Cvakání v motoru

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: amaize, Moderátoři

jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od jirikstbk »

Nějak nerozumím té debatě o bubnech a paknách. Já mám všude kotouče. Nejsou bubny jen specialita tureckých modelů a nebo je to tak u modelů s 1,2 motorem?
ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
Reklama
 

Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od Hardcam »

A misto rucni brzdy pouzivas baseballovou palku, jo? :)
Vsechny i20 maji vzadu pakny bez rozdilu toho, jestli maji bubnovou nebo kotoucovou napravu.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
rcc
**
Příspěvky: 144
Registrován: 13 úno 2012, 12:34

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od rcc »

jirikstbk píše:Nějak nerozumím té debatě o bubnech a paknách. Já mám všude kotouče. Nejsou bubny jen specialita tureckých modelů a nebo je to tak u modelů s 1,2 motorem?
Bubny mají i20 bez ESP. Ale tuším kotouče šly připlatit, ale pouze s ESP.
Škoda Fabia 1.0 Junior
Hyundai i20 1,2i/57kw Inclusive Plus New 10/2011 sold 12/2013
jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od jirikstbk »

Aha, tak to jo. Já mám ESP a předpokládal jsem tak, že kotouče jsou u i20 standard. Proto mě ty řeči kolem bubnů překvapily.

Hardcam: Tak nějak vím, že se bejsbolkou nebrzdí. Kupodivu i lidi, které živí počítače a ne auta občas ví, že auto nemá jen díru na benzín a volant.
ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
Voloďa
*
Příspěvky: 14
Registrován: 20 lis 2012, 21:55

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od Voloďa »

Uvítal by som, keby v rámci Hyundai clubu na otázky reagovali aj odborníci - technici. Nie je možné nejakého skúseného servismana angažovať? lebo mnohé príspevky sú len tliachanie amatérov bez riešenia. Mnohé veci by sme si uropbili sami, ale výrobca áut nič nezverejňuje, všetko chce robiť v servise, aj výmenu žiaroviek. keby bolo v rámci klubu odborné poradenstvo, mnohí by sme ušetrili a lepšie sa starali o svoje H.
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od Hardcam »

Jirka: vsak ja vim, neber to tak vazne...:)
proste jsem tim chtel rict, ze i ty mas pakny, ale schovane v kotouci (tedy se o nej opiraji) a slouzi pouze pro parkovaci brzdu - proto je i podstatne sirsi - viz obrazek

Obrázek
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
vladoo
*
Příspěvky: 28
Registrován: 25 říj 2013, 21:26

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od vladoo »

Ahojte, všetci,
kto má na i20-ke takýto zvuk motora?
pozri a počúvaj: http://www.youtube.com/watch?v=LqfiKsbXIv4

Riešili ste to? S akým výsledkom? Čo môže byť príčinou takého zvuku? Ide mi o to klepanie. Cvakanie spôsobujú vstrekovače, čo je normálne, ale to klepanie neviem identifikovať:
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od caruser »

vladoo

Rovnaké klepanie, ale intenzívnejšie pozorujem na svojej i20ke 1,2. Koľko km máš najazdených? Myslel som, že je to spôsobené LPG, ale asi nie :)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
vladoo
*
Příspěvky: 28
Registrován: 25 říj 2013, 21:26

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od vladoo »

Ahoj, Caruser,
určite to nie je spôsobené LPG. Ja mám benzín, teraz najazdené asi 7 600 km. Vymenil som pôvodný olej (neviem aký tam bol) za 5W 30, klepanie neprestalo a nedávno som ho znova vymenil za Schell 10W 40 a zdá sa mi, že klepanie mierne ustalo. Ono sa po zohriatí motora aj na chvíľu stratí, ale po 20 - 30 sekundách vo voľnobehu znova motor mierne začne klepať. Cvakanie je neprestajné, to cvakajú vstrekovače a je to normálne. Ale klepať by motor podľa mňa nemal.
Konzultoval som to v 3 servisoch. Všade tvrdili, že je to normálne, že motor má v rozvodoch reťaz... Ale ani reťaz by pri novom aute klepať (prípadne chrastiť) nemala, možno až po 80 - 100 tis. km, ako sa mi to stalo na škodovke.
veľa šťastia a napíš, ak niečo k tomu ešte máš.
veľa zdaru
:hyu:
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od caruser »

vladoo

U mňa je to skôr naopak, keď naštartujem studený motor, klepanie začne asi tak po minúte od naštartovania.
Skúsim sa na to spýtať v servise, nevenoval som tomu až takú pozornosť, keďže moja i20ka má horšie nedostatky ako klepanie motora :)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
vladoo
*
Příspěvky: 28
Registrován: 25 říj 2013, 21:26

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od vladoo »

caruser,
budem ti povďačný, ak sa na klepanie spýtaš a dáš vedieť. A aké nedostatky má tvoje íčko? Rád by som vedel, lebo čo ak to aj mňa čaká? Moje auto má 1,5 roka. Už som menil spojku a ložisko, lebo pri zábere, hlavne spiatočke, bola hlučná - vydávala taký čudný zvuk, ako keď otváraš dvierka na kuríne, ktoré majú hrdzavé pánty. Ale už mám s tým pokoj a auto slúži.
nech sa darí
vladoo
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od caruser »

vladoo

to by bolo na dlho, od vibrácií z riadenia, cez tyčky stabilizátora, problémy so štarovaním, problémy s nezahriatym motorom atď.

