1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
zopper
**
Příspěvky: 235
Registrován: 15 úno 2022, 13:49

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od zopper »

pirko7 píše: 18 črc 2023, 12:36 https://www.auto-data.net/en/hyundai-i3 ... 10hp-40291 Možná že by to mohl vědět Maras, ale timhle motorem se nikde neohaní že má 4 ventyly na válec. Obvykle to je vždy vykouzlené 16v na zadcích těchto aut.

Number of cylinders 4
Engine configuration Inline
Number of valves per cylinder 4
Ale to, co cituješ, i ten odkaz o příspěvek dřív, oboje tvrdí , že DPI má 16 ventilů. Plus, s jistotou má minimálně tři ventily na válec, protože na vstřik paliva má dva (Dual Port Injection, DPI) a aspoň jeden musí být na odvod spalin. Netuším, jestli ale dává smysl to takhle kombinovat, nebo jestli se obykle páruje stejný počet palivových i výfukových ventilů.
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Tak motory :hyu: 12V s rozvodem 2 sací a 1 výfukový byly hodně dobrý, ale to jsme na přelomu století :wink: .
Ale DPi je samozřejmě 16V - v popisu (Number of valves per cylinder 4) je i uvedeno, že má 4 ventily na válec :) .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 125
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od pirko7 »

Ano, pote jsem to hledal i ja a poslal odkaz, kde to taky je, jen jsem tomu moc nechtěl věřit, ale ono by to tech 81kw asi jinak na 1,5 obsahu nedalo. Me jen zarazi ze se 16v prezentuje jako motor do města, u stare astry mi mechanik říkal ze male ventily, vice karbonu z popojíždění ve městě. Mam dojem ze ix35 se 16v prezentovala, ale jisty si ted už nejsem.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
clifftorr
**
Příspěvky: 143
Registrován: 22 kvě 2020, 15:54

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od clifftorr »

Jako vážně se řeší zda 1.5 DPI má 16-ti ventilovou techniku ? Neuvěřitelné.
Samozřejmě má 16-ti ventilovou techniku a kdokoliv tento motor točí max . 2000 ot /min a stěžuje si, že to nemá akceleraci tak je idiot.

PS. píše se ventil s měkkým i , kupodivu i v Horních Uhrách
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7910
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od Mexican »

tie horne uhry si si asi mohol odpustit...
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8985
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od idam.i »

clifftorr píše: 18 črc 2023, 21:59 Jako vážně se řeší zda 1.5 DPI má 16-ti ventilovou techniku ? Neuvěřitelné.
Samozřejmě má 16-ti ventilovou techniku a kdokoliv tento motor točí max . 2000 ot /min a stěžuje si, že to nemá akceleraci tak je idiot.

PS. píše se ventil s měkkým i , kupodivu i v Horních Uhrách
Aj keď sú ventily tvrdené? :-k
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 125
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od pirko7 »

clifftorr píše: 18 črc 2023, 21:59
Samozřejmě má 16-ti ventilovou techniku a kdokoliv tento motor točí max . 2000 ot /min a stěžuje si, že to nemá akceleraci tak je idiot.
A kdo to tu tvrdí? A kde? I těch vytočených 81kw u DPI není zdaleka to samé jako 81kw u 1.0 TSI např. Š. Rapid. Porovnáme dvě nové auta se stejnými kW, tak tohle mužeš točit jak chceš, ale stejně to nebude mít 200nm jako to TSI... A to mi věř, DPI točim co to jde, až mi ho je občas líto ale do kopce to prostě nejede. A že to dřív byla "pila"? Jo byla, muj starý pc před 10 lety byl taky dělo. Mezi novými auty DPI patří k těm pomalejším a dokazují to i ty co ty auta testují a hodnotí.

