Podivné chování kolečka od topení

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Jirka RCK
**
Příspěvky: 196
Registrován: 09 led 2010, 19:14
Bydliště: Brno/Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Podivné chování kolečka od topení

Příspěvek od Jirka RCK » 09 úno 2010, 20:22

Zdravím, mám poltergeista v kolečku od topení. :-D Když se s ním reguluje z modrého pole do červeného, je všechno normlání, když s ním ale točím naopak (ubírám topení), tak je tam asi v půlce dráhy poloha, přes kterou to musím rvát silou. Když točím zleva doprava, teplota se plynule přidává, když ale točim doleva přes tu divnou polohu, tak to topí furt naplno a při přecvaknutí přes tu polohu to najednou přestane topit úplně. Nejvíc podivný je na tom to, že to dělá jenom při zaplým zapalování a navíc se to kolečko někdy samovolně pootočí při zapnutí motoru. Nevíte prosím, jak ten mechanizmus vypadá? Je to tam řešený táhlama, nebo nějak elektricky...? :-)
Ford Escort 1.6, r.v. 97'
Hyundai Accent 1.3, r.v. 95', TP 97'

Reklama
 

Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6617
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: Podivné chování kolečka od topení

Příspěvek od black_sheep » 09 úno 2010, 20:39

je to normalni... :) je to tahlama. vetsina hyundaiu to ma tak, ze teplota je tahly, smer je podtlakama a rychlost vetraku je elektronicky.. :)
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS

Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3674
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Podivné chování kolečka od topení

Příspěvek od alarm » 09 úno 2010, 21:33

Krk na to nedám, ale keď som to chcel kedysi rozoberať, v servise vraveli, že sú tam bowdwny :-k
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com

Jirka RCK
**
Příspěvky: 196
Registrován: 09 led 2010, 19:14
Bydliště: Brno/Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Podivné chování kolečka od topení

Příspěvek od Jirka RCK » 09 úno 2010, 22:27

Díky za reakce... No a má to smysl rozdělávat a nějak řešit, nebo je to normální a na jinejch accentech to dělá taky? :-) A docela zvláštní je, že když není zaplý zapaování, tak tím jde točit lechce...zajímalo by mě, kam ten bowden vede :-D
Ford Escort 1.6, r.v. 97'
Hyundai Accent 1.3, r.v. 95', TP 97'

Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6617
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: Podivné chování kolečka od topení

Příspěvek od black_sheep » 09 úno 2010, 22:33

no me to jde na coupe blbe kdyz mam vetrak na plnou rychlost. je to asi normalni. staci vypnout vetrani nebo na nizsi stupen a jde to krasne jako s vypnutym zapalovanim. delali to i scoupecka, a mam pocit ze tim trpi i lantra... ale u ni si nejsem jistej :-)
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS

Uživatelský avatar
Marek_PD
***
Příspěvky: 705
Registrován: 29 črc 2007, 16:58
Bydliště: Prievidza SK

Re: Podivné chování kolečka od topení

Příspěvek od Marek_PD » 10 úno 2010, 21:04

Mne sa tento "problem" nastastie vyhyba :D/ klop,klop,klop...
aktuálne: Alfička 166 2,4 JTD
moja ex: Adelka X-3 1,3 62kW
/-/v rodine: Accent 2005+Accent 2011+i20

Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6617
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: Podivné chování kolečka od topení

Příspěvek od black_sheep » 10 úno 2010, 21:16

tomu neverim. spis ses na to nezameril :lol: schvalne pust vetrak na 4ku a otacej teplotou se ma tam, jestli ti to pujde krasne plynule bez toho aniz bys nemusel cca na polovine zabrat a na krajich to zase na podivne vule, tak mas opravdu stesti na kus asi. nebo ja mam smulu na kusy. :-)

na tohle ma vyborny chod treba zrovna kolecko v thalii (me ted napadlo - hledal jsem totiz na tom aute alespon naka pozitiva), ale zase cvaka tak, ze by vzbudilo i mrtvolu v kufru.. clovek si nevybere :lol:
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS

Veena
*
Příspěvky: 21
Registrován: 09 led 2009, 21:37

Re: Podivné chování kolečka od topení

Příspěvek od Veena » 11 úno 2010, 16:47

Dělá mi to taky, při přesunu zpátky :) jsou tam táhla, docela primitivní - viděl sem to, když sem rozebíral palubku kvůli autorádiu. Nějak to neřešim :)

Uživatelský avatar
Marek_PD
***
Příspěvky: 705
Registrován: 29 črc 2007, 16:58
Bydliště: Prievidza SK

Re: Podivné chování kolečka od topení

Příspěvek od Marek_PD » 13 úno 2010, 11:08

Tak som sa na to aj ja vcera zameral a trocha som ten odpor citil ale trval iba kusok a hned zatim to islo plynule :D
tak blacku mal si pravdu ze nikdy som sa na to nezameral ale neni ziadny velky odpor tak mi to srdco vobec netrha 8)
aktuálne: Alfička 166 2,4 JTD
moja ex: Adelka X-3 1,3 62kW
/-/v rodine: Accent 2005+Accent 2011+i20

Jirka RCK
**
Příspěvky: 196
Registrován: 09 led 2010, 19:14
Bydliště: Brno/Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Podivné chování kolečka od topení

