Jazda na diaľnici

Moderátoři: amaize, Moderátoři

Uživatelský avatar
Engineer
Moderátor
Příspěvky: 3306
Registrován: 22 lis 2006, 22:15
Bydliště: Bratislava

Re: Jazda na diaľnici

Příspěvek od Engineer »

PS: i20 nemá náhodou tiež elektrické servo ako accent? to by vysvetlovalo pri miernom pootočení výrazný výkyv... :)
Momentaly: VW Polo 1,4TDi 55kW RV2002 100 000km
Passed: WrAccent MC 1,4 71kw RV2007 60 000km
WrAccent LC 1,3 61kW RV2001 150 000km
Posledný príspevok sa necituje! používaj tlačidlo ODPOVEDAŤ.
Reklama
 

Uživatelský avatar
koloman.brutus
**
Příspěvky: 358
Registrován: 24 dub 2009, 16:39
Bydliště: Prešov

Re: Jazda na diaľnici

Příspěvek od koloman.brutus »

i20 ma elektronicke servo - adaptovatelne. To znamena, ze tvrdne a makne podla rychlosti :lol: auta samozrejme.
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Uživatelský avatar
bartiik18
**
Příspěvky: 212
Registrován: 12 dub 2011, 21:03
Bydliště: U České Lípy

Re: Jazda na diaľnici

Příspěvek od bartiik18 »

Mám takový dotaz na tohle téma. Absovoval jsem delší cestu po německých dálnicích a zajímá mě zda je u všech i20tek stejně nastavený posilovač. Tedy pokud jedu do 110km/h tak mi volant přijde příjemně posilovaný a ovladatelný, ale pokud překročím tuto rychlost a jedu víc tak mi volant tak nějak divně ztuhne. Uprostřed volantu se utvoří volný prostor, který nezatáčí, ale člověk nemůže volant držet v klídku protože prakticky pořád plave. Člověk si na to pochvíli zvykne, ale zdá se mi to takové nesmyslné. Prostě uprostřed volná a pak malinko dál to zatočí. Jsou takhle nastaveny všechny posilovače u i20tek? Nebo je někde nějaká chyba? Taky jsem pozoroval větší náchylnost na poryv větru. Pneu mám z výroby R14 plecháče a byli jsme plně zatíženi tedy i tlak v pneu jsem měl nastaven na 2.5bar. Díky za postřehy
teď : Hyundai i20, od 2.5.2011, 1.2 kappa, zelená metalíza, 40 000+km (zatím spokojenost ;-))
bývalo: Fiat Punto 1. generace (2009-2011) cca 33 000km; black
suah
**
Příspěvky: 254
Registrován: 23 dub 2010, 13:01

Re: Jazda na diaľnici

Příspěvek od suah »

Asi vsetky i20 maju posilnovac, ktory je pri vyssich rychlostiach tuhsi - co je vlastne aj dobre, kedze na dialniciach sa smer koriguje uz len minimalne. Nemam pocit, ze by mi uprosted nezatacal, reaguje na kazde, hoc aj male, zatocenie. Toto by mohlo byt reklamovatelne - pretoze ak by sa to rozsirilo, tak by to mohlo byt dost nebezpecne..
Co sa tyka bocneho vetru, no co si budeme navravat, je to ako u kazdeho maleho auta. Cim mensie auto, tym skor ta odfukne :lol: Pri porovnani s inymi autami podobnej velkosti (207, felicia) mi to vychadza cca. na rovnako.. Vacsie (a najma teda sirsie) pneumatiky by mohli nepatrne pomoct, ale ten rozdiel nebude vyrazny.
Uživatelský avatar
bartiik18
**
Příspěvky: 212
Registrován: 12 dub 2011, 21:03
Bydliště: U České Lípy

Re: Jazda na diaľnici

Příspěvek od bartiik18 »

No chápal bych kdyby byl volant normálně tuhý jako je to při rychlosti do 110km/h tak by to bylo dobré, ale jak říkám jedu rychleji tak mi volant udělá uprostřed neutrální místo a je jakoby volný.(cca 1-2cm odhadem) a je to takové nelogické a dělá to tedy ještě někomu? nebo máte volant celkově tuhý? I když jedete rovně?
teď : Hyundai i20, od 2.5.2011, 1.2 kappa, zelená metalíza, 40 000+km (zatím spokojenost ;-))
bývalo: Fiat Punto 1. generace (2009-2011) cca 33 000km; black
Uživatelský avatar
koloman.brutus
**
Příspěvky: 358
Registrován: 24 dub 2009, 16:39
Bydliště: Prešov

Re: Jazda na diaľnici

Příspěvek od koloman.brutus »

nespozoroval som aby moja i20 v 130km/h mala problem aky popisujes. S tym plavanim to je normalne na nasu triedu auta.
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Uživatelský avatar
Bofors
**
Příspěvky: 282
Registrován: 05 led 2010, 17:05
Bydliště: Ostravwa