Zbytek už není o tom kdo je blb, ale komu co stačí a co kdo využije. Neříkám že potřebuji 2.0 RS, ale to T-GDI 1,5 mi příjde jako výkonový idealní střed. [-X
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Ksenik
*
Příspěvky: 18
Registrován: 04 kvě 2023, 20:25

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od Ksenik »

Kto sa vyzna v motoroch vie ze nema zmysel porovnavat turbo vs atmo. Nema zmysel riesit kto ako jazdi na turbo alebo atmo motore. Ja som mal VW Golf VI 59kw a teraz mam i30 1.5DPI 81kw Kombi vybava Family a som velmi spokojny a vykon motora mi postacuje. Bol som uz 2krat na aute na dovolenke v HR Split 3 osoby a plny kufor. Nebolo to ziadne trapenie. Davam foto spotreba a cas z palubneho pc z jazdy HR Split - SK Presov. Myslite si ze by som mal ovela lepsi vysledok v spotrebe alebo rychlosti jazdy kedy som mal turbo ked idete po preplnenej dialnici mozete mat motor silny aky chcete. Kazdy nech si kupi taky motor aky mu vyhovuje alebo potrebuje.
20230708_203904.jpg
20230708_203904.jpg (103.37 KiB) Zobrazeno 554 x
i30 2022 1.5DPI FAMILY
slabostka
*****
Příspěvky: 1729
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od slabostka »

Tak na dialnici to rozbehnes a drzis. Skoda ze nemeria aj decibely v aute. Da sa sem tam.... Ale denne by si to asi nechcel ze. Chyba mi zmysel tohto vlakna - snad servisne naklady a spolahlivost po 100-200-300 000 km by ma xaujimali ale porovnavat charakter motorov? Ceresne vs hrusky.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 771
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od i30mpact »

Smyslem je si nějak ujasnit, kterej motor je vhodnej na jakej druh provozu.
JackK78
**
Příspěvky: 104
Registrován: 08 srp 2020, 10:05
Bydliště: Liberec

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od JackK78 »

Pjotr1 píše: 18 črc 2023, 10:08 Tak já to se svým turbem zrovna dělám. Poslední dobou jezdím jen krátké cukačky a když dojíždím domu (naše ulice má od poslední křižovatky asi 300m omezení na 30km/h) a mám ohřátý motor tak nastavím tempomat, zařídím 1° a na 4000 ot/min je právě 30km/h.
Ale upřímně nevím jestli to něčemu pomůže.
To zrovna neděláš dobře. Před dojezdem by jsi měl právě s turbem zvolnit, aby jsi ho zchladil. Takhle při dojezdu na plné kule zastavíš, turbo rozpálený a olej se ti tam uškvaří a pak klidně jednoho dne turbo zadře.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
slabostka
*****
Příspěvky: 1729
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od slabostka »

Na 1 stupen 4000 otacok 👎 to by urobilo "dobre" kazdemu motoru....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Brambo von Gratz
*
Příspěvky: 39
Registrován: 21 říj 2022, 11:54

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od Brambo von Gratz »

Pokud jsou motor a provozní kapaliny zahřáté, tak to krátkodobě nevadí. Na žádný rychlostní stupeň. I vyšší otáčky. Ale jak píše JackK78. Nejde o motor, ale o turbo. To by se mělo před vypnutím motoru dochlazovat a ne honit. Jízdou na nízké otáčky před zastavením, nebo nechat pár desítek sekund až minutku běžet motor na volnoběh. Pokud se vypne a je stále horké, tak se rapidně snižuje jeho životnost.
Non desistas, non exieris.
Si vis pacem, para bellum.
Od 09/2022 i30 kombi 1.5 DPI Family Comfort
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7910
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od Mexican »

preco sa proste "nezveziete"? ked dostanem Stonica s 1.0 tgdi tak ho bezne lreveziem na otackach 3500+ na nejakej peknej okreske bez premavky. naposledy Dukovany- Namest :-)

turovat to na jednotke je skoda potencialu :-)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1699
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od XMira »

Ksenik píše: 19 črc 2023, 17:23 ... Myslite si ze by som mal ovela lepsi vysledok v spotrebe alebo rychlosti jazdy kedy som mal turbo ked idete po preplnenej dialnici mozete mat motor silny aky chcete...
Ano myslím, že bys sundal nejmíň půl litru na sto. Ale je otázka, jestli má smysl ušetřit těch pár korun vzhledem k ceně T-GDI.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“