Ako jazdit s dieslom 1.5 CRDi

Vše o vašem autě na jednom místě

Moderátoři: Martun, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Sokyno
**
Příspěvky: 240
Registrován: 19 říj 2007, 06:04
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Sokyno »

Sokyno píše:
rastos píše:Nechapem, preco by mi malo odist turbo, ak vyradim a dojazd do krizovatky idem na volnobeh.
Jenom proto kdyz jezdis sportovo tak je dopbry pak turbo trochu ochladit klidnou jizdou kdyz je turbo zahraty a pak se prudko chladi tak mu to nedela dobre vis???? ale myslim ze za cas kdyz dojedes do kryzovatky a pak na zelenu znova startujes tak mu nic neudelas.

Ale je taky vseobecne znamo ze kdyz jezdis s turbom bez plynu cize brzdis motorem tak vtedy skoro vubec nezere :wink:
Obrázek
Obrázek Obrázek Hyundai Lantra 1,9 D. Hyundai Getz 1,3 Subaru Legacy 2,0 Honda Hrv 1,6
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7901
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mexican »

rastos píše:Nechapem, preco by mi malo odist turbo, ak vyradim a dojazd do krizovatky idem na volnobeh.
je to myslim tym, ze sa zanasa vyfukovymi plynmi. Aj v manuale je napisane, ze nie je dobre nechavat dlhodobo bezat na volnobeh.. a navyse dojazd
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
CzechJoker
**
Příspěvky: 217
Registrován: 27 zář 2007, 07:31
Bydliště: Schallingrad

Příspěvek od CzechJoker »

Když už jsme u jízdního stylu, spotřeby a dieselu, mohl by mi někdo vysvětlit, proč je v zimě vyšší spotřeba? Nebude to doufám tím, že rostou ceny, že ne :?
Hyundai Accent 1.5 CRDi VGT SS Elegance
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Příspěvek od Hardcam »

Dyl trva, nez se motor ohreje, vic topis. ano mas treba nastartovanej motor, nez sekrabes okna a to vsechno se Ti pricte ke spotrebe.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
CzechJoker
**
Příspěvky: 217
Registrován: 27 zář 2007, 07:31
Bydliště: Schallingrad

Příspěvek od CzechJoker »

Hardcam píše:Dyl trva, nez se motor ohreje, vic topis. ano mas treba nastartovanej motor, nez sekrabes okna a to vsechno se Ti pricte ke spotrebe.
No jo, ale dneska jsem jel 480 kilometrů (topil jsem), takže motor měl docela dost času na zahřátí a i tak to dělalo skoro půl litru. Nemá na to nějaký vliv ten studený vzduch? Protože na mě tahle zima teda působí...
Hyundai Accent 1.5 CRDi VGT SS Elegance
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Příspěvek od Hardcam »

Jo, to urcite taky.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Sokyno
**
Příspěvky: 240
Registrován: 19 říj 2007, 06:04
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Sokyno »

CzechJoker píše:
Hardcam píše:Dyl trva, nez se motor ohreje, vic topis. ano mas treba nastartovanej motor, nez sekrabes okna a to vsechno se Ti pricte ke spotrebe.
No jo, ale dneska jsem jel 480 kilometrů (topil jsem), takže motor měl docela dost času na zahřátí a i tak to dělalo skoro půl litru. Nemá na to nějaký vliv ten studený vzduch? Protože na mě tahle zima teda působí...

JO jo cim vic stuedeneho vzduchu tim vic paliva si system vyzada takze to je urcite tym delaj to vsechny vozy :roll:
Obrázek
Obrázek Obrázek Hyundai Lantra 1,9 D. Hyundai Getz 1,3 Subaru Legacy 2,0 Honda Hrv 1,6
Uživatelský avatar
tom
***
Příspěvky: 751
Registrován: 14 bře 2007, 12:47
Bydliště: Kladno, Slaný

Příspěvek od tom »

Tady je vysvětlení systému common rail.


http://cs.wikipedia.org/wiki/Common_rail
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW

Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Uživatelský avatar
rokolo
****
Příspěvky: 1010
Registrován: 20 bře 2008, 13:52

Příspěvek od rokolo »

Potřeboval bych poradit se svižným rozběhem v záběhu :idea:
O co mi jde: Pokud mám dost času, tak už se dokážu vcelku slušně dieslově rozjet i když mám ještě v krvi zažitý benzín. Pokud ale stojím třeba na křižovatce a potřebuji se rychle vklínit do nějaké mezery, tak nevím jak to nejlépe udělat. Jelikož spěchám, přišlápnu trochu více plynu...auto se dá sice do pohybu, ale "vystřelí" až po nějaké chvilce (turboefekt) a v tom momentě vystřelí i otáčky a to i přes 3000. Je to sice jen "zlomek" sekundy, ale jelikož se snažím autíčko předpisově zaběhnout, tak se mi to nelíbí :?
Jak jste se s tím vypořádali :?: Mám raději vyčkat až bude více času pro rozjetí a nebo dělám něco špatně :?:
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7901
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mexican »

rokolo píše:Potřeboval bych poradit se svižným rozběhem v záběhu :idea:
O co mi jde: Pokud mám dost času, tak už se dokážu vcelku slušně dieslově rozjet i když mám ještě v krvi zažitý benzín. Pokud ale stojím třeba na křižovatce a potřebuji se rychle vklínit do nějaké mezery, tak nevím jak to nejlépe udělat. Jelikož spěchám, přišlápnu trochu více plynu...auto se dá sice do pohybu, ale "vystřelí" až po nějaké chvilce (turboefekt) a v tom momentě vystřelí i otáčky a to i přes 3000. Je to sice jen "zlomek" sekundy, ale jelikož se snažím autíčko předpisově zaběhnout, tak se mi to nelíbí :?
Jak jste se s tím vypořádali :?: Mám raději vyčkat až bude více času pro rozjetí a nebo dělám něco špatně :?:
ja byt tebou tak v meste nejazdim nad 2600 a to ani pri rozbehoch.. nad 3000 sa osobne ja dostavam len pri jazde na dialnici, inak je to hlboko pod 3000 pri ostrejsej jazde v meste, resp rozbehu pri zaradovani sa na dialnicu je to cca 2800... a pri studenom motore nad 2500 radsej netocit
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
vlastaFR
***
Příspěvky: 919
Registrován: 18 lis 2006, 17:05
Bydliště: okres frýdlant

