Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
harvi
**
Příspěvky: 374
Registrován: 17 dub 2016, 09:17

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od harvi »

Myslis, ze je to spojkou? Mne sa to cele zda ako keby motor nemal v tom studenom rezime potrebny moment a preto ked sa rozbiehame ako sme zvyknuty tak to zacne skakat ako v autoskole :mrgreen:
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Reklama
 

Uživatelský avatar
Swordfish76
**
Příspěvky: 103
Registrován: 17 říj 2014, 13:32
Bydliště: Kladno

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od Swordfish76 »

Zdar pánové, přidám se s dovolením do party. Podobně jako někteří předešlí pozoruju poslední dobou problém při jízdě se studeným motorem. Mám v 1.6 GDi najeto 60t km, většinou krátké trasy po městě. Tankuju normální BA95 + dávám VIF aditivum do skoro každé nádrže. Teď v poslední době jsem si všimnul následujícího problému: Bez problému nastartuju studené auto a vyjedu od baráku téměř na volnoběh mírně z kopce, hned po 100m mám křižovatku, tam zastavím, pak zařadím a chci se rozjet, ale auto začne cukat jak v autoškole a vůbec nejede, ani když dám plný plyn. Tohle trvá třeba 5 vteřin. Pomůže mi jen vyřadit na neutrál, prošlápnout plyn a znovu se rozjet. Celkem nebezpečná záležitost při vjíždění na hlavní silnici :-k Na další křižovatce po dalších cca. 100m už se stejný problém neopakuje. Vždy se to objeví jen jednou. Netuším co to způsobuje - EGR ventil, spojka, elektronický plyn ??
Chystám se do servisu, ale obávám se, jestli je stejný problém objeví, až s tím pojede technik.
Škoda Karoq 1.5 TSi 110kW DSG (2018) - čekatel, Hyundai i30 kombi 1.6 GDI (2014), Mazda 2 1.3 63kW (2009)
Ex: Honda Stream 2.0 i-VTEC 115kW (2003), Suzuki Swift 1.3/68kW (2005), Honda Accord Coupé 2.0i 98kW (1993),Honda Prelude 2.0i 108kW (1987)
MilanPa
Příspěvky: 1
Registrován: 29 bře 2018, 22:27

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od MilanPa »

Zdar, pozoruji stejný problém s 1,6 GDI. Dělá mi to i v létě se zapnutou manuální klimatizací. Při rozjezdu v koloně dokopce se nemůžu rozjet plynule, vždy mi to poskáče. Letošní zimu se mi stává, že prvních pár rozjezdů to poskakuje podobně. Dělá to i po zahřátí, hodně záleží, kolik ujedu. Po městě to je déle. Když vyjedu mimo město, spraví se to rychleji. V servisu mi řekli, že to je taková vlastnost, že si to spalování řídí samo, aby se rychle zahřál motor a další části a že to ubírá výkon. V létě za to může klima, ale že by to tak hodně bylo poznat se mi nezdá.

Podle mě mi to loňskou zimu nedělalo. Mám auto 4 roky, každý rok najedu 10000. Prý se ukáže za 20000 km při výměně svíček, ty jsou teď prý v pořádku.
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 449
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od robil »

Auto už z principu levnější techniky nemá hladké rozjezdy. Chybí dvouhmotný setrvačník.Proto ti v servisu řekli že se jedná vlastnost vozidla.Na druhou stranu kecají s výměnou svíček v 60tis. U GDI je předepsaná výměna po 150tis. nebo 10 letech.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 155000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Uživatelský avatar
Freddy
*
Příspěvky: 26
Registrován: 04 srp 2017, 10:12
Bydliště: Olomouc

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od Freddy »

Ahoj v klubu Cukatůra.
Já s autíkem najel zatím 20t, ale je z útulku takže má 40 najeto. Když jsem to kupoval v létě, tak jsem si podobného cukání po nějaké době všiml a dost mě to štvalo, někdo taky psal , že je to velice "vhodné", když vjíždíš z vedlejší na nacpanu hlavní a potřebuješ za to trochu vzít... Všiml jsem si, že podobné úlety auto nemělo, když jsem vypnul klimu. :shock: Podle mně se trošku motoru ulehčilo a tak se to neobjevovalo. Ze začátku jsem to přisuzoval tomu, že prostě jsem na auto moc hodnej a jdu na plyn slabě, ale dělávalo to i když jsem si byl jistý, že to bylo tak akorát...úměrně situaci..a to i na zahřátém motoru...vždycky jen při akceleraci a klidně až při přeřazení ze dva na tři...takže nejen při rozjezdu. Od začátku zimy jezdím na 95ku s VIFem, ale pravda....klimu jsem v zimě zapnul jen párkrát, aby to vyschlo, ale nic se už neobjevuje. Taky jsem s tím trošku začal ostřejc´jezdit..a otáčky občas jdou za dvanáctou, aby si to moje auto moc nelakovalo, že se bude flákat. Takže u mně zatím...asi 4-5 měsíců dobrá....cukalo a necuká....ani ráno a studený.... Podle mně tam někde hrál roli karbon. Ahoj a přeju ať se to neškube. V benzínu to není, jezdím téměř výhradně na stejnou a tankuju s aditivama...od začátku.
Freddy
JAWA 555 Pařez
Š 100 LS
VAZ - Žiguli 1300
Š 105
Renault 21 Nevada kombi

