Motorový olej - barviva

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

lumix
****
Příspěvky: 1381
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: Motorový olej - barviva

Příspěvek od lumix »

S tím vším souhlasím, jen si říkám kolik motoru zvládá bez problémů nájezd 250-300.000 km s intervalem 30.000. Nemluvě o tom, že u některých jedničkových fabii 1,4tdi byl jednu dobu interval 50.000km!!! Jednu takovou jsme měli ve firmě, to jsem nechápal.
Reklama
 

slabostka
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motorový olej - barviva

Příspěvek od slabostka »

ono to ten motor zvládne pretože - aj po úplnom vyčerpaní aditív olej dobre maže ... takže si netreba predstavovať že sa motor zaderie... ale rozhodne v "tiptop" stave nie je. Ja jedno také auto mám - kúpil som ako jazdenku,podľa servisky výmeny pretiahnuté tak o100% ,berie olej a už len cez viečko vidím nános karbonu...inak ide pekne ale rozhodne nie je v super stave.
Potom sú motorizácie kde môžeš naliať hocičo a možno aj hocikedy a OK ale sú aj motory ktoré sú na olejové výmeny citlivé.
Osobne si myslím že tie klasické atmo od Hyundaiu zvládnu strašne veľa - v našom getze rozhodne motor prežije auto.Perlička - má to cez 250 000km,pôvodná lambda,katalyzátor a emisie stále OK
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4963
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Motorový olej - barviva

Příspěvek od Alf6 »

Vymeny oleju a ostatne všech naplni jsou od výrobce v dnesni době stanoveny tak, aby vuz prezil nejakym zpusobem záruku. Všechny tyto ukony jsou delane jen a pouze na dobu záruky.Nic vic. Vyrobce nebude delat intervaly vymen , aby spokojenému majiteli delal vuz radost třeba 20 let. Proc by to delal? To by automobilka zkrachovala. Proto se natahuji třeba ty km na vymeny oleju. Ono na to pak v usich hodne lidi a fleetovych manageru dela dobry dojem, ze vlastne auto nepotrebuje skoro zadnou udrzbu a tak utrati jen za servis malo penez.
Vzdyt je všechno moderni a superkvalitní :mrgreen: plus hodne kurvitek k tomu , třeba uz i filtr u benzinu atd....

Kdo meni auta po par letech, cili ještě v době záruky, včasnou vymenu provozních kapalin resit nebude. Kdo si chce vuz nechat i po zaruce, tam by to uz samozrejme resit mel. Nikdo s vozem nejezdi za vyrobcem stanoveny termin" za ideálních podmínek". Z toho plyne jen jedna věc. Zkratit dobu vymen provozních kapalin za vyrobcem oznaceny termin " za zhorsenych provozních podmínek" Takze cca na polovinu. 500 Kc za 4l oleje plus filtr za 120 kc urcite nikoho nezruinuje po najeti 10 000 km

Jinak u normalni 5w-40 jdou modifikátory viskozity jako první do haje po cca 3000 km. Takze z oleje mas 5w- 30ctku. Urcite bych oleje neprejizdel, pak bude mit olej vlastnosti brusne pasty. Proste menit včas a lepe drive. A ze je olej cernejsi nez druhy je dobře, protože dobře cisti. Coz je další z mnoha vlastnosti oleju. Do motorového oleje uz zadne další aditiva/boostery nedavej. Nic tam uz nepatri. Je uz pak jedno, jake oleje pouzijes např.: Agip/Eni, Elf, Eneos, Fina, Liqui Moly, Millers oils, Mobil, Mogul, Motorex, Motul, Q8, Panolin, Petro-Canada, Petronas, Repsol, Shell, Sunoco, Texaco, Total, Valvoline, Yacco. A mezi TOP patří např. Millers oils, Mobil1, Motorex, Motul, Mogul, Liqui Moly 8)
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“