Intenzita regeneracia DPF filtra

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
t.barancik
*
Příspěvky: 27
Registrován: 29 pro 2022, 16:43

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od t.barancik »

Odpověď servisu:

DOBRÝ DEN,

POKUD REGENERACE PROBÍHÁ, ZŘEJMĚ V DIAGNOSTICE NEBUDE ULOŽEN ŽÁDNÝ CHYBOVÝ KOD.

PŘI SERVISNÍ PROHLÍDCE BYLA PROVEDENA AKTUALIZACE ŘJ. MOTRU DANÁ VÝROBCEM.


POKUD BUDETE CHTÍT MŮŽEME PROVÉST DIAGNOSTIKU VOZU A KONTROLU DPF FILTRU.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Beri
**
Příspěvky: 253
Registrován: 26 led 2014, 09:30

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Beri »

Tak tím je to jasné. Bohužel downgrade prý nelze udělat, takže nezbývá nic jiného než jezdit, vypalovat (v létě častěji než v zimě) a nic s tím člověk nenadělá. Já už to neřeším, protože to řešení nemá, ač si jednotlivé vypalování bedlivě sleduji. Ale to je asi tak jediné co můžu dělat, abych neměl několik nedokončených regenerací za sebou.
Hodně štěstí.
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
t.barancik
*
Příspěvky: 27
Registrován: 29 pro 2022, 16:43

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od t.barancik »

Otázka je,jestli Downgrade nelze udělat technicky,nebo jen že servis nemůže.
Znám kluka,co dělá diagnostiku a nahrává aktualizace ŘJ,pokud je to možné technicky,tak tohle by byla cesta jak na Downgrade
t.barancik
*
Příspěvky: 27
Registrován: 29 pro 2022, 16:43

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od t.barancik »

Zajímal by mne vzorec dle kterého se řídí ŘJ,když týden regeneruje po 50 km a pak měsíc po 350 km 🤷
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Zaplněnost filtru podle údajů z čidel diferenčního tlaku, to je primární zdroj dat. Otázkou spíš je, jak se liší podmínky provozu když to spouští rege po 50 a když po 350, taky zda ty rege po 50 byly řádně dokončené.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
t.barancik
*
Příspěvky: 27
Registrován: 29 pro 2022, 16:43

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od t.barancik »

Mr. HYUNDAI píše: 02 led 2023, 13:35 Zaplněnost filtru podle údajů z čidel diferenčního tlaku, to je primární zdroj dat. Otázkou spíš je, jak se liší podmínky provozu když to spouští rege po 50 a když po 350, taky zda ty rege po 50 byly řádně dokončené.

Trasa do práce je každý den stejná,50 km tam,50 km zpět,liší se jen počasí a provoz.
Takto jezdím od koupě auta v roce 2018.
Do servisu v listopadu 2022,kdy byl přehrán SW nebyl problém,pak jsem si všimnul regenerací po cca. 50 km po dobu 14 dní,pak to ustalo a regenerace po 350-470 km,v tom jeden den opět po 50 km a pak opět 350 km.
Regenerace vždy doběhnou do konce,ale zda stačí k řádné regeneraci jízda 105 km na 5 kvalt nevím,možná je třeba větších otáček k řádné regeneraci,ale jak jsem psal,do servisu v listopadu s tím problém nebyl.
Při jízdě na dálnici 135 km/h na 6 kvalt regenerace proběhne také celá,ale další je zase po 50 km 🤷
Naposledy jsem provedl regeneraci (po 80 km) na dálnici 135 km/h na 4 kvalt a dle ECU mám při najetých 90 km 3.4 g spalin a přibývají hodně pomalu oproti regeneracím po 50 km.
Tak že:
1. SW ŘJ
2. chaoticky fungující snímače dif. tlaku
3.EGR
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20109
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Axel.Foley »

