LPG TUCSON

Hyundai Tucson 1. generace 2004 - 2010 (JM) - nástupcem byla ix35 v letech 2010 - 2015.

Moderátor: Moderátoři

RadekM
*
Příspěvky: 10
Registrován: 28 bře 2008, 15:15

Příspěvek od RadekM »

Dá se nějak vyštelovat ten přepínač ? Bohatě by stačilo, kdyby ukazoval červenou diodu třeba až na 50 km.. Výkon se nezvýší, ale plyn má větší oktanové číslo 100 až 110 ( Natural 95 ) a tak to motoru více chutná. Na ty čidla jste mě nahlodali, začínám o nich silně uvažovat. Ještě se však pro jistotu zeptám třeba v Oplu.Dělají teď novou Corsu, kde místo rezervy mají stojan na kolo. Tak budu sondovat, jak to mají ošetřené, pochybuji že mají kontrolu tlaku v pneu ale sadu na opravu s kompresorem jsem u nich viděl.
Reklama
 

zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Příspěvek od zdenek76 »

Senzory na tlak jsou dobrá věc, taky na nich jezdím, přestože mám pod autem stále rezervu. Člověk má aspoň přehled jestli není třeba některé kolo dofouknout. V USA to musí mít všechna nová auta od r.2007, takže to mají sériově i Hyundaie.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
RadekM
*
Příspěvky: 10
Registrován: 28 bře 2008, 15:15

Příspěvek od RadekM »

Po velkém úsilí u prodejců Opla jsem zjistil, že do toho "prdítka" místo rezervy dávají svojí sadu na opravu pneumatik s kompresorem. Je tam tekutina a napojuje se to na kompresor. Sada se dá koupit pouze na objednávku a stojí 4630 Kč. Čidla na tlak v pneumatikách samozřejmě nemají, zato mají v TP zapsanou vyjímku. Což bych si musel vyřídit sám a to s tou naší byrokracií na úřadech bude nadlouho. Takže za ty peníze se vyplatí namontovat čidla a jezdit s vytištěnou vyhláškou :(
Uživatelský avatar
Borek
******
Příspěvky: 4501
Registrován: 25 črc 2005, 01:25
Bydliště: Orlické hory
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Borek »

Rezervu nemá třeba ani Kia Picanto a má také pouze kompresor a lahvičku ucpávadla :lol: ,která se na kompresor namontuje a natlačí do pneu.
A nebo vozit sprei na lepení pneu-vyfoukne se do pneu celá nádobka-utěsní díru a zároveň nafoukne pneu. :wink:
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
RadekM
*
Příspěvky: 10
Registrován: 28 bře 2008, 15:15

Příspěvek od RadekM »

V KIE za tu sadu chtějí 3065 Kč za kompresor a 2077 Kč za lahvičku. Informoval jsem se na dopravním inspektorátu v Říčanech a mluvil jsem přímo s jejich technikem. Tuto sadu lze používat, pouze pokud je na to schválená vyjímka od Ministerstva dopravy a to oni u nových vozidel mají ošetřené. Přečetl jsem mu odstavec z vyhlášky, co sem dodal CLAY a potvrdil mi, že to takto může být, pokud sebou ještě budeme vozit atest jak od opravné sady ( spreye), tak i od soupravy s čidly v pneumatikách.
Uživatelský avatar
bernard.kratochvil
*
Příspěvky: 77
Registrován: 09 lis 2005, 11:52
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od bernard.kratochvil »

No s tou rezervou mě to zatim trochu s..., tu vozím v kufru, ale při té ceně LPG mě to vždycky přejde. a říkám si, že mi tam zase tak nevadí :D
BEN,,,,Tucson 2,0i 16V DOHC CVVT duben 2005,, LPG sekvenční listopad 2007
Uživatelský avatar
Borek
******
Příspěvky: 4501
Registrován: 25 črc 2005, 01:25
Bydliště: Orlické hory
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Borek »

