Intenzita regeneracia DPF filtra

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11408
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Napsat můžeš tak černou křídou komína :( .
Že fixlovali všichni je veřejné tajemství - ale chytli u toho VW.
A updaty jsou přeci důkazem kontinuálního vývoje a zapracovávání nových poznatků i do stávajících vozů.
Koupil sis emisně vyhovující vozidlo, ale teď je ještě ekologičtější!
](*,)
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
23. (HYUNDAI 13.) i30 PDE FB 1,0 T-GDi DCT Smart
Reklama
 

t.barancik
*
Příspěvky: 26
Registrován: 29 pro 2022, 16:43

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od t.barancik »

No tak to určitě :D
Ale kdyby při prodeji prezentovali,že regenerace jsou každých 50-100 km tak neprodají ani kus.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 19267
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Axel.Foley »

Mr. HYUNDAI píše: 06 led 2023, 22:48 Napsat můžeš tak černou křídou komína :( .
Že fixlovali všichni je veřejné tajemství - ale chytli u toho VW.
A updaty jsou přeci důkazem kontinuálního vývoje a zapracovávání nových poznatků i do stávajících vozů.
Koupil sis emisně vyhovující vozidlo, ale teď je ještě ekologičtější!
](*,)
Ano, teď "vdechuje" CO2 a vypouští O2...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
twitter: Running_Jozef
dibarbora
*****
Příspěvky: 1803
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od dibarbora »

t.barancik píše: 06 led 2023, 23:06 No tak to určitě :D
Ale kdyby při prodeji prezentovali,že regenerace jsou každých 50-100 km tak neprodají ani kus.
Teda neviem kedy si ty kupoval auto…. ale ja som môj prvý a nový :hyu: riešil v 2018… vtedy novinku i30 3gen. v MY2018 ešte montovali starý diesel U3 z generácie GD. Rozdiel medzi 1,4 tgdi a 81kw crdi bol len 1000€. Veľmi lákal diesel(pred tým som okrem š105 mal len jazdené diesle) … príplatok znesiteľný, konštrukcia celkom poctivá… keďže v rámci “teoretickej” prípravy na výber a kúpu som toho dosť čítal, tak som narazil zrovna na toto vlákno… a bolo rozhodnuté…. to mi predajca v tom 2018 núkal ešte ako alternatívu i40 1,7crdi predvádzačku s 11km za z dnešného pohľadu smiešnych 19999€… odolal som a keď som potom čítal Axelove peripetie v Tucsone, tak som bol aj rád, že som naftovému lákaniu odolal aj pri i40. Dnes by som si do týchto menších áut diesel nekúpil rivnako…. emisne sú síce ok, ale za cenu už neúmernej zložitosti….
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
petzl62
******
Příspěvky: 4928
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od petzl62 »

=D> =D> =D> =D>
Líp se to nedá napsat, byl jsem na tom naprosto, naprosto stejně...
Už bych se do dieslu nevrátil- myšleno do "moderních" ekologických dieslů.
Jinak nahradit dieslové motory je prakticky nemožné, ale EKO terorismus to prostě zaříznul a hotovo ](*,)
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT Exclusive, paket Premium
Dlouhodobá spotřeba od 11/6/2021 - 6,63 l/100km-dle tankování. Dle PP 5,9l/100km
Aktuálně96000 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
t.barancik
*
Příspěvky: 26
Registrován: 29 pro 2022, 16:43

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od t.barancik »

:hyu: i30 3 gen. také ještě motor D4FB/,výroba 12/2017, koupený jako nový 3/2018.
Měli jsme jej na 4 roky na operák a jelikož sním po celou dobu nebyli problémy,tak jsme jej výhodně odkoupili.
Až do listopadu do servisní prohlídky,regenerace běželi po 300-500 km.
Čím jedu plynuleji,třeba dálnice,tím rychleji se plní filtr sazemi,tím častěji běží regenerace.
Po servisu někdy 50,jindy 150, 300 ale i 470 km,a to jezdím do práce stejnou trasu,dle servisu není žádný problém,ŘJ si to řídí sama a hotovo.
t.barancik
*
Příspěvky: 26
Registrován: 29 pro 2022, 16:43

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od t.barancik »

