spodní dekl pod motorem

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
ozzy56
*
Příspěvky: 21
Registrován: 17 říj 2020, 21:46

spodní dekl pod motorem

Příspěvek od ozzy56 » 18 říj 2020, 09:24

ahoj chlapyyy, před měsícem jsem koupil nový Tucson 1.6 GDI a na spodním deklu pod motorem nejsou otvory pro výměnu oleje, takže se musí sundat celý dekl, abych mohl vyměnit olej, tak se chci zeptat, jestli se dá koupit origo dekl, který ty otvory má--třeba na vyšší výbavy se dekl dodává..., díky za odpověď :)
Tucson 1.6 GDI

Reklama
 

Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 3762
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: spodní dekl pod motorem

Příspěvek od Chasnik » 18 říj 2020, 09:28

Tam ti žádná díra v deklu nepomůže. 1.6 GDI má filtr docela utopený v bloku, pokud ho někdo v servisu utáhnul fest, tak je při jeho povolování problém s místem, i když je komplet dekl dole :(
Tak hlavně, až budeš měnit olej, dotáhni filtr tak, jak se má, a ne na krev. Ušetříš si problém při další výměně.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)

ozzy56
*
Příspěvky: 21
Registrován: 17 říj 2020, 21:46

Re: spodní dekl pod motorem

Příspěvek od ozzy56 » 18 říj 2020, 09:33

díky za odpověď,co jsem to tak ohlížel, tak filtr bych měl povolit i shora, samozřejmě s klíčem na olej. filtry...
Tucson 1.6 GDI

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 15585
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: spodní dekl pod motorem

Příspěvek od Axel.Foley » 18 říj 2020, 14:07

Stejně ale musíš vyšroubovat 17 šroubů, abys sundal dekl a dostal se k vypuštěcímu šroubu.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

ozzy56
*
Příspěvky: 21
Registrován: 17 říj 2020, 21:46

Re: spodní dekl pod motorem

Příspěvek od ozzy56 » 18 říj 2020, 16:21

no to je to, proč se na ten dekl ptám, nechce se mi pokaždé (každý rok) jebat s deklem u výměny oleje..., udělám ty otvory rozbrušovačkou, stejnak je to takový ztužený papír, či co :D
Tucson 1.6 GDI

Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 3762
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: spodní dekl pod motorem

Příspěvek od Chasnik » 18 říj 2020, 17:41

Ono zase není od věci se jednou za rok podívat na motor zespodu. Když sundáš ten šusplast, aspoň na dně vidíš, jestli ti tam neodkapává nějaká provozní kapalina, případně kudy ti chodí kuna :wink:
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)

Syr
*
Příspěvky: 28
Registrován: 06 led 2018, 20:27

Re: spodní dekl pod motorem

Příspěvek od Syr » 18 říj 2020, 17:59

No to je hnus, keď to nemá jednoduchší prístup-postup pri výmene oleja. Ešte tak čerpadlom z vrchu? :D/

EFISO
**
Příspěvky: 272
Registrován: 22 črc 2018, 14:45
Bydliště: Sabinov

Re: spodní dekl pod motorem

Příspěvek od EFISO » 18 říj 2020, 18:37

ozzy56 píše:
18 říj 2020, 16:21
no to je to, proč se na ten dekl ptám, nechce se mi pokaždé (každý rok) jebat s deklem u výměny oleje..., udělám ty otvory rozbrušovačkou, stejnak je to takový ztužený papír, či co :D
Môže sa stať ak spravíš "správny " otvor na "správnom " mieste tak si môžeš spraviť aj peknú hlučnú píšťalku pri určitej rýchlosti auta [-X
Ak pomocný montážny otvor tak z krytom. Spodný kryt motora má svoje opodstatnenie pre lepšiu aerodynamiku auta ,zníženie hlučnosti a menšie špinenie motora atd.. pri jazde. Prečo je blbý prístup ? Lebo všetko ma vykonávať servis a oni iba odsávajú olej zhora ](*,) ak demontujú kryt tak to je v cene práce ktorú zaplatíš .Tak prečo to zjednodušovať majiteľom aut ](*,)
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L

Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 3762
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: spodní dekl pod motorem

Příspěvek od Chasnik » 18 říj 2020, 18:54

Syr: při čerpání zvrchu se nepodaří odsát tolik oleje, kolik by vyteklo při odšroubování výpustného šroubu. Navíc je dobré tu zátku zkontrolovat, jestli na ní neulpěly nějaké nečistoty nebo drobný kovový bordel. Já ji teda mívám prostou těchto bordelů, ale jeden nikdy neví.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 15585
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: spodní dekl pod motorem

Příspěvek od Axel.Foley » 18 říj 2020, 19:57

ozzy56 píše:
18 říj 2020, 16:21
no to je to, proč se na ten dekl ptám, nechce se mi pokaždé (každý rok) jebat s deklem u výměny oleje..., udělám ty otvory rozbrušovačkou, stejnak je to takový ztužený papír, či co :D
Dekl rovnou vyhoď a nemusíš se jebat s flexou.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

ozzy56
*
Příspěvky: 21
Registrován: 17 říj 2020, 21:46

Re: spodní dekl pod motorem

Příspěvek od ozzy56 » 18 říj 2020, 22:00

dekl má svůj význam , to bezesporu, ale normální auta prostě mají v deklu otvory a ty lepší auta mají otvory opatřené zátkama , jinak skoro 50 roků si měním olej sám, takže bavit se o vysávání oleje přes měrku je zbytečné--tak to může dělat jenom hovado u firemního auta, jinak ten Tucson je po dlouhé době první auto, co má dekl bez otvorů, co se dá dělat, nějak to musím rozchodit..., ale je to asi jediná věc, co mi na něm zatím nepasuje, jezdí se mi s tím dobře, to jooo :)
Tucson 1.6 GDI

Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 3762
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: spodní dekl pod motorem

Příspěvek od Chasnik » 18 říj 2020, 22:30

Když to slušně řízneš, tak z toho vyřezaného prvku po úpravě můžeš vyrobit zrovna i záslepku. Spíš se obávám, že ti to i tak bude při výměně vadit...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2375
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: spodní dekl pod motorem

Příspěvek od Richard555 » 19 říj 2020, 10:54

Sundavám dekl při výměně oleje jak u Santa Fe, tak i IX55 , je to sice trochu opruz, ale jak zde někdo psal, kouknout jednou za 15000km na motor odspoda ničemu neuškodí, spíš naopak. Ale těch šroubů mám trochu méně, odhadem tak 8-10 , povoluju (i utahuju) to Akuvrtačkou a za moment je dekl dole :wink:
Určitě se motor méně špiní a možná se i hůře protahuje kuna......
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 15585
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: spodní dekl pod motorem

Příspěvek od Axel.Foley » 19 říj 2020, 17:06

U Tucsona TLE, bohužel, ne, tam je kolem ramena a deklu hafo místa.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Odpovědět

Zpět na „TUCSON“