Hyundai i40 2.0 gdi

Evropský nástupce Sonaty

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Adam988
Příspěvky: 5
Registrován: 25 čer 2019, 18:50

Hyundai i40 2.0 gdi

Příspěvek od Adam988 » 25 čer 2019, 19:09

Dobrý den, rad bych si pořídil hyundai i40. Manuál, rok výroby 2014/5 2.0gdi. Jediné co mě trochu vadi je ze má nalitano 230 tisíc km. A jako “bonus” je v LPG. Což mě trochu děsí. Proto bych de chtěl zeptat zda má někdo na svém benzinovem hyundaii LPG? Případně kolik nalitano a jestli to nedělá problem s hlavou motoru? Případně nějaké další tipy na co si dat pozor pri koupi tohoto vozu??

Dekuji

Reklama
 

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 6031
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Hyundai i40 2.0 gdi

Příspěvek od idam.i » 27 čer 2019, 15:20

Všeobecne motory GDI moc dobre s LPG nefungujú.Bol by som hodne opatrný.
Hyundai Elantra 1,6 D-CVVT, Style , Sparkling metal (2017-)
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Style , Blue spirit (IX.2011-I.2017]
Ford Cmax 1,6 ti-vct
Ford Mondeo 1,8i
Mazda 626 2,5 V6
Renault 21 2,2i Nevada
Citroen BX 1,6i

Stonepet
**
Příspěvky: 180
Registrován: 30 říj 2013, 17:06
Bydliště: Ostrava

Re: Hyundai i40 2.0 gdi

Příspěvek od Stonepet » 11 črc 2019, 10:21

Máš naprostou pravdu, přímovstřik je velký problém. Viz článek:

Přestavba benzínového motoru s přímým vstřikováním na LPG je zcela jiná disciplína než přestavby všech předchozích generací benzínových motorů. Komplikovanost a náročnost techniky vysokotlakého vstřiku benzínu přímo do spalovacího prostoru vyžaduje zcela jinou techniku pro přestavbu na LPG. Od počátku, kdy se objevily první motory se vstřikováním GDi (Mitsubishi Carisma) a následně FSI (VW), se vývoj plynových systémů ubírá dvěma cestami. Nepřímé vefukování LPG před sací ventily podobně jako u běžných sekvenčních vstřikování předchozích generací a přímé vstřikování kapalné fáze LPG originálními benzínovými vstřikovači bez jakéhokoli přívstřiku benzínu při provozu na LPG. Obě varianty jsme již zmínili a popsali.
Poslední dva roky 2016-2018 jsme se věnovali intenzívnímu vývoji a testování kapalného vstřikování LPG (hlavně firmy Prins – Direct LiquiMax) a podíleli jsme se na vývoji a testování systému IDEA Direct Injection Solutions – sekvenční vstřikování plynné fáze LPG s minimálním přívstřikem benzínu.
Díky těmto zkušenostem již víme, že realita v praxi je mnohdy na hony vzdálená teoriím a komerčním proklamacím.
Testováním jediného reálně funkčního systému Prins LiquiMax pro vstřikování kapalného LPG benzínovými vstřikovači ukázalo nepříjemnou pravdu, kterou asi neradi uslyší všichni zastánci této technologie, ale je třeba se pravdě podívat do očí…
Systém Prins LiquiMax jsme namontovali do celkem zánovního vozidla ŠKODA SUPERB 1.8TSI 4×4 (najeto 50 tis. km).
Naše zjištění po ujetí cca 10 tis. km:
Systém při studeném startu na LPG přimíchává do LPG benzín
V průběhu jízdy není možné dotankovat LPG pokud není nádrž prakticky prázdná a to zejména v létě (vysoký tlak LPG v nádrži)
Je nutné vždy tankovat celou nádrž LPG, jinak probíhá přimíchání benzínu do LPG (přestože podmínky homologace to zakazují)
V nádrži LPG vždy zůstává min 5-7 l LPG a systém nekompromisně přepne na benzín
Výkon motoru se systémem Prins LiquiMax je nižší, než při spalování benzínu a to prakticky stejně jako u běžných LPG pohonů.
Spotřeba LPG a benzínu díky výše popsaným skutečnostem je stejná jako u systému s nepřímým vstřikem plynné fáze a přívstřikem benzínu (srovnání se systémem ALEX IDEA).
S vozidlem jsme absolvovali několik měření výkonu na výkonové brzdě (MAHA 4×4) s oběma systémy. Rozdíly výkonu prakticky žádné.
Cena přestavby Prins LiquiMax vůči systému ALEX IDEA je více, než dvojnásobná při stejných jízdních parametrech, navíc s vyšší užitnou hodnotou levnějšího řešení, díky absenci problémů s tankováním.
Další fenomén, který jasně hovoří proti použití systému vstřikování kapalné fáze LPG benzínovými vstřikovači, je nutnost relativně drahé úpravy vysokotlaké pumpy a následně možnost její netěsnosti (nebezpečí prosakování LPG do klikové skříně motoru). Podobný problém netěsnosti hrozí u benzínových vstřikovačů. S tím jsme se prakticky setkali i u našeho testovacího vozidla. Kapalné LPG má menší molekuly než benzín a proto se může stát, že benzín vstřikovače udrží, ale LPG mírně prosakuje. Průvodním jevem tohoto problému jsou dlouhé starty motoru – stačí motor vypnout na cca 15 min. Mnohdy nepomůže ani výměna vstřikovačů..
Hjú i40 sedan 2016, 2.0 121kW Premium Sleek Silver
Hjú Tucson 2.0CVVT 4WD LPG 2007

slabostka
***
Příspěvky: 542
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Hyundai i40 2.0 gdi

Příspěvek od slabostka » 11 črc 2019, 11:54

chcelo by to napísať aj zdroj toho testu. Ja naopak poznám dielne kde to robia a vstrek kvapalnej fázy funguje. Inu keď dvaja robia to isté nemusí byť výsledok rovnaký hlavne ak chceme aby napr. Prins bol za vola. To by som bral veľmi opatrne kedže prins je top výrobca - ono to len chce zastavať správny systém do správneho auta a ešte ho správne odladiť.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018

Stonepet
**
Příspěvky: 180
Registrován: 30 říj 2013, 17:06
Bydliště: Ostrava

Re: Hyundai i40 2.0 gdi

Příspěvek od Stonepet » 12 črc 2019, 10:11

je to ze stránek firmy, která dělá přestavby:

https://www.prestavbanalpg.cz/prestavba ... ovani-lpg/
Hjú i40 sedan 2016, 2.0 121kW Premium Sleek Silver
Hjú Tucson 2.0CVVT 4WD LPG 2007

Stonepet
**
Příspěvky: 180
Registrován: 30 říj 2013, 17:06
Bydliště: Ostrava

Re: Hyundai i40 2.0 gdi

Příspěvek od Stonepet » 12 črc 2019, 10:13

Jinak já lpg mám na Tucsonu a po výměně některých problémových částí a seřízení funguje dobře.
Ale není to přímý vstřik, takže těžko říct, ale vím, že teď bych si jej do mé i40 nedal.
Hjú i40 sedan 2016, 2.0 121kW Premium Sleek Silver
Hjú Tucson 2.0CVVT 4WD LPG 2007

Odpovědět

Zpět na „i40“