Stránka 6 z 7

Re: Starex 4WD-vacsie pneu,disky,upravy podvozku

Napsal: 24 srp 2011, 22:17
od oltcitak
uvidime,co to spravi,sledujem tym lahky posun po "bruchu" ked natrafim na hranice podchodnej vysky a tiez ochranu pred odletujucimi kamenmi pri jazde vyssou rychlostou po sotoline,plus este nejake ine dovody,ktore potom ozrejmim. Dal som aj 4cm podlozky pod spruziny a prisponovall torzky. Lem zadneho blatnika je 91cm nad zemou a predny 87cm. Dnes som to trosku prebehol po polnackach,nadherne to plava po tych nerovnostiach,ako keby tam bol asfalt. Odchod na dovcu sa mi presunul,menil som kotuce ,platnicky,spodne gulace.Bol zaseknuty jeden valcek a vodenie strmena,stravil som dva dni riesenim problemu,nakoniec som to voditko prevrtal z opacnej strany,narezal 10mm zavit a vytlacil ho von,samozrejme potrhal tri srouby,kym som ho dostal von a taketo veci ma zabavuju a upravy na kemp stale nemam hotove :oops: zajtra ideme nahodit tu klietku na auto a oplechovat to.madrace su hotove,pamatova pena je ocalunena,denne svietenie s LED svetlami nahodene,zateplenie okien dokoncene.Vymeneny nahonovy remen na agregaty,plus tri kladky(sponovak sa mi nedal povolit,tak som zmenil len kladku) najvyssi cas,jedna uz mlela na sucho a lozisko sa zacalo ohlasovat,boli uz zodrate puzdra na uchyteni predneho stabiku(mam sice nove)ale stacilo podlozit 5mm gumu medzi puzdro a ram a poriadne dotiahnut,tycky este chvilku vydrzia,mam nachystane nove.S tym podvozkom je najhorsia robota,kazdu chvilu sa nieco odtrhne,alebo nejde povolit,hmmm ](*,)

Re: Starex 4WD-vacsie pneu,disky,upravy podvozku

Napsal: 25 srp 2011, 09:44
od Cíba
mi to nedalo a šel jsem to taky změřit, tak předek mám 93 cm a zadek 97 cm a vejška je to pořádná....

Re: Starex 4WD-vacsie pneu,disky,upravy podvozku

Napsal: 12 zář 2011, 09:34
od oltcitak
pomocny ram a samotne krytie. :D/
poznatky z uzivania: zatial iba tie,ze hluk od podvozku(kolies) sa znizil,zvysila sa teplota na podlahe v oblasti nad vyfukmi(v zime bude vykurovana podlaha :D/ plechy parkrat zachytili odletujuce kamene a sutre pri jazde po sotoline,po bruchu som to zatial nebrusil. Ale pocit,ze mam opancierovany podozok mi dava vacsi pocit istoty pri jazde vacsou rychlostou po terene(to bol jeden z cielov) Celkova vaha ramu a plechov je cca 90kg(odhad)hlavne predny najazdovy ram a plech 5mm je tazky. Pri napruzeni torziek a zadnych podlozkach a nalozenom aute sa auto sprava velmi pokojne.Napr. pri 150km rychlosti v pohode pustim volant a auto nevyboci,nevibruje.drzi stopu.je tiche. Vadi mi ze pri krizeni v terene to trochu vrzga(zrejme uchytenia ramu ku karoserii-chce to vychytat musky) Motor ani po zakrytovani sa neprehrieva,drzi si stabilnu teplotu,takze spokojnost =D>

Re: Starex 4WD-vacsie pneu,disky,upravy podvozku

Napsal: 14 zář 2011, 16:16
od Karel Švarc
Co to je ty vole? S tím by jsi mohl jezdit trial nebo se bojíš, že najedeš na minu? :mrgreen: Opravdu podstivá konstrukce. =D>

Re: Starex 4WD-vacsie pneu,disky,upravy podvozku

Napsal: 15 zář 2011, 20:34
od oltcitak
Obrázek
nj Karle,nikdy nevis na co narazis :lol: Obrázek

Re: Starex 4WD-vacsie pneu,disky,upravy podvozku

Napsal: 15 zář 2011, 22:41
od kuschall
To když tam chceš nandat tak abyste byli nejmíň dva, samotného tě to zamáčkne

Re: Starex 4WD-vacsie pneu,disky,upravy podvozku

Napsal: 16 zář 2011, 08:33
od Yurii
To krytí podvozku je super, jenom bych se bál ochlazení katalyzátoru respektive celého výfuku, zrovna včera se tu v tématu o hasičákách probíralo, že někomu chytla felda od přehřátého katu. Možná by stačilo udělat vpředu menší nasávací otvoryaby se tam dostal alespoň nějáký čerstvý proudící vzduch.

