Odstranění DPF - ano/ne ???

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
kombajnista
*
Příspěvky: 60
Registrován: 23 úno 2013, 16:29

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Příspěvek od kombajnista »

mkarais píše:
kombajnista píše:mkarais: s tou Mazdou jsi si jistý? protože v odkaze co jsem výše postoval píšou její majitelé, že se to pozná pouze zvýšenou okamžitou spotřebou..

bude vadit ked napisem, ze som? :D ale ne ked pozries fora alebo videa tak im tam blika DPF resp. su tri stupne nesvieti blika a svieti :)

ale mozno je to len UK verzia....

inac tu je video kde blika http://www.youtube.com/watch?v=h1A0mGwORAc
video je pěkné :D ale to není CX 5ka.
Nejkvalitnější SUV na zeměkouli
Reklama
 

Uživatelský avatar
mkarais
**
Příspěvky: 181
Registrován: 07 říj 2012, 17:23

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Příspěvek od mkarais »

ale ved ja som pisal mazdu vseobecne a nie konkretne modely, ze maju kontrolku ts ts
BMW 325 Coupe
Honda Accord 2.0
VW Golf

"why is your fear my problem?"
Uživatelský avatar
kombajnista
*
Příspěvky: 60
Registrován: 23 úno 2013, 16:29

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Příspěvek od kombajnista »

mkarais píše:ale ved ja som pisal mazdu vseobecne a nie konkretne modely, ze maju kontrolku ts ts
ok..to je pravda..Ale jestliže zrovna CX-5 kontrolku nemá (a podle všeho nemá), tím pádem se to nedá vztáhnout "všeobecně" :wink: Ale nebudeme se tu chytat za slovíčka. Shodneme se na tom, že celý DPf je k hovnu..
Nejkvalitnější SUV na zeměkouli
Uživatelský avatar
ParnosCZ
*
Příspěvky: 85
Registrován: 06 led 2013, 17:02
Bydliště: Gablonz a/N

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Příspěvek od ParnosCZ »

kombajnista píše:
mkarais píše:ale ved ja som pisal mazdu vseobecne a nie konkretne modely, ze maju kontrolku ts ts
ok..to je pravda..Ale jestliže zrovna CX-5 kontrolku nemá (a podle všeho nemá), tím pádem se to nedá vztáhnout "všeobecně" :wink: Ale nebudeme se tu chytat za slovíčka. Shodneme se na tom, že celý DPf je k hovnu..

A M E N :roll:
Škoda 100 L
Dacia
Lada Niva
Felicia Combi 2X
Opel Astra G
Opel Vectra GTS C
Kia Sorento 2003(bohužel to nejhorší, co jsem měl)
začátek léta 2013 ix35 2.0 benzin 4x4 Trikolor
mezi tím mnoho zkušeností s BMW a Oplem
Jinak různé CItroeny atd..........
Uživatelský avatar
Zenoix35
*
Příspěvky: 14
Registrován: 07 úno 2013, 17:13
Bydliště: Tišice Chrást

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Příspěvek od Zenoix35 »

stiglerb píše:Když už byla vynaložena energie na výrobu filtru pevných částic (CPF), pak to prosím nechejte na autě. Není to nijak problémové. Občas odejde teplotní čidlo, ale uvědomte si podstatu tohoto filtru. Zachytává to mikročástice sazí, které jsou rakovinotvorné a obzvlášť nebezpečné zejména proto, že jsou tak malé, že dokáží prostoupit buněčnou stěnou. Civilizace umírá na rakovinu, tak tomu zbytečně nepomáhejme. pokud by s tím měl někdo problém, můžu pomoci při odstranění závady. Jih Moravy.
Já si s vámi dovolím nesouhlasit.Pravda bude asi taková: auto sice splní na stk normu euro 5,nicméně DPF musí fungovat v určitém režimu motoru,a toho se dá dosáhnout jen na dálnici,pokud jsou otáčky motoru nad 2500ot/min po dobu alespoň 20 min.Pak dochází k tzv. samovolné regeneraci filtru.Jinak je regerace řízena ŘJ,a to tak,že se vstřikuje větší množství nafty,která by měla v DPF shořet a tím ho "vyčistit".Standartně mají vozy vybavené DPF až o dva litry větší spotřebu než bez něj.Již zde se nabízí otázka ekologičnosti....... .Budete li vůz provozovat převážně městským provozem,či krátkými jízdami,bude se hromadit počet "nedokonaných regenerací",a do 50 000km máte DPF tak ucpaný,že musíte do servisu na nucenou regeneraci.Podívejte se prosím,jak tato nucená regenerace probíhá,a můžete sám posoudit,zda je ještě na místě mluvit zde o ekologickém využití DPF. Je to jako když v zimě nastartujete starou V3S. Zadýmování tankem je proti tomu malý čmoudík.Chceteli se chovat ekologicky,musite ucpaný DPF nechat vyměnit za nový.Cena? 25-150 tis Kč.Dle výrobce.
Toliko moje zkušenost.Vezměte tedy jednou za měsíc auto na dálnici,a tam mu dejte pořádně do těla.Pak snad vydrží DPF déle.
Vladak
**
Příspěvky: 140
Registrován: 15 pro 2010, 21:13
Bydliště: Břeclav

