Stránka 1 z 2

Dochlazení turba

Napsal: 20 úno 2019, 11:39
od dozir
Zdravim,jsem čerstvým majitelem Fastbacku 1,4 Turbo,jen se zeptám,je ještě dneska nutné turbo dochlazovat?Tj.nechat po zastavení běžet motor nějakou dobu?

Re: Dochlazení turba

Napsal: 20 úno 2019, 12:18
od Mexican
ak turbo enma vlastny chladiaci okruh tak ano, treba dochladzovat - otazka ostava v akej prevadzke auto mas - priklad valis 150 dialnicou, dobrzdis na odpocivadlo, vypnes ---> zle. Ides 150, kilometer/dva pred odpocivadlom zvolnis na 110, na vyjazde bez plynu, dojdes na dospocivadlo, nechas to bezat kym si odpones pas, pochystas penazenku na kafe (cca 30s) a vypnes --> DOBRE

to iste po tiahlych stupaniach, tahanie privesov a podobne.. na internete su toho mraky

Re: Dochlazení turba

Napsal: 20 úno 2019, 12:47
od dozir
Jasný,tak nějak jsem si myslel že to tak bude,každopádně díky moc za odpověď!

Re: Dochlazení turba

Napsal: 20 úno 2019, 14:56
od zulyk
ma niekto poznatok, ci je turbo chladene vodou?

Re: Dochlazení turba

Napsal: 20 úno 2019, 18:14
od petzl62
Není [-X A dochlazovat jednoznačně-jak píše Mexican :!: :!: :wink:

Re: Dochlazení turba

Napsal: 20 úno 2019, 18:18
od kyrmon
A dávat si pozor na Start-Stop, tomu je nějaké dochlazovaní úplně u..

Re: Dochlazení turba

Napsal: 20 úno 2019, 18:53
od petzl62
Ano!!! Přesně tak. Okamžitě vypínat po nastartování-bohužel každém ](*,)

Re: Dochlazení turba

Napsal: 23 úno 2019, 17:32
od zulyk
petzl62 píše:Není [-X A dochlazovat jednoznačně-jak píše Mexican :!: :!: :wink:
dnes som pozrel na to turbo, je napojene na chladiaci okruh, takze neviem odkial mas to info :wink:

Re: Dochlazení turba

Napsal: 23 úno 2019, 19:02
od Felotron
lopatky turbiny nikdy voda chladit nebude. proto je vzdycky nutne po větší zátěži nechat motor nejakou dobu bezet. nebo aspon chladit klidnou jizdou po předchozím ždímání výkonu 8)

Re: Dochlazení turba

Napsal: 23 úno 2019, 19:45
od Mexican
zulyk píše:
petzl62 píše:Není [-X A dochlazovat jednoznačně-jak píše Mexican :!: :!: :wink:
dnes som pozrel na to turbo, je napojene na chladiaci okruh, takze neviem odkial mas to info :wink:
a bezi ti vodna pumpa (=dochladenie) aj po vypnuti motoru? odpoviem rovno, ze si myslim ze nebezi. takze v podstate pre zivotnost turba mimo zavodenia v meste to nema vyhodu opeoti klasickemu chladeniu. ps mam 313 000 km, povodne turbo v perfektnom stave

Re: Dochlazení turba

Napsal: 24 úno 2019, 08:53
od zulyk
pre zivotnost turba to ma prave velku vyhodu a zvlast u benzinoveho turba :wink:

Re: Dochlazení turba

Napsal: 24 úno 2019, 08:53
od zulyk
Felotron píše:lopatky turbiny nikdy voda chladit nebude. proto je vzdycky nutne po větší zátěži nechat motor nejakou dobu bezet. nebo aspon chladit klidnou jizdou po předchozím ždímání výkonu 8)
ja netvrdim, ze aj tak nie je potrebne turbo dochladzovat, davam iba info na spravnu mieru, turbo je chladene vodou :wink:

Re: Dochlazení turba

Napsal: 24 úno 2019, 09:17
od Richard555
No ono nejde až tak o to dochlazení, ono jde spíš o dotočení, pokud je motor v zátěži je turbo roztočeno nadost vysoké otáčky, samozřejměje i teplejší, ale důležité jsou ty otáčky přes 100000 ot/min není žádný problém. No a takto roztočené turbo obrovskou setrvačnost - dobíhá třeba minutu. ale pokud se např. po sjezdu z dálnice k pumpě ihned vypne motor, turbo se točí a ještě nějakou dobu točit bude, ale tlak oleje není tudíž se nemaže! Takže třeba z 50000 ot. do 0 jede turbo na oleji co tam zůstal a to je to riziko.....
Proto je i start-stop pro turbomotory nebezpečný např. semafor na kopci v Modřanech jedeš cca 1km do kopce a nahoře semafor - červená a SS systém ti vypne motor ......... a to se vyplatí :roll:

Dochlazení turba

Napsal: 24 úno 2019, 10:20
od snike
@Richard555: turbo rozhodne minutu nedobiha ;) To se dotoci chvilku po zhasnuti motoru. Dochlazuje se kvuli moznosti zapeceni olejem mazaciho kanalku turba :)

Re: Dochlazení turba

Napsal: 24 úno 2019, 19:19
od Tudy
Tolik textu ... :roll:
Dochlazování se stáním na neutrál cca 1 min po zastavení nikoho na spotřebě nezruinuje a nejen turbu to prodlouží životnost, celý motor bude mít menší teplotní šoky.