Intenzita regeneracia DPF filtra

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Chasnik »

Hrátky s EGRem jsou nebezpečné, zajímal jsem se o částečnou záslepku (originální díl FIAT / Alfa Romeo, vložka do potrubí k EGRu s 3 nebo 4 otvory, snižoval průřez tuším o třetinu), protože totální zaslepení by dělalo bordel v ŘJ.
Nehledě na to, že některé odborné názory hovoří o tom, že totální zaslepení EGR překvapivě ubližuje DPFku, protože ten je stavěný na to, aby absorboval jakýsi bordel a když do něj jdou moc čisté spaliny, tak se mu to taky nelíbí. Moc jsem se v tom nevrtal, no tuto informaci jsem si zapamatoval.
A hlavně, cena Hyundai DPF je tak vysoká, že jakékoli hraní s ním je doooost drahá zábava.

A čipaři na to serou. Když jsem po 1. garanční prohlídce oslovil 3 firmy, jestli by dokázaly provést downgrade ŘJ na stav před garančkou nebo upravit mapy tak, aby to do filtru tolik nekouřilo, tak se ani neobtěžovali odpovědět. Ti se starají pouze o jednodušší úpravy, aby to líp jelo a táhlo vocpodu (a kolikrát to může ten filtr odpálit mnohem dřív), složitější věci je nezajímají, a na korejce už tuplem ne.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Axel.Foley »

Na tůnink je nejlepší Octavia I s motorem 1,9 TDI, nejlépe v rukách nějakého mlaďocha, po prvním majiteli, ideálně důchodci, a ještě k tomu z Německa.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
dibarbora
*****
Příspěvky: 2085
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od dibarbora »

wikyxxx píše: 26 lis 2020, 16:16 A 1.6 crdi vgt 100 kw rok 2020 je ako na tom ? Tem uz ma aj adeblue ?
Od MY2019 montujú úplne nový motor s SCR (Adblue)... problémy s DPF sú vymenené za dva katalyzátory a cca. 11 snímačov okolo výfuku.... pričom som už postrehol nejakú servisnú akciu na lambda sondy...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
martasak
*
Příspěvky: 96
Registrován: 15 dub 2019, 09:42

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od martasak »

petzl62 píše: 13 lis 2020, 17:54 Dnešní debata z xichtoknihy ohledně DPF a výměn... No, nezávidím vám tu naftu vážení :shock: :roll: ](*,) ](*,) :


Ahoj, je tady někdo, kdo třeba pracuje v nějakém autorizovaném Hyundai servise? V jednom servise mám už měsíc na opravě Tucsona 2018 na výměnu filtru pevných částic a díl prý pořád není dostupný, tak jestli někdo nemá přehled / možnost to ověřit ? 🤔 Děkuji

Komentáře
Je to divné. Mám dotaz jak se ti podařilo tak rychle odrovnat DPF ??? jezdíš krátké trasy ... úsporně apd ? co ti řekli... a je to v rámci záruky ?

Autor
jezdím dlouhé trasy, mám to jako služební auto a do práce to mám 60 km. Nevím jak je to možné, ale je to už po druhé. První filtr odešel při 33.000 km. Tento druhý při cca 70.000km

To je neuvěřitelné... chtěl bych vědět v čem je problém DPF by měl vydržet dle výrobce cca.300tis km.
Když jsem svoji častou regeneraci řešil v servise, tak mi řekli, že Tucson vypaluje ještě mnohem častěji.
Samozřejmě popřeli zkrácení životnosti DPF, jak jinak, ale zřejmě jsou si problémy s Tucsonem vědomi. Takže útěcha, že jiný model je na tom ještě hůře ](*,)
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
martasak
*
Příspěvky: 96
Registrován: 15 dub 2019, 09:42

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od martasak »

wikyxxx píše: 26 lis 2020, 13:36 Nehovorím o rozobrani ale o softwarom vypnutí egr a upravy software.
TO je snad lepší se toho zbavit a koupit si něco jiného
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
martasak
*
Příspěvky: 96
Registrován: 15 dub 2019, 09:42

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od martasak »

wikyxxx píše: 24 lis 2020, 21:58 Zistil u niekto ci ma Hyundai v dohladnej dobe nejake riešenie tejto situacie okolo častých regeneracii dpf ?
Nemají nic. Řešil jsem to s nimi.Snaží se oddalovat problémy.
-zjebali mne za připojení ODB2 konektoru a Torgue, že jsem mohl přijít o záruku (neměl jsem to připojené, jen jsem zmínil jako součást agrumentace, že vím jak často regenerace probíhají a jaký mám dif. tlak a jak se vyvíjí). To je asi jako když odporujete u doktora, něco podobného, taky se na vás kouká nelibě.
-Prý to nikdy neměnili a nejsou s tím u i30 problémy a že Tucson vypaluje po 100 km a že mám jezdit a neřešit

