Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od Hardcam »

JirkaN: GDI pouziva vysokotlaky cerpadlo, nedoporucuju dojit ke stavu, kdy dojde benzin, hrozi i nasati necistot. Poctaci, kdyz to prida pri dojezdu blizicimu se 50km a projede se/necha pul hodky stat, pak dotankovat treba 6 litru a jeste se projet, at se cela plechovka zuzitkuje.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Reklama
 

Harrystr
**
Příspěvky: 105
Registrován: 30 lis 2017, 18:53

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od Harrystr »

Nemůže s tím mít co do činění karbon, kterým se tyhle motory zanáší?
Harrystr
**
Příspěvky: 105
Registrován: 30 lis 2017, 18:53

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od Harrystr »

Tak jsem se rozhodl, že auto prodám. Co si tu pročítám nasátej kat - motor na sračky, karbon atd. nakonec bych byl rád, že mi auto vydrželo 100tis km a motor zralej na výměnu? Ne tohle nechci. Zkusím dát ještě do kupy ten volnoběh a jde z domu.
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od Hardcam »

Neni to trochu hystericky reseni? Mam na 1.6 GDI najeto od 2015 skoro 125tkm a rozhodne bez naznaku poruchy.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
JirkaN
***
Příspěvky: 791
Registrován: 25 led 2016, 21:31

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od JirkaN »

To je sice hezký, že máš svoje auto v pořádku, ale Harrystrovi to moc nepomůže ...
Hyundai i30 kombi Tricolor Komfort 1,6 MPI 88kW 2016
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od Hardcam »

Jo, ale zase bych kvuli vymene motoru jednoho clena plosne neprodaval vsehna auta na clubu. Meni se i motory na novych Skodovkach, to se proste stava, od toho jsou servisy, aby zjistily pricinu. Koupe jineho auta nemusi vzdy byt to nejlepsi reseni.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
JirkaN
***
Příspěvky: 791
Registrován: 25 led 2016, 21:31

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od JirkaN »

Máš pravdu. Ale znám ten pocit, kdy se ti auto začné sr.t, necháš to opravit za dlouhý peníz a jen čekáš, co bude další.
Harrystr začal cestou nejmenšího zla, kdy se to pokouší pročistit. Určitě bych s tím zajel na diagnostiku, ale pokud to budou vadný vstřiky nebo i něco dalšího, tak už je to na zvážení, jestli cpát peníze do opravy nebo to prodat a dát ty prachy do nového/jiného auta.
Hyundai i30 kombi Tricolor Komfort 1,6 MPI 88kW 2016
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Harrystr
**
Příspěvky: 105
Registrován: 30 lis 2017, 18:53

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od Harrystr »

V jiném vlákně jsem i řešil to, že při koupi bylo oleje půl cm pod spodní ryskou. Samozřejmě jsem hned dolil, ale přijde mi divný, že na 9000km co má ten olej najeto ubylo tolik oleje. Samozřejmě nevím, kolik tam lijou v servisu, ale předpokládám, že někam k horní rysce. Bohužel to nevím přesně, protože předchozí majitel olej nikdy nekontroloval, ale předpokládám, že to tak dělají. A to už je potom docela markantni úbytek oleje ne? Na 9000km 1-1,5l? Někdo tu psal že za vyšších otáčet např. na dálnici je normálni menší spotřeba oleje, ale toto mi přijde dost.
Možná hysterčim, ale nechci zažít, že mi za rok klekne motor a já se toho už nezbavím. Takhle prodám auto, kterému nic není a někdo další s ním MOŽNÁ najezdí hodně přes 100tis km, ale mě se to prostě riskovat nechce. Auto jsem koupil od bratra, který mi tvrdil, že s tím nikdy nic neměl, ale on je z těch, co něco řeší až když se to podělá, takže silně pochybuju, že by si byl vůbec schopen všimnout nějakého jiného zvuku u studeného motoru nebo úbytku oleje. Ale ano vlastně s ním nikdy nic neměl, protože vždycky jelo jak mělo, ale tyhlety slabý náznaky nějakýho průseru prostě nevnímal. A kdy jindy než po koupi jsem si mohl všimnout toho zvuku po ránu..
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od Hardcam »

Pokud to zacalo uz po prodeji, resil bych pricinu uz na zacatku - dobry servis, kde se k Tobe chovaji jak k vlastnimu, je proste zaklad a dokaze i z neprijemnosti udelat relativne banalitu, ktera nezpusobi vrasky a sediny. Zazil jsem jako uzivatel trend poslednich let, kdy nekam zacnete jezdit, pristup a ochota reseni je super, ale servis zavrou, protoze se rozkmotri s vedenim H. Takhle jsem vystridal jiz 5!! servisu a vzdy pak hledam novy utociste, ktery se hleda blbe i pres realtivne dobre pokryti. Snazim se problemy modelu, ktere mam, monitorovat a pripadne vzdy servis pri prohlidce zadat o prevenci - napr. i30 II a Ceed II mely problem s gufery prevodovek a vzdy servis zadam o extra kontrolu, jak jsme na tom. Mas relatine zanovni auto s velmi nizkym najezdem, ktery bych se ja ze svyho pohledu snazil opravit od nejlevnejsi mozne cesty.
Mimochodem, narazit pak na takovy auto v bazaru je skutecne za trest a rozhodne bych to jako kupujici nenechal jen tak.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Harrystr
**
Příspěvky: 105
Registrován: 30 lis 2017, 18:53

