Stránka 1 z 2

Zkušenosti s reklamacemi aut s garančkami mimo Hyundai sieť

Napsal: 22 říj 2018, 14:31
od michal84
Chcem sa spýtať aké máte skúsenosti s garančnými prehliadkami v neautorizovaných servisoch a následnej reklamaci v prípade problému v :hyu: .

Ide mi o to že nemám potrebu chodiť na garančky do autorizovaného servisu a viem že ani túto povinnosť nemám ale zaujimalo by ma či máte skúsenosti s tým ako hyundai v takýchto prípadoch pristupuje k reklamáciam? Robí problémy resp. odmieta riešiť takéto situácie s tým že hádže vinu na servisovanie auta mimo ich sieť? Viem že na to nemá právo ale aj tak by ma to zaujimalo, ak by skúsenosti boli negatívne a musel by som sa pre každú reklamaci súdiť (čo predpokladam že nie) :hyu: tak by to za to asi nestálo ...

Re: Zkušenosti s reklamacemi aut s garančkami mimo Hyundai s

Napsal: 22 říj 2018, 14:55
od Andy182
servisované u súkromnika, výmena spojky na záruku - i30 II. gen - Motorbox TO

Re: Zkušenosti s reklamacemi aut s garančkami mimo Hyundai s

Napsal: 22 říj 2018, 15:21
od PALI-PALI
Zaruka zakladna je 2 roky.

Myslim, ze predlzena zaruka plati len za podmienky navstevovania autorizovanej opravovne.

Teda - ak chces zaruku len 2 roky - mozes si servisovat sam.
Ak chces 5 rokov - musis znackovo servisovat.

Re: Zkušenosti s reklamacemi aut s garančkami mimo Hyundai s

Napsal: 22 říj 2018, 16:56
od Axel.Foley
Nemusí [-X Na detaily se zeptej uživatele petzl62. Už několik let servisuje mimo oficiální síť :hyu: a u i30 I mu bylo na záruku vyměněno turbo při nájezdu 120.000 km (tuším po čtyřech letech provozu). Musíš mít ale dobrý servis a vše podloženo fakturami.

Re: Zkušenosti s reklamacemi aut s garančkami mimo Hyundai s

Napsal: 22 říj 2018, 17:13
od dibarbora
Nezávislý servis by mal oficiálne disponovať aj vhodnou dielenskou dokumentáciou pre daný typ :hyu:. Požiadavka je vykonávať servis podľa odporučenia a predpisu výrobcu - servisné postupy bude ťažko inak dokazovať. Je jasné, že olej vymení správne aj bez toho, ale ako zámienka na robenie problémov pri záručnej oprave to môže byť použité úplne v pohode.

Re: Zkušenosti s reklamacemi aut s garančkami mimo Hyundai s

Napsal: 22 říj 2018, 19:56
od petzl62
Je to tady jako u dětí v mateřské školce :shock: :roll:
Žádná,opakuji žádná zmínka nikde o 5ti leté záruce podmíněné servisováním vozidla v "autorizovaných" servisech neexistuje :!:A proč? Protože nemá oporu v zákoně. Nejedná li se o vozidla taxi a autoškol. A popsali jsme tady o tomto už knihu-hlavně Bony =D> A pořád stejná písnička.Ach jo. Já vás na jednu stranu chápu,na druhou stranu,chci li se něco dozvědět o již x krát probíraném tématu,kliknu na lupu s nápisem hledat a čtu. :wink: :-k
A všem vám doporučuju se při garančních prohlídkách v "autorizovaných" servisech zeptat na 5. LETOU NEOMEZENOU ZÁRUKU-na co se vztahuje :-$ a pokud vám řeknou,že na všechno,tak se zeptejte třeba na spojku...a interní oběžník-jaký je v něm kilometrový proběh,pro uznání výměny na záruku a to stejné platí na brzdy,tlumiče,kosti,čepy atd.atd.atd. Dokonce už je zakázáno měnit tlumiče v páru ](*,) :!: ,hezky po jednom. A spousta dalších novinek o kterých zatím jako řadoví zákazníci nemáme ani šajnu.
Takže to shrnu do jedné výstižné věty:
Dámy a pánové,co se :hyu: týká,tak dobre už bolo :!: :!: :idea: :idea: Bohužel. ](*,)
A vůbec si nedělám iluze,že by to někde bylo lepší [-X

Re: Zkušenosti s reklamacemi aut s garančkami mimo Hyundai s

Napsal: 23 říj 2018, 06:17
od Axel.Foley
Vidím, že záruka začíná být akorát pár písmen na papíře :^o

Re: Zkušenosti s reklamacemi aut s garančkami mimo Hyundai s

Napsal: 23 říj 2018, 09:58
od michal84
petzl62:
Tak ja som tu prečítal niekolko desiatok stránok (asi to bolo málo) a všade bolo popísané ako to je v zákone a že dealer iba zastrašuje. Mňa by ale zaujimali konkrétne skúsenosti ludí ktorí takto riešili závažnejšie reklamace ale to som tu zatial moc nenašiel
Asi skúsim hladať ďalej ... chápem že je to pre tých čo majú na fore prehlad jasné a vedeli by čo a kde hladať ale pre nováčika nie je vždy jednoduché sa dopátrať informaci ktoré ani nevie či na stránkach sú.

