Hlavní brzdový válec

Tlumiče, nápravý, brzdy.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 449
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Hlavní brzdový válec

Příspěvek od robil »

Mám podezření že mi odchází hlavní brzdový válec.Při zastavení a stání na brzdovém pedálu dochází k pomalému klesání až na podlahu.Při jízdě zatím nepozoruji jakékoli problémy.Auto brzdí normálně.Je moje podezření správné? Dík za vaše názory.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 155000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Reklama
 

tempest
**
Příspěvky: 453
Registrován: 22 říj 2012, 16:09

Re: Hlavní brzdový válec

Příspěvek od tempest »

To se propadá u všech aut.
jjenda
**
Příspěvky: 257
Registrován: 27 bře 2014, 10:44

Re: Hlavní brzdový válec

Příspěvek od jjenda »

Ano, Tvé podezření je správné, propadá se níž bez nastartovaného motoru z důvodu "nenafouklého" posilovače, ale až na podlahu nesmí jít.
I 30, 1,6 CVVT 88 kW HB, Trikolor + Paket Parking + 16", Sleek Silver
Renault Thalia 1.2 silver
Š Felicia 1.3 MPI GL
ex:Mitsubishi Lancer Wagon
Š 1000 MB
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Hlavní brzdový válec

Příspěvek od Richard555 »

Asi by to chtělo vyměnit brzdovku a odvzdušnit. Když bez motoru několikrát šlápneš na pedál, posilovač se "vyfoukne" a pedál musí být naprosto tvrdý a nesmí nikam padat i když na něj tlačíš silně !
A bacha v návodu se píše DOT4 , ale pokud měníš brzdovku a máš ESP měl bys hledat takovou, která je pro systémy s ESP je to taky DOT4 ale bývá na ní toto uvedeno.

Já vyměnil brzdovku se šlapáním (ve dvou) ale začal mi klesat pedál - sice auto brzdilo, ale ten pocit nebyl dobrý.... Myslel jsem, že je v háji hlavní brzdový válec. Udělal jsem si přípravek na výměnu brzdové kapaliny tlakem a znovu kapalinu vyměnil už tím přípravkem - bez šlapání a sám. Pedál je krásně tvrdý nikam neklesá...
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: Hlavní brzdový válec

Příspěvek od copper5252 »

brzdový pedal klesat nesmí ! bud je system zavzdušněný nebo je uník brzdové kapaliny a nebo je vadny hlavní brzdový válec , každopadně bud to skontrolovat doma nebo když nevíš jak a co tak servis
Naposledy upravil(a) copper5252 dne 13 pro 2018, 22:11, celkem upraveno 1 x.
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 449
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: Hlavní brzdový válec

Příspěvek od robil »

Navštívím servis napíšu jak jsem dopadl.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 155000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
jjenda
**
Příspěvky: 257
Registrován: 27 bře 2014, 10:44

Re: Hlavní brzdový válec

Příspěvek od jjenda »

Robil, jak jsi dopadl v servise? Ptám se proto, že při přezouvání jsem zjistil že už musím měnit veškeré destičky. A taky jsem přišel na to, že při volnoběhu motoru a stání na místě a mírném, ale opravdu mírném tlaku na brzdu mi pedál klesá. Při běžném provozu nic nepozoruji brzdí to stále stejně jako za "mlada" a při maximálně možném tlaku na pedál ten neklesá. V servisu mi říkali, že je to normální a dělá to za klidu ABS. Ještě jednou připomínám že se to děje při stání , puštěném motoru a mírném stlačení. S vypnutým motorem je pedál tvrdý a nikam nepadá. Nevím co si o tom myslet.
I 30, 1,6 CVVT 88 kW HB, Trikolor + Paket Parking + 16", Sleek Silver
Renault Thalia 1.2 silver
Š Felicia 1.3 MPI GL
ex:Mitsubishi Lancer Wagon
Š 1000 MB
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 449
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: Hlavní brzdový válec

Příspěvek od robil »

Omlouvám se za pozdní reakci.
V servisu jsem dopadl úplně stejně.Brzdový pedál se chová přesně jak popisuješ.Během jízdy nemám pocit že by se dělo něco nevhodného.Na bezpečnost nebo funkci chování pedálu snad nemá vliv.
Dnes jsem přezul na letní a zkontroloval brzdové destičky,ještě mi chybí asi 4mm do hranice opotřebení.Do dalšího přezutí rozhodně vydrží.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 155000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
jjenda
**
Příspěvky: 257
Registrován: 27 bře 2014, 10:44

Re: Hlavní brzdový válec

Příspěvek od jjenda »

Kolega má taky I30 II, tak jsem vyzkoušel, jestli mu klesá pedál a... taky klesá. Asi to je vlastnost. Dnes jsem zkoušel prudce brzdit na lesní cestě, na jehličí a ABS "kopalo" až do zastavení a pak poklesl pedál. Když jsem sešlápnul znovu už stojíc na místě, tak byl zase účinek a pedál nahoře. U jiných značek aut jsem se s tím nesetkal.
I 30, 1,6 CVVT 88 kW HB, Trikolor + Paket Parking + 16", Sleek Silver
Renault Thalia 1.2 silver
Š Felicia 1.3 MPI GL
ex:Mitsubishi Lancer Wagon
Š 1000 MB
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Podvozek a řízení“