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od Harrystr »

Však taky to chci dát do pořádku, než bych to dával pryč. Spíš mám strach, jestli mi to nežere olej a viz výše zmíněné. To ale nezjistím hned. Ono je taky něco jinýho mít to v záruce a neřešit kolik necham v servisu nebo mít po záruce a mít stáhlý půlky jako já kolik tam necham. Moc by mě zajímalo kdo jste co řešili po záruce a kolik vás to stálo. Za 14 dní jdu na diagnostiku, tak pak dám vědět, jak jsem dopadl.
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozsjezdu se studenym motorem

Příspěvek od Chasnik »

harrystr: Jestli neplánuješ kupovat nový, tak prodat auto po bráchovi a jít si koupit do bazaru / na inzerát jiný, to mi přijde jako rozvaha "riskuju možná" proti "riskuju určitě"
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od Hardcam »

Ja resil svou i30 tri mesice po zaruce diky LPG bez primazu, oprava motoru (srovnani hlavy, nejaky ventily, tesneni, srouby, olej, rozvody, vackovy kolo atp.) a diky tomu, ze me dily zivi, jsem byl nekde mozna u 10-12 tisic, uz si to nepamatuju presne, jsou to tri roky. Bylo to patrne jen na neutral, kdy se auto chvelo. Auto se opravilo bez setreni na dilech, hned ze servisu jelo na vykup (prodej byl planovan, na me uz mela moc km), kde jej po roce prodali kamaradce, ktere dodnes slouzi, jen nechala vyndat plyn. Auto ma ted pres 300tkm najeto, ja prodaval ve 220tkm.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
JirkaN
***
Příspěvky: 791
Registrován: 25 led 2016, 21:31

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od JirkaN »

Hardcam píše:JirkaN: GDI pouziva vysokotlaky cerpadlo, nedoporucuju dojit ke stavu, kdy dojde benzin, hrozi i nasati necistot. Poctaci, kdyz to prida pri dojezdu blizicimu se 50km a projede se/necha pul hodky stat, pak dotankovat treba 6 litru a jeste se projet, at se cela plechovka zuzitkuje.
Neradil jsem, aby vyjel nádrž do sucha. Jen kdyby mu náhodou došel benzín,tak by měl po ruce kanystr.Jinak jaký bordel by to nasálo ? Sani je pořád u dna nádrže a pak to prochází palivovym filtrem.
Hyundai i30 kombi Tricolor Komfort 1,6 MPI 88kW 2016
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Harrystr
**
Příspěvky: 105
Registrován: 30 lis 2017, 18:53

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od Harrystr »

Tak jsem volal do servisu hyundai a prý na diagnostice nic nezjistí, pokud nesvítí nějaká chybová kontrolka, což nesvítí. Říkal že možná svíčky a že u nich jedna vyjde na 800kč bez dph. Přitom mají najeto kolem 20ti tis. km. V pondělí zajedu ke známýmu, aby se mi na ně kouknul.
A taky říkal, že u těhle motorů se to může stávat za studena a pokud to necuká za jízdy, tak není co řešit. Rád bych mu to věřil ale nevim.
jjenda
**
Příspěvky: 257
Registrován: 27 bře 2014, 10:44

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Příspěvek od jjenda »

Hlásím se do klubu a pokorně se omlouvám, že jsem dělal smajlíky radosti, že se mě to netýká!!!
Tak před měsícem jsem začal pozorovat, že při studenějším ránu, když jsem nastartoval a rozjel se na 1, tak se auto roztřáslo. Připisoval jsem to studenému motoru, ale po ujeti několika kilometrů na křižovatce, nebo i do kopce při přeřazování se auto také na malý moment roztřáslo, dokud jsem nepustil spojku do úplného záběru. Když auto začalo moc vibrovat, musel sem vyšlápnout spojku a dát vice plynu. Do 2000 ot/min na jemné pouštění spojky to udělá. Když přidám na 3000 ot/min, tak nic. Podařilo se to rozvibrovat při jízdě, když jsem řadil např. z 2 a 3 a pomaleji jsem pouštěl spojku. Na zpátečku mi to dělá občas také. Bohužel není to úplně pravidelné a když jsem to projížděl před servisem v Pardubicích s technikem tak to neudělalo ani jednou. Byl však ohřátý motor, spojka i převodovka. Mě to připadá spíše jako spojka než motor. Ještě jsem zkusil, když to udělalo nechat na malý moment spojku prokluzovat a pak byl delší dobu pokoj. Nemůže to být zvlněným spojkovým talířem, nebo tím propouštějícím guferem, i když zatím mi to neklouže.
Zná někdo servis, kde nedělají se spojkami v záruce drahoty a staví se k problému čelem?
I 30, 1,6 CVVT 88 kW HB, Trikolor + Paket Parking + 16", Sleek Silver
Renault Thalia 1.2 silver
Š Felicia 1.3 MPI GL
ex:Mitsubishi Lancer Wagon
Š 1000 MB
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“