Příspěvek od vlastaFR »

rokolo píše:Potřeboval bych poradit se svižným rozběhem v záběhu :idea:
O co mi jde: Pokud mám dost času, tak už se dokážu vcelku slušně dieslově rozjet i když mám ještě v krvi zažitý benzín. Pokud ale stojím třeba na křižovatce a potřebuji se rychle vklínit do nějaké mezery, tak nevím jak to nejlépe udělat. Jelikož spěchám, přišlápnu trochu více plynu...auto se dá sice do pohybu, ale "vystřelí" až po nějaké chvilce (turboefekt) a v tom momentě vystřelí i otáčky a to i přes 3000. Je to sice jen "zlomek" sekundy, ale jelikož se snažím autíčko předpisově zaběhnout, tak se mi to nelíbí :?
Jak jste se s tím vypořádali :?: Mám raději vyčkat až bude více času pro rozjetí a nebo dělám něco špatně :?:
vubec to neres motoru to nevadi kdyby jo mel bys to spocatku nejak omezeny elektronicky :wink: uz to neni skodovka ktera se musi zajizdet na 1/3 plynu novy motory sou na to pripraveny a laicky receno zajety od vyroby
Lantra J2 1.8, 1996 125HP
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko :)
Uživatelský avatar
David C3
*****
Příspěvky: 1769
Registrován: 11 zář 2006, 16:01
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od David C3 »

jak taky píšete že není dobré jezdit na volno běh tak to je dobrá blbost.. můžete mě napsat co se kazí když vidím před sebou obec jedu 90 a vyřadím a dojedu do obce 60 jestli nevíte tak tímhle se hodně setří palivo. v neděli sem jel Luhačovice Zlín často se vyhazoval i z klesaní a spotřebu sem měl 3.6L. Možná je škodlivé stát na místě 20min a např minutový sjezd na neutrál ničemu nevadí... ja vyřadím a ujedu 2x tolik než ti co krátkodobě brzdí motorem. sice je spotřeba chvilku 0 ale pak zas musí držet konstantní rychlost..
Accent Crdi Elegance GOLD 02/2008, parkovací čidla,Folie, 95tis km
Fabia II FL combi TSI 77kw DSG Elegance, inter. RS. 16 elba. 50tis km
YETI 2.0 TDI CR PDF 4x2 Experience 10/2009 ice blue, 17 alu, najeto 100tis km
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7901
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mexican »

David C3 píše:jak taky píšete že není dobré jezdit na volno běh tak to je dobrá blbost.. můžete mě napsat co se kazí když vidím před sebou obec jedu 90 a vyřadím a dojedu do obce 60 jestli nevíte tak tímhle se hodně setří palivo. v neděli sem jel Luhačovice Zlín často se vyhazoval i z klesaní a spotřebu sem měl 3.6L. Možná je škodlivé stát na místě 20min a např minutový sjezd na neutrál ničemu nevadí... ja vyřadím a ujedu 2x tolik než ti co krátkodobě brzdí motorem. sice je spotřeba chvilku 0 ale pak zas musí držet konstantní rychlost..
no v tvojom pripade je lepsie nechat zaradenu patku a rovno preradit na 3ku... moj otec hovorieva: vzdy tm maj zaradenu rychlost, nikdy nevies co sa stane...
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
rokolo
****
Příspěvky: 1010
Registrován: 20 bře 2008, 13:52

Příspěvek od rokolo »

mexican napsal: ja byt tebou tak v meste nejazdim nad 2600 a to ani pri rozbehoch.. nad 3000 sa osobne ja dostavam len pri jazde na dialnici, inak je to hlboko pod 3000 pri ostrejsej jazde v meste, resp rozbehu pri zaradovani sa na dialnicu je to cca 2800... a pri studenom motore nad 2500 radsej netocit[/quote]

No a to bych chtěl právě vědět, jak se při ostřejším rozběhu, na který máš tak 3-4 vteřiny času, držíš hluboko pod 3000otáčkami :o
A s tím volnoběhem u diesla to také nechápu, hlavně v záběhu ho nenechat běžet déle než tři minuty. A co když popojíždím v zácpě kdy se poskakuje třeba po 5minutách, to mám pokaždé vypínat motor :?:
Z kopce též nevyhazuji kvalt ani při dojíždění, úspora je minimální, pohotovostní bezpečnost absolutně žádná :!:
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7901
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mexican »

rokolo: prvavec je co znamena ostrejsi rozbeh... druha vec ci skutocne potrebujes rozbiehat sa z 0-40 za 2 sekundy. Jadim po brne a nikdy som nemal pocit zeby som nechaval velke medzery medzi autami. Chce si to zvyknut na prevodovku. Dneska do prace som neradil ani raz nad 2600 otacok a to som absolvoval trasu:

merhautova-stefanikova-stvrt-dialnica-zjazd k semilassu-smer reckovice-dialnica-zjazd do technologickeho parku

su tam 3 semafory, 2krat odbecenie cez 2 prodovku s obojsmernou elektrickovou tratou
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Odpovědět

Zpět na „New Accent - Moje auto“