I30 2013 dlhé prevody

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
voloda34
Příspěvky: 6
Registrován: 03 črc 2020, 16:20

I30 2013 dlhé prevody

Příspěvek od voloda34 »

Ahojte. Kúpil som si i30, style 94kw rok 2013. Je to úžasné auto, ale štve ma jedna vec. Je to 6-ti kvalda, ale chová sa ako 5-kvalda. Má veľmi krátke prevody. Je možné to nejak vyriešiť? Napríklad výmenou prevodovky? ALebo sa s tým musím zmieriť? Nie je to úplná katasrtofa ale vadí mi to. Vďaka všetkým za prípadnú pomoc a radu. Pekný deň.
Reklama
 

dibarbora
*****
Příspěvky: 2085
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: I30 2013 dlhé prevody

Příspěvek od dibarbora »

Budeš si musieť zvyknúť, holt je to staršie auto, v dobe jeho vzniku nebol taký nezmyselný tlak na znižovanie otáčok motora. V podstate buď rád, pretože preťažený a podtočený motor je na tom vždy horšie ako motor v otáčkach..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
slabostka
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: I30 2013 dlhé prevody

Příspěvek od slabostka »

tak už jedine za 7st. prevodovku :-k :wink: .... 6st. sa predsa nemôže chovať ako 5st. pri rovnakom motore. Ak ti nevyhovuje - čo si mal odhaliť pri skúšobnej jazde - tak asi vymeniť auto, nejde len o prevodovku ale asi aj spojku možno RJ....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
dibarbora
*****
Příspěvky: 2085
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: I30 2013 dlhé prevody

Příspěvek od dibarbora »

Ak bol zvyknutý jazdiť na autách z poslednej doby, tak ten pocit krátkej prevodovky je ja oprávnený.. v honbe za svätým grálom menom CO2 je výrobca schopný použiť až absurdne dlhú prevodovku, pričom jazda v meste prebieha aj na dvojke....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
slabostka
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: I30 2013 dlhé prevody

Příspěvek od slabostka »

Mal by byť práve spokojný - je to 6st. a nie je podtočený...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
voloda34
Příspěvky: 6
Registrován: 03 črc 2020, 16:20

Re: I30 2013 dlhé prevody

Příspěvek od voloda34 »

Pred tým som mal octaviu 2. A tam som na 5 stupni a 3K otáčkach šiel 140. Tu idem na 6 stupni a 3K otačkach cca 150. Preto ma to štve. Brat má novšiu verziu i30 so štart/stop systémom a dlhšiu prevodovku. To je druhá vec. Viem ako to auto jazdí s dlhším prevodom. Každopádne ten pohľad že nepodtáčam motor som si neuvedomil. Ja som totiž na tej octavii jazdil okolo 2k otáčok bežne a nepodtáčal som ju a dalo sa to. Preto mi to teraz robí trošku vrásky. Každopádne auto je super a meniť ho nebudem ani za svet a na prevodovku si zvyknem. Ďakujem za všetky reakcie.
dibarbora
*****
Příspěvky: 2085
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: I30 2013 dlhé prevody

Příspěvek od dibarbora »

Nie vždy musí byť cieľom konštrukcie 6kvaltu znižovanie otáčok za každú cenu. Napr. k čomu by bola kombinácia pri ktorej by motor nevládal potiahnuť naložené auto na 6tke v tiahlom diaľničnom stúpaní pri rýchlosti 130-140km/h. Ďaleko rozumnejšie je rozdeliť prevodové pomery v jemnejších skokoch, z hľadiska ekonomiky prevádzky lepšie riešenie ako nezmyselne dlhá 6tka.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
voloda34
Příspěvky: 6
Registrován: 03 črc 2020, 16:20

Re: I30 2013 dlhé prevody

Příspěvek od voloda34 »

Ja len že nie som zvyknutý takto často radiť. Preto mi to dosť vadí. Po tej technickej stránke som sa na to nedíval. Nevadí, zvyknem si. Veľmi pekne ďakujem.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: I30 2013 dlhé prevody

Příspěvek od Axel.Foley »

Pocit neustálého kverdlání je normální stav po přesednutí z 5ti- do 6tikvaltu.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: I30 2013 dlhé prevody

Příspěvek od stefanpilat »

Potvrzuji. Příště už půjdu do automatu. Manuální řazení mě baví při jízdě na okreskách. Ale při kodrcání v kolonách po městě je to neustálé kvedlání pákou a dupání po spojce otrava. Navíc se mi zdá, že je u III. generace nějaká slabá dvojka, aspoň oproti předchozímu autu. Když nemá motor u dvojky otáčky, tak hned chcípá, což je někdy při pokusu o rychlé projetí křižovatkou nepříjemné. Radši to projedu na jedničku a řadím pak rovnou trojku. U předchozího auta jsem se na dvojku mohl klidně i rozjíždět. Když se kola aspoň hýbala, prudce to na ní vyrazilo kupředu i při nízkých otáčkách. Ale to byla malá a lehká Kia Rio s atmosférou. Asi by mi víc sedělo nastavení převodů, jak má voloda34 u předchozí generace, ale co už. Zvyknu si.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
dibarbora
*****
Příspěvky: 2085
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: I30 2013 dlhé prevody

Příspěvek od dibarbora »

Oproti predchádzajúcej atmo v riu má táto i30 prevodovku všeobecne dlhšiu, na voľnibeh má však momentu podobne ako to rio, preto ten pocit... motor si pýta otáčky alebo jednotku.. suchospojkové dct do kolón... komfort vykúpený drahou prevádzkou.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“