Není to tak dlouho co jsem přemýšlel o vyrobení krytu pro Otloukánka :) Chystám se ho zvedat a trochu v zimě prasit, není to sice Offrout ale jak je lehkej, zapadnu málokdy a vyjedu dost :)

Re: Starex 4WD-vacsie pneu,disky,upravy podvozku

Napsal: 16 zář 2011, 10:23
od oltcitak
Moja filozofia ,ktorou som sa riadil pri navrhu a vyrobe tohto krytia je nasledovna: Auto ako take z dovodu nezavisleho perovania prednej napravy moc nekrizi,preto najcastejsia pricina uviaznutia v terene je "sadnutie na brucho" kde sa bud priecka prevodovky,alebo nosnik prednej napravy zahryzne do podkladu a znizena trakcia kolies nestaci na prekonanie vzniknuteho odporu. Zakrytim som vytvoril hladku,lahko treciu plochu,po ktorej by som sa mal klzat po terene,ked svetla vyska auta uz nebude stacit.Dalsi dovod je zabranenie odletovaniu kamenov pri rychlej jazde po sotoline a pripadnemu odrazeniu brzdnej trubky ci prerazenie nejakej cast podvozku,alebo vyfuku.V zime zasa vytvara vzduchovu teplu vrstvu,cim bude teplo pekne od podlahy(kurenie od vyfuku)bude ohrievat naftu,vodne nadrze. Otestovane to bolo v Bulharsku pri vysokych teplotach a minimalnych rychlostiach-nic nehori :lol: :lol: Pri vyssich rychlostiach by zlepsene prudenie pod autom malo odsavat vzduch spod podlahy(nasavacich otvorov je tam dost v podbehoch a cez prednu masku) Cela konstrukcia vytvara dalsiu deformacnu zonu,kedy sa pripadny naraz rozlozi do celej konstrukcie a namal by sa poskodit samotny ram podlahy,ci karoserie(najazd na trciaci kamen vo vode,ci pen v trave.Bocne tzv. naslapy su vlastne vysuvne ochranne bocne trubky,daju sa vysunut o 7cm smerom von z karoserie a tak pri jazde v uzkych terenoch(kanony,jazda medzi stromy) chrania podbehy a boky dvier pred poskodenim od stromov,ci kamenov.Zaroven sluzia ako dvihacie miesta na Hi-lift. Predny plech je pretiahnuty az pod predny naraznik,lebo tento budem neskor skracovat a zabudujem dovnutra vystuznu nabehovu hranu.Tazne predne oka su odpilene,na nosniky su navarene Jokle 40x40x3 do ktorych sa zasuvaju v pripade potreby vyprostovacie oka so seklami-este treba vyrezat otvory do naraznika,neskor budu viditelne,ked sa odoberie z naraznika. Eventualne mozu sluzit ako ako uchytne miesta na prislusenstvo v buducnosti(nosna plosina na naklad,vyprostovaci navijak,radlica na odhrnanie snehu(ci mrtvol na ceste :mrgreen: ) roztec uchytov bude rovnaka ako vzadu,cize rovnake prislusenstvo bude sa bude dat pouzit vpredu,aj vzadu. Dalsou etapou(na buduci rok) bude vytvorenie zadneho nosica rezervy(zaroven bude sluzit ako podlaha pri sklopeni pocas kempovania na ktoru sa bude prichytavat stanova predsien o zadne dvere) a vytvorenie ulozneho priestoru pod podlahou,pristupneho znutra(zvysi sa svetla vyska v aute,v zadnej casti na cca 150 cm,co v pripade nudze moze stacit na hygienu(sprcha),ci postavenie sa v aute(v kombinaci so zdvihacou strechou,alebo stresnym oknom-este som sa nerozhodol) V tomto podlahovom priestore sa zmestia tri 25l bandasky na naftu,ci vodu.Ked budu prazdne,premiestnia sa na zadny nosic,plne budu umiestnene pod podlahou kvoli tazisku.Ina varianta vyuzitia je uschovanie nafukovacieho clna(teraz v Bulharsku by sa hodil-zial cas uz nedovolil ho kupit,snad na buduci rok)Viacej popisov vnutornych uprav uvediem v inom topicu neskor,ked sa vratim do UK(v sobotu beriem Rexika na vylet za kanal)
PS no Ivane,konstrukciu sme davali sice dvaja na auto,ale pojde to aj samotnemu,len si musim spravit pomocne stojiny.Inac ram je navrhnuty tak,aby bol pristup ku vsetkym komponentom bez jeho demontaze,len treba zhodit dolu duralovy plech,tie zadne su dva,meter siroke umiestnene napriec auta z 3mm plechu a v pohode sa nahadzuju(sroubovacku mam vo vybave auta :wink: ) Inac ten predny ram budem prerabat,je umiestneny moc nizko , v zavere sa finisovalo tak sme ho nechali tak ako je,po novom bude mat dve lomove hrany a nie iba jednu ako teraz a odlahci sa.To az na buduci rok.

Re: Starex 4WD-vacsie pneu,disky,upravy podvozku

Napsal: 16 zář 2011, 18:23
od kuschall
Tak já mám samostatným plechem dural 6mm přikrytý motor dál automat a rozvodovku toď vše
zvedl sem auto na přední nápravě a mám problém se dostat z garáže, dneska sem obul drapáky jedem zítra na tankáč a musel sem auto nechat venku

Re: Starex 4WD-vacsie pneu,disky,upravy podvozku

Napsal: 12 říj 2012, 23:08
od xkuba
Jaké letní pneu - značka a rozměr doporučíte na Starexe 4x4? Použití asfalt a pár týdnů v roce balkánské šotoliny, tzn. žádný drsný offroad. Mám zimní Bridgestone Blizzak 215/80 R15 na originál diskách a nevím, jestli mám vzít starší silniční Kumho Powerstar 756 (rozměr 215/80, mám takovou i rezervu) nebo nové např. Kumho KL-78, případně něco jiného/většího, jak se píše na začátku vlákna nebo jezdit na zimních... Jaké jsou vaše zkušenosti s odstupem času? Auto toho moc nenajede, celkem tak 15tis/rok, takže do toho nechci moc investovat. Díky.

Re: Starex 4WD-vacsie pneu,disky,upravy podvozku

Napsal: 13 říj 2012, 00:11
od oltcitak
Odstupom casu mozem odporucit KL78,velkost podla vykonu motora,na CRDi 30x9,5 je ideal. dobra guma je aj General Graber AT2. Obidve v pohode celorocne.

Re: Starex 4WD-vacsie pneu,disky,upravy podvozku

Napsal: 13 říj 2012, 08:53
od xkuba
Nevíš, jestli 30x9,5 (resp. o něco menší u nás dostupná 235/75) může být na standardním ráfku s ET 33? Do nějakých úprav se mi moc nechce - nebude to někde drhnout, nebudou potřeba podložky, nekouká to ven z blatníku? Mít neustále nahozený bok auta nic moc... Díky!

Re: Starex 4WD-vacsie pneu,disky,upravy podvozku

Napsal: 13 říj 2012, 11:29
od oltcitak
235/75 mam zimaky na standartnych diskoch,vojdu sa sice tesne,ale bez uprav.Su to najvacsie gumy,ktore sa tam daju dat bez akychkolvek problemov na standartne disky,aj vyber vyrobcov a vzorov je velmi rozsiahly.Na 30" som uz musel davat prec predne zasterky.Ale ked ti financie dovolia chod do sirsich a vystuplejsich diskov,tie 7" s ET=+13 k tomu autu pasuju skvele a jazdne vlastnosi sa zlepsia omnoho k lepsiemu.A zimaky v terene(v lete) znicis,dotrhas za chvilu.
PS aky mas motor?

Re: Starex 4WD-vacsie pneu,disky,upravy podvozku

Napsal: 13 říj 2012, 20:43
od xkuba
Díky za rady, asi zkusím za rozumnou cenu sehnat širší ráfky a ty KL78 30x9,5. Mám CRDi 103kW, takže výkonu na větší kola je podle mě dost...

Re: Starex 4WD-vacsie pneu,disky,upravy podvozku

Napsal: 13 říj 2012, 23:31
od oltcitak
ale potom ti pojdu kolesa von z kasne,nezabudaj :lol:
tie kolesa,disky sa daju relativne lahko zohnat aj pouzite,je to velmi pouzivany rozmer a roztece dier(Nissan,Toyota,Mitsubishi....)