Stránka 1 z 1

Santa Fe I - 2,4 16 v 107 kW rozvody

Napsal: 26 říj 2014, 10:34
od Many23
Mám Santu I 2.4 107 kW, rád bych požádal o radu jaké rozvodové sady do něho patří, chtěl bych si je koupit sám, ale nikdo mi není schopen říci jaké dvě sady tam patří, vím že jsou tam dvě, hlavní a pomocná. Můžete poradit :D díky =D>

Re: Santa Fe I - 2,4 16 v 107 kW rozvody

Napsal: 02 lis 2014, 08:03
od Mike.M
Jedna je malá, na vyvazovaci hřídel. Druhá je velká na vačkové hřídele. Takže kup kterou ti bude dělat mechanik, ale nejlepší na tom je ze ta druhá se ještě liší, a napinakem anebo bez, s vodní pumpou bez, atd.

Re: Santa Fe I - 2,4 16 v 107 kW rozvody

Napsal: 02 lis 2014, 10:19
od Many23
hmm chci udělat obě takže to bude raketa :shock: díky za info. Máš to už za sebou? popřípadě vzpomínáš za kolik ??

Re: Santa Fe I - 2,4 16 v 107 kW rozvody

Napsal: 04 lis 2014, 19:30
od Mike.M
Na vyvazovacim hlireli jsem nemel na remenu ani zub. vymenoval jsem to tedda sam. Cena cca 700,- Cele rozvody me cekaji pristi mesic. Vyvazovaci hlidel musi vsechny remeny dole. Altik klima i rozvody aby ses dostal na to vyvazovaci. Rozdil jsem ale ani nepoznal. takze nevim 4 valec to asi nepotrebuje. Ale hlavni jsem zatim nepovolil drzak bloku. ale ani jsem to nezkousel. Jak rikam pristi mesic.

Re: Santa Fe I - 2,4 16 v 107 kW rozvody

Napsal: 27 čer 2015, 07:46
od Mike.M
Tak rozvody jsou za mnou. Remen a 2 kladky. Necele 2h prace a auto bylo na heveru. Je to docela jednoduche. Kdyby nekdo chtel muzu dat navod.

Re: Santa Fe I - 2,4 16 v 107 kW rozvody

Napsal: 28 čer 2015, 16:18
od quako2
Navod by potesil. Na predoslom aute som si menil rozvod sam, ale to bol 8ventil. Tu sa tej druhej vacky trosku bojim. Ak by si mal aj nejake foto..
Dakujem

Re: Santa Fe I - 2,4 16 v 107 kW rozvody

Napsal: 29 čer 2015, 20:16
od Mike.M
Nic moc neni. Zitra napisu. Nic jsem nearetoval delal jsem to na znacky. Je treba ale remen a dve napinaci kladky. Ted me to ceka na fieste, ale tam neni vuvec misto podle sante.

Re: Santa Fe I - 2,4 16 v 107 kW rozvody

Napsal: 30 čer 2015, 16:27
od Mike.M
Takze zde je navod. odmontujes svicky aby se dalo lepe otacet motorem zvednes auto, nejlepe na spalek na leve strane. Odmontujes kolo, a plastovy kryt u kola. Povolis taky srubek na alternatoru a dalsi na napinaci kladce mezi pumpou a klimou. Sejmes klinove remeny. Oddelas 4 srubky plastoveho dekliku rozvodu v motorove casti. Dale ted ceka temer nejtezsi ukol. a to sundat asi vodici kolecko mezi blokem a kastli, ktere vede remen altiku. strasne blby pristup a to kolecko se sreasne toci, takze dobre je povolit srouby, kdyz je jeste remen napnuty a kolecko ma nejaky odpor. ted se dostaneme k plastovemu dekliku ktere jeste drzi klinove kolecko klikovky. 4 zapustene srouby. to sundas. oddelas asi 9 ci 11 srubku bocniho plastoveho dekliku a opattrne jej jako jezka v kleci vyjmes. A nyni uz uvidis remen v cele sve krase. jenze prostredek remenu jde prez drzak bloku motoru. tady mas 2 moznosti budto ten drzak oddelat na strane motoru, ci na strane kastle. Ja nemel klic na povoleni na strane motoru, protoze je tam velky srub vycnivajici u matky, tak jsem to povolil na strane kastle. ale tam musi jit dole jeste kapalina do posiulovace. Podepres motor, nejlepe heverem. Sejmes 2 srubky od napinaku, taky litinovy bazmek s cepem. Ten das do sveraku a stlacis a zaaretujes dratkem, hrebikem cimkoli. No a sejmes remen. na vackach mas take modre znacky, na klikovce taky, na cerpadle taky.
Obrázek

Nahodis remen prez drzak motoru a jedine na co si dat pozor at sedi znacky. Ja to trefoval na 2x brdy nahore mezi vackami jsem to me povolene a kdyz jsem to napnul, tak mi to uskocilo o zub. No a jak to budes mit natazene, den napinak na sve misto jemne napni, ale aretacni hrebik jeste nevyndavej, jemne to primackni rukou a az to vse sedi tak vyndej ten aretacni kolicek. Pak jemne nasad 22 klic na vklikovku a asi 3x pootoc manualne rukou motorem at se to projede jen naprazdno a nesmis citi tlak ze by nekde neco tento. Mozna si ted vzpominam ze jsem musel sundat pumpu,3 sruby, ale to nevim kvuli ceho. No a poskladas to v opacnem poradi nez jsem rekl. je dobre si to predem vyfotit

https://photos.google.com/album/AF1QipP ... sRkyGEhezj

Re: Santa Fe I - 2,4 16 v 107 kW rozvody

Napsal: 07 pro 2018, 11:36
od tempest
Měnil jsi tam i pomocný rozvod na vyvažováky?

Re: Santa Fe I - 2,4 16 v 107 kW rozvody

Napsal: 08 pro 2018, 20:43
od Mike.M
Menil jsem vse. Na autodilos.cz najdes celou sadu. Ta drazsi je s napinakem. Ten netreba. Ja totiz na te vyvazocaci nemel ani zub. Vsechny byly vysypany a vypadalo to jako klikak. Navic asi mi par tech zubu znicilo cidlo klikovky a proto auti nestartlo. Ale to uz je 6 let nazpet.

Re: Santa Fe I - 2,4 16 v 107 kW rozvody

Napsal: 09 pro 2018, 16:31
od tempest
Díky. Myslel jsem, že se musím měnit i ten hydraulický tlumič kmitů. K čemu tam vlastně je, když je tam napínací kladka?

Re: Santa Fe I - 2,4 16 v 107 kW rozvody

Napsal: 10 pro 2018, 09:11
od Mike.M
Ten hy\rdaulicky tlumic je vlastne i napinak, drzi kladku i remen stle napnutou.

Re: Santa Fe I - 2,4 16 v 107 kW rozvody

Napsal: 20 říj 2019, 17:47
od tempest
Nemáte někdo utahovací momenty na kladky + šroub na řemenici klikovky? Dík

Re: Santa Fe I - 2,4 16 v 107 kW rozvody

Napsal: 25 říj 2019, 17:59
od tempest
Tak momenty už jsem našel, ale k sadě INA nejsou šrouby. Nemáte někdo :hyu: čísla šroubů, co drží kladky? Děkuji

Re: Santa Fe I - 2,4 16 v 107 kW rozvody

Napsal: 25 říj 2019, 19:21
od Richard555
Ještě pár věcí k návodu:
Je dobré aretovat i vačkové hřídele oni se tlakem pružin ventilů většinou hnou někam mimo rysky, jsou na to přípravky.....
Až je vše hotovo je dobré motor ručně několikrát protočit a současně kontrolovat, jestli se ti "sejdou" značky na značkách, jestli řemen nesjíždí atd.
Šrouby napínáku a kladek je dobré dát "na lepidlo" povolení čehokoliv znamená většinou náročnou opravu motoru u 16V porucha rozvodu způsobí potkání ventilů s písty - rána a ticho ......