Výměna motoru

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: amaize, Moderátoři

mihlit
**
Příspěvky: 303
Registrován: 07 říj 2014, 22:58
Bydliště: Brno

Re: Výměna motoru

Příspěvek od mihlit »

V případě i20 se mění komplet celý motor, takže po výměně jsem dostal nový katalyzátor, lambdu, všechny díly výfuku (nešlo vysypat drnčící bordel) a s motorem i nové svíčky. Závadu na zapalování by to mělo umět rozeznat, nebo ne? Jinak výkonově nebylo motoru co vytknout a do otáček lezl též ochotně. Takže něco zas moc blbě tam asi být nemohlo, protože poznat to na chodu motoru nebylo (před tím, než se to vysypalo).
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
Reklama
 

Durino
**
Příspěvky: 208
Registrován: 01 úno 2017, 13:19

Re: Výměna motoru

Příspěvek od Durino »

mihlit:
Aky olej si pouzival? Daval si tam stale 0W40? Robil si kratke jazdy? Menil si olej po polroku, po roku, alebo podla km?

Dakujem.
tempest
**
Příspěvky: 453
Registrován: 22 říj 2012, 16:09

Re: Výměna motoru

Příspěvek od tempest »

Slyšel jsem teorii v :hyu: , že nejvíce těchto padlých motorů bylo u hranic Německa a Rakouska a i na druhé straně u Helmutů. Prý to bylo nekvalitním pohraničním benzínem. Každopádně, jestli do toho lil Vervu, tak je tam chyba asi někde jinde a autem bych hned po vypršení záruky zamířil do AAA a udělal šťastným zas někoho jiného, třeba toho, co uvěří Vaškovi Vydrovi, že tam mají skvělé vozy.
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7901
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna motoru

Příspěvek od Mexican »

... alebo Petrovi Rychlemu v Auto ESA :-D
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
mihlit
**
Příspěvky: 303
Registrován: 07 říj 2014, 22:58
Bydliště: Brno

Re: Výměna motoru

Příspěvek od mihlit »

Olej se měnil klasicky na servisní prohlídce jednou ročně. Původně tam šel olej Mobil 1 0W40, pak po výměně Yacco GALAXIE RS 0W-40, takže těžko auto mohlo dostat lepší olej. Roční nájezd jsem neměl nějak vysoký. Z jízd tak přes týden krátké, o víkendu dlouhé. Takže asi klasická kombinace.
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: Výměna motoru

Příspěvek od copper5252 »

jen se zaptám ten olej 0w40 si tam lil od koupě ?
mám takový dojem že doporučený olej to není ? nebo tenhle motor má něco jiného napsaného v přiručce
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Uživatelský avatar
cernymotyl
**
Příspěvky: 223
Registrován: 19 říj 2019, 20:01
Bydliště: Kozinec

Re: Výměna motoru

Příspěvek od cernymotyl »

Neco je spatne. Atmosfeticka 1.2 MPI by snad mela pobrat i ten nejlevnejsi olej 10W40 a bezny benzin 95.

Nebylo by pro Hyundai levneji, kdybys dostal nove auto?

Kdyz tak ctu vsechny prispevky s pokazenymi motory a prevodovkami, tak mi prijde, ze vetsina tady na foru to bere jako normalni vec. O proti tomu se na foru Suzuki resi prkotiny. Do vanoc mi asi privezou z Koreje Konu a mam docela strach, co se na ni vysype.
Hyundai Kona EV Smart
Suzuki SX4 1.6 VVT, 4x4, 2013
Staré pověsti české: Hyundai Kona
Suzuki S-Cross, Honda CR-V, Honda Civic, Honda Jazz, Renault Mégane, Š 120LS, Š 120L.
Suzuki SX4, VW Lupo, Suzuki Ignis, Subaru Justy, Suzuki Alto 2x.
Uživatelský avatar
Minko
***
Příspěvky: 946
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: Výměna motoru

Příspěvek od Minko »

cernymotyl: neni to tak. síce je to atmo ale ber že dnešné motory majú rôzne fičúrky za účelom zníženia spotreby emisií atď. Preto môžu byť aj náchylnejšie na kvalitatívne zmeny olejov benzínov a pod. sám mám 1.2 MPI 62 kw. Včera som bol v servise (po 2 servisnej v neurčitom období začala potrošku žrať olej) do tretej servinej som to zistil asi 2 týždne pred serviskou- riešil som to doliatím 1 litra oleja aby som sa dostal aspoň spolovice na min-max. Od 3. servisnej olej zasa na min po 9000 km. Objednaný na servis. Včera to skontrolovali, diag. OK, kompresné tlaky OK, podľa vyjadrenia technika do telefónu vyzerá to na miernu netesnosť v piestnych krúžkoch. zajtra idem prevziať auto do servisu a poradiť sa čo a ako ďalej.Nový motor ktorý nemá ešte ani 70 tisíc km nemôže medzi servisnými intervalmi zožrať predsa skoro 2 litre oleja. :-k Ono to všetko je v dnešnej dobe v spojení s ostatnými srandami aj "daň" za veľkovýrobu.
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Výměna motoru

