Právě je 19 zář 2019, 08:37





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 130 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Karbon na pístech GDi
PříspěvekNapsal: 25 čer 2018, 15:50 
Offline
***

Registrován: 30 kvě 2015, 16:45
Příspěvky: 772
jak vidno z tvojich příspěvku rad slovičkaříš :)
pokud se nepletu ,tak zakladní vlastnosti oleju metabond a třeba i militec nemnění !
takže defakto nazývat aditívem do oleje je blbost , když tomu cheš řikat aditivum tak! aditivum pro motor !:)

cituji : V oleji je cely komplex aditiv, která pracuji vzajemne a vyvazene oproti metabondu.
Timto debatu koncim.
a prosím tě jaká aditiva to jsou ? myslým tím konkretni suroviny přesný pomněr atd :)



a dost ot

_________________
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!


Nahoru
 Profil  
 

 Předmět příspěvku: Re: Karbon na pístech GDi
PříspěvekNapsal: 25 čer 2018, 15:54 
Offline
*******
Uživatelský avatar

Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Příspěvky: 6437
Bydliště: Toušeň
U techniky a technologií je stejně jako v právu "slovíčkaření" nutnost. Jinak jeden mluví o voze a druhý o koze. A aditivem to nazývá sám výrobce, nikoliv Aleš!

_________________
i30 FB PDe 1,4 T-GDi N-line Ultimate/i30 kombi PDe 1,4 T-GDi go!
PDe HB 1,0 T-GDi Symbol+
GDH kombi 1,6 GDi GO!
ELH 1,7CRDi TK+
FDH 1,6CVVT TK
NF 2,4CVVT Dynamic
LC 1,3i Champion
EF F/L 2,0i Elegance
XD F/L 1,6i Comfort+
X3B 1,3i GLS
aj.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Karbon na pístech GDi
PříspěvekNapsal: 25 čer 2018, 16:01 
Offline
******
Uživatelský avatar

Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Příspěvky: 4408
Bydliště: Klatovy
copper5252 píše:
jak vidno z tvojich příspěvku rad slovičkaříš :)
pokud se nepletu ,tak zakladní vlastnosti oleju metabond a třeba i militec nemnění !
takže defakto nazývat aditívem do oleje je blbost , když tomu cheš řikat aditivum tak! aditivum pro motor !:)

cituji : V oleji je cely komplex aditiv, která pracuji vzajemne a vyvazene oproti metabondu.
Timto debatu koncim.
a prosím tě jaká aditiva to jsou ? myslým tím konkretni suroviny přesný pomněr atd :)



a dost ot


Taky neumis cist? Aditivem to nazyva výrobce...nikoliv ja!!

Citace:
prosím tě jaká aditiva to jsou



Přísady proti oxidaci (antioxidanty)
Detergenty a disperzanty
Aditiva proti opotřebení
Inhibitory koroze
Modifikátory viskozity
Přísady proti pěnění
Zlepšovače bodu tuhnutí (depresanty)
Modifikátory tření

O presny pomer a jejich nazvy si budes muset napsat vyrobci toho konkretniho oleje. Pokud ti ho daji :D

ještě nejake prani?

_________________
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
ALU disk: DEZENT TX 17",Yacco Galaxie 5W-40, Denso Iridium Power, Castrol Syntrans Transaxle 75W-90


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Karbon na pístech GDi
PříspěvekNapsal: 26 čer 2018, 07:58 
Offline
***

Registrován: 30 kvě 2015, 16:45
Příspěvky: 772
děkuji velcie hezky si to napsal ale spíše mi šlo o konkrétní suroviny, a silně pochybuji že mi/nebo komukoliv výrobce oleje řekne co pak lije do základového oleje :)

ale spět ke karbonu "v motorech "
už někdo dělal dekrabonizaci ? jaký připravek použil ? děkuji

_________________
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Karbon na pístech GDi
PříspěvekNapsal: 11 srp 2018, 19:25 
Offline
*

Registrován: 10 čer 2013, 21:05
Příspěvky: 17
Zdravím všetkých, čo už vieme je, že ....problémom motorov s priamym vstrekovaním je vstrekovanie benzínu priamo do valcov, neobmývanie vstrekovacích ventilov benzínom... našiel som staršie video, ktoré ukazuje ako Hyundai rieši obmývanie ventilov benzínom pri motoroch GDI.

https://www.youtube.com/watch?v=Pxvp9F-PS34


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Karbon na pístech GDi
PříspěvekNapsal: 12 srp 2018, 07:43 
Offline
***

Registrován: 30 kvě 2015, 16:45
Příspěvky: 772
jen že i z toho vydea je jasné že ventyl to neoplachuje celý a defakto je taková nahrada :(

_________________
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Karbon na pístech GDi
PříspěvekNapsal: 16 lis 2018, 20:59 
Offline
**
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2018, 19:47
Příspěvky: 152
Bydliště: skoro Plzeň
Docela zajímavý video vysvětlující, že ne u každýho motoru "vypálení karbonu" ostřejší jízdou funguje resp. na pístech ano, ale na sacích ventilech je to u většiny aut spíš kontraproduktivní - naopak se díky nedostatečně vysoký teplotě zakarbonují. Zároveň z videa vyplývá, že jedno vytočení motoru k červenýmu poli s karbonem rozhodně nic neudělá a muselo by se jednat o delší jízdu, aby se teplota pístů dostala přes 325 stupňů, kdy dochází k "vypálení" karbonu.

https://youtu.be/5C9Ie4BcYew

_________________
Hyundai i30 II kombi FL 1.6 GDI Weekend


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Karbon na pístech GDi
PříspěvekNapsal: 08 pro 2018, 16:29 
Offline
****
Uživatelský avatar

Registrován: 13 dub 2009, 10:10
Příspěvky: 1254
Tady je to také popsáno (převzato do ČJ), "italská" údržba pomáhá prevenci karbonizace i u sacích ventilů.

http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/mu ... e-za-usi-/

_________________
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Karbon na pístech GDi
PříspěvekNapsal: 08 led 2019, 23:13 
Offline
***

Registrován: 23 dub 2008, 21:00
Příspěvky: 542
Talianska údržba ventily nevyčistí ale tým že pri vyššej záťaži je EGR uzavretý tak recirkulácia je menšia. A práve recirkulácia je ten problém - ak by sa do sania nevracali spaliny a odvetranie motora tak by karbon nebol problém.
Čiže možnosti nejakej prevencie sú - časté výmeny oleja s nízkou odparnosťou, kvalitné aditivované palivo, nie krátke jazdy a časté studené štarty, oil catch can.
Liečba - dekarbonizácia ventilov bez rozobratia hlavy - chemicky, pieskovanie vhodným materiálom.
Nakoniec klasická demontáž a vyčistenie mechanicky plus chemicky.


Ja ešte stále rozmýšľam nad lpg do priameho vstreku - predpokladám že okrem úspory tento ťah porieši aj karbon - otázka ceny....

_________________
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Karbon na pístech GDi
PříspěvekNapsal: 09 led 2019, 07:26 
Offline
*******
Uživatelský avatar

Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Příspěvky: 12152
Bydliště: Olomouc
Cena za LPG do přímovstřiku je, pokud si dobře pamatuji, plus mínus 30.000,- Kč. Na Slovači tipuji 1200 - 1500 éček. Akorát upozorňuji, že motory :hyu: si s plynem moc nerozumí.

_________________
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 130 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  






Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz
Partneři: | Hyundaiklub.pl | Hyundai Club Türkiye