Zkušenosti s provozem

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Odpovědět
jans
*
Příspěvky: 24
Registrován: 08 říj 2015, 20:33

Re: Zkušenosti s provozem

Příspěvek od jans »

K baterii,viděl jsem další ix20 a má ten obal kolem baterky taky s bílým povlakem ale v menším měřítku,jenže majitel to neřeší.Myslím že s tím těch aut bude víc.Teď mám napětí 14,4V což je asi moc.
Reklama
 

Quido
Příspěvky: 2
Registrován: 10 dub 2016, 18:29

Re: Zkušenosti s provozem

Příspěvek od Quido »

Zdravím!
Letos v únoru mi již podruhé měnili těsnění pod hlavou motoru 1.4 v důsledku úniku chladicí kapaliny. Poprvé mi toto těsnění měnili před rokem a půl. Protože mi za cca 3 měsíce konci záruka, chtěl jsem od servisu nějaké vysvětlení. Autorisovany servis mi sdělil, že se s tímto problémem v poslední době setkali již u několika vozu i30 a ix20 a chtěli po dovozci nějaké stanovisko jak tento problem řešit. Bohužel firma Hyundai se jim vůbec nevyjádřila. Servis mi doporučil obrátit se přímo na dovozce. S firmou Hyundai jsem si vyměnil několik mailu a telefonátu s naprosto nulovým výsledkem. Vůbec mi nesduvodnili proč problem vznika a odmítli se tím jakkoli dále zabývat. Hledam proto další zákazníky, který mají s autem podobný problem.
JirN
**
Příspěvky: 213
Registrován: 07 led 2013, 14:51

Re: Zkušenosti s provozem

Příspěvek od JirN »

Jezdi s tim autem co nejvice a zkus, jestli se nevyskytne dalsi, treti duvod na vymenu. A to bys potom mohl pozadovat (pokud zarukou jsi myslel zakonnou dvouletou zaruku) vymenu celeho auta s odvolanim se na 3. opakovani stejne zavady, coz se vseobecne bere za naplneni podminek pro vraceni nebo vymenu a garantuji, ze se s tim zacnou u :hyu: zabyvat :-).
Quido
Příspěvky: 2
Registrován: 10 dub 2016, 18:29

Re: Zkušenosti s provozem

Příspěvek od Quido »

Bohužel mi už bude končit pětiletá záruka, takže reálně hrozi, že budu muset během jednoho až dvou let měnit celý motor. Přístup firmy Hyundai je až neskutecne arogantní. O daném problému motoru 1,4 z určité doby výroby ví a doufa, že postojem mrtvého brouka se vyhne své odpovědnosti. Nedávno jsme kupovali auto pro manželku a i kdyz původně přemýšlela o nové i20, tak jsem jednoznačně konstatoval, že Hyundai mi už nesmí do baráku.
Uživatelský avatar
Amalfi
***
Příspěvky: 832
Registrován: 17 bře 2009, 08:25
Bydliště: Ostrava

Re: Zkušenosti s provozem

Příspěvek od Amalfi »

Neres pristup, ten se nezmeni. Prodej auto zavcasu. Jdi do jine znacky v teto cenove kategorii je jich hodne. Zjisti si v okoli spokojenost lidi s autoservisem znacek ktere by pripadali v uvahu a se spolehlivosti modelu aut ktere by pro tebe pripadali v uvahu.
Kia Sportage 2016 aktualne
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: Zkušenosti s provozem

Příspěvek od airwaves »

Auto neprodávej. Změnou značky nevyřešíš vůbec nic. Toto je arogantní a systémová chyba celého způsobu prodeje aut! Zákazník je oběť která se nemůže bránit. Ukázka jak tzv. trh nefunguje. Vítězí špinavé dohody. Prodejci bojují o přežití, ústředí je tlačí do nesmyslně drahejch a hnusnejch baráků. Nutí jim malou sazbu za opravy na záruku. Musí nést neprolacený náklady na ND atd..... Nemůžou zaplatit slušný mechaniky atd atd. Jinde si nepomůžeš, dokonce s délkou záruky a možností zapůjčení náhradního vozu pouze pohoršíš. Jediná cesta je tento systém zrušit a prodávat auto NE značku. Takto jsou obrovský náklady úplně zbytečně. Všichni máme EOBD .......nebudu dále zdržovat. :D :D :D Jak pravil zde klasik je to hnus velebnosti.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Uživatelský avatar
Vlado D
**
Příspěvky: 119
Registrován: 30 kvě 2014, 15:53
Bydliště: Bratislava

