Nabíjanie, výmena alebo odpojenie akumulátora

Audio, klimatizace, exteriérové osvětlení, DRL

Moderátoři: Martun, Moderátoři

Odpovědět
shakal
Příspěvky: 4
Registrován: 27 bře 2010, 08:25

Nabíjanie, výmena alebo odpojenie akumulátora

Příspěvek od shakal »

Zdravím Accenťáci.
Nenašiel som žiaden topic priamo k Accentu (r.v.2010), tak sa chcem spýtať aké máte skúsenosti s odpojením akumulátora od káblov auta.
Zresetované hodiny a rádio ma vôbec neserú. Skôr ma zaujíma či nehrozia nejaké problémy s riad. jednotkou? Imobilizérom alebo niečim iným.

Chcem dať akumulátor na nabíjačku a z toho čo som čítal v návode od auta ako aj v návode od nabíjačky - nechcem riskovať a nabíjať aku. na svorkách auta. No na druhej strane som sa v návode nedočítal nič o tom ako vymienať akumulátor (či ho je možné len tak beztrestne odpojiť od auta a potom na druhý deň znova zapojiť...)

Ďakujem za akékoľvek Vaše postrehy.
Reklama
 

jaroslav5
**
Příspěvky: 345
Registrován: 09 led 2011, 15:33
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Nabíjanie, výmena alebo odpojenie akumulátora

Příspěvek od jaroslav5 »

Samozrejme hu môžeš odpojit kedykolvek,len si skontroluj či máš vypnute zapalovanie. A nabijat tiež môžeš bud v aute alebo mino auta.
Hyundai Accent LC 1,3í 12V 63kw r. v. 2005
suzuki sx4 1,6 GS 4x4 SE-SNOW Outdoor Line r.v.2011
Uživatelský avatar
bony
******
Příspěvky: 3409
Registrován: 14 říj 2012, 00:03

Příspěvek od bony »

Nen si dej pozor pri pripojovani nazpet do auta at nedostanes pecku.
jaroslav5
**
Příspěvky: 345
Registrován: 09 led 2011, 15:33
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Nabíjanie, výmena alebo odpojenie akumulátora

Příspěvek od jaroslav5 »

No ked pripajaš bateriu a prvý kontakt davaš plus potom minus,tak aka pecka by tam hrozila? Jedine ak by mu skočila minusova svorka na už pripojený plusový kontakt na baterku.
Hyundai Accent LC 1,3í 12V 63kw r. v. 2005
suzuki sx4 1,6 GS 4x4 SE-SNOW Outdoor Line r.v.2011
shakal
Příspěvky: 4
Registrován: 27 bře 2010, 08:25

Re: Nabíjanie, výmena alebo odpojenie akumulátora

Příspěvek od shakal »

Uvažoval som, že ak teda nabíjať batériu, tak asi len tak, že odpojím (-) mínusovú svorku od auta. Plus neachám zapojený a pripnem k tomu autonabíjačku. S tým, že batériu nebudem ani vyberať z auta.
jaroslav5
**
Příspěvky: 345
Registrován: 09 led 2011, 15:33
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Nabíjanie, výmena alebo odpojenie akumulátora

Příspěvek od jaroslav5 »

Neodpajaj nič,pripni nabiacku na svorky na baterii a nabíjaj.
Hyundai Accent LC 1,3í 12V 63kw r. v. 2005
suzuki sx4 1,6 GS 4x4 SE-SNOW Outdoor Line r.v.2011
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Nabíjanie, výmena alebo odpojenie akumulátora

Příspěvek od Richard555 »

Baterku dobíjím normálně připojenou v autě, neodpojoval jsem ji od jejího namontování, tedy cca 4-5 let.
Normálně dám + na + baterky a - na - zapnu nabíječku......nabíjím....... vypnu nabíječku odpojím (kvůli jiskření nejdřív vypnu a pak odpojím)

Když odpojíš baterku přijdeš o nastavené radio, hodiny a řídící jednotka zapomene tvůj styl jízdy, tedy v ní jsou nějaké "mapy nastavení " a ty které jsou tvým stylem jízdy často používány se jakoby přidají do "oblíbených" takže ji budeš několik desítek či stovek km učit tvůj styl jízdy. Může se malinko zvednout i spotřeba.......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7901
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjanie, výmena alebo odpojenie akumulátora

Příspěvek od Mexican »

ak okolo toho auta behas, tak to mozes nechat aj v aute a nabijat. Nezabudni vsak vypnut zapalovanie a nevyuzivat nic co by potrebovalo elektrinu. Ak nabijas cez nic, asi by som ju radsej vytiahol aby to bolo bezpecne. Je to praca na 5 minut a okrem hodin a nastaveni autoradia sa to prejavi aj v resete RJ, co ma niekedy pozitivne vplyvy. Ja som baterku na accentovi za 8 rokov nabijal raz, ked som neuvazenym vybijanim (cely vikend hralo radio) nemohol nasledne nastartovat. asi 30 minut stacilo aby som nastartoval a odvtedy pohoda. Sem-tam dobijame druhe auto doma (fabiu) pretoze jazdi kratke trasy. Pouzivam LIDL nabijacku, baterku nechavam v aute pod dozorom vzdy cca 5-6 hodin. Moto baterie vzdy nabijame mimo motorky (ta ma citlivejsiu sustavu)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
oltcitak
****
Příspěvky: 1475
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Nabíjanie, výmena alebo odpojenie akumulátora

Příspěvek od oltcitak »

vzdy zalezi od nabijacky a od poziadavky nabitia. Stare neregulovatelne nabijacky by sa mali pouzit na baterku umiestnenu mimo auta(zvacsa nabijaju vacsimi prudmi,s tym suvisi zvysene plynovanie), Inteligentne nabky zvycajne uvadzaju aj moznost nabijania v aute bez odpojenia(maju mensie nabijacie prudy).treba si trosku nastudovat problematiku a vse bude jasne. Ja osobne nabijam v aute(mam zabudovanu inteligentnu nabijacku napevno v aute) mozem nabijat bud obidve baterky,alebo aj jednotlivo(100 a 130Ah baterky) pripadne dobijat fotovoltaickym panelom 2x80W. :wink: nabijacka umoznuje aj tzv Suply rezim,kedy napaja palubnu siet stabilizovanym napetim a samotnu vozidlovu bateriu je mozne vymenit bez straty napajania nastavenia zariadeni v aute. nieje to sice ziaden CTEK,ale celkom dobra nabka z produkcie SOLID 1k02,zial uz sa nepredava,ale keby niekto mal zaujem,nasiel som bazarovy predaj....http://auto.bazos.cz/inzerat/46498208/N ... 7-fazi.php
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Poly
*
Příspěvky: 21
Registrován: 10 dub 2010, 21:34
Bydliště: Most

Re: Nabíjanie, výmena alebo odpojenie akumulátora

Příspěvek od Poly »

No, a až budeš vracet baterku zpátky po nabíjení, hoď si klíčky na sedačku (jako já) a zabouchni dveře. Potom připoj baterii, auto se ti zamkne, a budeš čučet přes sklo na klíčky [-o<
Nic jiného, než že se ti vynuluje rádio a hodiny, se nestane. Doporučené však je nechat pak auto běžet nějakou tu minutku na volnoběh, aby si řídící jednotka načetla snímače ... .
Hyundai Accent Elegance 1.5 CRDi gold beige
Odpovědět

Zpět na „New Accent - Elektroinstalace“