Karbon na pístech GDi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od petzl62 »

Coopere,ty mě bavíš. :mrgreen: :mrgreen:
Když si přečtu tvůj podpis se super výsledky "prodeje" tvých minulých vozů a dám do souvislosti to co jsem od tebe četl o poslední i30,tak přes tvou neustále proklamovanou "superpéči" bych od tebe fakt auto nechtěl.Ani zadarmo.
Nebudeš tomu možná věřit,ale my tady nejsme všichni úplní auto analfabeti a taky o těch autech něco "málo" víme.A nejen to,co najdeme v návodech,nebo na strýčkovi Googlu :-# A zrovna tak víme,jak a kde kvalitně servisovat a hlavně si na to umíme dohlédnout.A jestli měníš olej co 5tis. km a v 54tis. km je auto ve stavu v kterém je,tak je asi něco špatně.Co,to už nechám na úvaze tobě i ostatních.Já mám jasno :wink: :idea:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Reklama
 

Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1314
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od mnkk »

cooper5252: Jedno také auto máme, ktoré malo interval 50 000km a stiahli ho na 30 000km. Dnes veselo jazdí pri 440 000km a emisie merané minule má bez straty bodu. Stále ma napomínaš, že nečítam čo píšeš. Ty čítaš čo píšem ja? Vidíš tam niekde interval s číslom 30 000km, slovom tridsaťtisíc kilometrov? Už som vymenil vlastnoručne nejeden olej, mám možnosť laboratórne potvrdiť obsah nečistot v oleji s akreditovaným výsledkom a ty mi tu meleš, že vytiahneš filter a vidíš? ](*,)

petzl62: Asi tak :wink:
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20052
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Axel.Foley »

copper: Můžeš mi říct, proč útočíš na mnkk? Proč si myslíš, že jedině ty máš pravdu? Každý provozuje auto v jiných podmínkách a každý je jiný řidič. Tady nelze zobecnit, že něco - třeba výměna oleje - musí být provedena po tebou proklamovaných 5000 km :!: Prober se, chlape, tvoje citové výlevy mně fakt nebaví číst.

PS: Znáš rčení:"Podle sebe soudím tebe"? Dá se to přeložit i jako "když já jezdím jako prase, musí tak jezdit všichni".

Howgh.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
t0x!n
****
Příspěvky: 1333
Registrován: 01 říj 2013, 21:37
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od t0x!n »

Lidi rikam si ze si prectu co novyho o karbonu a za den 2 stranky vylevu o oleji, o meneni oleje a ve finale o tom kdo jak umi jezdit a jak si nici motor. Na tohle je sekce i30 2012- Pokec, nespamujte tady prosim, kdyz dojde nekdo novej tak se pak opakuji dotazy, protoze se nikomu nechce cist x stranek zvastu.
Kia Ceed 2015 1.6 GDI TOP - bílá WD
i30 II 1.4 CVVT 73kW - "původní" Komfort - prodáno
Obrázek
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od copper5252 »

to Axel.Foley : nikdo na nikoho neutočí ! pokud si to četl tak jsem tady napsal že vyrobce v manualu k I30III 2018 uvadí vymněnu oleje co 7500 km pokud auto jezdí krátké trasy ((tak asi k tomu výrobce duvod !!))

po tom jsem napsal že se mi tu někdo smál, když jsem psal že bych nejaraději mněnil olej co 5000 km

pak tady mnkk začal šířit svoje svátá moudra :)

jinak jsem mnkk několikrát napsal že je mi fuk a je to jeho věc v kolik Km olej mnění on !

jediný kdo se tady snižuje k uražení a napadaní je mnkk cituji :Teraz všeobecne aby sa nikto neurazil: keď máš v hlave nasr*né a jazdíš ako ma*or možeš meniť olej aj pri každom tankovaní a nepomože ti to

no nevím kdo koho napadá :)

to mnkk : a o jaké auto se jedná ?
Naposledy upravil(a) copper5252 dne 01 čer 2018, 21:12, celkem upraveno 1 x.
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1314
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od mnkk »

mnkk píše:Ešte som nezažil problém s motorom z dovodu intervalu stanoveného výrobcom.
Toto som napísal ako druhý príspevok v náväznosti na graf viskozity na ktorý som povodne reagoval.

Vidíš tam, že by som písal o tom aby si nemenil olej? Splietaš tu hrušky s jablkami, ale to som ti už písal.

Nevytrhuj veci z kontextu, nikoho neurážam, veď som ti to tam zdoraznil.

Passat 96kW
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3754
Registrován: 08 bře 2015, 23:23

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od shawt »

Mate nekdo realnou zkusenost s podivanim se na pisty kamerou, jestli se tam tvori karbon?
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Tudy »

Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od copper5252 »

ja mám tuhle kamerku ,

ta první je asi lepší má kabel jen 5 metru
http://www.hadex.cz/t625-endoskop---ins ... -kabel-5m/

druhá je asi jen na mobil
http://www.hadex.cz/t625a-endoskop---in ... m-android/

tohle mám ale chyba byla brát tu z 10 metrovým kabelem , dava malo FPS asi diky delce USB kabelu FPS se pohybuji kolem 9 až 12 snímku
http://www.hadex.cz/t625b-endoskop---in ... kabel-10m/
tělo má kovové tedy hliníkové taže aji snese trochu tepla , kabel je dostatečně pevný aby se nepřeval , máš kni i boční zrcátko takže se mužeš mrknou i na ventyly
navíc jsem vyskoušel několik ruzných softu pro kamery které se daji volně stáhnout na netu a všehcny z kamerou fungují :)

na ebay koupiš aji levněji ale zase čekat jestli to dojde :))
a realné skušenosti co by že jo , sundaš svíčky daš si notas na motor nebo podobně daš kameru do notasu a kukneš se kameru do valcu :) nic víc v tom není :lol:
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
ronan
*
Příspěvky: 18
Registrován: 10 čer 2013, 21:05