Re: Zkušenosti s provozem

Příspěvek od Vlado D »

jans píše:K baterii,viděl jsem další ix20 a má ten obal kolem baterky taky s bílým povlakem ale v menším měřítku,jenže majitel to neřeší.Myslím že s tím těch aut bude víc.Teď mám napětí 14,4V což je asi moc.
14,4 V je OK. Takéto napätie má mať nabitá baterka a na túto hodnotu je zvyčajne nastavený regler. Keď akumulátor "preteká", tak buď je problém v ňom, alebo je napätie v palubnej sieti vysoké (nemusí byť stále, stačí keď vyskočí iba niekedy). Teoreticky si viem predstaviť, že v regleri je napr. studený spoj, alebo poškodená niektorá súčiastka (tepelná závislosť,..), takže tento väčšinou reguluje správne, ale občas "zblbne" a vtedy napätie prekročí povolený limit.

Keby som mal tento problém ja, tak asi dlhodobo zavesím na palubnú sieť digitálny voltmeter s pamäťou maximálnej nameranej hodnoty. Lenže aj to nemusí odhaliť problém, lebo niekedy sú v palubnej sieti krátke napäťové špičky. A keby aj tie neboli, tak sa môže stať, že problém je zriedkavý (napr. regler sa kazí pri teplotách pod -10 st. C) a pokiaľ nemám šťastie, tak nič nezistím.

Ešte mi napadla jedna možnosť. Ak má baterka cca 4 a viac rokov, tak ju nechať dožiť a po výmene sledovať, či to isté nerobí aj nová. Keď áno, tak vymeniť regler. Čo môže byť dosť drahé, najmä ak je tento nedeliteľnou súčasťou alternátora. Niektoré značky používajú takéto riešenie (Peugeot 607), ako je to v ix20 netuším.
ix20Style * 1,4 l CVVT 90 HP * biely ako čerstvo napadaný sneh
jans
*
Příspěvky: 24
Registrován: 08 říj 2015, 20:33

Re: Zkušenosti s provozem

Příspěvek od jans »

To Vlado D
Všechny články o baterkách uvádí že 14,4V je plynovací napětí,kdy baterka začíná plynovat,u starých baterek (zasulfátovaných) může být toto napětí i nižší,auto má 1/2 roku,voltmetr jsem koupil do zásuvky,mám rád když to je pod kontrolou,bylo 14,2 a teď ty 2 desetinky narostly,jestli je to nějak tepelně závislé,to bude problém zjistit,už mě napadlo jestli nemají ten obal něčím napuštěný,kyselinu,ten prášek,je problém taky zjistit co to je,snad lakmusové papírky,ach jo aby se člověk drbal s novým autem a laboroval jak chemik.
Uživatelský avatar
Vlado D
**
Příspěvky: 119
Registrován: 30 kvě 2014, 15:53
Bydliště: Bratislava

Re: Zkušenosti s provozem

Příspěvek od Vlado D »

jans píše:To Vlado D
Všechny články o baterkách uvádí že 14,4V je plynovací napětí,kdy baterka začíná plynovat,u starých baterek (zasulfátovaných) může být toto napětí i nižší,auto má 1/2 roku,voltmetr jsem koupil do zásuvky,mám rád když to je pod kontrolou,bylo 14,2 a teď ty 2 desetinky narostly,jestli je to nějak tepelně závislé,to bude problém zjistit,už mě napadlo jestli nemají ten obal něčím napuštěný,kyselinu,ten prášek,je problém taky zjistit co to je,snad lakmusové papírky,ach jo aby se člověk drbal s novým autem a laboroval jak chemik.

Ja som elektrikár, takže sa budem vyjadrovať iba k tomuto aspektu:

1. Pre bezúdržbové akumulátory platí: 14,4 V = 90 až 95 % nabité , 14,6 až 14,7 V = 100 % nabité. Podrobnejšie napr. tu: http://dovoz.autopredaj.eu/bezudrzbova- ... a-na-zimu/

2. Žiadny merací prístroj nemeria presne. Zásuvkové V metre majú zvyčajne kvantidfikačnú chybu 0,1V a k tomu nepresnosť prevodu a pod., v danom prípade je to myslím niečo nad 1%. Takže ak V meter ukazuje 14,2V, napätie v autozásuvke môže byť niekde medzi 13,95 a 14,45 V.

