Právě je 20 srp 2019, 18:28





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 56 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ztráta vody a cesta do Chorvatska
PříspěvekNapsal: 29 čer 2019, 13:20 
Offline
**
Uživatelský avatar

Registrován: 08 črc 2017, 12:27
Příspěvky: 105
Mortis píše:
Bože lidi neblbněte, řešite to stylem : " ježiš svítí mi nějaká kontrolka, radši nebudu jezdit a nechám to opravit, co? to jen chybí voda v ostřikovači? to nevadí radši to odtáhněte a opravte" . Nevím jak jste kdo technický typ, ale radši tu diskusi ukončíme. Jinak mám najeto asi 3000 km bez problému, rozbor oleje ukázal normální opotřebení, nic mimořádného.


v tom prípade ti prajem peknú dovolenku, nech na ňu pôjdeš akokoľvek...

_________________
i30 PDe 1.4 T-GDI Now!, 6MT, Fiery Red


Nahoru
 Profil  
 

 Předmět příspěvku: Re: ztráta vody a cesta do Chorvatska
PříspěvekNapsal: 30 čer 2019, 14:43 
Offline
*

Registrován: 08 říj 2018, 13:12
Příspěvky: 75
Asi máte pravdu, špatně jsem položil otázku. Nechci poradit jestli mám jet nebo ne, to si rozhodnu sám. Chtěl jsem konkrétní odpovědi na konkrétní otázky, nejlépe od nějakého mechanika který motory opravuje. Trošku se tomu přiblížil david v předešlé odpovědi (i když on taky, jako i ostatní tady, nečetli celé vlákno protože by věděli že ta voda se stihne vypařit a neředí olej).
Chtěl jsem vědět jak se závada projeví. Začne vařit voda? Tomu stihnu předejít protože uvidím jak se zvedá teplota. Praskne mi hadice? Je tam přece přetlakový ventil. Když se mi nezvedá teplota teď, po půlhodině jízdy, proč by se měla zvednout po 2 hodinách jízdy? Takže konkrétní odpovědi na konkrétní otázky. Ostatním co zbytečně přispívali do tohoto vlákna se omlouvám.

_________________
i40 100kW r.v.2012 černý


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ztráta vody a cesta do Chorvatska
PříspěvekNapsal: 30 čer 2019, 15:33 
Offline
*******
Uživatelský avatar

Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Příspěvky: 6242
Bydliště: Toušeň
Pokud je to problém, kterým kvůli konstrukční chybě tyhle motory trpěly, tak žádné jiné "problémy" než úbytek chladící kapaliny není. A pak motor rovnou klekne zadřený na klice - prakticky bez varování :( .
Dá se říct, že úbytek kapaliny byl pomalejší než degradace oleje. Pokud, pořád nevíme jestli to jsou u Tvého motoru mikropraskliny nebo ne, to je tenhle problém a už jsi zaznamenal úbytek 1/2 litru a větší, tak s velkou pravděpodobností už jsou šály načaté...

_________________
i30 FB PDe 1,4 T-GDi N-line Ultimate/i30 kombi PDe 1,4 T-GDi go!
PDe HB 1,0 T-GDi Symbol+
GDH kombi 1,6 GDi GO!
ELH 1,7CRDi TK+
FDH 1,6CVVT TK
NF 2,4CVVT Dynamic
LC 1,3i Champion
EF F/L 2,0i Elegance
XD F/L 1,6i Comfort+
X3B 1,3i GLS
aj.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ztráta vody a cesta do Chorvatska
PříspěvekNapsal: 30 čer 2019, 17:08 
Offline
**

Registrován: 22 říj 2012, 16:09
Příspěvky: 309
Existují i asistence, kdy zaplatí převoz komplet domů a je tam ještě myslím náhradní vozidlo. Ale nestojí to 5Kč.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ztráta vody a cesta do Chorvatska
PříspěvekNapsal: 01 črc 2019, 06:56 
Offline
***

Registrován: 23 dub 2008, 21:00
Příspěvky: 536
pohľad zadávateľa je zjednodušený - budeš sledovať kontrolku teploty, budeš dolievať vodu, vymeniš preventívne olej a v podstate sa nič nemusí stať. Pravda nemusí.... čidlo teploty je v okruhu ale motor sa prehreje lokálne a motor sa zadrie. Problém toho tesnenia je že tie deje sa dejú v zmysle tlakového spádu - čiže môže ísť olej do vody aj voda do oleja, spaliny prenikajú do chladiaceho okruhu a tvoria sa kapsy bez chladenia, systém sa zavzdušňuje preto hadice tvrdnú... -kde je vzduch tam sa nechladí, kov prehrieva a deformuje. Tebe čidlo môže ukázať hocičo, až budeš mať všetku vodu vysoko nad normu lokálne to bude ešte horšie oveľa skôr.
A počítaj radšej s horšou alternatívou - že ostaneš visieť v zápche, vonku bude 35, motor sa nebude chladiť ani tým náporom, čo urobíš? Pustíš horúci vzduch do kabíny - a čo rodina?

Ja by som to riešil požičaním si auta - buď požičovňa alebo rodina alebo známy alebo by som sa odviezol s niekým alebo rovno autobus.

_________________
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ztráta vody a cesta do Chorvatska
PříspěvekNapsal: 01 črc 2019, 15:52 
Offline
*

Registrován: 08 říj 2018, 13:12
Příspěvky: 75
Díky za odpovědi, takže to může kleknout bez varování při lokálním zahřátí? To je něco jiného, to nebudu riskovat. Pokud mám po zahřátí tvrdší hadici od chladiče než za studena, je to některý z popsaných problémů, nebo to ukazuje přímo na těsnění, nebo naopak prasklou hlavu apod. Nebo je to normální že po zahřátí trochu ztvrdne?

_________________
i40 100kW r.v.2012 černý


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ztráta vody a cesta do Chorvatska
PříspěvekNapsal: 01 črc 2019, 17:50 
Offline
**

Registrován: 03 říj 2016, 21:58
Příspěvky: 300
V chladícím okruhu musí být přetlak, je to proto, že pak voda nevře při cca 100'C ale později. Tedy logicky musí být hadice tvrdší. Ale když je tento motor problémový a víš to, tam bych byl hodně nervní celou cestu.
Jinak jsem technický typ na úrovni, vyměním si sam komplet brzdy, olej v motoru, převodovce, diferenciálu, tlumiče, kosti stabilizátoru, nějaký ten silentbloky, zvládnu i proplach serva, svíčky, filtry, ale motor nerozeberu.

_________________
i30 1.0 Tgdi kombi Style bílá
Bmw 328i e46 sedan stříbrná pro radost
Octavia III 1,6 Tdi stříbrná Style xenon navi DSG
EX: I30 1,4 I, Nissan Almera a Primera, Honda Civic, Renault Clio, Fiat Uno


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ztráta vody a cesta do Chorvatska
PříspěvekNapsal: 01 črc 2019, 19:04 
Offline
***

Registrován: 23 dub 2008, 21:00
Příspěvky: 536
Hadice normálne netvrdnú - áno, v hadici je pretlak ale to že je to "tvrdé" to spozná aj laik.
jedna vec je že existujú klasické príznaky chyby tesnenia či prasknutého bloku ale každý prípad je iný, ido o to kde je tesnenie rupnuté a ako veľmi - niekomu sa auto neprehrieva, niekomu sa hadice tlakujú viac, inému menej, niekomu sa tlačí olej do vody inému voda do oleja... plus príznaky môžu byť vcelku diskrétne.
Diagnostika je relatívne lacná a jednoduchá - testuje sa prítomnosť spalín v chladiačke - buď si to urobíte v servise alebo aj doma - spaliny - myslím že co2 spôsobia zmenu farby činidla - výsledok je jednoznačný. Odoberá sa plyn z expanzky a ten sa nechá prejsť činidlom.Treba to urobiť ak je pochybnosť. Ak do expanzky idú zjavne bubliny z motora tam to ani nemusíte robiť, to je jasná príčina.

_________________
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ztráta vody a cesta do Chorvatska
PříspěvekNapsal: 02 črc 2019, 22:17 
Offline
*

Registrován: 08 říj 2018, 13:12
Příspěvky: 75
Díky za odpovědi, měl jsem to ve dvou servisech, nepřišli na závadu, voda nejde do oleje, olej nejde do vody. Prostě to dám rozebrat a uvidím. Jen si myslím že po 140 000 km to snad nebude ta původní závada, ta by se snad projevila dřív a majitel by ji nechal odstranit už v záruce

_________________
i40 100kW r.v.2012 černý


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ztráta vody a cesta do Chorvatska
PříspěvekNapsal: 30 črc 2019, 20:58 
Offline
*

Registrován: 13 lis 2018, 20:38
Příspěvky: 27
Taky jsem resil unik vody. Olej ok, voda bez mastnych ok. Nalil jsem, nejakou srajdu z Nemecka do banky na utesneni a je klid. Netreba hned plasit prasklou hlavou atd. 122000km

_________________
Hyundai i40 1.7 CRDI 100kw 2013 Expirience + paket Style a Premium. Chip 129kw.

Škoda Superb 2 2.0 Tdi 103kw 2011 DSG Comfort.Chip 125kw (1.2 19 prodano)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ztráta vody a cesta do Chorvatska
PříspěvekNapsal: 31 črc 2019, 08:16 
Offline
*****
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Příspěvky: 2056
Bydliště: Praha
No zrovna nalití "nějaké srágory" do chladící kapaliny je cesta snadná, nicméně nejméně vhodná. Ta "srágora" je tam kvůli utěsnění a tak začne pomalu ale jistě utěsňovat všechno, chladič, výměník tepla, úzké kanálky v motru , tak že výsledkem po čase bývá přehřívání motoru, netopení, zničení čerpadla ...... :wink:

_________________
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ztráta vody a cesta do Chorvatska
PříspěvekNapsal: 12 srp 2019, 19:50 
Offline
*

Registrován: 13 lis 2018, 20:38
Příspěvky: 27
Dobry zase :D prestante tady uplne zbytecne strasit lidi, ktery jsem prisli pro radu, ze necemu nerozumi. Mel jem pres uz 14 aut, resil jsem to u nekolika z nich, vcetne posledniho Superba 2 a nikdy se nic nestalo. Do pasata jsem sypal i pilyny a svete div se.... Nic se nestalo.

_________________
Hyundai i40 1.7 CRDI 100kw 2013 Expirience + paket Style a Premium. Chip 129kw.

Škoda Superb 2 2.0 Tdi 103kw 2011 DSG Comfort.Chip 125kw (1.2 19 prodano)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ztráta vody a cesta do Chorvatska
PříspěvekNapsal: 12 srp 2019, 20:30 
Offline
**

Registrován: 15 kvě 2019, 14:45
Příspěvky: 111
Jen pro jistotu. Ty jsi sypal piliny do motoru? Přímo do oleje co je v motoru?

_________________
Hyundai i30 kombi 1.4 T-GDI STYLE NAVI GO Polar White model 2019


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ztráta vody a cesta do Chorvatska
PříspěvekNapsal: 12 srp 2019, 21:58 
Offline
*

Registrován: 13 lis 2018, 20:38
Příspěvky: 27
Neeee, do chladice. To jsou pyliny k tomu urcene.

_________________
Hyundai i40 1.7 CRDI 100kw 2013 Expirience + paket Style a Premium. Chip 129kw.

Škoda Superb 2 2.0 Tdi 103kw 2011 DSG Comfort.Chip 125kw (1.2 19 prodano)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ztráta vody a cesta do Chorvatska
PříspěvekNapsal: 13 srp 2019, 18:54 
Offline
*

Registrován: 08 říj 2018, 13:12
Příspěvky: 75
No piliny by se měly "přisát " jen tam kde je únik vody, jako by je to vycucne ven a tím se díra utěsní, zbytek by měl snad neškodně kroužit oběhem, pokud jich tam teda není kilo... Taky jsem nad tím uvažoval.

_________________
i40 100kW r.v.2012 černý


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 56 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  






Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz
Partneři: | Hyundaiklub.pl | Hyundai Club Türkiye