Peugeot 306 SW
i 30 Hyundai kombi GDI 1,6
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od copper5252 »

tohle cukani studeného motoru u I30II je podle mně normální taky mi to jednu doby dělalo a to kolem 25 tkm ale co mi hodně pomohlo vymněna svíček ty original smejdy jsem z motoru vyhodil ! a dal jsem tam Denso Iridim sport blbě se schaní a jsou drahé 1400kč svíčka :( ale pozor tyhel svíčky maji maly nájezd jen cca 15tkm max ! pak nové !
nebo se daji dát i levnější Denso Iridium Touch VXUH20I TYP cena 450 kč za kus

tohle cukani za studena je kombinace venkovní teploty a vlchkosti mi to dělalo od +4 do +15 jindy ne a muselo byt vlchčeji venku ,prostě tipické jarní nebo podzimní počasí
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3754
Registrován: 08 bře 2015, 23:23

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od shawt »

Ja myslel, ze svicky z vyroby nejsou uplne smejdy.
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
jjenda
**
Příspěvky: 257
Registrován: 27 bře 2014, 10:44

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od jjenda »

Pro Swordfish76 a Milana Pa.
I když mám 1,6 CVVT, tak Vaše problémy s rozjezdy byly u mne jak přes kopírák stejné. Někdy to zacukalo i při přeřazování. Auto je staré 4 roky a nájezd do 50 tis. Přejděte do vlákna "Výměna spojky komu" a tam možná najdete odpověď. Já už mám vystaráno a stihnul jsem to ještě v záruce. Zpočátku jsem si počínal jako Freddy a vytáčel jsem motor trochu více a víceméně to trochu pomáhalo, ale problém neřešilo. Chce to nenechat se ukecat, že to dělají svíčky a čekat dalších 20 tis, až bude auto ze záruky, ani to nesvádět na EGR ventil, který tam není.
I 30, 1,6 CVVT 88 kW HB, Trikolor + Paket Parking + 16", Sleek Silver
Renault Thalia 1.2 silver
Š Felicia 1.3 MPI GL
ex:Mitsubishi Lancer Wagon
Š 1000 MB
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od Hardcam »

copper5252 píše: a dal jsem tam Denso Iridim sport blbě se schaní a jsou drahé 1400kč svíčka :( ale pozor tyhel svíčky maji maly nájezd jen cca 15tkm max ! pak nové !
nebo se daji dát i levnější Denso Iridium Touch VXUH20I TYP cena 450 kč za kus
Jaky jsi dal katalogovy cislo tech lepsich?
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od copper5252 »

ahoj musel bych to hledat obaly už nemám ale ((denso irodium sport)) mysíl že se daji najít pro motor GDI
pro 1.6 cvvt 88kw myslím nejsou v katalogu, ale ale pasuje typ pro GDI

pro motot 1.6 cvvt 88kw se dá najít Denso Iridium Touch VXUH20I TYP a podle toho typu dopasovat denso iridium sport :) nebo dopasovat podel parametru a rozmněry delka zavitu a prumněr

moc se mi nehce vytahovat svíčky :( abych zistil typ
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Radunov
**
Příspěvky: 166
Registrován: 11 zář 2016, 07:52

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od Radunov »

Tak jsem nedávno četl článek o dvouhmotových setrvačnících, že snižují rezonanční otáčky u benzínového motoru do rozsahu cca 1000-1300ot/min, tak to bude tím.

http://www.auto.cz/dvouhmotovy-setrvacn ... cit-125531
I30 kombi GDi gdh
Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3754
Registrován: 08 bře 2015, 23:23

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od shawt »

Tak letos se mi to cukani pozdava nejake silnejsi nez tomu bylo loni...ma to vubec reseni? Na jinych autech se mi toto nikdy nedelo :-k
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“