3. Aj keby V meter ukazoval absolútne presne, tak napätie v autozásuvke nie je totožné s napätím na svorkách akumulátoru. Konkrétne hodnoty značne závisia na odporoch prívodných vodičov, prechodových odporov v skrutkovaných spojoch a hodnotách tečúceho prúdu. Predpokladám, že nebudem ďaleko od pravdy, ak ich odhadnem na niekoľko desatín V.

4. Presnosť merania je možné vyhodnotiť napr. tak, že sa zmeria napätie priamo na póloch baterky presnejším digitálnym 4 1/2 miestnym voltmetrom a táto hodnota sa porovná s údajom voltmetra v autozásuvke.
ix20Style * 1,4 l CVVT 90 HP * biely ako čerstvo napadaný sneh
mmv
*****
Příspěvky: 1702
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: Zkušenosti s provozem

Příspěvek od mmv »

já teda nevím, máš půl roku staré auto tak proč lezeš pod kapotu ??? ten obal bude z nějaký kukuřičný sra*ky napuštěnej jinou sra*kou aby to nechutnalo hlodavcům, a nejspíš se někomu nepovedlo namíchat ty sra*ky ve správným poměru... neboj se toho, olízni si prst, namoč si ho do těch bílejch sra*ek a pak si ho znovu olízni, bude li to kyselý je to sanytr z baterky, jestli ne, neřešil bych to
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
jans
*
Příspěvky: 24
Registrován: 08 říj 2015, 20:33

Re: Zkušenosti s provozem

Příspěvek od jans »

Já tedy nevím proč kdo leze nebo neleze pod kapotu, ale já mám rád přehled,abych se pak třeba nedivil.
mmv
*****
Příspěvky: 1702
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: Zkušenosti s provozem

Příspěvek od mmv »

no právě, je lepší tam nelézt, aby ses nemusel divit, nekoupil sis vejtřasku aby se kochal hezkým motorem, koupil sis jenom :hyu:
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
bask
*
Příspěvky: 44
Registrován: 15 úno 2011, 14:03

Re: Zkušenosti s provozem

Příspěvek od bask »

mmv: Čoveče mě stále uniká proč ty sis toho :hyu: vůbec kupoval když je na něm taknějak "všechnošpatně". Já jsem zrovna po čtvrtý garančce a zcela spokojen :wink:
JoDo
**
Příspěvky: 172
Registrován: 15 dub 2013, 11:57
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Zkušenosti s provozem

Příspěvek od JoDo »

jans píše:Já tedy nevím proč kdo leze nebo neleze pod kapotu, ale já mám rád přehled,abych se pak třeba nedivil.
Já o tom taky rád aspoň něco vím, abych pak nestál u pankejtu jako tele :mrgreen:
HYUNDAI ix20 TRIKOLOR 1,4 CVVT
ŠKODA Felicia 1,3 LXI 50 kW
Trabant 601
mmv
*****
Příspěvky: 1702
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: Zkušenosti s provozem

Příspěvek od mmv »

otevřeš kryt motoru, a co vidíš, motor, baterku nádobku na vodu do ostřikovače pak ještě alternátor, co tam prosímtě chceš vidět ??? ze začátku tu lidi co si :hyu: koupili, furt lezli pod kapotu, aby furt něco kontrolovali, olej, jestli se tam nepřidal jeden válec, jestli se tam nepřidali dva válce... proboha proč ?? je tam jenom motor jako v každým jiným autě, (i ve vejtřasce je motor) , tam snad stačí kouknout když jdu dolejt vodu do ostřikovače ??

to bask ... potřeboval jsem něco na přesun z bodu A do bodu B a na helikoptéru nemám na zahradě místo, a ty sis ho kupoval k nějakým jiným zvrhlým choutkám ???
... a bylo to to nejlevnější co se v dané chvíli s danými požadavky dalo sehnat a na to jsem celou dobu zapomínal... totiž že to neni vejron
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Odpovědět

Zpět na „ix20“