Stránka 2 z 5

Re: Paliva bez biosložky jsou na trhu

Napsal: 12 led 2012, 12:09
od Tringi
Mexican píše:
FISHkaa píše:větší ekoteror svinstvo se nazývá Filtr Pevných částic, hned poté jsou to zpomalovací pásy a vyhrazené pruhy pro MHD :twisted:
vyvhradene pruhy su ekoteror? tak to teda nestiham cumiet. 20-40-50 aut za sebou vs jeden bus. Rano vyrazne viac(radovo 100 v klbovom buse) Tie auta zastavuju a rozbiehaju sa. V absolutnej vacsine je v jednom aute jeden clovek. To ze tie auta niekde musia parkovat, niekde tankovat, co znamena potreba infrastukturi. To ale "D-fensaci" nejak nechapu
Nejekologičtější je plynulý svižný provoz, kde vozidla nikde moc dlouho nestojí a nesmrdí, nemusí brzdit a zase se rozjíždět, rychle se dostanou do cíle, kde vypnou motor a už dále negenerují smrad ani CO2. Z mnoha důvodů lidé preferují auta před MHD, i když je to stojí majlant, ať už je to společenský status, pohodlnost, pružnost že se můžu kdykoliv sebrat a vyrazit, potřeba soukromí nebo sociopatické poruchy, a bojovat s takovouto lidskou přirozeností je typicky kontraproduktivní. Pokud lidem nařídíš, že někam nesmí auty, většinou to nedopadne tak, že by nasedli na autobus, ale prostě jedou tam, kam auty můžou, a původní destinace začne upadat.
Pointou je, že vyhrazené pruhy snižují propustnost silnice, a v důsledku způsobují právě smrad a emise. Já nemám vůbec nic proti speciální přednosti MHD, autobusy mají přednost na zastávkách, tady v Ostravě na mnoha místech mohou sdílet koleje s tramvajemi a na zúženích mají vždy přednost. Chce to koukat do zrcátek ale proč ne, přece jen mají větší kapacitu, a smrdí mnohem víc tak ať jsou rychle pryč.
Možná mi něco uniká, ale nechápu, jak může ekologii přispět dnešní trend, kdy místo ve dvou pruzích do práce pojedeme v jednom, ale dvojnásobný čas, zatímco ve vedlejším pruhu jednou za deset minut projede autobus popř. cyklista.
Mexican píše: Ja osobne v biozlozne nevidim problem. Pruser vidim v nekvalitnom palive ako takom. Sem-tam tankujem premiovu Aral Ultimate a ta biozluzku obsahuje. Auto ide krasne a pocitovo lepsie ako s ceskou/slovenskou naftou spred doby ked sa bio zlozka davala.Ale fakt je, teraz je popularne nadavat. Aj ked ani ja osobne nevidim v biozlozke vyznam, je to aktivita EU v ktorej zijeme. Branit sa tomu asi moc neda. Iniciativa niektorych pum sa mi zda podozriva, najma KM Prona, co je IMHO dosti pofiderna znacka - objavilasa aj v zozname nekvalitnych cerpaciek (Olomouc
S tímto souhlasím, pokud by biopaliva měla prokazatelně alespoň neutrální vliv na životnost motoru a jeho emise, a pokud by na tom lidé jako Babiš neměli miliardový vývar, pak by mi vůbec nevadilo je tankovat.

Re: Paliva bez biosložky jsou na trhu

Napsal: 12 led 2012, 12:11
od Chasnik
FISHkaa píše:větší ekoteror svinstvo se nazývá Filtr Pevných částic, hned poté jsou to zpomalovací pásy a vyhrazené pruhy pro MHD :twisted:
A ještě jsi zapomněl na světelné křižovatky mimo dopravní špičku... Onehdá jsem se o víkendu přesouval po Praze a schválně jsem to počítal: 14 světelných křižovatek, pouze na 2 blikala oranžová. Z dalších 12 jsem 9x chytil červenou a za tu dobu v součtu projelo v příčném ("zeleném") směru 7 aut... Ročně to dělá tisíce brždění a rozjezdů úplně zbytečně :(

Re: Paliva bez biosložky jsou na trhu

Napsal: 12 led 2012, 12:36
od FISHkaa
vyhrazený autobusový pruh způsobuje kolony automobilů, které by jinak projeli (ano, takové místa v Praze existují). Brždění a rozjíždění zvyšuje prašnost,spotřebu phm a hluk jednotlivých automobilů. Co se týká autobusů, tak pokud by namísto EU3 a níž diesel autobusů jezdili např CNG, tak ani nehlesnu. Ale to co se tady předvádí, je nesmysl, který v místech aplikace přináší spíše problémy než zlepšení životního prostředí... Ad. parkování: Souhlasím s parkovacími zónami (logicky navržené a řešené), různými P+R odstavnými plochami atd. Řešením problému nejsou restrikce, ale optimalizace, což se jaxi nechce... :roll:

Re: Paliva bez biosložky jsou na trhu

Napsal: 12 led 2012, 12:47
od Mexican
ak mas dva pruhy v meste tak je dobre a logicke ze jedenpruh je pre MHD. V brne to v mnohych miestch funguje. Pochopitelne by bolo idealne mat ten pruh extra. lenze mame smolu ze nas spojenci resp nemcuri moc nebombardovali, v takom hannoveri mohli po vojne prisposobit mestsku dopravnu infrastukturu zmenenym podmienkam. Ulice napr v Brne su z prelomu storocia, kde sa s objemom dopravy proste nepocitalo. V amere sa to v "starsich" mestach riesi jednosmerkami aby bola priespustnost ciest vyssia. Proste to v mnohych krajinach funguje a je zaujimave ako sa tomu ludia u nas brania

Ci su autobusy Euro 3 nie je problem koncepcie, je to problem dopravneho podniku. CNG busov / hybridov pribuda a je to proste otazka casu. takisto medzi autami nie su vsetko Euro 4 a 5. Napriklad uz v spomenutom hannoveri, kam jazdim dost casto v centre su pripustne len Euro 4 a vyssie. A to plati aj pre nakladaky, autobusy maju docasnu vynimku

Re: Paliva bez biosložky jsou na trhu

Napsal: 12 led 2012, 13:00
od Nexus
cng autobusy jezdí v prostějově a jeseníku, jinde jsem je zatím nepotkal, tím ale nechci tvrdit že tam nejsou. V olomouci nemáme tuším ani jeden, ale podnik nakoupil nové autobusy, staré téměř nepotkáš a když se při rozjezdech dívám na jejich výfuky, tak pohledově bych to přirovnal jeden koncernový TDI motor vs 3 busy :mrgreen: alespoň co se kouře a smradu týče. Nicméně by měly všechny autobusy co jsou ve městě povině jezdit na cng. Na provozu ušetří majlant a hlavně je to opravdu čistý bez pevných částic a dalšího svinstva. Nevím co je k tomu vede, že to dodneška není zavedený zákonem nebo aspoň vyhláškou :roll: když můžou nakázat biosložku v palivu (která v součtu je daleko míň ekologická než čistá konvenční nafta), nevím proč by nemohlo jít tohle, omezí tím přeci smog ve městech a dost znatelně ...

Re: Paliva bez biosložky jsou na trhu

Napsal: 12 led 2012, 13:05
od FISHkaa
Mexican píše:ak mas dva pruhy v meste tak je dobre a logicke ze jedenpruh je pre MHD. V brne to v mnohych miestch funguje. Pochopitelne by bolo idealne mat ten pruh extra. lenze mame smolu ze nas spojenci resp nemcuri moc nebombardovali, v takom hannoveri mohli po vojne prisposobit mestsku dopravnu infrastukturu zmenenym podmienkam. Ulice napr v Brne su z prelomu storocia, kde sa s objemom dopravy proste nepocitalo. V amere sa to v "starsich" mestach riesi jednosmerkami aby bola priespustnost ciest vyssia. Proste to v mnohych krajinach funguje a je zaujimave ako sa tomu ludia u nas brania

Ci su autobusy Euro 3 nie je problem koncepcie, je to problem dopravneho podniku. CNG busov / hybridov pribuda a je to proste otazka casu. takisto medzi autami nie su vsetko Euro 4 a 5. Napriklad uz v spomenutom hannoveri, kam jazdim dost casto v centre su pripustne len Euro 4 a vyssie. A to plati aj pre nakladaky, autobusy maju docasnu vynimku
Nedobře se na to díváš :mrgreen:
Vyhrazený pruh pro MHD má smysl pouze a jenom v případě, že je tak velký provoz, který zpolaluje MHD - poté souhlasím s aplikací tohoto "pro mě, jako řidiče OA, diskriminačního" pravidla. Avšak v Praze jsou tyto vyhrazené pruhy také v době, kdy je provoz natolik nízký, že by MHD nebylo vůbec omezováno, resp. omezení je pouze na straně osobní dopravy. Nemluvě o současném trendu, kdy jsou části ulic nahrazovány "cyklistickým pruhem" (jezdím po Praze na kole, ale přesto jsem odpůrcem tohoto řešení)

Co se týká Euro norem - mrkni se jak "povolené" jsou pro autobusy a jak "utažené" pro osobní automobily... Jak říkám, není řešením "zakázat individuální dopravu", ale najít kompromis. Což se v Praze, bohužel, neděje... ](*,)

Re: Paliva bez biosložky jsou na trhu

Napsal: 12 led 2012, 13:36
od Nexus
dokud tomu budou jakýmkoli způsobem šéfovat blbci z Bruselu, tak se to ani dít nemůže. Oni ví úplný prd o tom, jak taková doprava ve městě funguje. Létají předraženýma vládníma speciálama a jezdí pro ně vládní limuzíny, takovej člověk si prostě nemůže uvědomit praktické dopady vymezení pruhů pro autobusy, cyklisty, nebo emise a hluk z tisíců stojících vozidel... vždy nějaký idiot dostane supr nápad, nechá na zakázku udělat studii, která mu dá samozřejmě za pravdu a už je vymalováno, tak to prostě je. Viz poslední zdanění prostitutek, kde dodatečně připisovali miliardy aby se to těm šulinům v bruselu líbilo, abysme jim poslali dost peněz ](*,)

Re: Paliva bez biosložky jsou na trhu

Napsal: 12 led 2012, 13:40
od FISHkaa
ještě si dovolím krásný offtopic ohledně preferované MHD dopravy v Praze: http://praha.idnes.cz/majitele-novych-d ... zpravy_sfo
:mrgreen:

Re: Paliva bez biosložky jsou na trhu

Napsal: 12 led 2012, 14:21
od Spajky007
jo to jsem viděl včera v TV dobrej nápad ne a jako v té pohádce dań z hlíny a te to komplet :mrgreen:

Re: Paliva bez biosložky jsou na trhu

Napsal: 12 led 2012, 14:36
od FISHkaa
mám pocit, že se tou pohádkou inspirovali :mrgreen: Ale jak sem někde četl: Co čekáte, máte jako primátora gynekologa, takže návrhy musí být na p*ču :mrgreen:

Re: Paliva bez biosložky jsou na trhu

Napsal: 15 srp 2017, 09:45
od mihlit
Doba se zas o pár let posunula. Jak jsou na tom paliva bez biosložek teď?
Co vím, tak Verva100 od Benziny obsahuje místo lihu ETBE. Prý by i MaxMotion 100+ od OMV měl obsahovat ETBE, ale na stránkách OMV o tom nevidím žádnou zmínku. Je dnes i nějaké jiné palivo bez bio na trhu? Nemusí to být zrovna 98 či více oktanový benzín, 95 bez bio by mi stačil :) Momentálně tankuji "rozumné čerpačky" + vif, ale raději bych použil jako základový benzín něco bez lihu a dalších biovýmyslů.

Re: Paliva bez biosložky jsou na trhu

Napsal: 09 říj 2017, 09:56
od mihlit
Tak co se podařilo zjistit. Dnes jsem po opakované urgenci dostal odpověď i od MOL.

Bez biolihu, s ETBE je Verva 100 od Benziny.

Odpověď od EuroOilu:
Takže v současné době je to na EuroOilu s ethanolem takto (objemová procenta):
Optimal95E - dle várky 0-5%, běžně 4-4.9 %
Natural95 - dle várky 0-5%, běžně 4-4.9 %
BA98 Super Plus - bez ethanolu, 10-12 % ETBE

Odpověď od MOL:
Natural 95 - běžný obsah biolihu okolo 4.8 %
Evo 100+ - obsahuje hlavně ETBE, obsah obsahuje i biolíh v poměru pod 1 %

Re: Paliva bez biosložky jsou na trhu

Napsal: 17 led 2019, 22:09
od Tom7
Dobrý den pánové,

na fóru motorkari.cz/tema/?t=206602&pgr=1#goto9783442 se toto téma nedávno řešilo. Jsou z toho fajn poznatky:
---
Ahoj,
viděl jsem reportáž někdy z roku 2014 kdy Čepro Euroil vysvětloval jak se mu daří dělat benzín bez biosložky. Zajímalo mě jak se situace od té doby změnila a napsal jsem do Čepra, Benziny, Shell a OMV následující dotaz:


Dobrý den,
chtěl bych se zeptat zda se Ve vaší síti čerpacích stanic dá zakoupit benzín ať již 95 či 98/100 oktanový, zcela bez biosložky.
Děkuji za odpověď přeji pěkný den

Níže jdou odpovědi

Benzina

Dobrý den,
palivo Verva 100 je 100 oktanový benzín, který neobsahuje žádný biolíh, ale místo něho obsahuje ETBE.
S pozdravem

OMV

Dobrý den,
na čerpacích stanicích OMV lze zakoupit benzin OMV MaxxMotion 100+, který neobsahuje ethanol jakožto biosložku. Tento benzin obsahuje ethylterc.butylether (ETBE), který se z ethanolu vyrábí ale nemá jeho nectnosti, které se v případě ethanolu projevují zejména při delším skladování. ETBE přispívá k vysokému oktanovému číslu benzinu, je s ním zcela kompatibilní ale protože se z bioethanolu vyrábí je považován ze 47% za biosložku.
S pozdravem

Shell

Vážený pane,
děkujeme Vám za kontaktování našeho Zákaznického centra společnosti Shell.
Bohužel automobilový benzin s oktanovým číslem 95 bez biosložek v nabídce nemáme.
V případě benzínových paliv norma ČSN EN 228 připouští obsah biosložky v rozmezí 0-5% objemu, s tím, že musí být za kalendářní rok splněno, že z celkového množství prodaných benzínových paliv bude 4,1% objemu právě biosložka. Dosažení tohoto množství se nazývá biomandát.
Všechny daňové subjekty, pohybující se na českém trhu, musí tento biomandát splnit.
Jako alternativu Vám můžeme doporučit náš prémiový produkt V Power Racing (s oktanovým číslem 100), který na místo bioEthanolu obsahuje ETBE (ethyl-tetrabutyl-ether). ETBE je zvyšovač oktanového čísla, který jak jeho název napovídá je vyráběn mimo jiné z bioEthanolu a v souladu s platnou legislativou EU resp. ČR je možné ho po přepočtu fixním koeficientem vykázat jako biosložku, i přesto že výše zmíněným přepracováním se za biosložku v pravém slova smyslu nepovažuje a jeho fyzikálně-chemické vlastnosti jsou od bioEthanolu naprosto odlišné.
Jako vhodnou osobu ke konzultaci této problematiky, bychom mohli doporučit našeho nezávislého smluvního partnera ke sledování jakosti paliva na našich čerpacích stanicích, laboratoř SGS ČR (bývalý Ústav paliv a maziv).
V případě dotazů nás neváhejte kontaktovat.
S pozdravem a přáním příjemného dne

ČEPRO/EuroOil

Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, jaké množství biosložky obsahují vaše paliva a zdali je u vás k dostání benzín bez biosložky.

Dobrý den,
z vašeho mailu není patrné, zda je váš zájem směřován k informaci o obsahu ethanolu, jako složky zvyšující tendenci benzínu vázat vzdušnou vlhkost, nebo obecně k obsahu biosložek, tedy jak ethanolu,tak ethyltercbutyletheru (ETBE).

Zcela prosté biosložek se v současnosti benzíny na trhu prakticky nevyskytují.

Co se týká produktů BA 95 (Natural 95, Super 95), pak tyto zpravidla obsahují ethanol, resp. kombinaci ethanolu a ETBE. Podrobnosti vám sdělí obsluha čerpací stanice.
Zcela bez ethanolu je v současnosti na trhu garantován pouze BA 98 Super plus.
... (kolega zakladatel neuvádí jména, nevim proč, ale nebudu tedy vybočovat)
Vedoucí odboru řízení jakosti
(Odpověď je z 2.1.2019)

A jak pán říká, že podrobnosti sdělí obsluha stanice, tak to samé podle všeho umí aplikace od EuroOilu.
V aplikaci jsem zjistil, že aktuálně (patrně se to čas od času mění) má 0 % ethanolu 5 stanic do 50 km od (mého bydliště) Brna. + 2 stanice, které mají BA 98 Super plus.

Více na: https://www.motorkari.cz/tema/?t=206602 ... oto9783442
Copyright © Motorkari.cz

Re: Paliva bez biosložky jsou na trhu

Napsal: 01 bře 2019, 08:24
od Chasnik
Koukám, že odpovědi OMV a Shellu vysvětlují ETBE poněkud rozdílným způsobem :wink: Zaujala mě ta poznámka o appce EuroOilu, jdu to pohledat.

Re: Paliva bez biosložky jsou na trhu

Napsal: 01 bře 2019, 08:33
od TheCory
App od EuroOil mám, ale jak tam vyfiltrovat benzín bez biosložky, na to jsem teda nepřišel #-o