i30 - výměna motoru v 107 000 km

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
tttomasss
Příspěvky: 1
Registrován: 22 dub 2016, 13:03

i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od tttomasss » 22 dub 2016, 13:22

Zdravím, pro info:

i30 lpg z r. 2012, servisovaná v autorizáku (brno globus), v 80 000 seřizování vůlí ventilů (placeno mnou), při kontrole v 100 000 dle sevisu vše ok, při 107 000 km ve stoupání motor ztratil tah. žádná kontrolka nic nesignalizovala. Odtah do servisu, výsledek: výměna komplet motoru a katalyzátoru na záruku. Prý došlo k tomu, že se části výstelky z katalyzátoru dostávaly do motoru (prý je katalyz. velmi blízko motoru). Prý to není způsobeno primárně LPG, údajně to už řešili i na vozech na N95.

nový motor má každopádně úplně jiný zvuk (jen přede), než ten starý (fakt jak traktor), a výkon je tak o 20 % vyšší. degradovalo to a zvuk se měnil tak postupně, že jsem si toho prostě nevšiml.

Reklama
 

only_one
**
Příspěvky: 463
Registrován: 19 úno 2014, 11:57

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od only_one » 22 dub 2016, 14:47

bohužel častý problém a Hyundai to pořád nevyřešil a asi už ani nevyřeší....

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 6181
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od idam.i » 22 dub 2016, 16:41

Možno aj rieši,ale TTTomasss mal motor z roku 2012.
Hyundai Elantra 1,6 D-CVVT, Style , Sparkling metal (2017-)
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Style , Blue spirit (IX.2011-I.2017]
Ford Cmax 1,6 ti-vct
Ford Mondeo 1,8i
Mazda 626 2,5 V6
Renault 21 2,2i Nevada
Citroen BX 1,6i

Milan.K
*
Příspěvky: 89
Registrován: 29 led 2016, 23:20

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Milan.K » 22 dub 2016, 16:54

Co tak zjišťuji tak to vypadá ze motory odcházejí i u benzínu mám podezření ze mají hodně nekvalitní katalyzátor. Už psalo pár lidí co mají jen benzin a nový motor. Hodně se to probiralo v sekci lpg ale postupem času jsem narazil na auta i inzerce kde se jezdilo jen na benzin a to stejný nový motor. A vychází to cca na 60000 - 100000 a ko. Už jsem se díval i na katalizatory kolem 9000 a přemýšlím ze po 40000 zainvestuji. Prodávat auto se mi nechce něco stalo a prodělal bych + žena nechce :D
Hyundai 1.4 cvvt 2011 lpg
Felicie 1.4
Fiat stilo 1.9- zvrakovano
Fiat weekend 1.6 -prodáno
Fiat marea 1.8 -prodáno
Škoda favorit pick-up -prodáno
wv polo r.v.1988 -prodano
Ford Escort 1.8zetec -zvrakovano
Škoda 125 -prodano

Auto je nejhorší investice.

Milan.K
*
Příspěvky: 89
Registrován: 29 led 2016, 23:20

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Milan.K » 22 dub 2016, 17:19

Hyundai 1.4 cvvt 2011 lpg
Felicie 1.4
Fiat stilo 1.9- zvrakovano
Fiat weekend 1.6 -prodáno
Fiat marea 1.8 -prodáno
Škoda favorit pick-up -prodáno
wv polo r.v.1988 -prodano
Ford Escort 1.8zetec -zvrakovano
Škoda 125 -prodano

Auto je nejhorší investice.

Milan.K
*
Příspěvky: 89
Registrován: 29 led 2016, 23:20

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Milan.K » 22 dub 2016, 17:29

http://www.evyfuk.cz/doplnky/univerzalni-katalyzatory/

Pokud je to pravda tak na lpg ma byt kovový katalyzator. Otázka nezmeni se emise když se vymění keramický za kovový ?
Hyundai 1.4 cvvt 2011 lpg
Felicie 1.4
Fiat stilo 1.9- zvrakovano
Fiat weekend 1.6 -prodáno
Fiat marea 1.8 -prodáno
Škoda favorit pick-up -prodáno
wv polo r.v.1988 -prodano
Ford Escort 1.8zetec -zvrakovano
Škoda 125 -prodano

Auto je nejhorší investice.

Uživatelský avatar
holy
Příspěvky: 6
Registrován: 21 bře 2016, 21:55

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od holy » 23 dub 2016, 16:51

Na emise by to vliv nemělo mít.
Kovový kat má rychlejší "náběh"
Hyundai i30 Combi Trikolor, 1.6CRDi VGT / 81kW

kajman73
*
Příspěvky: 34
Registrován: 24 bře 2013, 18:23

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od kajman73 » 01 pro 2017, 22:09

