Výměna chladicí směsi

Moderátoři: Martun, Moderátoři

Uživatelský avatar
ZdeněkSvoboda
*****
Příspěvky: 1879
Registrován: 29 pro 2007, 13:51
Bydliště: Jihlava (Stará Říše)

Výměna chladicí směsi

Příspěvek od ZdeněkSvoboda »

Ahoj.
Dám tu stručný popis výměny chladicí směsi.
Do accenta jsem dával obyčejnou G48 (modrá barva)...3 litry za 180Kč. 8)

Výměnu jsem si udělal před minulou zimou sám v garáži...je to práce na cca 30-45 min.
Směs jsem namíchal 1:1 s destilovanou vodou a po změření byla chladicí kapalina na -38 st. Celsia.

Z chladiče mi vyteklo cca 3,5 litru staré kapaliny.
Zátka se povolí pod předním nárazníkem (je schovaná pod takovou malou plastovou lištou)
Je ale vidět a moje má zelenou barvu, je gumová a je na křížový šroubovák :D
P1010022.JPG
P1010022.JPG (235.62 KiB) Zobrazeno 11315 x
Pro lepší odtékání staré kapaliny jsem otevřel víčko chladiče.
Po otočení víčka se víčko zarazí o doraz...musíte přitlačit víčko směrem dolů a znovu pootočit (je tam pojistka) Pak už víčko vyskočí.
P1010023.JPG
P1010023.JPG (245.29 KiB) Zobrazeno 11315 x
Z nádobky (nalevo v motoru) jsem vysál zbytek staré směsi pomocí hustoměru. Záleží na každém, jestli se mu do toho chce :wink:

Když mi stará směs vytekla, víčkem chladiče jsem nalil novou směs do té doby, než jsem uviděl hladinku ve víčku chladiče, která několikrát spadla. Myslím, že jsem doléval 2x 8-[
Jo a na jednu věc nezapomeňte...zatočit pod autem tu gumovou zátku :D 8-[
P1010024.JPG
P1010024.JPG (251.2 KiB) Zobrazeno 11315 x

Auto se samo odvzdušní po zahřátí motoru a sepnutí termostatu.
Poté jsem dolil ještě cca 0,3 litrů. (stačí aspoň 2x kouknout na nádobku) :wink:
Snad jsem na nic nezapomněl.
Je to místama napsané jako pro blbce, ale snad to někomu pomůže :D

Ahoj Zdeněk
Současnost: Škoda Octavia combi 1.6 TDI 77kW (chip na 96kW), Elegance (2012)
Minulost: Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kW, Elegance (5/2008 - 8/2015)
Otcovo: Hyundai i20 1.2i 57kW, Inclusive Plus Comfort (9/2011)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Martun
Moderátor
Příspěvky: 4475
Registrován: 28 pro 2008, 22:53
Bydliště: Teplice

Re: Výměna chladicí směsi

Příspěvek od Martun »

Pro blbce? Vyloženě pro mě! :lol:
Máš to hezké! Jednoduché a přehledné! =D> Uděluji 1*

Mě už ji měnili?? v rámci servisek? teď si to nejsem schopen uvědomit?...
HYUNDAI IX55 3.0crdi V6 176KW

prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
Uživatelský avatar
ZdeněkSvoboda
*****
Příspěvky: 1879
Registrován: 29 pro 2007, 13:51
Bydliště: Jihlava (Stará Říše)

Re: Výměna chladicí směsi

Příspěvek od ZdeněkSvoboda »

No mně ji právě neměnili ani při jedné garanci a tak jsem si ji vyměnil sám a bylo :D/
Jo a díky za pochvalu...sám bych nic nevymýšlel....když ten Gandalf tady prosil o návod, tak mi to nedalo :lol:
Současnost: Škoda Octavia combi 1.6 TDI 77kW (chip na 96kW), Elegance (2012)
Minulost: Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kW, Elegance (5/2008 - 8/2015)
Otcovo: Hyundai i20 1.2i 57kW, Inclusive Plus Comfort (9/2011)
Uživatelský avatar
Martun
Moderátor
Příspěvky: 4475
Registrován: 28 pro 2008, 22:53
Bydliště: Teplice

