original vs KFZ - plechové disky

Tlumiče, nápravý, brzdy.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Raoul
*
Příspěvky: 15
Registrován: 26 kvě 2014, 15:49

original vs KFZ - plechové disky

Příspěvek od Raoul »

zdravím,
//jestli už se to tady řešilo, tak sorry že jsem špatně hledal

i30 kombi mám na 16" litých kolech. Na zimu chci koupil plecháče se zimníma gumama, abych přehodil celý kola a víc neřešil.

Otázka je jestli se vyplatí připlatit na originál Hyundai, dle ceníku 1694Kč, nebo stačí KFZ za 1240Kč.
Jestli třeba u těch origo bude déle trvat než od břečky zkorodují, nebo mají lepší jízdní vlastnosti?

předem díky:)
Reklama
 

Uživatelský avatar
forman
***
Příspěvky: 515
Registrován: 31 kvě 2014, 12:37
Bydliště: Holice v Čechách
Kontaktovat uživatele:

Re: original vs KFZ - plechové disky

Příspěvek od forman »

To bych vůbec neřešil,origo jsou dražší jen proto že jsou od :hyu: pokud mají zkorodovat,tak zkorodujou. Navíc až je na jaře sundáš a prohlédneš,tak uvidíš jestli jsou narezlé. OČISTÍŠ A ZATŘEŠ.
AKTUÁLNÍ: Hyundai IX20 1,6/92 kW, Trikolor, Paket Essential, ARA BLUE, 01/2018
MINULOST -Škoda 100,Dacia 1300,Skoda Forman,Seat Cordoba, Hyundai i20 1,2/63kW - 5/2014
Slyším na jméno RUDA
Raoul
*
Příspěvky: 15
Registrován: 26 kvě 2014, 15:49

Re: original vs KFZ - plechové disky

Příspěvek od Raoul »

Přesně to jsem si taky říkal, dík za potvrzení.
Uživatelský avatar
rudolf.tomka
**
Příspěvky: 344
Registrován: 19 čer 2011, 18:12
Bydliště: Zborov -Slovensko

Re: original vs KFZ - plechové disky

Příspěvek od rudolf.tomka »

myslím , že aj tie origo :hyu: sú KFZ, len s príplatkom :-k
KIA SOUL 1,6 CVVT tomato red
Uživatelský avatar
mkr
**
Příspěvky: 410
Registrován: 25 lis 2013, 11:27

Re: original vs KFZ - plechové disky

Příspěvek od mkr »

Raoul píše:

... nebo mají lepší jízdní vlastnosti?

předem díky:)
A čím by měla být zapříčiněna změna jízdních vlastností?
A pokud ano, pochybuji že bys to při běžném způsobu jízdy poznal - pokud tedy s tím nejezdíš závody na okruhu nebo rally ](*,) ](*,) ](*,)
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4

v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 449
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: original vs KFZ - plechové disky

Příspěvek od robil »

Kup rovnou hlinikače a nemusíš řešit korozi.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 155000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Raoul
*
Příspěvky: 15
Registrován: 26 kvě 2014, 15:49

Re: original vs KFZ - plechové disky

Příspěvek od Raoul »

mkr píše:A čím by měla být zapříčiněna změna jízdních vlastností?
vím já? proto se ptám... napadlo mě třeba že origo jdou lépe vyvážit?

robil píše:Kup rovnou hlinikače a nemusíš řešit korozi.
Taky jsem o nich přemýšlel, ale pak si říkám že mam auto stejně většinu zimy jak prase... ...škoda peněz.
rodolezel
*
Příspěvky: 69
Registrován: 22 úno 2014, 11:12

Re: original vs KFZ - plechové disky

Příspěvek od rodolezel »

No já nevím, jestli je to škoda peněz. On to zas takový rozdíl v ceně není, esteticky je to úplně někde jinde a přeci jen, na autě i v zimě jezdíš téměř půl roku. Já mám origo Alu "16" a na zimu jsem původně taky přemýšlel o plecháčích "15". Pak jsem však spatřil i30ku na plecháčích, navíc bez poklic, a bylo rozhodnuto. Alu "15" na zimu už mám doma už i obuté a vyvážené a rozdíl mezi plecháčem a Alu mě vyšel 600,-Kč/kus. (Brock RC 27). Tak zas taková palba navíc to není + to co zmiňuji výše.
Rumcajs - i30 MY 2014, 1.6 CVVT, sleek silver, paket parking
Uživatelský avatar
jouda22
*
Příspěvky: 88
Registrován: 09 zář 2014, 19:20

Re: original vs KFZ - plechové disky

Příspěvek od jouda22 »

ty jsi teda estét ;) ten vzhled je dle meho soudu relativní. Když ALU kola, tak aspoň 16, jinak to vypadá jak "balóny" viz foto
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 0&start=15
Ja koupil plecháče a k tomu slušné poklice a vzhled je v poho. Bez poklic je to pěst na oko, to je pravda.
Navíc u ALU kol je třeba dát pozor, kde lepit závaží při vyvažování. A také, pokud člověk jezdi v hlubokém sněhu, tak to taky může dělat problémy.
Hyundai i30 II 1.6 CVVT 88kW-Parking, bílá
http://www.spritmonitor.de/en/detail/649608.html
Raoul
*
Příspěvky: 15
Registrován: 26 kvě 2014, 15:49

