Cvakání v motoru

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: amaize, Moderátoři

Uživatelský avatar
rudolf.tomka
**
Příspěvky: 344
Registrován: 19 čer 2011, 18:12
Bydliště: Zborov -Slovensko

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od rudolf.tomka »

KIA SOUL 1,6 CVVT tomato red
Reklama
 

marek A
Příspěvky: 1
Registrován: 20 led 2014, 21:35

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od marek A »

Mám Elantru z roku 2012, najeto 20 tisíc. Ve studeném motoru mi také dlouhodobě cvaká a to nejen při volnoběhu, ale do té doby, než se motor úplně ohřeje, tedy asi 10 minut. Po ohřátí motor běží jako hodinky ve všech otáčkách. Podle mne je to závada vymezování vůle ventilů. Ze dvou testů jsem se dověděl, že motor má mechanické vymezování vůle ventilů. Je-li to tak, neměl by být problém cvakání v motoru odstranit správným vymezením vůle. V servisu měnili olej a měřili tlak oleje. Vše v pořádku, nic se ale na cvakání nezměnilo. Radili se s vedením podniku a pak prohlásili, že je to normální stav. Jejich stanovisko jsem si nechal potvrdit, auto je v záruce. Údajně závada ničemu neškodí. Auto je vyrobeno v Koreji. Podle ostatních příspěvků je vidět, že to není ojedinělý jev.
Naposledy upravil(a) marek A dne 01 úno 2015, 00:56, celkem upraveno 1 x.
sinus
Příspěvky: 5
Registrován: 27 úno 2011, 12:08

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od sinus »

Zdravím všetkých, dovoľte podeliť sa s vami o skúsenosti s týmto problémom.
Som majiteľom H i20, 1,2/57 kW, r. 2009. Po prvej výmene oleja som zaznamenal slabé
klepanie v motore. Po prečítaní rôznych diskusií som bol presvedčený, že klepanie
spôsobujú zdvihátka ventilov. Preto som navštívil servis s požiadavkou o kontrolu zdvihátok.
Povedali mi, že to robia všetky motory, netreba si toho všímať, ničomu to nevadí.
Tak som auto používal ďalej, ale to klepanie sa zosilnilo a bolo počuť aj do kabíny.
Po naštartovaní studeného motora to nerobí, až po miernom zahriatí, cca 1-2 minútach.
Pri ďalšej pravidelnej prehliadke v servise som to znova reklamoval, povedali že motor je
v záruke, museli by meniť celý motor, rozoberať motor kvôli tomu nebudú, je to veľa práce...
Tak som začal zisťovať, odkiaľ presne ten zvuk ide, čo by sa s tým dalo robiť.
Postupne som odpojoval káble od sviečok pri bežiacom motore, ale klepanie tam bolo stále.
Zhodil som veko ventilov a rozmýšľal, čo s tým. Vyrobil som si prípravok na stlačenie ventilov, zatlačil som ventil, uvolnil vahadlo a vytiahol zdvihátko. Takto som vytiahol
všetkých 16. Vo zveráku som z nich opatrne vytlačil olej, takže išli krásne stlačiť prstami.
Zvonku som ich naolejoval a prázdne bez oleja vložil naspäť.
Po naštartovaní motora sa ozval klepot, ktorý asi po 3 sekundách zmizol, ale to pôvodné
klepanie zostalo. Klepanie TEPLÉHO MOTORA nemajú na svedomí hydrozdvihátka !!!
Počúval som motor zo spodu auta a zistil, že ten zvuk vychádza zo 4. valca, pri prevodovke.
Môže to byť ojničné ložisko, piestny čap, alebo -ako som zistil nedávno- piest.
Podobný problém majú aj fabie 1,4 / 55kW, 16V. Prečítajte si škodaforum, kde opisujú
klepanie motora, pričom výkon je zachovaný. Problém tam robí piest na 1. valci, možno
z dôvodu horšieho mazania. Sú tam fotografie tých piestov, sú odľahčené, tvarom sú veľmi
podobné tým naším a pod piestnymi krúžkami sú potiahnuté teflonovou vrstvou, ktorá bola
na jednom mieste úplne zodratá. Piest sa (zrejme pri kompresii) dotýka valca svojou časťou bez krúžkov a vtedy to klepne. Jazdiť sa s tým údajne dalo, až na ten klepot. Po výmene
piesta klepanie zmizlo, dokonca nebol poškodený ani valec.
Tvrdenie servisu, že klepanie je vlastnosť motora je podľa mňa blbosť, jazdiť sa s tým dá, ale
dokedy? Zrejme budú opravovať motory, až keď budú po záruke.
Uživatelský avatar
isquash
**
Příspěvky: 204
Registrován: 05 lis 2010, 10:23
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od isquash »

