Karbon na pístech GDi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od copper5252 »

jak vidno z tvojich příspěvku rad slovičkaříš :)
pokud se nepletu ,tak zakladní vlastnosti oleju metabond a třeba i militec nemnění !
takže defakto nazývat aditívem do oleje je blbost , když tomu cheš řikat aditivum tak! aditivum pro motor !:)

cituji : V oleji je cely komplex aditiv, která pracuji vzajemne a vyvazene oproti metabondu.
Timto debatu koncim.
a prosím tě jaká aditiva to jsou ? myslým tím konkretni suroviny přesný pomněr atd :)



a dost ot
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

U techniky a technologií je stejně jako v právu "slovíčkaření" nutnost. Jinak jeden mluví o voze a druhý o koze. A aditivem to nazývá sám výrobce, nikoliv Aleš!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4963
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Alf6 »

copper5252 píše:jak vidno z tvojich příspěvku rad slovičkaříš :)
pokud se nepletu ,tak zakladní vlastnosti oleju metabond a třeba i militec nemnění !
takže defakto nazývat aditívem do oleje je blbost , když tomu cheš řikat aditivum tak! aditivum pro motor !:)

cituji : V oleji je cely komplex aditiv, která pracuji vzajemne a vyvazene oproti metabondu.
Timto debatu koncim.
a prosím tě jaká aditiva to jsou ? myslým tím konkretni suroviny přesný pomněr atd :)



a dost ot
Taky neumis cist? Aditivem to nazyva výrobce...nikoliv ja!!
prosím tě jaká aditiva to jsou

Přísady proti oxidaci (antioxidanty)
Detergenty a disperzanty
Aditiva proti opotřebení
Inhibitory koroze
Modifikátory viskozity
Přísady proti pěnění
Zlepšovače bodu tuhnutí (depresanty)
Modifikátory tření

O presny pomer a jejich nazvy si budes muset napsat vyrobci toho konkretniho oleje. Pokud ti ho daji :D

ještě nejake prani?
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od copper5252 »

děkuji velcie hezky si to napsal ale spíše mi šlo o konkrétní suroviny, a silně pochybuji že mi/nebo komukoliv výrobce oleje řekne co pak lije do základového oleje :)

ale spět ke karbonu "v motorech "
už někdo dělal dekrabonizaci ? jaký připravek použil ? děkuji
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
ronan
*
Příspěvky: 18
Registrován: 10 čer 2013, 21:05

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od ronan »

Zdravím všetkých, čo už vieme je, že ....problémom motorov s priamym vstrekovaním je vstrekovanie benzínu priamo do valcov, neobmývanie vstrekovacích ventilov benzínom... našiel som staršie video, ktoré ukazuje ako Hyundai rieši obmývanie ventilov benzínom pri motoroch GDI.

https://www.youtube.com/watch?v=Pxvp9F-PS34
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od copper5252 »

jen že i z toho vydea je jasné že ventyl to neoplachuje celý a defakto je taková nahrada :(
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Uživatelský avatar
Kamílek
**
Příspěvky: 427
Registrován: 29 čer 2018, 19:47
Bydliště: skoro Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Kamílek »

Docela zajímavý video vysvětlující, že ne u každýho motoru "vypálení karbonu" ostřejší jízdou funguje resp. na pístech ano, ale na sacích ventilech je to u většiny aut spíš kontraproduktivní - naopak se díky nedostatečně vysoký teplotě zakarbonují. Zároveň z videa vyplývá, že jedno vytočení motoru k červenýmu poli s karbonem rozhodně nic neudělá a muselo by se jednat o delší jízdu, aby se teplota pístů dostala přes 325 stupňů, kdy dochází k "vypálení" karbonu.

https://youtu.be/5C9Ie4BcYew
Hyundai i30 II kombi FL 1.6 GDI Weekend
Obrázek
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Tudy »

Tady je to také popsáno (převzato do ČJ), "italská" údržba pomáhá prevenci karbonizace i u sacích ventilů.