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Příspěvek od Vladak »

Předpokládám, že rozumný člověk si nafťáka nekoupil proto, aby se studeným popojížděl ve městě nebo s ním cmrndal po okreskách. Tím nic neušetří a stráví půl života v autě a pod ním.
A když už tento "český tuzing", tak co nepokračovat odstraněním katalyzátoru a EGR? ](*,)
Véna
**
Příspěvky: 114
Registrován: 29 lis 2010, 18:01

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Příspěvek od Véna »

Vladak píše:Předpokládám, že rozumný člověk si nafťáka nekoupil proto, aby se studeným popojížděl ve městě nebo s ním cmrndal po okreskách. Tím nic neušetří a stráví půl života v autě a pod ním.
A když už tento "český tuzing", tak co nepokračovat odstraněním katalyzátoru a EGR? ](*,)
Nechápu, tedy mám si auto koupit je pro dálnice? Já mám auto jen proto, že ho potřebuji. Což je jistě mimo jeho určení a není na to konstruováno?
Už opravdu iX 35 2,0D HP 135 kw Style
Suzuki Intruder C 1800 LC (motorka)
Volvo S 70 TDI, S 60 D5
Ford Mondeo CRDI
Citroen Xantia 1,9 TDI a 2,0 HDI
Daewoo Espero,Nexia
a spousta favoritů a jiných škodovek počínaje Š 110 L
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8980
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Příspěvek od idam.i »

Véna dá sa predpokladať,že vieš ako budeš auto väčšinou používať.Pokial máš auto pre rodinné využitie ,cesta do školy s detmi ,potom 5 kilometrov do práce na weekend na chalupu a 2x za rok na dovolenku.To znamená ,že najazdíš do 20.000km za rok je na zváže nie či kúpiť diese.lPokial sa preň rozhodneš,je to samozrejme tvoja volba,ale mal by si mať na pamäti,že treba auto občas prebehnúť ,najlepšie po dialnici aby sa PDF mohol regenerovať.Seriózny predajca by ti mal tieto veci vysvetliť :idea: a potom je už na tebe ako sa rozhodneš.Samozrejme volbu auta ovplińuje ovela viac faktorov.Preto by si človek pred volbou auta mal tieto veci v hlave zrovnať a podla toho voliť. :-k
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
kopecrada
Příspěvky: 9
Registrován: 19 čer 2012, 17:09

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Příspěvek od kopecrada »

Zdravim všechny.
Chci se podělit se zkušenostmi při autočištění DPF za jízdy. Interval jsem vypozoroval od 200 do 500km a odvíjí se od stylu jízdy a podle mě i kvalitě nafty. Na Vervu od Benziny je interval kolem 500km a navíc i nižší spotřeba a motor je tišší a svižnější. Vypalování DPF se dá poznat podle okamžité spotřeby. Při rychlosti 90km/h vzroste okamžitá spotřeba cca na 11l/100km, jinak asi 4,5l. Při stání je to poznat na nekultivovaném chodu motoru a vibracím celého auta. A když je do toho puštěná klima, tak při stojícím autě to je strašnej rachot, jakoby by byl slyšet dvouhmoťák. Asi nízké otáčky, ale hrozný zvuky. V servisu na nic nepřišli. Jinak mám najeto 42tisíc a max spokojenost.
Tucson HEV 230HP
Uživatelský avatar
sefina
**
Příspěvky: 193
Registrován: 19 črc 2013, 18:16
Bydliště: Pardubice

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Příspěvek od sefina »

Kde je umístěn DPF filtr - přímo na motoru? Koukal jsem pod autem 1.7 CRDI a na potrubí nic není :D
Hyundai ix35 1.7 CRDi 4x2 Trikolor Plus Creamy White
Nissan Juke 1.6 Dig-t 140kW
Renault Scenic 1.6i
Renault Kangoo 1.4 Automat
Renault Clio 1.2i
Mitsubishi Colt 1.3i
Fiat 126p
Ford Scorpio 2.9i Automat
Oltcit Club 11RL
Moskvič 408/1
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Příspěvek od Chasnik »