No to čumím. :shock: taková rozborka. =D>
Jinak až bude lepší počasí, tak zkusím zajet ke kamarádovi co má šachtu a poslechnout si to ze spodu, jak popisuješ.
HYUNDAI i20, motor 1,2 57kW, výbava Family Plus, barva Electric green, od 9.12.2010
http://www.spotreby.cz/hyundai-i20-1,2i-dohc-16v-57-kw-78-hp-a6018/
vladoo
*
Příspěvky: 28
Registrován: 25 říj 2013, 21:26

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od vladoo »

sinus
najdi linky tých piestov, čo klepú a hoď to sem, nech vidíme. Je ťažké to hľadať. takže ty si myslíš, že klepanie je spôsobené dotykom piesta o valec? To by znamenalo konštrukčnú vadu.
sinus
Příspěvky: 5
Registrován: 27 úno 2011, 12:08

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od sinus »

vladoo


Ja netvrdím, že klepanie motorov H i20 je spôsobené vadnými piestami, pretože som to nemal rozobraté. Je to iba jedna z možností, ako som to napísal v predchádzajúcom príspevku.
Jednoducho-pokiaľ sa motor nerozoberie, všetko sú len dohady. Ja som vylúčil iba jednu možnsť
a to zdvihátka, ktorú tak často spomínajú servisy, lebo sa dajú skontrolovať, alebo aj vymeniť
doma v garáži.
Fotky tých piestov z fabie nájdeš tu: v Google zadaj 1.4 16V klepe - Strana 21

sinus
jirik999
Příspěvky: 1
Registrován: 22 zář 2014, 13:50

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od jirik999 »

Tak vas tu pekně všechny zdravim... take jsme si porideli Hi20 a resili cvakani motoru, bohuzel jak i vám tak nam byly od techniku zdeleny stejne informace (vahadla, ventyly, vstrikovace,a vlastne ze je to normalni), ale asi ne protoze se nam na 65000 kompletne rozsypal motor, a vysvetlení? Asi ucpany nějaky kanal... nedostatek mazani... resení? jelikoz jsme zvolily misto 100000 zaruky 5let, tak nam hrde vysvetlili ze nam se to prihodilo po 2,5 letech (po 2-lete zakone zaruce) a zbylí 3 jsou pouze smluvni pri čemž mi to nikdo nevyreklamuje....
Tak jsme poridily novy motor a cvakaní opet.... pri dlouhem hledani jsme objevily volny rozvodovy retez u prave (spodni) vačky, tak se koupila cela nová sada retezu i napinaky a retez je stale volny a nikdo zatim neví proc... :shock: po ohledani stareho motoru jsme zjistily že u nej byla stejna pricina...
Malli
*
Příspěvky: 40
Registrován: 03 bře 2015, 23:23

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od Malli »

Ahoj,
nevím jestli je tento problém ještě aktuální, nicméně podobná situace postihla i mě - nepříjemné "cvakání" motoru. Problém se objevil po cca 70 000 km a při garanční prohlídce na 80 000 km jsem servis upozornil na daný problém. Odpoledne toho samého dne jsem dostal telefonát od servisu Hyundai, s tím že musí rozebrat celý motor aby závadu odstranili s tím, že mi ponechají náhradní vozidlo po dobu opravy. Po cca 2 týdnech mám dnes auto opravené a problém vyřešený (auto má opět stejný zvuk jako když bylo nové a je to opravdu VELKÝ rozdíl). Závada se údajně týkala poškozeného ložiska (to mi bylo sděleno) a řešilo se to kompletní výměnou motoru = mám nový motor. Vše bylo řešené v rámci záruky, tedy zdarma. Možná problém "cvakání" má různé příčiny, nicméně tohle bylo konkrétně u mě. Snad to pomůže.

PS: Jedná se o servis Brně, kam chodím na garančky a zatím k plné spokojenosti.

Zdraví M.
Jura2
**
Příspěvky: 108
Registrován: 19 bře 2014, 14:14

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od Jura2 »

:hyu: A CO TO BYLO ZA LOŽISKO ?
lukas27
*
Příspěvky: 76
Registrován: 19 led 2013, 12:22

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od lukas27 »

Stanci11111 píše: 28 říj 2013, 17:44 Zdravim Páni.Presne tento klepavy zvuk v poslednom case pozorujem aj ja rad by som vedel co to sposobuje do servisu stym zatiel nejdem kedze je vzdialeny 80 km a ako ich poznam urcite by povedali je to normalne a mozem ist naspet :-) Mam najadene 71 000 km.Vlado spojku ti menili v ramci zaruky?Ta moja je ties hlucna pri spiatocke ale nie vzdy sa to prejavuje.Za aky dlhy cas ti ju menili a kolko ta to stalo?
Dobry den,vyresil jste nějak to klepání.Dekuji za odpoved
vladoo
*
Příspěvky: 28
Registrován: 25 říj 2013, 21:26

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od vladoo »

To cvakajú vstrekovače. To je normálne. Žiadne strachy. :)
Odpovědět

Zpět na „i20 Motor a převodovka“