Zakrytovani masky na zimu

Vše kolem úprav na Vašem miláčkovi - kola, hudba, osvětlení, úpravy motoru, styling.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Gooo
*
Příspěvky: 52
Registrován: 19 črc 2014, 18:44

Zakrytovani masky na zimu

Příspěvek od Gooo »

Zdravim, asi se zase budete smat, ale presto se zeptam. Ma nejaky smysl zakrytovani predni masky na zimu? Nedavno jsem videl nejakeho cloveka na internetu, ktery si masku zakrytoval a docela tim snizil spotrebu. Mi jde ale o vyhrivani a tusim, ze se tak resily auta pred triceti lety.

Do prace to mam 5 km, takze vyjedu a kdyz zacina hrat, tak uz zastavuju. Nezrychlim tim zahrivani? Jasne, v hyundai to takhle naprojektovali, ale par let jsem v automotive delal jako vedouci vyroby a tak vim o cem mluvim, kdyz reknu ze s tim projektovanim to neni tak horke...
Reklama
 

Uživatelský avatar
Saimon
****
Příspěvky: 1153
Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
Bydliště: Hodonínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zakrytovani masky na zimu

Příspěvek od Saimon »

Otázka je pěkná ale neřekl jsi nám, jestli máš benzín nebo naftu?
A pak na čem jezdíš? :shock:
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Gooo
*
Příspěvky: 52
Registrován: 19 črc 2014, 18:44

Re: Zakrytovani masky na zimu

Příspěvek od Gooo »

Mám IX35 v benzínu (2,0i)
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Zakrytovani masky na zimu

Příspěvek od Richard555 »

no je to otázka, dnes už jsou chladící soustavy konstruovány na menší objem vody a tím i rychlejší ohřívání, tak zakrytí vstupu vzduchu do chladiče se např. při delší rychlé jízdě po dálnici, se může projevit přehřátím.....nicméně topení dost tepla odebere a při běžné jízdě stačí přebytečné teplo odebrat i při zakrytém chladiči. Já chladič v zimě zakrývám, ale stalo se mi, že v lednu bylo asi 12°C já moc netopil a musel jsem na dálnici zvolnit a na odpočívadle kryt sundat..... ale fakt se mi to stalo 1x asi za 10 let .....

Spíš než snížení spotřeby bych viděl výhodu v tom, že při jízdě v zimě a mokru lítá do motoru podstatně méně těch "slanejch sraček" asi se zvýší životnost chladiče a kondenzátoru klimy a konektory na kabelech v motoru nebudou tak oxidovat...
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zakrytovani masky na zimu

Příspěvek od FISHkaa »

jednoznačně snížíš ochlazování motorového prostoru náporovým větrem (nechal bych díru na sání). Nicméně jak velký to bude mít efekt nevím. Osobně bych ti spíše doporučoval nezávislé topení, alespoň elektrické - pomůžeš tak i motoru 8)
Pokud máš pocit, že ti to málo topí, tak bych ještě ověřil zda termostat uzavírá vnější chladící okruh, protože mě v těchto dnech moje topí do jednoho km :shock:
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Odpovědět

Zpět na „ix35 Úpravy (tuning)“