Porucha pístu, popř. čepu pístu

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
pecipekar
Příspěvky: 5
Registrován: 12 čer 2019, 17:00

Porucha pístu, popř. čepu pístu

Příspěvek od pecipekar »

Prosím o nějaké zkušenosti se závadou, která se prý relativně často objevuje. Hyundai i30, 12/2013, 1,6 benzin, 88 kw, DOHC, 65 tis. km, koupeno na konci října 2018, nevím jak byl měněn olej. Při průjezdu pravou zatáčkou přes koleje auto umřelo, při sešlápnutí plynu se to dusilo a chcíplo, výkon max 15 procent, dojel jsem jen na blízkou benzinku na volnoběh na jedničku, kontrolka motoru problikla až na benzince, auto jsem po pěti hodinách zkusil nastartovat a fungovalo, "akorát" cvakavý zvuk z motoru něco kovového, vačka/ventil nebo nějaká vůle, auto ve více servisech, diagnostika neukazuje žádnou závadu, první možnost přeskočené rozvody - negativní, druhá možnost katalyzátor a následné poškození motoru - kamerou se jeví kat v pořádku... Někdo hovoří o časovači vaček - prozatím nepotvrzeno. Spíše se přes fonendoskop jeví kovoví zvuk v bloku, vůle píst o válec nebo čep pístu. Nevím co s tím, předpokládaná rozborka motoru na dlouhé týdny o penězích ani nemluvím. Má teda někdo nějakou zkušenost.
Reklama
 

Uživatelský avatar
harvi
**
Příspěvky: 374
Registrován: 17 dub 2016, 09:17

Re: Porucha pístu, popř. čepu pístu

Příspěvek od harvi »

nieje to vysypany katalyzator? myslim, ze sa im to obcas stavalo...
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20052
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Porucha pístu, popř. čepu pístu

Příspěvek od Axel.Foley »

Už jsem viděl i viklající se píst ve válci. U stejného motoru. Snad to nebude ono.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
pecipekar
Příspěvky: 5
Registrován: 12 čer 2019, 17:00

Re: Porucha pístu, popř. čepu pístu

Příspěvek od pecipekar »

Axel.Foley píše:Už jsem viděl i viklající se píst ve válci. U stejného motoru. Snad to nebude ono.

No spousta lidí se k tomuto kloní? Akorát člověk který se tomu mohl věnovat má čas až za tři týdny... Nemáme kontakt na někoho z Moravy - Zlínsko...?
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20052
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Porucha pístu, popř. čepu pístu

Příspěvek od Axel.Foley »

Severní Morava ano, Zlínsko ne.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
pecipekar
Příspěvky: 5
Registrován: 12 čer 2019, 17:00

Re: Porucha pístu, popř. čepu pístu

Příspěvek od pecipekar »

Tak jak jste pánové někteří říkali. Zřejmě je za vším katalyzátor a následně vyklající se písty. Dlouhodobé cukání za studena byl zřejmě vadný katalyzátor jehož zbytky (nevím teda jak, asi nějakým zpětným rázem) se dostali do motoru. Poškození katu bylo zjištěno až po demontáži, kamerou se prvně jevil nepoškozený. Zjištěny vyklající se písty ve válci. Rozum mi zůstává stát nad tím proč jsem nepozoroval pozvolný nárust hlučnosti, přišlo to okamžitě. Naštěstí to odnesly jen ty písty a válce, zbytek motoru se jeví v pořádku. Dlouho se řešilo co s tím, písty ani kroužky pro výbrus nikde v republice nebyly. Náhradní motor v ČR taky nebyl. Z SK nebo UK byly drahé. Posléze se proměřením zjistilo, že poškození válců není tak hrozné. Mělo by stačit menší honování a podařilo se sehnat "B" písty. Na modlení jsem se dal už dávno, teď se modlím aby to po složení fungovalo...

Dal bych i video pístů, ale formát mp4 mi sem nejde nahrát.
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Porucha pístu, popř. čepu pístu

Příspěvek od Chasnik »

Zbytky rozpadlého katu se do motoru dostanou díky "ekologickému" časování ventilů, kdy je v určitém úseku režimu sání otevřen i výfukový ventil (velice zjednodušeně řečeno se tak simuluje funkce EGR ventilu a díky nasávání "špinavého" vzduchu z výfuku se reguluje teplota spalování a tím složení emisí). Je to na palici, ale pokud budeš googlovat, tak se o tom dozvíš více.
Tak držím palec, ať to po smontování motoru zase chodí, jak má!
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“