Intenzita regeneracia DPF filtra

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
melonsvk
Příspěvky: 9
Registrován: 10 srp 2017, 15:30

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od melonsvk »

harvi: 50k

Pampa: Lambdy nemam zalogovane, zabudol som ich tam pridat... Vcera bola cela cesta nejaka zvlastna, asi 20km pred spustenim prvej regeneracie mi ukazovalo volnobezny tlak DPF len 3.45 (co by sedelo s tym, ze bol necelych 100km po regeneracii) ale predsa rege spustal opakovane... Dokonca v niektorych fazach stupala EGT nad 450-500 uplne bez priciny - kludna jazda po rovine, ca. 90km/h.
Kia Cee'd 1.6 CRDi 100kW DCT (2016)
http://moje.auto.cz/melonsvk/cednik.html
Reklama
 

Uživatelský avatar
Neo-Mike
****
Příspěvky: 1251
Registrován: 12 kvě 2016, 15:07

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Neo-Mike »

Chasnik: na garančky chodím vždy do autorizáku. Změnu jsem po návštěvě servisu nezaznamenal. Od poslední garančky jsem měl auto 2x na reklamačce (letos v září a říjnu) a také žádná změna.
Hyundai i30 kombi, 1.6 CRDi 81 kW, TRIKOLOR KOMFORT, Ultimate Red
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1314
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od mnkk »

mnkk píše:Koncom mesiaca mám na skúšku tucson tgdi, popýtam sa na tento problém.
Takže, žiadne nové info o častej reg. nemám. T-gdi jazdí parádne, na tucson motor akurát. :wink:
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Axel.Foley »

mnkk: Užíváš si Tucsona? :D

Na interval vypalování DPF jsem se ptal v :hyu: servisu. Prý není stanoven žádný interval, jak často nebo po kolika km má regenerace probíhat, ŘJ spustí regeneraci podle zaplnění DPF v závislosti na jízdních podmínkách, použité naftě, atd.

:?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1314
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od mnkk »

Už som ho vrátil, ale skúsil som všetko vrátane D1. :D pohodlné autíčko. Mal som ho 3 dni, cca 820km... Otočil som brno (600km) a úplne bez únavy. :wink:

Presne tak, diplomatická odpoveď. Keď sa opýtaš prečo predtým 500 a teraz 200km, tak vraj auto si to vyhodnotí samo... :|
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
dibarbora
*****
Příspěvky: 2085
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od dibarbora »

Nemôžu predsa oficiálne priznať, že mali presne tak isto "šalamúnsky" naprogramovaný SW ako VW koncern. Akurát mi nejde do hlavy tá lojalita servisákov, že zatiaľ tu nikto nepísal o nejakom reálnom dôvode uvedenom aspoň ako poznámka mimo. Každý je odbavený len všeobecným konštatovaním.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Chasnik »

Oni tomu nerozumí, prostě podle VIN přehrají software a ani neví, jakou změnu na vozidle to způsobí. Vyškolení jsou na obecné odpovědi typu "ten filtr si sám řekne", "ono je to různé podle stylu jízdy", "palivo není všude stejně kvalitní" atd. A doplní to zazdívačkou "my jsme nic nepřehrávali".
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Axel.Foley »

Možná to dělá SW sám... jednoho rána se podíval na oblohu a řekl si:"Zkrátím intervaly!" :-k ](*,)
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
tempest
**
Příspěvky: 453
Registrován: 22 říj 2012, 16:09

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od tempest »

V ECU je počítadlo flashů. Jde sice vynulovat, ale to už je vyšší level. Takže stačí zajet k někomu na diagnostiku, kdo se vyzná a hned víte, jestli servis něco přehrával.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Axel.Foley »

Už mně to taky napadlo...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Chasnik »

Po tom už jsem se pídil. V :hyu: ti samozřejmě nepomůžou. Oslovil jsem jeden servis KIA, tam mi řekli, že diag na Hyundai samozřejmě mají, ale pro i30 max. do 2015. Jestli je potřeba mít stažná aktuální data nevím, tak moc tomu nerozumím.
Oslovil jsem i Hujera, ale ten mi odepsal, že v této problematice neumí pomoct.

Mimochodem, pokud by se načelo pouze počitadlo flashů, bez např. data poslední úpravy, tak to jako důkaz neprojde. To by jedině někdo musel načíst počitadlo před servisem a pak zkontrolovat, jestli nedošlo k zapřenému přehrání SW.