Nevíte někdo,kolik má EGR max otevírat? Na netu píšou max 25% ale ja vidím běžně 20-40% a klidně i 59%,to se pak není co divit že je nárůst spalin a sazí a plní se filtr rychleji
t.barancik
*
Příspěvky: 26
Registrován: 29 pro 2022, 16:43

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od t.barancik »

EGR???
Přílohy
EGR
EGR
Screenshot_2023-01-07-13-57-26-70_1c4cade50911c4021d022fd7fc21ca47-01-01-02-01.jpeg (59.5 KiB) Zobrazeno 378 x
dibarbora
*****
Příspěvky: 1803
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od dibarbora »

Normu nebudeš mať nikde... vždy je to výsledok optimalizácie dátových máp v RJ motora. Aby motor spĺňal deklarované parametre. Keďže sa majstri v Kórei očividne sekli a museli hasiť problém, tak každé % otvorenia EGR je dobré... pokiaľ to motor stabilitou spaľovania a výkonom ustojí. Motor nemá SCR katalyzátor (takže s močovinou si nevedia pomôcť), LNT katalyzátor je optimalizovaný konštrukčne... takže jedinú možnosť , čo majú je pridať spaliny do sania cez EGR....
Určite to nie je dobré pre motor (zanášanie karbónom musí byť násobné), určite to zvyšuje spotrebu nafty, projektovaná životnosť DPF bude tiež len nesplniteľný sen. Ak Ti môžem poradiť, tak občas zájdi na poriadnu diagnostiku... nie tieto EOBD LM327 hračky... a daj si vyčítať zanesenie DPF popolom... ak to začne byť neúnosné, tak auto rýchlo predaj....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
t.barancik
*
Příspěvky: 26
Registrován: 29 pro 2022, 16:43

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od t.barancik »

Vzhledem k tomu,že někdy proběhne regenerace až po 350 či 470 km,tak nemyslím že by byl ucpaný filtr DPF, popelem,ať je to hračka nebo ne,ukazuje že někdy se filtr zaplní sazemi během 50 km,někdy i za 400 km a to by mohla být porucha EGR nebo polohy EGR,naposledy dělali diagnostiku s tím,že DPF je v pořádku,když jsme kontroloval EGR error když to najíždělo 300-400 km mezi regeneracemi,tak graf byl prázdný a teď je jak je
t.barancik
*
Příspěvky: 26
Registrován: 29 pro 2022, 16:43

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od t.barancik »

a to za celou dobu ani jednou nevyskočila žádná porucha nebo zaplnění DPF filtru či požadavek na regeneraci
dibarbora
*****
Příspěvky: 1803
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od dibarbora »

Ja ti netvrdím, že máš filter plný popola... napísal som, že sa bude plniť podstatne rýchlejšie. Keď sa už ozve kontrolka, tak obvykle je na programe dňa výmena (o čistení ani neuvažuj) ... a ak chceš tomuto predísť a posunúť radost "o dům dál", tak to treba spraviť v predstihu... ;-) .
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 19267
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Axel.Foley »

t.barancik: Dvě otázky:
1. jak vypadá koncovka výfuku?
2. sleduješ regenerace i na displeji palubního počítače nebo jen přes elektronické hračky?

Opět napíšu, co jsem již psal: řešíš neřešitelné. Buď se s tím smiř (lepší to nebude) nebo auto prodej a budeš mít klid.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
twitter: Running_Jozef
t.barancik
*
Příspěvky: 26
Registrován: 29 pro 2022, 16:43

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od t.barancik »

Výfuk čistý a sleduji i na palubním počítači.
Dám jej na diagnostiku zda něco nezpůsobuje zvýšenou produkci sazí,jen pro jistotu že vše běhá jak má,nechce se mi věřit,že by udělali SW a zkrátili regenerace ze 400 na 50 a ještě tak nárazově,každý týden jinak
Uživatelský avatar
patriknet
***
Příspěvky: 630
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od patriknet »

Kluci, je normální, že ta druhá lambda ukazuje větší hotnoty, než ta první? Viz obr., čísla jsou z volnoběhu.
Obrázek
Přílohy
lambdy.JPG
lambdy.JPG (81.05 KiB) Zobrazeno 80 x

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“