Neviem, či je mám smolu na zlý kus, ale nedávno som sa viezol v 11 ročnom Fiate Punto 1,9, najazdených 200.000 km, ale v tom aute nič nebúchalo, nevibrovalo a to som myslel, že hyundai i20 bude na vyššej úrovni ako fiat punto :)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
vladoo
*
Příspěvky: 28
Registrován: 25 říj 2013, 21:26

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od vladoo »

Postupne, ale isto začínam chápať, že v HYUNDAI sú podvodníci. Nielenže nezaplatili slovenským živnostníkom za prácu pri výstavbe továrne v Nošoviciach, ale ich autá sú dosť kazové a aby si vynahradili množstvo servisných opráv, dielce na auto majú ceny, ako keby boli zo zlata.
Táto podraznícka firemná kultúra svedčí o drzosti a nezáujmu automobilky o zákazníkov, ku ktorým sa správajú ako v stredoveku. "Kúp auto a choď a viac neotravuj... "
Čudujem sa, že to vedenie Hyundai toleruje.
No a to, že výstupná kontrola v :hyu: jazdí s autami ako na rely, to mi už vyrazilo dych. :mrgreen:
vladoo
Uživatelský avatar
Stanci11111
*
Příspěvky: 87
Registrován: 27 zář 2009, 20:03
Bydliště: Rim.Sobota

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od Stanci11111 »

Zdravim Páni.Presne tento klepavy zvuk v poslednom case pozorujem aj ja rad by som vedel co to sposobuje do servisu stym zatiel nejdem kedze je vzdialeny 80 km a ako ich poznam urcite by povedali je to normalne a mozem ist naspet :-) Mam najadene 71 000 km.Vlado spojku ti menili v ramci zaruky?Ta moja je ties hlucna pri spiatocke ale nie vzdy sa to prejavuje.Za aky dlhy cas ti ju menili a kolko ta to stalo?
Hyundai i20 1,4 74kW COMFORT 128000km
vladoo
*
Příspěvky: 28
Registrován: 25 říj 2013, 21:26

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od vladoo »

Ahoj, Stanci11111,

tak k spojke: také to kňučanie, či kvílenie spojky sa mi prejavilo takmer hneď po kúpe nového auta - i20-ky. Spravidla vtedy, keď som cúval do mierneho kopca, ale aj na rovinke.
Išiel som do servisu - Bratislava, Račianska ul. 69 - Autopolis, kde to technik zhodnotil ako vadná spojka. Tiež ako vám, ani mne sa tá porucha neprejavovala vždy. Ale asi pri troch rozbiehaniach na spiatočku z piatich. Evidentne, keď som mu zvuk popísal, pochopil o čo ide a ani si zvuk motora nevypočul. Vedel o čo ide a tak hne´d spísal reklamačný protokol. A ja som zasa pochopil, že nie som prvý, kto takúto poruchu reklamuje. Auto mám v záruke a tak spojka a práca pri jej výmene ma nič nestála. Platil som však za spojkové ložisko, ktoré sa pri takejto oprave vraj nemusí meniť. Ale keď už bola spojka zhodená, tak mi ho odporučili preventívne vymeniť no a tak som zaň musel zaplatiť. Cca 20 eur. Staré, ale dobré ložisko som si vyžiadal späť, takže mám ho teraz ako náhradné.
Teraz spojka funguje bez akéhokoľvek problému. Ten technik mi ešte povedal, že na jeho i30-ke bol tento zvuk spojky ešte horší... a tiež to riešil výmenou spojky. :hyu: evidentne vie, o akú chybu motora ide a tak spojku bez problémov vymení. Ak máte túto závadu a auto v záruke, tak choďte do servisu a reklamujte to. Môžete sa odvolať aj na mňa a na servis - adresa je vyššie. Ide o autorizovaný servis Hyundai.
Príčinou vydávania takéhoto neprirodzeného zvuku spojky (pri zábere kňučí, škrípe ako stará reťaz, alebo hrdzavé pánty na dverách a podobne) bola podľa technika vadná spojka, ktorá mala vraj iné tolerancie ako by mala mať. Nepovedal aké tolerancie, ale asi nebolo na nej niečo správne vyfrézované, pričom odchýlka mohla byť len desatiny milimetra a už to vydávalo taký škaredý zvýk.
Objednanie novej spojky trvalo 3 týždne, ale výmena bola hotová za 4,15 hodiny - to je aj normočas na jej výmenu.
zdravím, veľa šťastia
dajte vedieť, ako ste pochodili v servise
vladoo
Odpovědět

Zpět na „i20 Motor a převodovka“