Zenoix35 píše:Vezměte tedy jednou za měsíc auto na dálnici,a tam mu dejte pořádně do těla.Pak snad vydrží DPF déle.
Mno, moc "pořádně do těla" zase ne. Když se dupne na plyn, ŘJ upřednostní požadavek na vysoký výkon a proces regenerace přeruší.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2247
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Příspěvek od ivan »

Vše jsem nečetl,ale DPF či podobnyn systemum ,to je prostě katastrofa :!: :!: :!: Prvni s tim přišel Mercedenz-Benz nebo BMW si nejsem teď jisty :oops: ,ale jde o ten samý system,jako spíše známí pod zkratkou PAF :!:Používany u PSA Citroen či Peugeot jen jinak pojmenovaný,stači hledat na googlu :) o to,ale nejde,jde jen o debilní Emise ,které akorát vyrobcum automobilum zužuji zorné pole ve vykonu vuči spotřebě paliva a objemu motoru :!: :!: :!: A bytoho nebylo malo i dieslove motory maji před i za vstupem katalyzatoru,popřipadě 2 dvou system katiku :!: :!: :!: Lamda sondy :mrgreen: O no to zni jako,že je to legrace,ale neni :? Zákon fyziky nelze popřít :!: :!: :!: :!: ,myslím tím vzorec poměr vzduchu vuči palivu a objemu motoru :!: :!: :!: :!: Ať je to benzinovy nebo dieselovy agregat :!: :!: :!: Trebaže Eu se o toto snaží už spoustu let a niž si to uvědomuje :o ,ale evropske automobilky použivají tabulku spotřeby Eu :!: Než třeba Asie nebo Usa ,ty normy jsou uplně někde jinde :lol: :lol: :lol: Evropa se vžydycky přispusobovala jinym měřitkum :roll: Ano ja jsem pro aby jsme jezdili za co nejmíň,ale metr by měl byt pro všechny stejny,ne jen pro někoho [-X [-X Se omlouvam jsem uplně :shock: vybočil od tematu :oops: Je to k ničemu a vyndat je to jen vymluva na prachy a velka starost pro normalní lidi co maj commonreil vyhybat se tomu obloukem muj nazor :o :o :o :o Abychom byli v obraze Jáam
Ps a o naftě v commonreilu se tu cenu nemá bavit :o Tak schvalně jake čislo Cetanu má Commonreil pro zápal ve válci tolerance Minimálně :!: :!: :!: :o :!: :!: :!: Se omlouvam jsem to schvalně nenapsal :mrgreen: a to jen proto aby lide věděli co je Tdi :!: :!: :!: ,myslim rozdíl těch naftovych systemu,ale na povim TDI stačí čislo 45 =D> =D> =D> =D> =D> Hmmm???? Pozor nejsem zastancem Tdi a ani Wv vubec celeho koncernu [-X [-X [-X [-X
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
TycoonX
*
Příspěvky: 22
Registrován: 29 čer 2013, 09:53

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Příspěvek od TycoonX »

:D haluz tu niečo čítať.. experti na pravom mieste..tak k niekoľkým otázkam odpoviem presnejšie
-prvé bolo PSA už v r 2001 s aditivovaným FAP filtrom (Filtre a Particules)
-filter nieje možné vždy jednoducho korektne odstrániť, ideálne je keď sa neaký motor robil s DPF aj bez..vtedy sa natiahnu mapy rj bez fap..inac sa to musi pracne vyhladávať, lenže prakticky celý engine management počíta s fap a jeho občasnou regeneráciou
-riešení je viac, existuje malá elektronická somarinka zvaná emulator DPF, tá simuluje diferenciálne tlaky pred a za filtrom a tvári sa že je tam a priechodný, samozrejme že tam už fap nieje, regenerácia však napriek tomu občas prebehne, vo velmi dlhom intervale ale prebehne
-dalším riešením je soft odstránenie..ale na nete sa objavilo vela "schopných firiem s praxou" ktoré odstránia základy a zabránia vyskakovaniu chybových hlášok.. potom sa môže stať že prídete k motoru, odpojíte 10 čidiel a motor si spokojne vrčí dalej bez hlášky..lenže už sa môžte rozlúčiť s pomocou diagnostiky a s včasnými info o závade motora..
-najlacnejším riešením je čistenie FAPu, napr v domácich podmienkach horúcou wapkou (vystriekať v protismere prúdenia vyfukovych plynov.. ekologicky to nieje uplne košér lebo to obsahuje silne karcinogenne látky a pod..
-drahším riešením je čistenie FAPu na stroji (plánujem v budúcnosti robiť), fap sa nahodí do čističa, ktorý ho sériou chemických výplachov pri rôznej teplote vyčistí a presuší