Nehledě na to, že i kdyby se prokázalo neoznámené přehrání SW, tak jak prokázat, jaké byly hodnoty potřebné pro řízení emisí před návštěvou servisu?
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
tempest
**
Příspěvky: 453
Registrován: 22 říj 2012, 16:09

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od tempest »

Pokud si dobře vzpomínám, Bosch ECU uměly zaznamenat datum flashe a SW. Chce to akorát někoho, kdo se vyzná. Zkus dieselpower, nebo tdifun na Moravě.
Mortis
*
Příspěvky: 93
Registrován: 08 říj 2018, 13:12

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Mortis »

Chtěl bych se zeptat, to že se spustí regenerace můžu poznat jedině tak že při brzdění motorem mi to bude ukazovat nějakou malou spotřebu? Pokud to zjistím, měl bych pořád jet dokud reg. neskončí což poznám opět pouze tak že spotřeba při brždění nebude žádná? Musím po tu dobu udržovat nějaké min otáčky nebo rychlost? Nebo stačí nechat motor jen běžet na neutrál? Motor už je přece zahřátý a dalším ježděním už teplotu nezvýším, navíc si tam sám stříká naftu a spaluje, takže by mělo stačit počkat až reg. skončí a pak jen vypnout motor. Jezdím většinou do práce 10 km tam a zpět (i když polovinu z toho stovkou) a chtěl bych aspoň omezit případné problémy které určitě při takovém používání auta nastanou :cry: Díky za odpovědi
i40 100kW r.v.2012 černý
Pampa
**
Příspěvky: 236
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Pampa »

Tych 10km to je rezim ktory ten motor zabija, ale chapem ze s tym nic neurobis, ked musis tak musis. Pametaj na to ze je to tazky rezim prevadzky a olej budes musiet menit daleko skorej ako je limit, cize niekde v polovici a skorej. Uvedom si ze on sa nezohreje v podstate nikdy a ze regeneracia sposobi jeho riedenie naftou.

To co pises ze staci nevypnut motor je v zasade pravda, ano on sa udrzi v teplote. ale nie som si isty ci v tom rezime ta regeneracia prejde spravne a uplne. Pri normalnej jazde ma filter teplotu asi tak 640 stupnuv a pri volnobehu padne az k 580. Osobne by som v takom pripade niekde vybehol tym autom a pojazdil trochu kym sa to neukonci. Navyse si myslim ze tej nafty sa dostane do oleja ovela menej pri normalnej jazde kde je dost silny vyfuk ako ked to bezi na volnobeh. Takze poctivo kontroluj hladinu oleja ci nepribuda.

A mas pravdu, spoznas to pri brzdeni motorom - normalne je spotreba 0 a pri regeneracii je vyssia, az niekde k 1L. Aj pri jazede na plyn to poznas, ze je proste o ten skoro liter spotreba vyssia ako normalne - ak jazdis po tej istej trase, rozoznas to.

Trochu je problem v tom ze samotna regeneracia sa rozbehne az ma filter nejaku teplotu a podla mojich skusenosti to chce nejake kilometre najazdene, je mozne ze sa ti spusta az skoro pri tych 10km a ty to uz vypinas. Takze keby si ten rezim jazdenie 10 + 10km udrzal, mozno by sa skoro neregenrovalo.

Inac je ten cyklus regeneracie dost blbuvzdorny, aj ked ju vypnes, filter zostane plny a ked to nastartujes ona sa zase spusti az sa zase filter naplni, nie je to tak ze ona si to zapameta a nabuduce hned zacne ked nastartujes. Takze ono to jazdit bude, ale mal by som zly pocit keby sa nikdy nedoregenerovalo az do konca.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Chasnik »

Vyzkouženo a na volnoběh se regenerace nedokončí, tedy pokud už není v pokročilé fázi. Při probíhající rege jsem dojel domů, nechal blafat motor a chvíli pozoroval teploty. ŘJ se chvíli snažila přívstřiky udržovat zvýšenou teplotu okolo 550 stupňů, ale po cca 3 minutách to vzdala a rege ukončila. Volnoběhový dif. tlak vypadal OK (1,4), ale další rege se spustila už po cca 150 km, což u mě bývá ukazatelem, že předchozí regenerace nebyla dokončena.

Jinak pokud se krátkými jízdami nepodaří spustit nebo dokončit regeneraci, ŘJ se snaží ji spouštět ve stále více a více nevhodných podmínkách, prostě za každou cenu. Pokud tedy budeš stále dojíždět 10 km tam a zpět, může se stát, že časem budeš jezdit v režimu trvalé regenerace, pro motor opravdu nevhodném. Nejlepší je nějaký víkendový výlet nebo, pokud poznáš, že rege probíhá, prodloužit trasu. Chápu, že je to opruz, takhle sloužit nečemu, co má sloužit tobě, ale tak už to ve fabrice vymysleli :(
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“