Pérování zadní nápravy

Tlumiče, nápravy, brzdy.

Moderátoři: amaize, Moderátoři

Olda47
**
Příspěvky: 138
Registrován: 05 pro 2007, 09:59

Re: Pérování zadní nápravy

Příspěvek od Olda47 »

Já jsem Fl i20 projel jen asi hodinku okolo Kolína, všude se píše jak je podvozek tvrdý a odskakuje, tak jsem schválně jel po horších cestách (nebylo to nic těžkého takové najít), ve "staré" i20 jsem nejel, ale ta po FL mě překvpila jak plavně překonávala nerovnosti ve srovnání s FII nebo Swiftem.

Povozek není zcela nový, je prý jen "přeladěný":

" rámci modernizace došlo i na přeladění podvozku. A opravdu, auto je mnohem poslušnější, stabilnější, v zatáčkách přitom téměř neodskakuje a nadto je podvozek pohodlný i na našich silnicích. "

ww.autoweb.cz/hyundai-i20-1-1-crdi/

O tom "přeladění" jsem četl i jinde, už bohužel nevím kde...
Reklama
 

Uživatelský avatar
isquash
**
Příspěvky: 204
Registrován: 05 lis 2010, 10:23
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Pérování zadní nápravy

Příspěvek od isquash »

Tak jsem se byl projet s novou faceliftovanou i20, no a musím říct ..... že bych asi měnil. Dobře jsme pokecali během jízdy s prodejcem, když jsme jeli od dealera do vedlejšího města na trasy, které dobře znám a vím kde má i20 pravidelně drncá, uskakuje či je nervózní a opačně kde je relativně klid.
Po vyjetí jsem hned poznal o něco lepší odhlučnění motoru, který nebyl tolik slyšet a hlavně tižší pneumatiky. Na ty jsem koukal po dojetí a připadalo mi, že jsou stejné Pireli (teď nevím přesný název, ale P4 na nich bylo taky), takže jsem i rovnou koukal co je na podbězích.
Na úsecích, kde moje auto poskakuje a skoro cvakaj všechny zuby v ústech, tak v nové tady se sem tam ozvalo větší zadunění a jinak nic. Nová i20 proplula tyto rozbité úseky k mému překvapení s velkou grácií. Proste tlumiče to krásně žehlili, což se o mých bambusových tyčích, které tam mám snad od začátku, říci nedá.

Jedině na úseku k mému bydlišti, kde jsou v téměř pravidelných intervalech příčné praskliny a člověk se tam cítí jak na kolejích, se mi podařilo rozdrčet auto tak, že začalo něco drnčet za budíkama. Auto jsem si nemohl prohlédnout ze spodu, takže jsem nemohl okouknout jak jsou uchyceny tlumiče, ale celkově musím říct, že faceliftovaná i20 ve mě zanechala dobrý dojem. Dojem tak velký, že snad při nejbližší příležitosti si nechám ty mé tlumiče přemeřit, jestli nejsou po smrti. :)
HYUNDAI i20, motor 1,2 57kW, výbava Family Plus, barva Electric green, od 9.12.2010
http://www.spotreby.cz/hyundai-i20-1,2i-dohc-16v-57-kw-78-hp-a6018/
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: Pérování zadní nápravy

Příspěvek od soban »

Mám novou i20 a uchycení je podle mě stejné - nemám jak proměřit, podle mě bude zrada v peru které bude mít jinou tuhost a v tlumiči který možná taky bude jiný.

Jak říkaly když se přejede přes příčnou nerovnost tak to dost bouchne, ale jak říkám neodskakuje zadek, zadek spíš jak to přeženu ujede jak je podle mě lehký...
Uživatelský avatar
Amalfi
***
Příspěvky: 832
Registrován: 17 bře 2009, 08:25
Bydliště: Ostrava

Re: Pérování zadní nápravy

Příspěvek od Amalfi »

Na nasi i20 se menili v 60tkm stabilizatory a rapidne se to auto zmenilo - uz to neni takova uskakana koza :) Jezdi se s nim moc dobre. Tak isquash jeste omrkni ty jestli nemaji vuli.
Kia Sportage 2016 aktualne
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
willy50
****
Příspěvky: 1094
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Pérování zadní nápravy

Příspěvek od willy50 »

Při přímém srovnání I30 první verze a I20 po FL se I20 jeví jako lépe zvukově zatlumená, podvozek je o něco lépe vyladěný, ovšem pozor je třeba dávat na průjezdy zatáček po nerovném terénu.
Tam si tuhá zadní náprava I20 vybírá svoji daň a uskakuje tam, kde dosud zadek I30 sedí jako přibitý.
Uživatelský avatar
isquash
**
Příspěvky: 204
Registrován: 05 lis 2010, 10:23
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Pérování zadní nápravy

Příspěvek od isquash »

Jsem si vzpomněl, že jsem při přezouvání na jaře na letní sadu pořídil fotky podvozku na zvedáku. Zadní tlumič a pak pak hlavně otisklé dorazy na spodní misce u pružiny. Nejsem si vědom, že bych někde vlítnul do nějaké díry, či že bych auto nějak překládal nákladem. Otisky jsou krásně čisté, tak si myslím, že na dorazy musím padat dost často.
Jinak je vidět, že benzínová 1,2 má pružiny označené jedním červeným a dvěma žlutými body. Tkumiče nevím.

Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
HYUNDAI i20, motor 1,2 57kW, výbava Family Plus, barva Electric green, od 9.12.2010
http://www.spotreby.cz/hyundai-i20-1,2i-dohc-16v-57-kw-78-hp-a6018/
Odpovědět

Zpět na „i20 Podvozek a řízení“