Pri demontáži fap emisnou prejdete, na SK je to primitívne meranie, technik síce dupne na plyn, lenže riadiaca jednotka nedetekuje záťaž motora ani rýchlosť ani prevodový stupeň..podla mapy vstrekovania tak pustí minimum nafty do valcov ,len pre udržanie otáčok..emisie=len pri záťaži

Pri demontáži KAT emisnou neprejdete, nebude prebiehať katalytická reakcia a HCO sa nebude meniť na neškodné CO2 a H2O.

Pri demontáži EGR..emisnou prejdete s mierne zvýšenými hodnotami

FAP napr v C5ke u citrona má veelmi variabilnú životnosť, pri jazdení mesto je možné ho upchať do 100 000km, pri jazdení prevažne dialnic a len občasné mesto je bežná výdrž aj 300 000km (napriek udávanému intervalu výmeny 120 000km)
Pri využívaní čistenia je jeho známa životnosť aj 700 000km (ale tak dlho bude mať auto málokto z vás :D )
Citroen BX 1.9 GTi 16V -160k 1988
Citroen Xantia 2.0 HDi -110k 1999 (460 000km)
Citroen C5 I. 2.0 HDi Automat-110k 2003 (250 000km)
Citroen C5 I. 2.2 HDi Exclusive-136k 2002 (300 000km)
Citroen C5 II. 2.2HDi Exclusvie-175k 2004 (260 000km)
Hyundai H1 Starex HSV 4WD-140k 2006 (115 000km)
Véna
**
Příspěvky: 114
Registrován: 29 lis 2010, 18:01

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Příspěvek od Véna »

idam.i píše:Véna dá sa predpokladať,že vieš ako budeš auto väčšinou používať.Pokial máš auto pre rodinné využitie ,cesta do školy s detmi ,potom 5 kilometrov do práce na weekend na chalupu a 2x za rok na dovolenku.To znamená ,že najazdíš do 20.000km za rok je na zváže nie či kúpiť diese.lPokial sa preň rozhodneš,je to samozrejme tvoja volba,ale mal by si mať na pamäti,že treba auto občas prebehnúť ,najlepšie po dialnici aby sa PDF mohol regenerovať.Seriózny predajca by ti mal tieto veci vysvetliť :idea: a potom je už na tebe ako sa rozhodneš.Samozrejme volbu auta ovplińuje ovela viac faktorov.Preto by si človek pred volbou auta mal tieto veci v hlave zrovnať a podla toho voliť. :-k
Milý příteli, kdyby mě jakýkoliv prodejce upozorňoval že mám právě takto zacházet s jejich autem, asi bych udělal otočku a dané značce bych se obloukem vyhýbal. Tohle by totiž nebylo auto na potřebu, ale na zlobení a ev. ozdobu. Takové pokyny jsem četl naposled když otec zabíhal prvního Spartaka. A to už je víc jak padesát let.
A nic ve zlém, aut už jsem kupoval spoustu. Z mého výběru toho posledního lze celkem snadno usoudit, že vlastnosti užitkové, ekonomické atd. tohle auto rozhodně nesplňuje. Což mohou říci asi všichni majitelé tohoto auta. Ale tak nějak mi vyhovuje a naučil jsem se ho mít rád. Rozumem se totiž dnes už řídit nemusím. Je to stav velmi příjemný, přeji ho každému. Zdravím a díky.
Už opravdu iX 35 2,0D HP 135 kw Style
Suzuki Intruder C 1800 LC (motorka)
Volvo S 70 TDI, S 60 D5
Ford Mondeo CRDI
Citroen Xantia 1,9 TDI a 2,0 HDI
Daewoo Espero,Nexia
a spousta favoritů a jiných škodovek počínaje Š 110 L
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1314
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Příspěvek od mnkk »

idam píše dobre. Práve preto, že predajca všetko zatají vznikajú problémy. Predajcovi ide o to aby predal a aby ťa videl jeho kolega čo sedí vedla (príjem do servisu) čo najčastejšie. Ide o prachy. Málokto má chrbtovú kosť a povie: nekupujte drahší diesel s DPF, kúpte lacnejší benzín, lebo jazdíte v meste. [-X
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Odpovědět

Zpět na „ix35 Motor a převodovka“