Ohladne tvojej informace ohladne omezenej záruky na rozne komponenty, jedná sa o nižšie zvýraznené body? Ak by tam spadala napr spojka tak to by bolo hodne divné aby bola obmedzena na 2 roky. Vieš aspoň nadhodiť aké sú tie intervaly pre spomenuté komponenty ako napr. spojka? Tie Rychleji opotrebovatelné díly by som chápal napr brzdové desky, stierače ale zas mi k tomu nepasuje že ta kategoria nie je obmedzena km ...

Díky
Výstřižek.JPG
Výstřižek.JPG (84.13 KiB) Zobrazeno 3082 x

Re: Zkušenosti s reklamacemi aut s garančkami mimo Hyundai s

Napsal: 23 říj 2018, 11:56
od Axel.Foley
michal84: Rychleji opotřebovatelné díly viz servisní knížka strana 7 dole (předposlední odstavec). Opravdu je tam uvedená (také) lamela spojky.

Mimochodem, jak jsem psal výše, právě petzl je člověk, který zkušenosti má (psal jsem o výměně turba).

Re: Zkušenosti s reklamacemi aut s garančkami mimo Hyundai s

Napsal: 23 říj 2018, 12:18
od michal84
No a presne to som sa dozvedel na základe mojho dotazu :wink:

Hmm ja tu servisku ešte nemám preštudovanú tak som sa bol hneď pozreť, nech to nemusí každý hladať:
Výstřižek.JPG
Výstřižek.JPG (17.19 KiB) Zobrazeno 3051 x
Ale je to pekná prasárna, spojku keby obmedzili kilometrovo ale nie časovo a iba na dva roky, už z principu nedáva taká životnosť zmysel tak nechápem prečo by nemala spadať pod 5 ročnú záruku.
No a jak to myslia s tými sklami? Čo sa na nich jako zrýchlene opotrebí??

Re: Zkušenosti s reklamacemi aut s garančkami mimo Hyundai s

Napsal: 23 říj 2018, 15:42
od Axel.Foley
:-k
Můžeš si je třeba doškrábat při čištění. Nebo prachem pod stěrači. Jinak mně nic nenapadá.

Re: Zkušenosti s reklamacemi aut s garančkami mimo Hyundai s

Napsal: 23 říj 2018, 16:29
od michal84
Jasne ale take poskodenie urcite nie je mozne reklamovat, maximalne ma napada vyhrievanie zadneho skla ale to urcite nepodlieha nejakemu zrychlenemu opotrebeniu :) ... tu spojku chapem ze sa asi brania vymenam odrovnanych spojek nespravnym pouzivanim ... ale je to aj tak prasarna

Re: Zkušenosti s reklamacemi aut s garančkami mimo Hyundai s

Napsal: 23 říj 2018, 19:02
od JurajN
Servisovat v zaruke mimo autorizovanej Hyundai servisnej siete v ramci celej EU mozes, ale pokial si uplatnis pripadnu reklamaciu na vadu vyrobku u vyrobcu t.z. Hyundai, bude potrebne dokladovat vykonanie vsetkych predpisanych servisnych prehliadok, v nalezitom rozsahu a za pouzitia nahradnych dielov ktore vyrobca akceptuje ako plnohodnotny nahradny diel. Pokial sa to splni a vyrobca uzna ze vozidlo splnilo vsetky podmienky pre uplatenie zaruky, zacina sa reklamacne konanie. Musis si ale uvedomit ze cim drahsia bude hodnota reklamovaneho dielu + prace, tym viac a viac bude vyrobca skumat tvoje servisovanie mimo jeho autorizovanu siet. Ja osobne by som im takuto vyhodu nedaval.

Re: Zkušenosti s reklamacemi aut s garančkami mimo Hyundai s

Napsal: 23 říj 2018, 20:53
od michal84
Jasné a preto sa pýtam na reálne skúsenosti s reklamací závažnejších porúch, teoria je relatívne jasná :)

Re: Zkušenosti s reklamacemi aut s garančkami mimo Hyundai s

Napsal: 23 říj 2018, 21:44
od petzl62
Pokud si vybereš dobrý nezávislý servis,který splňuje veškeré požadavky na kvalitu provedené práce a mnoho dalších atributů-školení mechaniků a techniků,vede kvalitní evidenci a databázi jak zákazníků,tak použitých dílů,olejů a dodavatelů a pokud ještě dokáže spolupracovat s autorizovaným servisem :hyu: ,není v tom problém.Samozřejmě,tohle ti nesplní Franta z garáže s jámou,ale těch dobrých servisů je dostatek.
Já takový servis naštěstí mám a neměl jsem nikdy problém s uznáním reklamací.
Co se týká těch kilometrových proběhů,myslím,že nebude trvat dlouho a bude to tu kompletně zveřejněno :wink: :idea: