ztráta vody a cesta do Chorvatska

Evropský nástupce Sonaty

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Zubesuch
**
Příspěvky: 108
Registrován: 08 črc 2017, 12:27

Re: ztráta vody a cesta do Chorvatska

Příspěvek od Zubesuch » 29 čer 2019, 13:20

Mortis píše:Bože lidi neblbněte, řešite to stylem : " ježiš svítí mi nějaká kontrolka, radši nebudu jezdit a nechám to opravit, co? to jen chybí voda v ostřikovači? to nevadí radši to odtáhněte a opravte" . Nevím jak jste kdo technický typ, ale radši tu diskusi ukončíme. Jinak mám najeto asi 3000 km bez problému, rozbor oleje ukázal normální opotřebení, nic mimořádného.
v tom prípade ti prajem peknú dovolenku, nech na ňu pôjdeš akokoľvek...
i30 PDe 1.4 T-GDI Now!, 6MT, Fiery Red

Reklama
 

Mortis
*
Příspěvky: 76
Registrován: 08 říj 2018, 13:12

Re: ztráta vody a cesta do Chorvatska

Příspěvek od Mortis » 30 čer 2019, 14:43

Asi máte pravdu, špatně jsem položil otázku. Nechci poradit jestli mám jet nebo ne, to si rozhodnu sám. Chtěl jsem konkrétní odpovědi na konkrétní otázky, nejlépe od nějakého mechanika který motory opravuje. Trošku se tomu přiblížil david v předešlé odpovědi (i když on taky, jako i ostatní tady, nečetli celé vlákno protože by věděli že ta voda se stihne vypařit a neředí olej).
Chtěl jsem vědět jak se závada projeví. Začne vařit voda? Tomu stihnu předejít protože uvidím jak se zvedá teplota. Praskne mi hadice? Je tam přece přetlakový ventil. Když se mi nezvedá teplota teď, po půlhodině jízdy, proč by se měla zvednout po 2 hodinách jízdy? Takže konkrétní odpovědi na konkrétní otázky. Ostatním co zbytečně přispívali do tohoto vlákna se omlouvám.
i40 100kW r.v.2012 černý

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 7172
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň
Kontaktovat uživatele:

Re: ztráta vody a cesta do Chorvatska

Příspěvek od Mr. HYUNDAI » 30 čer 2019, 15:33

Pokud je to problém, kterým kvůli konstrukční chybě tyhle motory trpěly, tak žádné jiné "problémy" než úbytek chladící kapaliny není. A pak motor rovnou klekne zadřený na klice - prakticky bez varování :( .
Dá se říct, že úbytek kapaliny byl pomalejší než degradace oleje. Pokud, pořád nevíme jestli to jsou u Tvého motoru mikropraskliny nebo ne, to je tenhle problém a už jsi zaznamenal úbytek 1/2 litru a větší, tak s velkou pravděpodobností už jsou šály načaté...
i30 FB PDe 1,4 T-GDi N-line Ultimate/i30 kombi PDe 1,4 T-GDi go!
PDe HB 1,0 T-GDi Symbol+
GDH kombi 1,6 GDi GO!
ELH 1,7CRDi TK+
FDH 1,6CVVT TK
NF 2,4CVVT Dynamic
LC 1,3i Champion
EF F/L 2,0i Elegance
XD F/L 1,6i Comfort+
X3B 1,3i GLS
aj.

tempest
**
Příspěvky: 324
Registrován: 22 říj 2012, 16:09

Re: ztráta vody a cesta do Chorvatska

Příspěvek od tempest » 30 čer 2019, 17:08

Existují i asistence, kdy zaplatí převoz komplet domů a je tam ještě myslím náhradní vozidlo. Ale nestojí to 5Kč.

slabostka
***
Příspěvky: 542
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: ztráta vody a cesta do Chorvatska

Příspěvek od slabostka » 01 črc 2019, 06:56

pohľad zadávateľa je zjednodušený - budeš sledovať kontrolku teploty, budeš dolievať vodu, vymeniš preventívne olej a v podstate sa nič nemusí stať. Pravda nemusí.... čidlo teploty je v okruhu ale motor sa prehreje lokálne a motor sa zadrie. Problém toho tesnenia je že tie deje sa dejú v zmysle tlakového spádu - čiže môže ísť olej do vody aj voda do oleja, spaliny prenikajú do chladiaceho okruhu a tvoria sa kapsy bez chladenia, systém sa zavzdušňuje preto hadice tvrdnú... -kde je vzduch tam sa nechladí, kov prehrieva a deformuje. Tebe čidlo môže ukázať hocičo, až budeš mať všetku vodu vysoko nad normu lokálne to bude ešte horšie oveľa skôr.
A počítaj radšej s horšou alternatívou - že ostaneš visieť v zápche, vonku bude 35, motor sa nebude chladiť ani tým náporom, čo urobíš? Pustíš horúci vzduch do kabíny - a čo rodina?

Ja by som to riešil požičaním si auta - buď požičovňa alebo rodina alebo známy alebo by som sa odviezol s niekým alebo rovno autobus.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018

Mortis
*
Příspěvky: 76
Registrován: 08 říj 2018, 13:12

Re: ztráta vody a cesta do Chorvatska

Příspěvek od Mortis » 01 črc 2019, 15:52

Díky za odpovědi, takže to může kleknout bez varování při lokálním zahřátí? To je něco jiného, to nebudu riskovat. Pokud mám po zahřátí tvrdší hadici od chladiče než za studena, je to některý z popsaných problémů, nebo to ukazuje přímo na těsnění, nebo naopak prasklou hlavu apod. Nebo je to normální že po zahřátí trochu ztvrdne?
i40 100kW r.v.2012 černý

lumix
**
Příspěvky: 363
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: ztráta vody a cesta do Chorvatska

Příspěvek od lumix » 01 črc 2019, 17:50

V chladícím okruhu musí být přetlak, je to proto, že pak voda nevře při cca 100'C ale později. Tedy logicky musí být hadice tvrdší. Ale když je tento motor problémový a víš to, tam bych byl hodně nervní celou cestu.
Jinak jsem technický typ na úrovni, vyměním si sam komplet brzdy, olej v motoru, převodovce, diferenciálu, tlumiče, kosti stabilizátoru, nějaký ten silentbloky, zvládnu i proplach serva, svíčky, filtry, ale motor nerozeberu.

slabostka
***
Příspěvky: 542
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: ztráta vody a cesta do Chorvatska

Příspěvek od slabostka » 01 črc 2019, 19:04

Hadice normálne netvrdnú - áno, v hadici je pretlak ale to že je to "tvrdé" to spozná aj laik.
jedna vec je že existujú klasické príznaky chyby tesnenia či prasknutého bloku ale každý prípad je iný, ido o to kde je tesnenie rupnuté a ako veľmi - niekomu sa auto neprehrieva, niekomu sa hadice tlakujú viac, inému menej, niekomu sa tlačí olej do vody inému voda do oleja... plus príznaky môžu byť vcelku diskrétne.
Diagnostika je relatívne lacná a jednoduchá - testuje sa prítomnosť spalín v chladiačke - buď si to urobíte v servise alebo aj doma - spaliny - myslím že co2 spôsobia zmenu farby činidla - výsledok je jednoznačný. Odoberá sa plyn z expanzky a ten sa nechá prejsť činidlom.Treba to urobiť ak je pochybnosť. Ak do expanzky idú zjavne bubliny z motora tam to ani nemusíte robiť, to je jasná príčina.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018

Mortis
*
Příspěvky: 76
Registrován: 08 říj 2018, 13:12

Re: ztráta vody a cesta do Chorvatska

Příspěvek od Mortis » 02 črc 2019, 22:17

Díky za odpovědi, měl jsem to ve dvou servisech, nepřišli na závadu, voda nejde do oleje, olej nejde do vody. Prostě to dám rozebrat a uvidím. Jen si myslím že po 140 000 km to snad nebude ta původní závada, ta by se snad projevila dřív a majitel by ji nechal odstranit už v záruce
i40 100kW r.v.2012 černý

Commpact
*
Příspěvky: 31
Registrován: 13 lis 2018, 20:38

Re: ztráta vody a cesta do Chorvatska

Příspěvek od Commpact » 30 črc 2019, 20:58

Taky jsem resil unik vody. Olej ok, voda bez mastnych ok. Nalil jsem, nejakou srajdu z Nemecka do banky na utesneni a je klid. Netreba hned plasit prasklou hlavou atd. 122000km
Hyundai i40 1.7 CRDI 100kw 2013 Expirience + paket Style a Premium. Chip 129kw.

Škoda Superb 2 2.0 Tdi 103kw 2011 DSG Comfort.Chip 125kw (1.2 19 prodano)

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2182
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: ztráta vody a cesta do Chorvatska

Příspěvek od Richard555 » 31 črc 2019, 08:16

No zrovna nalití "nějaké srágory" do chladící kapaliny je cesta snadná, nicméně nejméně vhodná. Ta "srágora" je tam kvůli utěsnění a tak začne pomalu ale jistě utěsňovat všechno, chladič, výměník tepla, úzké kanálky v motru , tak že výsledkem po čase bývá přehřívání motoru, netopení, zničení čerpadla ...... :wink:
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

Commpact
*
Příspěvky: 31
Registrován: 13 lis 2018, 20:38

Re: ztráta vody a cesta do Chorvatska

Příspěvek od Commpact » 12 srp 2019, 19:50

Dobry zase :D prestante tady uplne zbytecne strasit lidi, ktery jsem prisli pro radu, ze necemu nerozumi. Mel jem pres uz 14 aut, resil jsem to u nekolika z nich, vcetne posledniho Superba 2 a nikdy se nic nestalo. Do pasata jsem sypal i pilyny a svete div se.... Nic se nestalo.
Hyundai i40 1.7 CRDI 100kw 2013 Expirience + paket Style a Premium. Chip 129kw.

Škoda Superb 2 2.0 Tdi 103kw 2011 DSG Comfort.Chip 125kw (1.2 19 prodano)

D_a_v_i_d
**
Příspěvky: 132
Registrován: 15 kvě 2019, 14:45

Re: ztráta vody a cesta do Chorvatska

Příspěvek od D_a_v_i_d » 12 srp 2019, 20:30

Jen pro jistotu. Ty jsi sypal piliny do motoru? Přímo do oleje co je v motoru?
Hyundai i30 kombi 1.4 T-GDI STYLE NAVI GO Polar White model 2019

Commpact
*
Příspěvky: 31
Registrován: 13 lis 2018, 20:38

Re: ztráta vody a cesta do Chorvatska

Příspěvek od Commpact » 12 srp 2019, 21:58

Neeee, do chladice. To jsou pyliny k tomu urcene.
Hyundai i40 1.7 CRDI 100kw 2013 Expirience + paket Style a Premium. Chip 129kw.

Škoda Superb 2 2.0 Tdi 103kw 2011 DSG Comfort.Chip 125kw (1.2 19 prodano)

Mortis
*
Příspěvky: 76
Registrován: 08 říj 2018, 13:12

Re: ztráta vody a cesta do Chorvatska

Příspěvek od Mortis » 13 srp 2019, 18:54

No piliny by se měly "přisát " jen tam kde je únik vody, jako by je to vycucne ven a tím se díra utěsní, zbytek by měl snad neškodně kroužit oběhem, pokud jich tam teda není kilo... Taky jsem nad tím uvažoval.
i40 100kW r.v.2012 černý

Odpovědět

Zpět na „i40“