http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/mu ... e-za-usi-/
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
slabostka
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od slabostka »

Talianska údržba ventily nevyčistí ale tým že pri vyššej záťaži je EGR uzavretý tak recirkulácia je menšia. A práve recirkulácia je ten problém - ak by sa do sania nevracali spaliny a odvetranie motora tak by karbon nebol problém.
Čiže možnosti nejakej prevencie sú - časté výmeny oleja s nízkou odparnosťou, kvalitné aditivované palivo, nie krátke jazdy a časté studené štarty, oil catch can.
Liečba - dekarbonizácia ventilov bez rozobratia hlavy - chemicky, pieskovanie vhodným materiálom.
Nakoniec klasická demontáž a vyčistenie mechanicky plus chemicky.


Ja ešte stále rozmýšľam nad lpg do priameho vstreku - predpokladám že okrem úspory tento ťah porieši aj karbon - otázka ceny....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20052
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Axel.Foley »

Cena za LPG do přímovstřiku je, pokud si dobře pamatuji, plus mínus 30.000,- Kč. Na Slovači tipuji 1200 - 1500 éček. Akorát upozorňuji, že motory :hyu: si s plynem moc nerozumí.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Paja1971
*
Příspěvky: 31
Registrován: 25 dub 2016, 15:29

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Paja1971 »

Zdravím. Máte někdo namontovaný oil catch can na GDI nebo T-GDI?
i30 III combi 1.0 T-GDi 2019
Ceed SW 1.4 CVVT 2008
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 800
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Pjotr1 »

oil catch can mám na 1.4 t-gdi asi půl roku, ale jen necelý 2kkm. Jezdím většinou jen kolem komína. Olej je ještě původní z výroby. Beru benzín na ONO + VIF.
Zatím je oil catch can úplně čistý, tedy zdá se že je to zbytečnost. Uvidím až pojedu nějakou větší dálku a trochu to protáhnu.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Paja1971
*
Příspěvky: 31
Registrován: 25 dub 2016, 15:29

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Paja1971 »

Díky. Já ho mám objednaný a právě sonduju co a jak. Montáž nebude problém. Nemáš foto, kam si ho umístil? Já taky dávám vif, nájezd zatím jen 15 tkm. Sundaval jsem tu hadici odvětrávání víka ventilů, abych změřil průměr a byla docela mastná a černá uvnitř. Takže nějaký bordel do toho sání jde.
i30 III combi 1.0 T-GDi 2019
Ceed SW 1.4 CVVT 2008
Uživatelský avatar
Bagrid
*
Příspěvky: 38
Registrován: 17 pro 2019, 21:45

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Bagrid »

Také jsem OCT nainstaloval. Koupil jsem ten nejlevnější, což byla chyba, jelikož uvnitř nebylo nic, na čem by se kondenzoval olej. Takže jsem vstup předělal do boku nádoby a dal tam plech, aby se to na něm sráželo a skapávalo dolů. Zbytek jsem ještě vyplnil drátěnkou a nad to ještě molitanový filtr. Na fotce je cca po 4t km.

Přemýšlím, že bych koupil něco lepšího bez nutnosti úprav. Nemáte prosím někdo osvědčený model OCT?

Celkem se mi líbí tento
http://jfperformance.cz/mechanika-oct04.html
Přílohy
IMG_0670.JPG
IMG_0670.JPG (81.63 KiB) Zobrazeno 1362 x
Hyundai Tucson IceBreaker 1.6 T-GDI 4×4 2019
Ex: Dacia Duster 1.6 SCe 2018
Ex: Fiat Doblo 1.9 JTD 2002
Paja1971
*
Příspěvky: 31
Registrován: 25 dub 2016, 15:29

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Paja1971 »

Já mám na cestě toto CZK 242.69 5%OFF | Universal 300ml Aluminum Baffled Car Oil Catch Tank Can Reservoir Oil Catch Tank Cans
https://a.aliexpress.com/_mq3ybh7
i30 III combi 1.0 T-GDi 2019
Ceed SW 1.4 CVVT 2008
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“