Jazda na diaľnici

Moderátoři: amaize, Moderátoři

Uživatelský avatar
Had21
**
Příspěvky: 199
Registrován: 25 úno 2011, 12:16
Bydliště: Martin, SR

Re: Jazda na diaľnici

Příspěvek od Had21 »

Vyzerá to dosť nepríjemne :-k ..
Keď to robievalo aj predtým (podobne) tak sa veru ten benzín vylúčiť nedá. Ono podľa mna nezáleží ani tak na značke paliva ako pumpe kde ho naberieš. Skús zmeniť pumpu a uvidíš, či to nepomôže. Budeš aspoň vedieť viac a ak to fakt bol benzín, tak je to tá najlepšia správa - aspoň že autu naozaj nič neni. Ak by to robilo aj potom, tak je to niečo vážnejšie a v :hyu: by sa na to mali láskavo pozirieť.
Ešte jedna tak možno blbosť: Pri inej téme (rekord na jednu nádrž) si písal, že chodievaš dosť šetrne - no neviem či práve to nemôže byť problém. Stará pravda je, že prílišným šetrením sa auto len zhumpľuje - vyzerá to ako sporstosť, ale nemusí byť. Pri šetrnom jazdení, hlavne na nízkych otáčkach sa usadzuje všelijaký sajrajt - občas (aspoň raz za 500 km) motor trochu prevetrať (nemusíš točiť 6 tis., 4-4,5 by mu mohli stačiť, ani nie nejak dlho to držať - ako pri dynamickej jazde, keď radíš vo vyšších otáčkach aby to malo ťah). Pozri na to aj z druhej strany - je to v záruke a ak má niečo prdnúť, tak radšej teraz. Takáto neistota či to naskočí by ma zožrala. Mne to nerobí, ale v Corse sa mi stalo už párkrát, že motor išiel po naštartovaní nepravidelne (no dobre neni to benzín - ale môže to byť podobná závada) - nič som s tým nerobil (naftu dávam buď Shell alebo Tesco a vždy na tej istej pumpe) len som ju trochu popreháňal a bol kľud. Na krátkych trasách tam muselo byť nazbierané nejaké svinstvo, čo sa potrebovalo vypáliť, alebo vyfúkať vyššími otáčkami.
Nevravím, že je to univerzálna rada - ak chceš vyskúšaj a uvidíš čo to spraví.
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Reklama
 

Uživatelský avatar
koloman.brutus
**
Příspěvky: 358
Registrován: 24 dub 2009, 16:39
Bydliště: Prešov

Re: Jazda na diaľnici

Příspěvek od koloman.brutus »

Tak to benzinom nebude. Myslel som, ze Ti to spravilo len raz ale Tebe to robi stale. U mna sa osvedcila teoria pravdepodobnosti :lol:
Presnu formulaciu neviem no v prenesenom vyzname to je najak takto.
Ak sa to stalo raz a neopakuje sa to tak sa pravdepodobne jedna o zhodu okolnosti a opakovat sa to nebude. Ale ak sa to stalo raz a opakuje sa to tak sa to pravdepodobne zopakuje znova.
Inac ja som nikdy nenastartoval tak, aby sa motor dusil. Vzdy naskocil do plnych neutralovych otacok.
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Uživatelský avatar
Had21
**
Příspěvky: 199
Registrován: 25 úno 2011, 12:16
Bydliště: Martin, SR

Re: Jazda na diaľnici

Příspěvek od Had21 »

koloman.brutus píše:Tak to benzinom nebude. Myslel som, ze Ti to spravilo len raz ale Tebe to robi stale...
Ak chodí na tú istú pumpu, prečo nie... Aj keď toto ozaj vyzerá skôr na chybu elektroniky - to je ale divné, že v servise chybu nenašli - RJ si predsa ukladá chybové hlásenia, či...?
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Uživatelský avatar
koloman.brutus
**
Příspěvky: 358
Registrován: 24 dub 2009, 16:39
Bydliště: Prešov

Re: Jazda na diaľnici

Příspěvek od koloman.brutus »

jirikstbk píše:koloman.brutus:

