i30 - výměna motoru v 107 000 km
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
No pri mem najezdu najedu kolem 100tis. nekdy za 7 let. Takze po zaruce...kolik stoji novy motor?
Jo a mam najeto cca. 22tis, takze kdy mam cekat problem se spojkou? 30?
Jo a mam najeto cca. 22tis, takze kdy mam cekat problem se spojkou? 30?
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
- Reklama
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Mě na ceedu měnili spojku v 70. Ale neprokluzovala, pouze jsem jim řekl, že nějak cvrliká vypínací mechanismus, jestli to jde nějak prověřit. Za hodinu volali ze servisu, že import schválil výměnu spojky, kterou zrovna mají skladem, takže druhý den jsem odjížděl s novou spojkou.
A jestli ten petrikův motor šel do kytek opravdu zakarbonovaným ventilem, tak platí rada pro přímovstřiky: občas trošku prohnat pavouky, ať se karbon vypálí. Přestože mám radši pohodovou jízdu, tak zhruba jednou za nádrž jsem jel trošku ostřejším tempem a "zapomínal" jsem na vyšší kvalty, nehledě na to, že při předjíždění jsem občas zkontroloval, jestli funguje omezovač. A VIF do benzínu jsem v kufru taky měl, i když jsem ho nedával úplně při každém tankování.
Riziko nikdy nemůžeš plně eliminovat, ale jsou cesty jak ho zmírnit...
shawt: a ty si to auto chceš nechat 7 let? Vždyť už teď šilháš po ojetým Mondeu, to ti nevěřím, že s tou třícou tak dlouho vydržíš
A jestli ten petrikův motor šel do kytek opravdu zakarbonovaným ventilem, tak platí rada pro přímovstřiky: občas trošku prohnat pavouky, ať se karbon vypálí. Přestože mám radši pohodovou jízdu, tak zhruba jednou za nádrž jsem jel trošku ostřejším tempem a "zapomínal" jsem na vyšší kvalty, nehledě na to, že při předjíždění jsem občas zkontroloval, jestli funguje omezovač. A VIF do benzínu jsem v kufru taky měl, i když jsem ho nedával úplně při každém tankování.
Riziko nikdy nemůžeš plně eliminovat, ale jsou cesty jak ho zmírnit...
shawt: a ty si to auto chceš nechat 7 let? Vždyť už teď šilháš po ojetým Mondeu, to ti nevěřím, že s tou třícou tak dlouho vydržíš
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Tak já měl první výměnu spojky ve 26 tis. Začala klouzat. Pak v 52 tis. Začal příšerným způsobem vrzat spojkový pedál. No a třetí výměna v 97 tis. nebyl jsem pomalu schopný sešlápnout spojku jak to šlo ztuha.
No a teď ten motor. VIF dávám do každého tankování. jsem zvyklý leta ještě z dieselu a když jsem to auto měl od nova tak jsem si řekl, že tím nic nezkazím. A že bych se s tím autem loudal ... no spíš naopak
Možná je to právě tím že s tím docela lítám a motor točím.
Kolega má to stejné auto ale sám řekl, že to moje je jaksi živější. Tak sám nevím kde je chyba..
No a teď ten motor. VIF dávám do každého tankování. jsem zvyklý leta ještě z dieselu a když jsem to auto měl od nova tak jsem si řekl, že tím nic nezkazím. A že bych se s tím autem loudal ... no spíš naopak
Možná je to právě tím že s tím docela lítám a motor točím.
Kolega má to stejné auto ale sám řekl, že to moje je jaksi živější. Tak sám nevím kde je chyba..
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Mimochodem jedna takova poznamka ke GDI a oleji. Kolegyne ma 1.6 GDI v Kia Carens a vubec to nesetri a jezdi co to da - tj. neustale ve vysokych otackach a za interval vymeny oleje (najede cca 20tis za rok) ten motor sezere 2.5l oleje.
Kdyz mi to rikala, tak jsem ji rikal, ze je asi neco spatne at to necha zkontrolovat. Vysledkem bylo, ze motor je v perfektni kondici a kdyz mu neustale takhle naklada, tak je to pry normalni spotreba.
Kdyz mi to rikala, tak jsem ji rikal, ze je asi neco spatne at to necha zkontrolovat. Vysledkem bylo, ze motor je v perfektni kondici a kdyz mu neustale takhle naklada, tak je to pry normalni spotreba.
i30 WG 1.6 GDI, New weekend, Cool red, MY 2015
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Pánové, potřebuji radu. V rámci záruky mi byl vyměněn polomotor, ale rozvody zůstaly původní. Otázka zní - je vhodné/nutné preventivně měnit rozvody? Nový polomotor má najeto 10 tisíc km, ale rozvody 130 tis km. Auto prodávat nechci.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20261
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Preventivně bych je vyměnil. Komplet řemen + kladky.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
U řemenu je to jasné, vyměnit, ale tenhle motor má rozvodový řetěz, to jsem zapomněl zmínit.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20261
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Promiň, to mi nedošlo, řetěz přeci měla už první generace, moje chyba Stejně bych ho preventivně vyměnil.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Určitě vyměnit-komplet,včetně napínáku a vodítek.Ale to je všechno v sadě.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,67 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 47100 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,67 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 47100 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Mirus30
- *****
- Příspěvky: 1801
- Registrován: 04 úno 2013, 19:53
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
To jako na Leonu??Tudy píše:Pánové, potřebuji radu. V rámci záruky mi byl vyměněn polomotor, ale rozvody zůstaly původní. Otázka zní - je vhodné/nutné preventivně měnit rozvody? Nový polomotor má najeto 10 tisíc km, ale rozvody 130 tis km. Auto prodávat nechci.
