vlhkom pocasi,nastal jej cas,na zdemontovanie sa pouzil razovy utahovac(vzduchovy) inym sposobom to nieje mozne,pretoze rotor sa neda zmysluplne uchytit voci otacaniu pri povolovani.A pretoze nebola k dispozicii utahovacka s kratkou pracovnou dlzkou,musel ist alternator von,volnobezku som vymenil a pri tej prilezitosti som aj zdemontoval drziak motora(na zavesenie motora pri jeho demontazi) pre neskorsi lepsi pristup ku prvemu zhavicu a vymenil som aj(konecne) zhavice,chvalabohu katastroficke scenare sa nenaplnili a bolo ich mozne vymontovat bez zalomenia,ci odtrhnutia. Opatrne po ciastkovom povolovani som prestrekoval uvolnovacom zavitov(Liqui Molly Rost loser),najhorsie isiel posledny(smer ku kabine)bolo najviac karbonu na spicke.Samotny zavit bol v pohode,ale nanosy karbonu na dva roky nefungujucich zhavicoch spravili svoje,v mojom pripade,pretoze som aplikoval cistenie spalovacieho priestoru pripravkom na DPF a ,katalyzator a turbo bol ten karbon makky a islo to pomerne lahko. Konecne zhavim a nehrkocem alternatorom.Horsie,ze teraz zacinam pocut rozvodovu retaz :oops: #-o Asi sa do nej pustim cez leto spolu aj s hydrostelmi. :?
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Maros Hupka
**
Příspěvky: 202
Registrován: 04 srp 2006, 00:06
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Závady u H1

Příspěvek od Maros Hupka »

Činnosti, ktoré si opísal - keď tak porovnávam s mojími servisnými zásahmi - sú pre mňa a moje auto celkom cudzie. Takže budem si to musieť ešte raz pozrieť, čo všetko si robil a niečo preventívne vymeniť :D Ale keďže "nehrkocem" tak kladky a voľnobežky by mohli byť v poriadku, hydroštely zatiaľ tiež nepočuť a žhaviče asi žhavia, keďže aj v zime auto štartovalo na prvý brnk ( mám síce novú baterku a zima bola slabá, ale asi by sa to prejavilo, či?) Najlepšie asi bude do ničoho nerýpať a jazdiť, kým nebudem počuť , alebo nebodaj vidieť niečo podozrivé. Alebo ak budeš mať cestu okolo, tak sa u mňa zastav a možno niečo nájdeš :D/
Ja som cez víkend prezul na letné a dolial ostrekovač :lol:
H1 CRDi r.v.2005 chip 400 Nm 170PS
Uživatelský avatar
oltcitak
****
Příspěvky: 1475
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Závady u H1

Příspěvek od oltcitak »

Marosi,jasne. Letne(resp. All Terain) som prehodil prave teraz :wink: Este im jeden rok dam,potom kupim MT(Mud Terain) A co sa tyka ostatneho,nuz,volnobezka by mozno este dalsie dva roky hrkotala,ale mam riskovat,ze sa rozpadne niekde vo svete? Okrem toho mi aj zohnatie cenovo prijatelnej volnobezky dalo celkom zabrat(davat za volnobezku cez 150E som nemal v umysle)A zhavice uz nezhavili minimalne dva roky,ale pretoze to startovalo aj pri -15 na otocenie,tak so to nechaval az na novu baterku(pretoze po vymene a znovusfunkcneni zhavenia je aj baterka viac namahana) teraz mam novu 100Ah Exide,tak zhavit a dozhavovat uz moze. Moja zasada je menit uz predstihu z dovodu predchadzania moznych problemov a nie az ked je neskoro,co sa zabijem,raz uz som taky.... #-o
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Maros Hupka
**
Příspěvky: 202
Registrován: 04 srp 2006, 00:06
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Závady u H1

Příspěvek od Maros Hupka »

No s opravami v predstihu súhlasím. Či už z dôvodu "Murphyho zákonov" , že auto by sa pokazilo určite v noci, v zime, daždi a niekde mimo civilizácie, keď sa najviac ponáhľaš, ale aj z hľadiska bezpečnosti, keby sa pokazilo niečo , čo následne môže spôsobiť nehodu. A aj ja mám radšej veci v poriadku...akurát, že si to neporobím sám, tak ako ty. Preto ma zaujíma, čo by sa malo a čo by sa dalo urobiť v predstihu. Bratrancovi v servise verím, preto tam na pravidelné prehliadky chodím, zatiaľ ma auto nikde nenechalo, ale predsa len - mať info od machra, ako si ty, ktorý si ako majiteľ už určite šiahol na všetky súčiastky, ktoré tvoja H1ka má - je k nezaplateniu :D
A ešte by ma zaujímalo - keď si písal, že žhaviče nežhavili už 2 roky - tak načo vlastne tam sú? Ja som si myslel, že bez žhavičov sa naštartovať nedá a keď chcípnu, tak ich treba vymeniť. Lebo štarty sú čoraz ťažšie a ťažšie až nakoniec nenaštartuješ. Či ako je to vlastne? Ja ich mám ešte pôvodné a auto štartuje ako nové (klopklop na drevo :mrgreen: ) najmä po letnej výmene baterky, ktorá mi statočne slúžila 9 rokov.
H1 CRDi r.v.2005 chip 400 Nm 170PS
Uživatelský avatar
oltcitak
****
Příspěvky: 1475
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Závady u H1

Příspěvek od oltcitak »

Zhavice nesluzia len na ulahcenie startovania,ale hlavne na dozhavovanie po starte na rychlejsie ohriatie motora a zlepsenie emisii pocas chodu studeneho motora a znizenie spotreby pocas procesu ohrievania sa motora na prevadzkovu teplotu.Kontrolka zhavenia sice zhasne po kratkej dobe,ale zhavenie bezi na pozadi od 3 sekund az po nejakych 45 sekund pocas startu(v zavislosti na teplote okolia a teploty chladiacej vody,opakovanom starte). Riadi si to ECU. CRDi nemaju problem startovat aj bez zhavicov(za predpokladu dobreho mechanickeho stavu motora). Maros ved povedz bratrankovi,nech ich skontroluje bez demontaze,staci odpojit spolocnu napajaciu listu a manualne prepojit s 1 polom baterky,ked zaiskri pri pripojeni,tak su este v chode,ked nie(prud uz neprechadza) tak su uz po smrti. Da sa odmerat ich odpor a podla toho urcit ich stav.Ale kompletna diagnostika sa robi najlepsie po vybrati. mal som tam zn. BERU a dal som NGK,su na 11V. A ked je jeden spatny,vzdy je lepsie menit vsetky. Ale ako som spominal,na CRDi to az nieje take dolezite pre startovanie,ako zhavenie na starych motoroch s predkomorkou. Tak zalezi len na Tvojej volbe,ci to potrebujes,alebo nie :?: :wink: Ja pretoze mam zaslepeny aj EGR ventil,tak za studena bez zhavenia sa pomalsie ohrieva a naftu horsie spaluje,preto tomu pomozem zhavenim
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2764
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Závady u H1

Příspěvek od Espero »