Natankuji vždy plnou nádrž a před nastartováním vynuluji počítadla. Výsledek je vidět na sprintmonitor a to nejen u mě.
jiristbk je mi uplne jedno ako je to vidiet na sprintmonitore. Moj PP ma spotrebu o 0.2l viac ako je real. Odkusane na 50000km. Asi 95% jazd tankujem plnu nadrz a stale vynulujem vsetky pocitadla a z toho cca 60% ta ista pumpa a stojan. Dokonca sa u mna neprejavil kazdym opisovany efekt znizenia spotreby po zabehnuti motora. Hodnoty spotreby aj PP ostavaju nezmenene. Dokonca plne nalozeny na dlhej trase robim mensiu spotrebu ako s prazdnym autom a pritom styl jazdy je ten isty. Priemerne hodnoty na jednu nadrz su potom PP 5.0 (relna 5.2l), trip cca 720 priemerne, 12h:30min doba jazdenia. Vsetko to plati pre jazdu 80% dialnice a okresne cesty a 20% mesto. Kazdy ma iny styl jazdenia a kazdy bude mat ine hodnoty. Ak mi neveris tak ja uz s tym nic nespravim.

V zime je to viac. Tusim 0,3 az 0.4l na 100. V lete 0.2l
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Re: Jazda na diaľnici

Příspěvek od jirikstbk »

Ale já ti to věřím. S tím problém není. Na příkladu spritmonitoru ukazuji, že tomu tak nebývá. Pokud to tobě měří tak přesně, vypadá to, že jsi spíše výjimkou.
ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Jazda na diaľnici

Příspěvek od caruser »

to: Had21

Benzínom to myslím určite nebude. Netankujem stále na rovnakej pumpe. i20ku pravidelne prebehnem po diaľnici, zopár krát do 5000 ot., motor nepodtáčam, nie je to moje prvé auto, s autami robím. Neviem si to vysvetliť, ale problém s tým štartovaním bol vždy ak auto stálo v garáži, alebo vonku na slnku. A keď im to v servise naštartovalo na prvý krát môže to byť tým, že auto stálo vonku. Ale to je len moje vysvetlenie.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
amaize
Moderátor
Příspěvky: 1299
Registrován: 20 úno 2009, 19:35
Bydliště: Albrechtice u ČT

Re: Jazda na diaľnici

Příspěvek od amaize »

můj názor je že palubní počítač neukazuje to co je reál , u mne vždy níž než skutečnost a to jak na dálnici tak městskou
a pokud bych chtěl psát na téma spotřeby tak nemám tu potřebu , to už mne po těch 2 a 1/25 letech přešlo,stejně mi to nikdo nezaplatí :D

ale jinak tu píšete hezky,z některých by měli v :hyu: radost
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Jazda na diaľnici

Příspěvek od caruser »

Ja som pri palubnom PC mal max. odchýlku 0,5 L a min. 0,05 v neprospech palubného pc. Najčastejšie je to však 0,3 L.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
bartiik18
**
Příspěvky: 212
Registrován: 12 dub 2011, 21:03
Bydliště: U České Lípy

Re: Jazda na diaľnici

Příspěvek od bartiik18 »

TO: Caruser

No snad je to jen nějaká hloupost co přijde brzo na povrch a pěkně ti to v hyundai opraví .... Leda si to prostě nahrát jak chceš nastartovat a prostě to nejde a pak je donutit, aby se na to pořádně podívali. Takovej automechanik jako jsou oni bych taky zvládl.... připojit na PC a říct nic to tu neukazuje...tak je to tedy v pořádku :-( A nebo pokud ti to bude dělat stále zkusit napsat na centrálu v Praze nějakej dopis a snad se s tím bude něco dělat. To bych asi zvolil já. Prostě nový auto tohle nemůže dělat.
teď : Hyundai i20, od 2.5.2011, 1.2 kappa, zelená metalíza, 40 000+km (zatím spokojenost ;-))
bývalo: Fiat Punto 1. generace (2009-2011) cca 33 000km; black
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Jazda na diaľnici

Příspěvek od caruser »

to: bartiik18

O 2 týždne som dohodnutý so servisom, že mi tam vymenia nejakú anténu imobilizéra, dovtedy to odsledujem. S íčkom som spokojný, za tie peniaze je to ok, škoda len toho štartovania a veľmi drahého servisu, ale s tým sa musím už zmieriť. :)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
bartiik18
**
Příspěvky: 212
Registrován: 12 dub 2011, 21:03
Bydliště: U České Lípy

Re: Jazda na diaľnici

Příspěvek od bartiik18 »