Re: Výměna chladicí směsi

Příspěvek od Martun »

ZdeněkSvoboda píše:No mně ji právě neměnili ani při jedné garanci a tak jsem si ji vyměnil sám a bylo :D/
Jo a díky za pochvalu...sám bych nic nevymýšlel....když ten Gandalf tady prosil o návod, tak mi to nedalo :lol:
No já právě taky nevím že bych to někdy platil.. co vím, že mě ji měřili..
Takže výměna tě přišla na velice slušný peníze, což bys v servisu dal mnohem víc... [-X

p.s. panečku, Gandalf si povzdechne, vznese dotaz a prosbu a už to tady frčí! Dokonalé! :lol:
HYUNDAI IX55 3.0crdi V6 176KW

prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
Uživatelský avatar
Gandalf
*****
Příspěvky: 2059
Registrován: 07 říj 2008, 19:22
Bydliště: Brno-venkov

Re: Výměna chladicí směsi

Příspěvek od Gandalf »

Zdeněk+Martun: No však taky pokorně děkuji a snad nejen já :wink: Je to nafoceno i napsáno pěkně polopatě akorát pro mě.
Jen mě napadlo (koukal jsem díky odkazu Mexicana do on-line návodu :hyu: v angličtině, kde je to popsáno) a teď si nejsem jistý, jak je to s tím finálním doplněním kapaliny. Nejdřív se naplní chladič a pak se ještě něco leje přímo do expanzky? A to spuštění motoru a čekání na zahřátí, to se dělá s otevřeným víčkem na chladiči? Nebo pak už jen přes tu expanzku?
Accent 1.4i Active - Continental Silver (10/2008-4/2015) prodáno
Uživatelský avatar
ZdeněkSvoboda
*****
Příspěvky: 1879
Registrován: 29 pro 2007, 13:51
Bydliště: Jihlava (Stará Říše)

Re: Výměna chladicí směsi

Příspěvek od ZdeněkSvoboda »

Já jsem doplnil chladič po víčko a zavřel ho. Dolil směs i do nádobky mezi rysky málo-moc :lol: a druhý den vyrazil normálně do práce na ranní směnu.
Do auta jsem si vzal cca litr směsi a po směně jsem před fabrikou zkontroloval hladinu. Bylo potřeba dolít cca 0,3 litru.
Současnost: Škoda Octavia combi 1.6 TDI 77kW (chip na 96kW), Elegance (2012)
Minulost: Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kW, Elegance (5/2008 - 8/2015)
Otcovo: Hyundai i20 1.2i 57kW, Inclusive Plus Comfort (9/2011)
Uživatelský avatar
adam221
****
Příspěvky: 1449
Registrován: 12 pro 2007, 23:24
Bydliště: Bratislava

Re: Výměna chladicí směsi

Příspěvek od adam221 »

Do accenta jsem dával obyčejnou G48 (modrá barva)...3 litry za 180Kč.

Kde si kupoval? Aky vyrobca? Ma to dake normy?

Inac pekne nafotene, ako si pisal robotka na par minut :)
Opel Astra H 1,6
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
Uživatelský avatar
ZdeněkSvoboda
*****
Příspěvky: 1879
Registrován: 29 pro 2007, 13:51
Bydliště: Jihlava (Stará Říše)

Re: Výměna chladicí směsi

Příspěvek od ZdeněkSvoboda »

Kupoval jsem ji v Auto Štangl
Jedná se o tuto směs. Je od Velvany...v mém případě jsem kupoval ale 3 litrovku.