Příspěvek od Jirka RCK » 13 úno 2010, 12:18

Tak to máte všichni ještě fajn... Já když mám ventilátor na dvojce, tak se už bojím že něco urvu :-D ...hold je to asi kus od kusu.
Ford Escort 1.6, r.v. 97'
Hyundai Accent 1.3, r.v. 95', TP 97'

Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6617
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: Podivné chování kolečka od topení

Příspěvek od black_sheep » 13 úno 2010, 17:14

marku je to presne jak rikas :-) je tam takovy zlomovy bod jakoby :lol: je to asi normalni vlastnost vobycejnych tahel.. lepsi by bylo asi hejbat s tou klapkou teply / studeny servomotorkem a mit na to knoflik elektrickej, ale tam hrozi zavady. tahlo je prakticky nesmrtelny a snadno opravitelny. rychlost motorku se ovlada snadno elektricky kdyz je elektricky. a smery foukani si nedovedu predstavit tahlama - to by byl docela kumst :-) takze to jisti hydraulika, ta dotece vsude! elektricky servomotorky by uz vubec nepripadal v uvahu - to by bylo drahe :-) tim je vysvetleni proc tri tlacitka, a kazdy jinak.
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS

Dilv
Příspěvky: 1
Registrován: 26 pro 2010, 16:00

Re: Podivné chování kolečka od topení

Příspěvek od Dilv » 26 pro 2010, 16:04

Já bych poprosil o radu s "pouze podobným" problémem.. Kolečko od "teploty" vzduchu funguje bezvadně, ovšem co nefunguje vůbec, je směrování proudu vzduchu. Koleso se točí volně mezi jednotlivými polohami (nohy, ofuk skla, dovnitř auta), ovšem vzduch proudí nezměněně dál pouze na přední sklo.. Teď v zimě zaplaťpánbůh za to, že se zasekl zrovna v téhle poloze, ale v létě je to celkem nepříjemné, trošku ochladit nožky není od věci.. :lol:
Děkuju za všechny rady...

Jirka RCK
**
Příspěvky: 196
Registrován: 09 led 2010, 19:14
Bydliště: Brno/Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Podivné chování kolečka od topení

Příspěvek od Jirka RCK » 26 pro 2010, 19:53

Ahoj,
tohle je řešený elektricky nějakým servem. Odpozoroval jsem, že musí být nastartovanej motor a ventilátor nesmí být na off (zaplý zapalování nestačí), jinak to nereaguje. Kdyžtak to ještě vyzkoušej a zkus mrknout, jestli nenajdeš vadnou pojistku...
Ford Escort 1.6, r.v. 97'
Hyundai Accent 1.3, r.v. 95', TP 97'

JirkaP
*
Příspěvky: 86
Registrován: 03 lis 2006, 11:49

Re: Podivné chování kolečka od topení

Příspěvek od JirkaP » 11 led 2011, 15:38

Taky mám problém se směrováním vzduchu. Mám Accenta LC 2005 a topení zatím ok (i když proti Felicii a Passatu to topí daleko méně), ale pokud otáčím knoflíkem na regulaci směru vzduchu a jdu zleva je tam foukání pouze nahoru - ok, pak nahoru i dolu - ok, pak jen dolu a to už mi to fouká všude, pak dolu a na sklo s klimou - to jde taky všude a pak jen na sklo s klimou a to jde taky všude. Když se pak vracím zpět zprava vlevo tak to zase začne fungovat jak má, když dám foukání nahoru a dolu. Neví někdo jak je to zapojený a jaktože chodí správně jen 2 funkce z 5ti. Občas pomůže zakroutit zleva doprava (krajní polohy).
Celkem by mi to ani tak nevadilo, ale chtěl jsem aby mi to foukalo na sklo a to se odmlžilo a místo toho to foukalo v zimě na mě ještě s klimou a já rampouch u nosu a sklo zamlžené (klimu jsem samo hned vypnul).
Volvo S80 Executive AWD, 2,4 - D5244T4, r.v. 2009, 136 kW - AT
dříve
Hyundai i30 Comfort 1,6 CRDi, r.v. 2009, 85 kW - AT
Hyundai Accent 1,3 On Air, r.v. 2005, 63 kW
Škoda Felicia 1,3 MPI, r.v. 1997, 50 kW
Škoda 105L, r.v. 1988 a 1976, 34 kW

jaroslav5
**
Příspěvky: 345
Registrován: 09 led 2011, 16:33
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Podivné chování kolečka od topení

Příspěvek od jaroslav5 » 11 led 2011, 22:23

K tým polohám.Vedené je to tiahlom k rozvadzaciemu vodítku,v ktorom su vyfrezové drážky na jdnotlivé polohy ofuku.Je to z umelej hmoty a tomu aj puzdra.Takže pri vydraťí sa ťi može stať,že ťi bude chcieť prepnuť dve polohy naraz.Pomôže len otčiť nadoraz v lavo-nadoraz v pravo.Potom skusiť prepmuť polohu ktoru potrebuješ.Ak ide koliesko lahko môže biť vyskočené vodítko z rozvádzača.
Hyundai Accent LC 1,3í 12V 63kw r. v. 2005
suzuki sx4 1,6 GS 4x4 SE-SNOW Outdoor Line r.v.2011

Odpovědět

Zpět na „Accent - Interiér“