Teď v září se mi stalo úplně to stejné. Z ničeho nic ztráta tahu a "chcípání" motoru na volnoběh, žádná svítící kontrolka. Ještě jsem ujel cca 1km domů s vytáčením motoru, ale potom už bez šance nastartovat. Odtah do servisu a následně výměna motoru a katalyzátoru na záruku. Seznam náhradních dílů vydal na celou dvojstránku :)
Najeto 74.000 km, zbývalo 5 měsíců záruky.
Při odjezdu ze servisu byla docela tvrdá spojka (do té doby šla úplně hladce), vyměněna následně na záruku s tím, že "to muselo dělat už předtím", protože se při manipulaci se spojkou nemohlo nic stát.
No a teď před měsícem odešla couvací kamera, znovu výměna na záruku s tím, že je to docela častá závada. Na jednu stranu super, že se tohle všechno projevilo těsně před koncem záruky a nic jsem neplatil, ale na druhou stranu je to docela solidní porce závad na relativně malý kilometrový nájezd.
Hyundai i30 kombi III; 1,4 T-GDI
Hyundai i30 kombi II; 1,6 CVVT
Nissan Almera 1,5
Škoda Forman
Fiat 127

Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3647
Registrován: 09 bře 2015, 00:23

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od shawt » 01 pro 2017, 23:31

Tak to je hodne huste teda, ale na druhou stranu, mas vlaste nove auto =D>
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/16)
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)

Uživatelský avatar
cervikpetr
Příspěvky: 4
Registrován: 17 led 2018, 21:00
Bydliště: Čáslav

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od cervikpetr » 17 led 2018, 21:12

Ahoj,
jsem tu nový a nechci hned zakládat nové téma.
Chci vyměnit mojí P307 za mírně jetou i30 II 1.6 MPI. Už jsem se svezl a moc fajn svezení =D> . Jen mě dnes kolega v práci celkem vyděsil tím, že jeho známý v servise měl během 3 měsíců v dílně tři i30 s tímto motorem na výměnu motoru z důvodu ojetého "ozubeného" kola někde na rozvodech a že prý je u toho motoru moc tenký rozvoďák. Nevím jestli mu má věřit, ale podle toho co tu čtu tak na tom něco může být ](*,) ](*,) ...
Předem dík za info Petr
Hyundai i30 kombi 1.6 CVVT
Peugeot 307 Break 1,6i - ex
Peugeot 306 sedan 1,6i - ex
Fiat Seicento 1.1 Sport - ex
Ford Focus kombi 1.8 TDCi Ghia - ex
VW Polo 1.1 polocabrio - ex

Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 3509
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Chasnik » 17 led 2018, 21:48

cervikpetr: A co prosím kde čteš? V tomhle vlákně (a nejen tady) se píše o tom, že si motor může nasát "drobky" z rozpadajícího se katalyzátoru a poničit motor. Týká se to převážně motorů provozovaných na LPG.
O tenkém rozvoďáku jsem nic neslyšel, naopak rozvody na 1.6 MPI by měly být odolnější než u konkurence.

A jestli mluvíš o "mírně jeté" i30, tak pokud je jetá skutečně mírně, tak by měla být ještě pod zárukou. A jak vidíš na tomto vlákně, i ta výměna motoru a katu z důvodu výše uvedené závady byla opravena výměnou motoru bezplatně na záruku.
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k
Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15)
C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11)
Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)

Uživatelský avatar
cervikpetr
Příspěvky: 4
Registrován: 17 led 2018, 21:00
Bydliště: Čáslav

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od cervikpetr » 17 led 2018, 22:03

O tom katu jsem četl a beru to na vědomí (můj vybraný kus na plyn není), ale jak jsem psal tak mě vyděsil možný problém s rozvodem.
Najeto do 50tkm a ještě rok a kousek v záruce.
Hyundai i30 kombi 1.6 CVVT
Peugeot 307 Break 1,6i - ex
Peugeot 306 sedan 1,6i - ex
Fiat Seicento 1.1 Sport - ex
Ford Focus kombi 1.8 TDCi Ghia - ex
VW Polo 1.1 polocabrio - ex

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 7531
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň
Kontaktovat uživatele:

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Mr. HYUNDAI » 17 led 2018, 22:14

Tím tenkým rozvoďákem dotyčný myslel nedostatečnou šířku řetězu :lol: ?
i30 FB PDe 1,4 T-GDi N-line Ultimate/i30 kombi PDe 1,4 T-GDi go!
PDe HB 1,0 T-GDi Symbol+
GDH kombi 1,6 GDi GO!
ELH 1,7CRDi TK+
FDH 1,6CVVT TK
NF 2,4CVVT Dynamic
LC 1,3i Champion
EF F/L 2,0i Elegance
XD F/L 1,6i Comfort+
X3B 1,3i GLS
aj.

Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22819
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Hardcam » 17 led 2018, 23:00

To je spis dotaz pro prvni generaci i30.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT

Uživatelský avatar
cervikpetr
Příspěvky: 4
Registrován: 17 led 2018, 21:00
Bydliště: Čáslav

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od cervikpetr » 17 led 2018, 23:09

Nevím jestli jde o první nebo druhou generaci. To mi nedokázal říct. Ale snad o první.. Jj, myslel šířku. Jako dát na moto řetěz z kola.
To s tím katalyzátorem je asi jediný průšvih? Jinak se mi to auto jeví jako povedené.
Hyundai i30 kombi 1.6 CVVT
Peugeot 307 Break 1,6i - ex
Peugeot 306 sedan 1,6i - ex
Fiat Seicento 1.1 Sport - ex
Ford Focus kombi 1.8 TDCi Ghia - ex
VW Polo 1.1 polocabrio - ex

Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“