Přes 5000,-Kč za opravnou sadu u Kie-to je ranec :shock: .
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
RadekM
*
Příspěvky: 10
Registrován: 28 bře 2008, 15:15

Příspěvek od RadekM »

Aktualizuji spotřebu po najetí 3 000 km v plynu. Průměr 11,4 l z jedné třetiny jízd byla zapnutá automatická klimatizace. Včera jsem tankoval v Mirošovicích za 13,90 - to je super cena. Avšak aby to nebylo jen o chvále, stalo se mi, že mi na palubce svítila kontrolka "Check Engine" - a to byl nepříjemý pocit :shock: , doladilo se to v servisu. Vyčetli z diagnostiky kdy se to stalo a upravili nastavení řídící jednotky. Prý v určitý okamžik se tam vstříklo více plynu než mělo a lamda sonda to zaregistrovala.
marcos
Příspěvky: 1
Registrován: 13 čer 2008, 09:26

check engine

Příspěvek od marcos »

dobrý den,
včéra jsem si byl vyzvednout Tucsona po instalaci LPG v www.sate.cz, cestou domu jsem si všimnul, že i když jedu na plyn tak se mi krati dojezd na plyn, nevíte čím to je?? A to neni to poslední, dnes ráno, když jsem jel do práce se rozsvítila kontrolka CHECK ENGINE, v servisu mi řekli, že to je jen špatně seřízená lambda sonda, že až přijedu po 500 km na seřízení, bude vše v pohodě. Dělalo Vám to taky?? Díky moc za info
RadekM
*
Příspěvky: 10
Registrován: 28 bře 2008, 15:15

Příspěvek od RadekM »

Ahoj, mám ten samý problém. Nejdříve mi zkoušeli několikrát ladit software v řídící jednotce( přidávali procenta v určitých otáčkách, většinou nízkých). Rozsvicovalo se mi to pravidelně v zácpě,kdy jsem popojížděl na 1 až 2 rychlost asi při 1400 otáčkách/min. Byl jsem tam s tím několikrát a nakonec se tam museli stavit technici z Tartarini. Narháli mi do řídící jednotky sledovací software a v pondělí jedu dát auto do servisu. Budou mi tam dávat nějakou krabičku, která má toto odstranit a byla naprogramována přímo na křivku, co nahráli z toho sledovacího programu na mé auto. Čekám na ní teď 14 dní, protože jí dělají na míru z továrny v Itálii. Prý tam stačí malinká odchylka a lamda sonda to ihned zaregistruje a začne svítit "check engine", je to krátkodobě třeba jen 0,5 % nad tolerancí. Nemá to vliv na jízdu a můžeš s tím jezdit i dlouhé trasy, ale osobně jsem z toho taky dost nervózní, tak snad to definitivně v pondělí vyřeší. Jezdit se s tím dá bez problémů, přesto to nenechávej jen tak a po 500 km se tam určitě stav a řeš to ...
O tom krácení plynu se psalo v příspěvku Tucson v LPG, mrkni se tam. Ty diody jsou orientační a spíše se řiď tachometrem, po natankování si vynuluj počítadlo a i když bude svítít červená,tak ještě cca 70-100 km dojedeš.Mě teď vychází spotřeba na 11,7 lpg a teď přes léto při jízdě po městě a spuštěné klimě to bere 13 max 13,5 lpg, takže si spočítej jak máš velkou nádrž a kolik na ní pravděpodobně dojedeš. Já mám 65l ale vejde se tam 52l LPG Takže to až tak řešit s úbytkem plynu nemusíš,plyn tam je jen ten plovák měří jinak, než se měří benzín. To by Ti vadit nemělo. Jinak jsem až na tyto mouchy, které se pan Tesárek (je na to upřímně odborník) snaží vychytávat s jízdou na plyn nad míru spokojen :-)
Naposledy upravil(a) RadekM dne 23 čer 2008, 10:26, celkem upraveno 2 x.
RadekM
*
Příspěvky: 10
Registrován: 28 bře 2008, 15:15