JInak opravdu zcela zásadní je zimní/letní provoz, teď mám regenerace třeba po více než 400km, když jezdím delší trasy, v létě je to i méně než polovic. Palio na to nemá pozorovatelný vliv, zkoušel jsem různé kombinace, aditivum, bez , různá paliva.
Jinak podle čidla dif. tlaku, pokud to ukazuje správně, tak ten software v ŘJ dělal IMHO debil, jestli ho nedělali to od 737Max, chová se nelogicky, při přerušení regenerace se snaží za každou cenu dovypálit (v létě), i když je diff tlak na relativně nízké hodnotě.

Pokud by to celý rok vypalovalo jako v zimě, tak bych se životnosti nebál. Ale při teplotách 20+ je to strašný. (to bych rád věděl proč).
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
dibarbora
*****
Příspěvky: 2085
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od dibarbora »

v zime máš vzduch hustejší, takže motor dostane viac kyslíka a tým pádom menej zaťažuje dpf+ dpf má príhodnejšie podmienky na prirodzenú regeneráciu...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ALFik
*
Příspěvky: 35
Registrován: 05 zář 2012, 10:17

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od ALFik »

Budeš mít vadný vykřikovač, ať udělají test přepadu. Pokud vstrik ma malý tlak směs se špatně spálí a kouří. Filtr pokud regeneruje a ma teplotu 600- 650 saze spálí a je OK
ix 35, 4x2, PACK Edition, 1.7 CRDi, 6,3 l/100 km
martasak
*
Příspěvky: 96
Registrován: 15 dub 2019, 09:42

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od martasak »

ALFik píše: 26 pro 2020, 23:21 Budeš mít vadný vykřikovač, ať udělají test přepadu. Pokud vstrik ma malý tlak směs se špatně spálí a kouří. Filtr pokud regeneruje a ma teplotu 600- 650 saze spálí a je OK
Nevím, jestli to byla reakce na mne, ale pokud ano, tak pokud jsem to správně pochopil, tak stejné intervaly mají s EURO6 tady +-všichni, tedy 100-400 km, ne 500+, jako bylo s EURO 5 (v podstatě jsem o tom nevěděl). Tedy mnozí až po update software.
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
Uživatelský avatar
Beri
**
Příspěvky: 253
Registrován: 26 led 2014, 09:30

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Beri »

Taky mi to známý říkal, že může být vadný nějaký vstřik, ale laborovat a jezdit s tím někam se mi moc nechce. Nikoho známého, co dělá vstřiky neznám a dát to někam, kde by mi nejraději vyměnilo všechno a a pokud možni najednou a pak se nedoplatit fakt nehodlám. A zbytečně se v tom rejpat se mi taky nechce, ale je pravda, že tím může člověk předejít následným horším a dražším opravám než kontrola vstřiků.
Kolega z práce byl kdysi v servisu na kontrolu vstřiků (ne kvůli časté regeneraci, ale skákalo mu to do nouzáku) a samozřejmě mu vnutili nové/repasované, ale časem se ukázalo, že vstřikama to nakonec nebylo, takže asi tak.

PS. A bohužel jsem takový typ, že co dělají v servisu za mými zády a nemůžu tomu dohlížet nebo být přímo u toho, tak jim nevěřím, že odvedli to co jsem požadoval na 100%. Ale to je můj problém, ale už jsem se jednou takhle nechytal, ale nikomu jsem nic nedokázal a akorát jsem se hádal a ničeho nedosáhnul.
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
martasak
*
Příspěvky: 96
Registrován: 15 dub 2019, 09:42

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od martasak »

Už to zavnímal čáastečně i tisk....

https://www.garaz.cz/clanek/test-ojetin ... i-21005800

je to v článku níže
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
dibarbora
*****
Příspěvky: 2085
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od dibarbora »

Skôr to vnímajú cez nezmyselnú cenu DPF ako náhradného dielu.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Axel.Foley »

Ten článek jsem četl a nestačil jsem se divit, co všechno pisatel do článku natahal ](*,)
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od petzl62 »

To sice ano, nicméně má pravdu, co se týká cen originálních dílů :hyu:
V tom směru s ním i s uvedeným naprosto souhlasím.
Ono se změnou záručních podmínek a se spoustou dílů přesunutých ze záručních do spotřebních,
je fakt potřeba o těch cenách informovat.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Axel.Foley »

Ano, máš pravdu, cenová politika je úplně mimo. S tím souhlasím. Narážím ale na fakt, že dle nadpisu jsem čekal, že se pisatel bude věnovat jedné motorizaci, ne všem.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“