Mr. :hyu: : Je to stejné, jako u mně a u milionu dalších aut, u kterých majitelé neví, kdy rege probíhají. Tohle jsme spolu řešili x-krát, to víš. Na podmínkách nezáleží, regenerace probíhají ve stejném intervalu plus mínus pár kilometrů. Až to vypadá, jakoby interval regenerace byl nastaven natvrdo.

t.barancik: Řešení napsal Beri - vyprdnout se na to a jezdit. Také jsem se podle toho zařídil. Nic jiného dělat nejde, u :hyu: to na záruční opravu není. Emise jsou pravděpodobně i důvod, proč :hyu: stáhl z nabídky dieslové motory u i30 PDE.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
t.barancik
*
Příspěvky: 27
Registrován: 29 pro 2022, 16:43

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od t.barancik »

Asi ano,jen mě udivuje ta nepravidelnost regenerací,záruční opravu bych uplatňoval až v případě blikání kontrolky DPF,
dibarbora
*****
Příspěvky: 2109
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od dibarbora »

Axel.Foley píše: 02 led 2023, 14:45 .... Emise jsou pravděpodobně i důvod, proč :hyu: stáhl z nabídky dieslové motory u i30 PDE.
Nepredpokladám, keďže Kia v CEED-e naftu stále ponúka. Skôr to bolo vzhľadom k cieľovým zákazníkom nepredajné, tak to vyhodili z cenníka... tento "nový" motor smartstream nemá mať dôvod na problémy s emisiami.... po doplnení SCR tam výfuk pripomína orloj.... a z pohľadu emisii je to riešené už dosť nepriestrelne... o servisných nákladoch to bude samozrejme iná pesnička... ;-) .
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Beri
**
Příspěvky: 253
Registrován: 26 led 2014, 09:30

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Beri »

to t.barancik: Co se týče nějakého vzorce, tak vysvětlení jsem kdysi dostal od Pampa, který jsme řešili v jiné diskuzi, cituji:

...Co sa tyka dlhsich intervalv v zime - no proste podmienky su vseobecne lepsie 1/ vzduch obsahuje viac kyslika, takze ta samovolna regeneracia za kopcekom ako bolo vyssie spomenute je ucinnejsia 2/ v studenom vzduchu su horsie podmienky na vznik NOxov, takze EGR ventil moze byt uzavretejsi (prave jeho otvorenie a recyklacia je dovodom vzniku sadzi) tiez je to vidiet na lambda sondach, v lete tam mam pri jemnej zatazi po rovinke tak 0,25 a vzime 0,35 a 3/ a to je asi dost podstatne, regeneracia sa zacne az su na to podmienky, motor sa musi prehriat aby sa spustila, co v zime trva dlhsie a nie vzdy sa vobec "stihne" zacat aj keby sa uz mala, obcas vidim na tlaku DPF aj 11 v zime ale v lete ked je tam 8 az 9 uz viem ze to regeneraciu odpali pri prvej prilezitosti ked na to trochu viac stupim...

Z toho všeho usuzuji, že v zimě má motor lepší podmínky na spalování a proto se mi v zimě intervaly prodlužují. Vedu si poctivě už třetím rokem jednotlivé záznamy intervalů, takže situace se každým rokem opakuje.
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
t.barancik
*
Příspěvky: 27
Registrován: 29 pro 2022, 16:43

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od t.barancik »

Beri: ale tady nejde i interval léto-zima,ale 14 dní to regeneruje po 50 km a pak měsíc po 300-400 km při stejných trasách,počasí není nijak rozdílné a to se mi zdá jako veliký rozdíl.
Těžko říct co to dělá,zdali nějaká porucha výpočtu množství spalin či tam jde někdy velké množství spalin nebo má nový SW prazvláštní vzorec
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20109
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Axel.Foley »

Přehráním SW řídící jednotky došlo, předpokládám, k vymazání adaptabilních dat, tudíž ŘJ se opět "učí", resp. "učila", tvůj jízdní styl. To by mohlo vysvětlovat pár prvních rege v intervalu 50 km.