http://alitop.azeshop.cz/provozni-kapal ... -1ltr.html
Současnost: Škoda Octavia combi 1.6 TDI 77kW (chip na 96kW), Elegance (2012)
Minulost: Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kW, Elegance (5/2008 - 8/2015)
Otcovo: Hyundai i20 1.2i 57kW, Inclusive Plus Comfort (9/2011)
Uživatelský avatar
Vilda
******
Příspěvky: 3712
Registrován: 15 kvě 2008, 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: Výměna chladicí směsi

Příspěvek od Vilda »

Mě obě kapaliny ( brzdovku i anfreeze ) měnili teď při poslední garanci .... mám kliku, že jsem konečně kápnul na dobrej servis ... NuBo car .. [-o<

Ale jinak návod dost dobrej =D> mám rád, když je se kam podívat, v případě potřeby !! Zdendo máš pochvalu před rozvinutou zástavou :D
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024

Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný

Yamaha Midnight Star 1300 De luxe

New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Uživatelský avatar
Martun
Moderátor
Příspěvky: 4475
Registrován: 28 pro 2008, 22:53
Bydliště: Teplice

Re: Výměna chladicí směsi

Příspěvek od Martun »

Přesně tak, není nad fotoseriál! Když to člověk vidí s popiskama hned se to líp pochopí, než jen strohý text.. Alespoň mě to teda pomohlo! :wink:
HYUNDAI IX55 3.0crdi V6 176KW

prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7901
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna chladicí směsi

Příspěvek od Mexican »

Zdenku: tu zmes si si pripravil bokom a potom si to nalial dnu, alebo sa to zmiesalo az v chladici

treba to potom nastarovat a pretocit ako olej (doliat) alebo nejak odvzdusnit tu nadobku?
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
adam221
****
Příspěvky: 1449
Registrován: 12 pro 2007, 23:24
Bydliště: Bratislava

Re: Výměna chladicí směsi

Příspěvek od adam221 »

Kludne mozes najprv liat nemrzku, a potom to doliat vodou... Podla mojich skusenosti pri vymene vody na accetne ho mozes mat nastartovany aj 20 min a hladina vody ti nepadne.. Az ked prejdes par km a otvori sa velky okruh a cele sa to odvzdusni a natiahne si vodu z nadoby pri blatniku...
Tak, ze vymenit vodu, naliat plny chladic, aj ked trosku bude v chladici menej neva, prejst par km /20/ a potom doliat ale uz nie do chladica ale do nadrzky na vodu.. Akurat si treba nechat 0.5L nemrzky do vyrovnavacej nadobky.. Aby tam nebola nakoniec iba cista destilka :)
Opel Astra H 1,6
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7901
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna chladicí směsi

Příspěvek od Mexican »

dikec ;-)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
Gandalf
*****
Příspěvky: 2059
Registrován: 07 říj 2008, 19:22
Bydliště: Brno-venkov

Re: Výměna chladicí směsi

Příspěvek od Gandalf »

Chystám se u Accenta měnit chlad. kapalinu a koukl jsem na Mexicanův odkaz do on-line manuálu http://144.162.92.233/faculty/shop/hyun ... anuals.swf
(2007 Accent/workshop manual/Engine/str. 87-88).
Když už jsem to louskal, tady je velmi jednoduchý překlad uvedeného postupu (vynechávám doporučení ve stylu nechte motor vychladnout nebo používejte doporučený druh a ředění chl. kapaliny):

1. Otočte ovladač topení v kabině na max. ohřev.
2. Odšroubujte víčko uzávěru chladiče.
3. Uvolněte vypouštěcí šroub chladiče a vypusťte chladivo.
4. Zašroubujte zpět vypouštěcí šroub.
5. Demontujte expanzní nádržku, vyprázdněte ji a namontujte zpět. Naplňte ji chladivem po značku MAX.
6. Naplňte chladivem těleso chladiče až na úroveň plnícího hrdla. Jemně stiskněte horní/dolní hadici u chladiče, aby došlo k vytlačení vzduchu.
7. Nastartujte motor, aby mohlo chladivo cirkulovat. Když se rozběhne ventilátor chladiče a chladivo cirkuluje, doplňte další chladivo plnícím otvorem na chladiči.
8. Opakujte 3-5krát krok 7 se zapnutím/vypnutím ventilátoru, aby se chladící systém dostatečně odvzdušnil.
9. Zašroubujte víčko uzávěru chladiče a doplňte expanzní nádržku chladivem po značku MAX.
10. Spusťte motor vozidla za volnoběhu, dokud ventilátor chladiče 2-3krát nesepne.
11. Zastavte motor a nechte chladivo vychladnout.
12. Opakujte kroky 6-11, dokud úroveň hladiny chladiva v nádržce nezůstane konstantní a systém tak bude odvzdušněný.

