Stránka 1 z 1

Santafe 2006 - převodovka

Napsal: 29 srp 2015, 22:07
od KoZi_man
Dobrý den,

dnes mě postihnul problém santafe 2006 2,2 CRDI 4x4 automat.


Zničeho nic "přestal řadit" Mam pocit, že se zasekla 3ka. Ale stane se to vždy když mi auto spadne zatím nevím z jakého důvodu do nouzového režmu.


Odpojil jsem baterku, všechno OK, automat řadí sám i sekvenčně... Ale zase nouzák a zasekene se třetí stupeň.


Jsem si jistý, že ten nouz. režim zpusobuje paliv. flitr
Už je objednanej, ale nevím zda s nouzákem může být spojen problém s převodovkou popsán výše.

Mimochodem, kontroloval jsem olej, neni tak hrozný, je ho dost, ale po cestě cca 60 km jsem citil lehce spalený oder asi lamely... ?

Děkuji za rady.

Re: Santafe 2006 - převodovka

Napsal: 30 srp 2015, 10:12
od Richard555
podle mě u automatu nejsou žádný lamely, máš tam hydrodynamický měnič a ten je potopenej v oleji přímo v převodovce..... jediný lamely jsou vzadu před zadním diferákem v el.mag. spojce a připojují zadní nápravu, ale pokud jsi jel po silnici nebyl asi důvod pro připojování zadního náhonu.... tak by cítit nemělo být nic .....

Re: Santafe 2006 - převodovka

Napsal: 19 zář 2015, 14:23
od FBS
Tak to je gól! Mám naprosto stejný problém, auto jsem s touto závadou ale už koupil, že si ho opravím... (Hyundai Santa FE II 2.2 CRDi 4x4 automat 12/2006)

Zdiagnostikoval jsem tento problém:

Auto bylo někde v domácím servise kde se to snažili opravit. Výsledek:
vyndané relé v pojistkovce ATM, dal jsem ho tam zpět, vzal jsem ho z klaksonu - je stejné. Dolil jsem převodový olej Valvoline MAX LIFE (Hyundai), chybělo 1,2L, našel jsem úplně rozežraný čidlo navolené rychlosti (Range Senzor, P R N D, je na hřídeli automatu a dává pokyn co je navoleno za rychlost). Dále jsem sundal víko solenoidů a zkontroloval jsem je, zda cvakají, kontrola kabeláže, vše v pořádku). Všechny pojistky v pořádku, následně vyměněna celá náplň - stará po spálenině nesmrdí, ale je možný že ten servis tam tu výměnu udělal a proto nesmrdí.

Auto po nastartování a zařazení jede normálně, sametově přeřadí na 2. a stejně sametově na 3., kde se však zvýší otáčky a auto přestane táhnout - jako by tam vůbec trojka nebyla - chová se jako neutrál. Po cca 6 sekundách tohoto protáčení se hodí převodovka do nouzáku (rozsvícení kontrolky motoru) a zařadí zpět dvojku (na palubovce však svítí 3!!). Poznal jsem to podle rychlosti a otáček. V ten moment nejde přeřazovat manuálně ani nahoru ani dolu. Motor vypnu a po nastartování zase běží stejně, 1-2 a potom 3ka naprázdno. Až na 4. jsem se nikdy nedostal, auto nemá dostatečnou rychlost aby ji to tam přeřadilo...

Diagnostika:
P0700 - Systém řízení prokluzu hnacích kol
P0733 - Převodový stupeň 3 - nesprávný poměr

ještě vím, že mám v prdeli kroužek na volantu (ESP) ale tato závada by s tím neměla mít spojitost.

Chystám se na výměnu celé převodovky, nebo repas a budu doufat že to není v ŘJ převodovky, která je umístěna za kastlíkem spolujezdce...

Kdyby měl někdo za sebou tuto zkušenost, budu rád, když se tady o ni podělíte. Budu vděčný i za jiné tipy kam se podívat a co proměřit...

Díky

Re: Santafe 2006 - převodovka

Napsal: 07 úno 2019, 12:07
od Jarda776
Zdravím,
vím že se tu řešila automatická převodovka. Teď my jde o manuální převodovku, docela bych uvítal 6ku a lepší zpřevodování. Proto mně napadlo použít převodovku z FL modelu. Je tam silnější motor, ale také 6ti kvalt. Nezkoumal někdo jestli je se jedná o stejnou skříň a dalo by se je vyměnit? Jsou u FL stejné poloose a úchyty? :-k