Příspěvek od RadekM »

Tak už to nedělá, po týdnu testování v kolonách vše OK. Vyřešilo se to doinstalováním krabičky, která to reguluje.
Šamot
*
Příspěvky: 17
Registrován: 13 led 2009, 17:34

Re: LPG TUCSON

Příspěvek od Šamot »

Zdravím všechny po delší době.Tak jsem si nechal v Přelouči předělat Tusconka 2.0 na plyn.Nezajel jsem ovšem do dílny pana Mikova,ale k panu Kubátovi.Důvod je ten,že jsem dílnu pana Kubáta našel prostě dřív než tu Mikovu.Montáž plynu stála 32.000,- a zatím musím říct,že jsem velice spokojený s ochotou a se vším,co jsem potřeboval vědět a udělat na autě.Nechal jsem ještě vyměnit rozvody,olej,filtry,brzdové destičky,seřídit ruční brzdu.Teď po výměně řemenů mi ale při otočení volantu do plného rejdu a občas při rozjezdu mi z motorového prostoru vychází zvlaštní pazvuky.Po přidání plynu nebo vrácení volantu z plného rejdu,se tyto zvuky ztrácí.Nemáte někdo přehled,co by to mohlo být?Volné řemeny ?Co s tím?Dál bych se chtěl zeptat,jaká spotřeba se teď ukazuje na počítači průměrné spotřeby.Po montáži se mi tam objevil šokující údaj 13.8 litru/asi po zkušebních jízdách při seřízení plynu/,po ujetí asi 120 km se to rychle srazilo na 10.3 litru a už to tak rychle neklesá.Takže jsem trochu na vážkách,jestli to teď ukazuje průměr spotřeby plynu?No každopádně,když vidím ukazatel paliva na stále stejné pozici,tak mě to ježdění s tusconem baví o dost víc.Takže vřele doporučuju všem,co uvažují.Rezervu mám složenou v kufru a při nákupech ji vždy nějak postavím,on ten kufr zase tak malý není,do budoucna uvidím,jak projde nový dopravní zákon,kde rezerva snad být v autě nebude muset,jinak ji dám do rakve na střechu.Také řešení.
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7901
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG TUCSON

Příspěvek od Mexican »

Šamot u Tucsona by zaujimave miesto na rezervu mohlo byt na zadnych dverach.. len to nejak konstrukcne poriesit
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Šamot
*
Příspěvky: 17
Registrován: 13 led 2009, 17:34

Re: LPG TUCSON

Příspěvek od Šamot »

Mexican:myslím,že by stačilo se podívat na konstrukci u Rav4,ale ta má zadní dveře otevíratelná do strany.Tuscon je výklopka,navíc s otevíratelnou prosklenou částí.takže myslím,dost nereálné.
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: LPG TUCSON

Příspěvek od Tudy »

S rezervou jsem také válčil, kontinuální měření tlaku v pneu je na můj vkus dost drahé (10-12 tis. Kč). Rezerva se mi tedy volně válí zabalená v kufru. Kvůli STK jsem u montážní firmy trval na tom, by bylo možno rezervu napevno přišroubovat v kufru, ale mám to opravdu jen pro STK. Jezdím většinou sám do práce, takže mi rezerva v kufru nevadí. Pokud potřebuji výjimečně odvézt něco velkého, prostě ji vyhodím. Na dovolenou rezervu samozřejmě beru s sebou, úložný prostor řeším rakví.
Spotřeba: cca 8 l LPG (Stag 300), PP kecá a ukazuje spotřebu plynu kolem 6 l. Benzínu před přestavbou to žralo 6,5 l. Montáž: stála 32 tis, včetně mazání (VAP SAVER).
Montážní firma mi ještě nabídla preventivní vstřik jakési těsnící hmoty do pneu, ale dokud to nebude homologováno (abych mohl jezdit bez rezervy), tak do toho nejdu.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Odpovědět

Zpět na „Tucson I“