Hyundai H1 HSV Starex 4x4

Ukažte ostatním vaše auto a rozšiřte náš fan klub Hyundai. Pokud chcete, můžete napsat i recenzi.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
TycoonX
*
Příspěvky: 22
Registrován: 29 čer 2013, 09:53

Hyundai H1 HSV Starex 4x4

Příspěvek od TycoonX »

:hyu: Hyundai Starex 2.5TDCi 2006
Zdravím, tak prispejem trochu netradičným modelom u nás, H1 Starex r.v 2006 po facelifte.
Ked ho uvidel technik v hyundai autorizaku tak z neho vyšlo len "uff" to sa u nás ani nepredávalo :lol:

Takáto informácia poteší každého. Takže malá recenzia. ::

Auto bolo kúpené vo švajci na behanie SK-švajc-SK, hlavne v zimnom období, kedy všetci nemci poctivo brzdia asi 60-80 na dialnici už pri pár CM snehu. Auto bolo zakúpené s krásnymi 96 000km v švajc autobazári hyundai. Jazdilo trasy dlhé 1200km prakticky s pauzou na wc a hned dalej, motor za 10-11h ani nevychladol.

Na motor len dobré veci, je to 2.5 TDCi 140k D4CB, common rail bez fap/dpf filtra a jeho predpokladané náklady na údržbu sú minimálne. Nabehal 20 000km bez závady. Motor je uložený pozdĺžne a pri pridaní na mieste pohne jemne s autom ako v amerických filmoch :D Auto je na 3-4 prevodovom stupni schopné ešte vyraziť vpred až vás to pritlačí do sedačky.

Na podvozok aj dobré aj zlé veci. Je to jediná 4x4 dodávka s riadnou uzávierkou diferenciálov, kvoli pohonu vypadli z výberu ford transit a mercedes vito 4x4, ktoré predný náhon len pripájajú podla potreby. Podvozok je reálny off road a preto sa napr v rusku teší velkej oblube.

V zime sa to s pneu BF Goodrich správalo velmi slušne, v 15-20cm snehu nebol problém rúbať 100 po zákrutách, ideálne brať zákruty pod plynom..nikdy nešmyklo. Auto doslova miluje sneh a zapínať 4WD pohon je taká tá chvílka ked sa vám na tvári objaví detský radostný malý úškrn :)

Podvozok má tri režimy- 2WD-2 kolesá, 4WD Hi- 4x4 náhon pre vysoké rýchlosti (kludne 110km/h) a 4x4 Lo-uzavierka diferenciálov, vhodné pri zapadnutí, riedke bahno a podobné zlé podklady.

Čo ma potešilo - Motor, náhon, komfort (oproti klasickým autám, nie oproti hydro citronom :D ) a rádio JVC so sériovými repro :)
Čo ma nepotešilo- ceny aj základných ND (kotúče a platničky 340€, filtre a olej 160€),
-slabá protikorózna ochrana (po 7 r a 100 000km je dobré omrknut podvozok, prebrúsiť a prestriekať začínajúcu hrdzu, falce a lemy sú najnáchylnejšie , pre porovnanie moj veteran 26 rocny Citron BX má minimum začínajúcej hrdze..v zivote nevidel garaz a lak je uz v horsom stave..ale oproti starexu je to bezhrdzák )
-slabá výbava, na takých dlhých trasách, pri 10h jazde je už tempomat potrebný, ináč tŕpne noha a horšie sa potom udržuje rýchlosť, palubný pc by tiež pomohol spotrebe a schopnosti neak ju riadiť.. priemerná spotreba je tých 9-10L/100km pri 100km/h rýchlosti a normálnej jazde, o športovejšej jazde ani neuvažovať.. 15L a viac vás nepoteší. Tiež absencia bufíka ma štvala lebo v inzeráte uvedený bol, pritom nezávislým kúrením mysleli závisle ovládané kúrenie a klímu dozadu.

Aktuálny záver: auto odporúčam, no s výhradou.. dodávka potrebuje využitie ináč sa stáva trochu drahým osobným autom, na zimu neprekonatelné, hlavne dobré pneu a výde to tam kde V3S. Auto aktuálne predávam, bohužial na dlhé trasy to nieje a v lete si velké pneu žiadajú vela L navyše, tiež náklady na bežnú údržbu sú pre mna proste nerentabilné, pokial by som nevozil ludí..

(Na dlhe trasy bude Citron C5 2.2HDi 175k biturbo :) Aby bolo ešte jasné, niesom citroenár, a niesom ani zaťažený na značky a kto na čom jazdí, pokazí sa akékolvek auto a každému vyhovuje niečo iné, bohužial hyundai už u mna nebude mať miesto lebo som zaťažený na hydropneumatické pruženie , jeho výhody a jeho komfort je už pre mna základ resp nutnosť, P.S Tiež sa nemozem pozerat na tie nové citrony čo sú stále viac ako vw a audi a strácajú to zaujímavé čo pre mna mali.)

Fotky (ešte bez fólií) ::

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
4 miesta s opierkami, zadnú trojsedačku som vyhodil , stredné 2 sedačky sú otočné
Obrázek
Citroen BX 1.9 GTi 16V -160k 1988
Citroen Xantia 2.0 HDi -110k 1999 (460 000km)
Citroen C5 I. 2.0 HDi Automat-110k 2003 (250 000km)
Citroen C5 I. 2.2 HDi Exclusive-136k 2002 (300 000km)
Citroen C5 II. 2.2HDi Exclusvie-175k 2004 (260 000km)
Hyundai H1 Starex HSV 4WD-140k 2006 (115 000km)
Reklama
 

Odpovědět

Zpět na „Vaše auta / Club cars“