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od ronan »

Zdravím všetkých je tu čulá diskusia o karbóne. Zaoberáme sa typmi oleja, skoršou výmenou oleja...Skúsme sa pozrieť na čistotu nového oleja. Ak som dobre z rôznych článkov pochopil, na výrobu motorového oleja je potrebný základový olej, ktorý sa väčšinou vyrába z ropy. Ďalej nechcem robiť reklamu jednej spoločnosti ale pred cca 3 rokmi sa mi do rúk dostal leták Shell o výrobe základového oleja zo zemného plynu technológiou PUREPLUS, ktorú používajú aj iné petrolejárske spoločnosti. Základový olej je tým omnoho čistejší a určite i konečný produkt bude mať menej nečistôt. Viď obrázok v prílohe. Oleje s označením PUREPLUS sú bežne na trhu. Sám nemám skúsenosť či by tento základový olej a konečný produkt-motorový olej vyrobený touto technológiou bol naozaj čistejší, ale podľa mňa je potrebné skúsiť ísť aj touto cestou pri používaní motorových olejov. Vyjadrite sa, ja som tú technológiu PUREPLUS nejak podrobne neštudoval...
Přílohy
1.jpg
1.jpg (255.91 KiB) Zobrazeno 2663 x
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4963
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Alf6 »

Az 60% opotrebeni motoru vznika ihned po startu, protože nez se olej dostane na ta nejvzdalenejsi mista kanálky, tak se urcite casti protoci nasucho. Tomuto predchazi estery, které mají extremni smáčecí schopnosti a olej na esterove bazi nestaka do olejove vany po vypnuti motoru, ale prave prilne na kovove povrchy diky opacne polarite i na tech nejvzdalenejsich mistech.

Kdo chce pro motor to nejlepší, tak nejezdi často kratke vzdalenosti se studenym motorem a nikdy nevytaci motor, když je studeny.:)
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20052
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Axel.Foley »

Alf: Nebo nejezdí vůbec, že?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7901
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Mexican »

ja ked citam tu starostlivost od ALFa, tak si hovorim, ze ako to ten moj Accent zatial prezil :-)

PS: 297 000km, spotreba oleja na 15 000km asi 2-3 deci
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
mikodim
****
Příspěvky: 1350
Registrován: 02 lis 2013, 11:37

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od mikodim »

Alf6 píše:Az 60% opotrebeni motoru vznika ihned po startu, protože nez se olej dostane na ta nejvzdalenejsi mista kanálky, tak se urcite casti protoci nasucho. Tomuto predchazi estery, které mají extremni smáčecí schopnosti a olej na esterove bazi nestaka do olejove vany po vypnuti motoru, ale prave prilne na kovove povrchy diky opacne polarite i na tech nejvzdalenejsich mistech.

Kdo chce pro motor to nejlepší, tak nejezdi často kratke vzdalenosti se studenym motorem a nikdy nevytaci motor, když je studeny.:)

Alf, robil som aj taký motor, ktorý nebol viac ako mesiac naštartovaný a po rozobratí bola kazdá mazaná suciastka stále mastná od oleja, takze úplne na sucho sa nikdy nic netoci aj ked dlhsie motor nebol nastartovaný..
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Uživatelský avatar
t0x!n
****
Příspěvky: 1333
Registrován: 01 říj 2013, 21:37
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od t0x!n »

mikodim píše:
Alf6 píše:Az 60% opotrebeni motoru vznika ihned po startu, protože nez se olej dostane na ta nejvzdalenejsi mista kanálky, tak se urcite casti protoci nasucho. Tomuto predchazi estery, které mají extremni smáčecí schopnosti a olej na esterove bazi nestaka do olejove vany po vypnuti motoru, ale prave prilne na kovove povrchy diky opacne polarite i na tech nejvzdalenejsich mistech.

Kdo chce pro motor to nejlepší, tak nejezdi často kratke vzdalenosti se studenym motorem a nikdy nevytaci motor, když je studeny.:)

Alf, robil som aj taký motor, ktorý nebol viac ako mesiac naštartovaný a po rozobratí bola kazdá mazaná suciastka stále mastná od oleja, takze úplne na sucho sa nikdy nic netoci aj ked dlhsie motor nebol nastartovaný..
Trochu OT ale mam jeste lepsi :D Auto pritelkyne, kupovala ho od meho kamarada, 3 roky mu ta Fabka stala pred barakem, protoze na ni chtel porad delat, ale nemel cas a prekvapeni, auto dodelal, prodal moji zene a vono jezdi i kdyz motor 3 roky nebyl nakoplej :D :D :D
Kia Ceed 2015 1.6 GDI TOP - bílá WD
i30 II 1.4 CVVT 73kW - "původní" Komfort - prodáno
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“