Re: Jazda na diaľnici

Příspěvek od Bofors »

lidi moc ty auta sledujete, normálně jezděte a neřešte to tolik. když jedeš na dálnici rovinku tak vždycky budeš volantem trochu korigovat nevím co je na tom divného.
VW Golf VII 1,4 TSI
motozačátky: Hyu Elantra 1,6
Uživatelský avatar
bartiik18
**
Příspěvky: 212
Registrován: 12 dub 2011, 21:03
Bydliště: U České Lípy

Re: Jazda na diaľnici

Příspěvek od bartiik18 »

No tady nejde o to, že s ním malinko koriguji, ano to vím ale ten volant uprostřed je volný a zatočí až malinko dál. Tak se jen ptám zda je to normální nebo to dělá jen mě.... To je jako když držíš volant a ten ti plave v ruce protože je volný ale nezatáčí :-) já si nestěžuju jen mě zajímá zda to ostatní mají také :-)
teď : Hyundai i20, od 2.5.2011, 1.2 kappa, zelená metalíza, 40 000+km (zatím spokojenost ;-))
bývalo: Fiat Punto 1. generace (2009-2011) cca 33 000km; black
Uživatelský avatar
Had21
**
Příspěvky: 199
Registrován: 25 úno 2011, 12:16
Bydliště: Martin, SR

Re: Jazda na diaľnici

Příspěvek od Had21 »

V riadení musí byť trochu vôľa, to je normálne. (že od stredovej polohynereaguje hneď)
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Jazda na diaľnici

Příspěvek od caruser »

to: bartiik18

Riadenie na mojej i20ke sa správa rovnako. Všimol som si to hneď pri prvej jazde po diaľnici pri rýchlosti 130 km/h. Zvykol som si na to, ale je prevda, že v iných autách som nič také nepostrehol.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
bartiik18
**
Příspěvky: 212
Registrován: 12 dub 2011, 21:03
Bydliště: U České Lípy

Re: Jazda na diaľnici

Příspěvek od bartiik18 »

:-) jsem rád, že to není tak divné jen u mě :-) Taky jsem si zvykl není to nic hrozného, ale je to takové nepřirozené... Sice asi myšlenka byla dobrá udělat řízení tak, aby na dálnici člověk nemusel pořád korygovat směr, ale tohle krapet přehnali ocenil bych toto malinko víc tužší tak aby mě to nazačátku nezaměstnávalo víc než normální držení směru :-)
teď : Hyundai i20, od 2.5.2011, 1.2 kappa, zelená metalíza, 40 000+km (zatím spokojenost ;-))
bývalo: Fiat Punto 1. generace (2009-2011) cca 33 000km; black
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Jazda na diaľnici

Příspěvek od caruser »

Riadenie na našich i20 je preposilované, ale myslím, že je to bežný jav aj u konkurencie. Možno by to chcelo aby servo fungovalo len do určitej rýchlosti, niečo podobné mal myslím Fiat v 2. generácií Punta.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
suah
**
Příspěvky: 254
Registrován: 23 dub 2010, 13:01

Re: Jazda na diaľnici

Příspěvek od suah »

Ked porovnam i20 a 207-ku, tak myslim, ze o preposilovanosti nemoze byt ani reci :lol: U frantikov som mal pocit, ze by som mohol otacat volantom aj pierkom, a to aj pri vyssich rychlostiach - tam mi to prekazalo asi najviac. V meste mi to nevadi, tam sa aspon nespotim =D>
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Jazda na diaľnici

Příspěvek od caruser »

to: suah

Každý model to má iné, ja som mal predtým Golfa a Yarisa a tam riadenie nebolo tak preposilované, ale s francúzmi nemám skúsenosť.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
Vilda
******
Příspěvky: 3712
Registrován: 15 kvě 2008, 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: Jazda na diaľnici

Příspěvek od Vilda »

bartiik18 píše:No chápal bych kdyby byl volant normálně tuhý jako je to při rychlosti do 110km/h tak by to bylo dobré, ale jak říkám jedu rychleji tak mi volant udělá uprostřed neutrální místo a je jakoby volný.(cca 1-2cm odhadem) a je to takové nelogické a dělá to tedy ještě někomu? nebo máte volant celkově tuhý? I když jedete rovně?
To samé jsme řešili s našimi New Accenty ..... od určité rychlosti servo skoro vypadlo a honili jsme auto po silnilci, ze strany na stranu .... ale po nějakém čase jsme si na to zvykli. Dneska mi to ani nepřijde, ale když řídil auto můj tatík, tak si na to okamžitě stěžoval taky ...elektrický posilovač se chová trochu jinak než hydraulické servo, které se dávalo do starších vozů ....
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024

Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný

Yamaha Midnight Star 1300 De luxe

New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Odpovědět

Zpět na „i20 Pokec“