Re: original vs KFZ - plechové disky

Příspěvek od Raoul »

jouda22 píše:...Když ALU kola, tak aspoň 16, jinak to vypadá jak "balóny"...
Vidím to úplně stejně, za mě už radši ty plechy (klidně i bez poklic).
A za 16" je to plus cca 900 disk a 700 pneu, takže už docela dost.
Vladimír-A
Příspěvky: 3
Registrován: 22 říj 2014, 20:48

Re: original vs KFZ - plechové disky

Příspěvek od Vladimír-A »

Zdravím všechny,
dnes jsem tu nový. Mám i30cw GDH. Zimní obutí jsem také řešil a vyřešil koupí plecháčů na internetu za 1050,- Kč. Měli i pneumatiky a dokonce mi je i obuli a vše poslali až domů. :D
Nevím jak u ostatních modelů, ale v TP mám povolen pouze jeden rozměr disku a pneu na průměru 15", 16" a 17". Na Fiatu, kterého jsem měl předtím, byly větší možnosti.
Mám tam 6J x 15 ET43 a k tomu jeden rozměr pneu 195/65 a ještě v rychlostním typu H.
Je to normální?
i30cw GDH
rodolezel
*
Příspěvky: 69
Registrován: 22 úno 2014, 11:12

Re: original vs KFZ - plechové disky

Příspěvek od rodolezel »

100 lidí, 100 názorů.Tak už to bývá. Já si za tím svým stojím. Na zimu jsou dle mého užžší pneu praktičtější, pokud jde o "balony", před i30 jsem měl Sonatu, ta byla na "15" a 205 pneu, to byly balóny, to jo. U i30, zejména HB, je ten rozdíl zanedbatelný. A Alu je Alu. A se závažím jsem žádný problém neměl.
Rumcajs - i30 MY 2014, 1.6 CVVT, sleek silver, paket parking
Uživatelský avatar
Swordfish76
**
Příspěvky: 103
Registrován: 17 říj 2014, 13:32
Bydliště: Kladno

Re: original vs KFZ - plechové disky

Příspěvek od Swordfish76 »

Já mám na autě sériový letní 16", ale na zimu mi leasingovka objednala Barumky Polaris 3 195/65 R15 a k tomu plechový disky od Allcaru. Ta guma je sice takovej průměr, ale dá se sehnat už za cenu okolo 1.000Kč, takže asi proto mají dané tohle. Sám bych si pořídil Continentaly nebo Nokiany, ale bohužel. A ty 15" možná nevypadají nijak extra, ale v zimě jsou možná lepší kvůli vyšší bočnici a užšímu profilu.
Škoda Karoq 1.5 TSi 110kW DSG (2018) - čekatel, Hyundai i30 kombi 1.6 GDI (2014), Mazda 2 1.3 63kW (2009)
Ex: Honda Stream 2.0 i-VTEC 115kW (2003), Suzuki Swift 1.3/68kW (2005), Honda Accord Coupé 2.0i 98kW (1993),Honda Prelude 2.0i 108kW (1987)
Uživatelský avatar
vipe
Moderátor
Příspěvky: 993
Registrován: 17 lis 2007, 17:24
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Re: original vs KFZ - plechové disky

Příspěvek od vipe »

Originál disky mají ventilek na jiném místě než KFZ. Ničemu to nevadí jen originál poklicím :-k .
Hyundai I30 MY14 White Creamy 1.6 CVVT 88kW + Parking, 16" Alu
Hyundai Getz 1,3 2005 G4E-A Hiphop Red HL
Zázraky na počkání, nemožné do tří dnů.
zajic
**
Příspěvky: 178
Registrován: 31 říj 2014, 08:09

Re: original vs KFZ - plechové disky

Příspěvek od zajic »

Loni, když jsem řešil nákup zimní sady kol jsem také přemýšlel nad tím zda zvolit 16" či 15" a zda alu nebo plech. Nakonec jsem koupil 15" plech od KFZ (neviděl jsem důvod proč za stejný plechový disk u Hyundai dávat o 600,-- CZK víc) přesně odpovídající, včetně ET :-) , zápisu v TP. Ano, plechové disky nejsou tak pěkné jako alu (opravuji - bez poklic jsou dokonce podle mě velmi nehezké), ale myslím si, že na zimu jsou praktičtější a když se na ně dají slušné poklice tak to nakonec ani tak zle nevypadá. V rozměru 195/65/15 navíc člověk v pohodě sežene prémiovou pneumatiku za cenu kolem 1.500,-- CZK a pokud pojedete s řetězy tak ani nehrozí poškrábání hliníků. Nicméně chápu, že plecháče se prostě všem líbit nemusí. Podle mě Hyundai jako origo příslušenství prodává úplně totožný disk od KFZ - číslo 15" disku od Alcaru je 8147, v ceníku příslušenství Hyundaie je uvedeno číslo dílo u plechového 15"disku A-8147 - že by náhoda?
I30 combi, 1,4Tgdi,
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Podvozek a řízení“