Pozn: Popis je určen pro benzín-1.6 s uvedeným množství náplně 5,5-5,8 litru. Jo a jak Zdenda ve svém foto-manuálu psal, že je to psané místy jak pro blbce, tak tohle je zase celé psané pro Američany :lol:


Podle mého je to postup nechutně složitý a jeho přesná realizace by trvala dost dlouho, nemluvě o spáleném palivu při čekání na zahřátí ve volnoběhu :D Ale přinejmenším některé informace se můžou hodit, tak to zde uvádím, jako info z oficiálního zdroje :wink:
Accent 1.4i Active - Continental Silver (10/2008-4/2015) prodáno
Uživatelský avatar
Gandalf
*****
Příspěvky: 2059
Registrován: 07 říj 2008, 19:22
Bydliště: Brno-venkov

Re: Výměna chladicí směsi

Příspěvek od Gandalf »

Vím, že je to tady FOTONÁVOD, ale nedá mi to, abych nedoplnil pár poznámek i slovem :)
Zvolil jsem postup zpočátku dle originálního návodu viz výše, tedy otevření ovladače topení na palubce na max, otevření chladiče a vyšroubování výpustného šroubu. Teklo to fakt dlouho, samozřejmě je to hustší než voda, ale i tak mi to přišlo jako věčnost. Doporučuji v této fázi demontovat expanzku (jen 3 šroubky), jemně vyháknout ze dvou úchytek hadičku, která ji spojuje s chladičem a zvednutím nádržky ji celou samospádem vyprázdnit hadičkou přímo do chladiče.
Když chladič konečně přestal kapat, zašrouboval jsem výpustný šroubek a začal nalévat novou náplň. Namíchal jsem si nejdřív 4 litry (2,5:1,5) s tím, že to případně doředím destilkou 50/50, protože objem systému je sice údajně 5,5 litru, ale nikdy to nevyteče všechno. Ve finále jsem tam nalil asi 3 litry směsi, když už hladina vystoupala k okraji chladiče. Tak jsem ještě naplnil po MAX expanzní nádržku a jel do práce, cca 20 km. Během jízdy se teploměr kapaliny choval zcela normálně. Po vychladnutí jsem zkontroloval hladiny, v nádržce zůstala na MAX, v chladiči hladina klesla, ale doplnit stačilo jen pár deci. Takže ze 4 namíchaných litrů mi ještě 2-3 deci zbyly na případné doplnění. Poučení: příště nebudu kupovat 3 ale 2 litry chladiva - bohatě to stačí, při doporučeném ředění 50/50 :)
Takže v servisu s Castrol Antifreeze to bylo (včetně práce a DPH) za 900 Kč, sám si to každý dokáže udělat za 100 Kč. A ještě se poučí a sblíží se svým vozítkem :D

Jediný nepříjemný moment bylo vyšroubovávání výpustného šroubku, kdy se člověk malinko upaple starou kapalinou a navíc je vhodné (aspoň u mého vozu bylo) v první fázi vypouštění prstem odtlačit okraj plastového krytu pod motorem, který má tendenci do vytékajícího proudu kapaliny zasahovat a po něm kapalina stéká o kus dál. Naštěstí jsem si to pohlídal :wink:
Accent 1.4i Active - Continental Silver (10/2008-4/2015) prodáno
Odpovědět

Zpět na „New Accent - Fotonávody/Jak na to“