:-) tak aspoň, že se něco děje :-) snad mě jen na těch 5 let nenalákali zbytečně ;-) chtěl jsem ibizu v 1.4ce je pro mladýho člověka přeci jen desinově zajímavější :-) ale mě lákala lepší peněžní nabídka, lepší výbava a možná mě při předváděčce přes víkend přimněl i skvělý motor :-) nejdříve jsem žadonil po 100koňový 1.4ce, ale jsem rád za tu 1.2ku úplně stačí na to, že jednou za rok vjedu na dálnici a párkrát to natřu i nějaký octávce s větší kubatůrou :-P ;-) :D/
teď : Hyundai i20, od 2.5.2011, 1.2 kappa, zelená metalíza, 40 000+km (zatím spokojenost ;-))
bývalo: Fiat Punto 1. generace (2009-2011) cca 33 000km; black
Uživatelský avatar
Had21
**
Příspěvky: 199
Registrován: 25 úno 2011, 12:16
Bydliště: Martin, SR

Re: Jazda na diaľnici

Příspěvek od Had21 »

caruser píše:to:S íčkom som spokojný, za tie peniaze je to ok, škoda len toho štartovania a veľmi drahého servisu, ale s tým sa musím už zmieriť. :)
No ja teda neviem, ale keď nemôžem mať istotu, že sa s autom dostanem kam potrebujem, vtedy keď potrebujem, tak to veru za žiadne peniaze nie je OK, ledaže by bolo zadarmo - potom by platilo "darovanému koňovi..." - zadarmo ale rozhodne nebolo, ten rozdiel v cene oproti iným nebol taký závratný, aby sa dalo tolerovať, že nefunguje správne!
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Jazda na diaľnici

Příspěvek od caruser »

to: Had21

Dnes nie je žiadne auto kvalitné, takže to beriem s rezervou. Ale je pravda, že za tie peniaze by ma nemalo nechať v núdzi. :)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
Had21
**
Příspěvky: 199
Registrován: 25 úno 2011, 12:16
Bydliště: Martin, SR

Re: Jazda na diaľnici

Příspěvek od Had21 »

caruser píše: Dnes nie je žiadne auto kvalitné...
Smutná pravda :cry: - rozdiel medzi značkami je asi len v podiele nepodarkov a vážnosti porúch. Raz darmo, všetci šetria - na materiáloch, na ľuďoch, na vývoji, na testoch.. niekde sa to prejaviť musí. Keď sledujem, kolkí máte problémy so štartovaním, tak to pre :hyu: moc optimisticky nevyzerá... Je rozdiel keď niečo vŕzga alebo nejde nejaká blbosť (elektrické okno), ale aby auto nešlo, to je už iné kafe.
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Uživatelský avatar
bartiik18
**
Příspěvky: 212
Registrován: 12 dub 2011, 21:03
Bydliště: U České Lípy

Re: Jazda na diaľnici

Příspěvek od bartiik18 »

To je smutné, ale myslím že u jiné značky nebude lepší. Stát se to může i klidně u vw nebo audi, bmw.... Nějaká ta chyba, ale servis to přece musí vyřešit. Nejde, aby člověk nevěřil svýmu autu a každý ráno nastupoval se strachem, že neodjede. U mě by to byl problém, každé ráno musím jet autem do práce od nás autobusy jezdí pěkně blbě takže bez auta bych byl asi v čudu. Musím povídat, že mě to nepotkalo autí mi jede krásně a startuje napoprvé a bez problémů. Hold trocha vrzání při přejezdech hrbolů to už se přežije. Motoricky musí být OK. Jak vzpomenu na Fiatka co jsem měl s ním se mi nikdy nestalo, že by mě někde nechal nebo, že by nenastartoval a to měl už pár tisíc kilometrů najezdíno ať bylo -30 nebo +35 nikdy jsem nemusel řešit otázku nastartuje? Tak doufám, že ani :hyu: mě nikde nenechá. To by mě taky naštvalo, tak snad ti to dají dopořádku a budeš zase jezdit bez strachu, že nenastartuješ ;-)
teď : Hyundai i20, od 2.5.2011, 1.2 kappa, zelená metalíza, 40 000+km (zatím spokojenost ;-))
bývalo: Fiat Punto 1. generace (2009-2011) cca 33 000km; black
Odpovědět

Zpět na „i20 Pokec“