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
U Leona...tak to by byl dobry strelec
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
130 000 km za půl roku to by byl masakr.
Jde samozřejmě o 2. auto v podpisu, i30 II combi. S Leonem bych v tomto vláknu neprudil.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
- Mirus30
- *****
- Příspěvky: 1801
- Registrován: 04 úno 2013, 19:53
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Jj, nedoslo mi ze mas jeste i tricitku....
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Prosím o nějaké zkušenosti se závadou, která se prý relativně často objevuje. Hyundai i30, 12/2013, 1,6 benzin, 88 kw, DOHC, 65 tis. km, koupeno na konci října 2018, nevím jak byl měněn olej. Při průjezdu pravou zatáčkou přes koleje auto umřelo, při sešlápnutí plynu se to dusilo a chcíplo, výkon max 15 procent, dojel jsem jen na blízkou benzinku na volnoběh na jedničku, kontrolka motoru problikla až na benzince, auto jsem po pěti hodinách zkusil nastartovat a fungovalo, "akorát" cvakavý zvuk z motoru něco kovového, vačka/ventil nebo nějaká vůle, auto ve více servisech, diagnostika neukazuje žádnou závadu, první možnost přeskočené rozvody - negativní, druhá možnost katalyzátor a následné poškození motoru - kamerou se jeví kat v pořádku... Někdo hovoří o časovači vaček - prozatím nepotvrzeno. Spíše se přes fonendoskop jeví kovoví zvuk v bloku, vůle píst o válec nebo čep pístu. Nevím co s tím, předpokládaná rozborka motoru na dlouhé týdny o penězích ani nemluvím. Má teda někdo nějakou zkušenost.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Veselé zážitky jak tady projíždím historii.
Já měl GDI z roku 2012 a na motoru jsme v podstatě jen vyměnili rozvody. Jinak olej měněn po 6tis km, ob výměnu proplach motoru a šlape jak víno. Za krátko ho budeme prodávat, protože jsme potřebovali combi kvůli dítěti. Ale loučit se s ní budu děsně nerad, protože ta výbava a servis je v topu
Teď jsme pořídili GDI z roku 2017 (stále 2.gen). Bylo to služební auto, nicméně s každou volovinou včetně výměny stěračů to jezdilo do autorizáku, na všechno mám faktury a mám doloženo úplně vše, co se s autem dělalo. Nicméně záruka končila letos v dubnu a v březnu tomu měnili motor.
Od té doby to nenajelo nic, takže ho v podstatě zajíždím. Naštěstí měnili i rozvody (kdyby mi někdo na nový motor nasadil staré rozvody, tak ho vyženu svinským krokem).
Ptal jsem se co se s motorem stalo a prý se propálil píst kvůli vadnému vstřikovači. Původně chtěli vyměnit jen ten píst a vstřikovač, ale centrála jim nařídila vyměnit celý polomotor i s katalyzátorem. Tak doufám, že budu mít s motorem klid jako u původní 2012 Na druhou stranu zbytek auta má najeto 198 000 a mechanik říká "nejsem si jistý, jestli se tam dělala spojka, ale určitě jo. To by to auto v životě na jednu spojku nenajelo" ... takže velká důvěra ve svoje auta zlatý časy kdy se auta ještě dělala poctivě.
Já měl GDI z roku 2012 a na motoru jsme v podstatě jen vyměnili rozvody. Jinak olej měněn po 6tis km, ob výměnu proplach motoru a šlape jak víno. Za krátko ho budeme prodávat, protože jsme potřebovali combi kvůli dítěti. Ale loučit se s ní budu děsně nerad, protože ta výbava a servis je v topu
Teď jsme pořídili GDI z roku 2017 (stále 2.gen). Bylo to služební auto, nicméně s každou volovinou včetně výměny stěračů to jezdilo do autorizáku, na všechno mám faktury a mám doloženo úplně vše, co se s autem dělalo. Nicméně záruka končila letos v dubnu a v březnu tomu měnili motor.
Od té doby to nenajelo nic, takže ho v podstatě zajíždím. Naštěstí měnili i rozvody (kdyby mi někdo na nový motor nasadil staré rozvody, tak ho vyženu svinským krokem).
Ptal jsem se co se s motorem stalo a prý se propálil píst kvůli vadnému vstřikovači. Původně chtěli vyměnit jen ten píst a vstřikovač, ale centrála jim nařídila vyměnit celý polomotor i s katalyzátorem. Tak doufám, že budu mít s motorem klid jako u původní 2012 Na druhou stranu zbytek auta má najeto 198 000 a mechanik říká "nejsem si jistý, jestli se tam dělala spojka, ale určitě jo. To by to auto v životě na jednu spojku nenajelo" ... takže velká důvěra ve svoje auta zlatý časy kdy se auta ještě dělala poctivě.
Hyundai i30, 1.6 GDI 99kW, rok 2017
+ Octavia III 1.6 TDI, 66kW CR
Historie:
Octavia 1,9 TDI 77kW PD
Hyundai i30, 1.6 GDI 99kW, rok 2012 , výbava Style/paket Executive + navi
Mazda 3 BK, 1.6 77kW
Fiat Croma, 2.2mpi 108kW
Peugeot 405, 1.6, 1991
+ Octavia III 1.6 TDI, 66kW CR
Historie:
Octavia 1,9 TDI 77kW PD
Hyundai i30, 1.6 GDI 99kW, rok 2012 , výbava Style/paket Executive + navi
Mazda 3 BK, 1.6 77kW
Fiat Croma, 2.2mpi 108kW
Peugeot 405, 1.6, 1991