Příspěvek od Axel.Foley »

Minko: Může, a dokonce výrobce to má ošetřeno v servisní knížce. Nevím, zda právě u i20, ale motor si dle výrobce může vzít až 1l oleje na 1000 km. Ačkoliv logicky vzato dle selského rozumu je to blbost.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Minko
***
Příspěvky: 946
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: Výměna motoru

Příspěvek od Minko »

to je ku..a veľa veď to je 20 litrov na jeden servisný interval... myslím že šikovný právnik by im rýchlo zatrhol toto "vyviňovanie sa". Každopádne servis sa z toho zatiaľ nevyvlieka ale chápe že to nie je "sranda". Inak v kontexte toho keď som svojho času jazdil s 1.6 CRDi 85 kw tohto koncernu tak od výmeny po výmenu bez straty "kvapky" oleja, ryska ukazovala stále rovnako. a to kým mi to auto šlo z rúk malo 340 tisíc km :-k
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Durino
**
Příspěvky: 208
Registrován: 01 úno 2017, 13:19

Re: Výměna motoru

Příspěvek od Durino »

Minko:
A aky olej si tam daval/ako casto (rok/polrok)? Robil si kratke jazdy so studenym motorom?

Dakujem.
Durino
**
Příspěvky: 208
Registrován: 01 úno 2017, 13:19

Re: Výměna motoru

Příspěvek od Durino »

Minko:
Uz som nasiel, ze si tam daval 5W-30 A5/B5.
mihlit
**
Příspěvky: 303
Registrován: 07 říj 2014, 22:58
Bydliště: Brno

Re: Výměna motoru

Příspěvek od mihlit »

copper5252:
Ano, dával jsem ho tam od koupě. Požadavek u mého auta bytlo A3/B3, SL nebo vyšší, nic víc. V seznamu rozsahu možností viskozit bylo 0w40 uvedeno též.
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
Uživatelský avatar
Minko
***
Příspěvky: 946
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: Výměna motoru

Příspěvek od Minko »

Durino: áno presne tento. Dával so taký, aký tam lial servis, podla zápisu v servisnej knihe to bol ak si dobre pamätám tuším vždy Helix od Shellu. Dokonca keď som dolieval tak som šiel na shellku a kúpil tam 1L Helixu A5/B5. Inak zohnať olej A5/B5 na slovenských benzínových pumpách okrem Shellu je celkom problém a to dokonca aj na diaľničných :D
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
cestovatelcasem
**
Příspěvky: 138
Registrován: 07 dub 2022, 17:19

Re: Výměna motoru

Příspěvek od cestovatelcasem »

Axel.Foley píše: 04 pro 2019, 13:59 Minko: Může, a dokonce výrobce to má ošetřeno v servisní knížce. Nevím, zda právě u i20, ale motor si dle výrobce může vzít až 1l oleje na 1000 km. Ačkoliv logicky vzato dle selského rozumu je to blbost.
Pro pobavení: náš starý 1,6l G4GR atmosférický 16V 84kW motor na Lantře (2000) žral i 1l oleje na 1000 najetých kilometrů :D Ale pravda, to už měl najeto přes 200tis. Km. V samém závěru užívání, kdy už měl 285tis. km, žral snad ještě víc a neustálé dolévání oleje do jinak spolehlivého motoru už začalo jít na nervy... A pravda - jeden můj kolega nadšenec do Germánů nemusí do svého 16let starého BMW 5 kombi s 2,5l šestiválcem (najeto prý skoro 300tis. km) dolévat olej žádný - až při celkové výměně oleje v motoru po cca 7tis. km. No, :hyu: holt není BMW, ale BMW je taky sakra dražší na údržbu...

Na druhou stranu, jste si jistí, že dávat do takovéhleho 1,2l motoru plnou syntetiku je rozumné? Já do svého 1,2l G4LA 57kW motoru (ještě bez CVVT) liju pořád jen Mogul Synergii 6100+ 10W40 a motor jede (zatím) skvěle už necelých 70tis. km.
Někde jsem totiž četl, že není úplně moudré lít (sebelepší a sebedražší) plyně syntetický olej do motoru, který vyžaduje standardně polosyntetiku nebo dokonce minerál. Ale to je spíš k řešení pro experty...
Odpovědět

Zpět na „i20 Motor a převodovka“