Beri popsal proces spouštění regenerace dokonale. Včera jsem se o tom bavil s kamarádem, s Mr. :hyu: . Proměnných ovlivňujících délku intervalu mezi regeneracemi je spousta a teplota vzduchu je jen jednou z nich. Dalším důležitým faktorem je vlhkost vzduchu. Současné vlhké počasí důkladnému prohoření nafty v motoru opravdu nepřeje, spíš naopak.

Chápu, že tě to sejří, ale neuděláš s tím nic. Můžeš řvát, můžeš si trhat vlasy, můžeš reklamovat časté regenerace v servisu, ale bude to zbytečné. Jak jsem psal, vše funguje, reklamovat není co. A tohle bude i stanovisko importu. Jediné, čeho v tom lepším případě dosáhneš, bude, že si budeš 14 dní až měsíc vozit zadek v náhradním autě servisu.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
t.barancik
*
Příspěvky: 27
Registrován: 29 pro 2022, 16:43

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od t.barancik »

Také jsem nejdříve myslel na adaptaci po aktualizaci ŘJ,ale proč to dělá i teď? Tento týden jsem jezdil do Plzně,po dálnici 65 km rychlostí 135km/h,filtr se naplnil sazemi za 15-20 min,ještě jsem stihnul regenerovat,při popojíždění po Plzni za 20 min. přibylo cca. 2 g sazí.
Na dálnici EGR skoro pořád co nejvíce otevřený,po městě do 20%.
Dle mne to dělá EGR,při ustálené jízdě co nejvíce otevírá kvůli emisím,alespoň doufám že to dělá po aktualizaci kvůli emisím.
Na poruchu to nevypadá,teploty fungují,diferenční tlak také,EGR také běhá,nevím co jiného by mohlo takto nárazově produkovat emise,jednou málo,jednou hodně 🤷
dibarbora
*****
Příspěvky: 2109
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od dibarbora »

Za všetkým hľadaj emisie NOX... v časoch keď (a bolo to aj pri projektovaní motorov U3) sa na NOx až tak nehľadelo, tak bol hlavný nepriateľ sadze... takže RJ na diaľnici optimalizovala spaľovanie s prebytkom kyslíka.. z toho vyplývalo, že prakticky za každých okolností boli na diaľnici vytvorené primerané podmienky pre samovoľnú regeneráciu... v prebytkovom kyslíku(EGR zavreté) a za podpory oxy katu sa sadze vypaľovali samovoľne.
Pri update SW riešili okrem iného stratégiu riadenia motora v záťaži.. museli teda v záujme zníženia produkcie NOx zvýšiť recirkuláciu.. tým pádom stúpla dymivosť a podiel prebytku kyslíka skončil na minime... takže DPF sa rýchlejšie plní a nemá podmienky na nevynútenú regeneráciu..... to si zistil svojim pozorovaním...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
t.barancik
*
Příspěvky: 27
Registrován: 29 pro 2022, 16:43

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od t.barancik »

Ale v tom případě je to stejné jako Dieselgate u VW,jen s
tím rozdílem,že nám nahrají tento SW tajně a bez kompenzace.To že měl :hyu: problémy s plněním emisí mě moc zajímat přece nemusí,já koupil vůz,který emise plnil a mě je jedno jestli to :hyu: dosáhnul nějakou manipulací s emisemi jako VW.
Však regenerovat každých 50-100 km je sakra rozdíl oproti 400-500 km,to by si nikdo nekoupil,je to nepraktické a i dost mizerně proveditelné dokončovat plně regenerace.
Už takto se to blbě hlídá a provádí,to bude každou chvilku blikat kontrolka DPF že je třeba regenerovat,hlavně těm,co si to nehlídají a kde najdeme dovolání?
A jak dlouho to vydrží filtr a další součásti motoru?
Takový vůz jsme si nekoupili a za takových podmínek by jsme jej ani nekoupili.
4 roky jsme o regeneracích ani nevěděli a teď toto?
Nebo po konci záruky bloknout EGR a před STK zase odblokovat?

https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranic ... nicni_ihal

Možná někam napsat?
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“