Já žhaviče měnil u Dacie ve 100 tis. 1 žhavička se ukázala jako vadná, ale nebyla ještě úplně mrtvá. Renault Zličín v Praze (patří přímo Francouzskému Renaultu) v servisních intervalech žhavičky při kontrolách proměřuje, prý je to normální, i když to v povinných servisních úkonech to není uvedeno, (ty 3 zbylé mám do rezervy, kdyby se nějaká "po..." mimo servisní intervaly). U H1 nevím, jestli to mám dělat už po 100 tis, nebo později, ale myslím, že to je stejný problém a že těch 100 tis. km bude tak akorát. Nelíbí se mi na tom nikoli samotná výměna, ale hlavně záporné finanční cash flow s tím spojené.
Včera jsem si užil. Moje žena začala před měsícem jezdit s taxíkem, dal sem jí na to mojí Dacii. Kolem 10. hod. volala, že stojí v Berouně na náměstí, auto dělá bž bž bž bž a nejede. Skvělá definice poruchy, ale co můžete chtít od ženské. Usoudil jsem, že to bude baterka, protže jsem tam měl ještě původní, 7,5 roku starou Rombatku od soudruhů z Rumunska. Tak jsem vyrazil H1 z práce, program neprogram, cestou koupil na Zličíně v Renaultu novou (70 Ah), ale originál Renault, kdo je pro ně dělá jsem nezjistil. Normálně jí prodávají za 3050,- Kč vč DPH, ale že jsem stálý zákazník, prodali mi jí se slevou za 2 134,- Kč. Když jsem dorazil, zjistil jsem, že auto nedělá bž bž bž bž, ale tr tr tr tr a k tomu bliká vše, co mělo žárovičku. Jasná baterka, takže jsem se v ohadu závady nesekl. Za 10 minut bylo opraveno.
Ale stejně budu asi jeden z hodně mála bankéřů, kteří mají doma taxík.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Uživatelský avatar
Maros Hupka
**
Příspěvky: 202
Registrován: 04 srp 2006, 00:06
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Závady u H1

Příspěvek od Maros Hupka »

Tak som sa dnes pýtal na tie žhaviče - a vraj keby nefungoval, tak by mi to oznámila kontrolka... Ale keď pôjdem na budúce do servisu, tak si to nechám pre istotu premerať.
H1 CRDi r.v.2005 chip 400 Nm 170PS
Uživatelský avatar
oltcitak
****
Příspěvky: 1475
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Závady u H1

Příspěvek od oltcitak »

no,kontrolka to nema ako oznamit,jediny sposob ako to zistit bez odmerania je,ze pri poriadnej zime sledujes ako dlho ti zhavi,ked napr. pri -15 zhavi kratko(radovo do 7sekund) tak je problem,resp. mne sa to prejavovalo tak,ze stale kontrolka zhavenia svietila rovnako dlho,ci mrzlo,ci sa topil asfalt,stale okolo 7 sekund.pri odmerani napatia na zhavicke pocas zhavenia,tak tu istu dobu bolo na nej napatie,odber som nemeral.Dalej sa da odmerat jej odpor(nekonecny odpor=zhavic v haji) Presnu hodnotu neviem,tusim do 3 ohmov.... :?: So zhavicmi sa moc mechanici nechcu babrat,lebo ked ho odtrhne a musi davat dolu hlavu,lebo nema sadu na odfrezovanie a nudzove vytahovanie a zakaznici to nechcu platit..... Niekedy to ide easy,niekedy bad. ](*,)
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Maros Hupka
**
Příspěvky: 202
Registrován: 04 srp 2006, 00:06
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Závady u H1

Příspěvek od Maros Hupka »

-15C v Bratislave bolo naposledy začiatkom februára 2012 :D - takže podľa tohto to nezistím.
Auto v zime určite (podľa kontrolky) žhavilo dlhšie ako napr. teraz. Ale keď čítam, že žhaviče meníte po 100.000km a ja mám 317.000km ešte pôvodné - tak neviem, nakoľko môžem veriť kontrolke. Veď návštevou servisu a následným premeraním uvidíme, či tak ako baterka (9 rokov vydržala pôvodná) náhodou aj žhaviče nie sú maratónci a fachčia v poho aj po predpísanom intervale :D
No a ešte k tej kontrolke žhavenia, čo spomínal bratranec. Momentálne má v servise Kia K2900 - čo je motorovo bližšie asi k Terracanu, ako k H1, ale veď je to jedna skupina :mrgreen: Tak na tom kontrolka žhavenia začala blikať a pri premeraní zistili, že 2 žhaviče sú po smrti. Alebo, že by Kia mala viac vychytávok ako :hyu: ?
H1 CRDi r.v.2005 chip 400 Nm 170PS
Odpovědět

Zpět na „H1 Van / Bus / Truck“