Kolisanie napatia v palubnej sieti

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
harvi
**
Příspěvky: 374
Registrován: 17 dub 2016, 09:17

Kolisanie napatia v palubnej sieti

Příspěvek od harvi »

Ahojte,

pozoroval som zaujimavu vlastnost napatia pocas behu motora. Po nastartovani vystupa na 14.5V (to povazujem za normal) a tejto hodnoty sa vacsinou drzi pocas jazd. V poslednej dobe som si vsimol, ze pocas jazdy obcas napatie klesne na 12.7 - 13.5V - vacsinou ked je teplo, ale neni to 100% pravidlom a potom sa niekedy vrati na 14.5V. Po vypnuti a zapnuti motora ma zas hodnotu 14.5V (bud pocas celej jazdy alebo aspon urcity cas). Moze sa jednat o nejake riadenie dobijania baterie alebo je to zacinajuci problem?
Přílohy
IMG_20170710_134435774.jpg
IMG_20170710_134435774.jpg (44.24 KiB) Zobrazeno 3286 x
IMG_20170710_150732167.jpg
IMG_20170710_150732167.jpg (54 KiB) Zobrazeno 3286 x
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Reklama
 

Uživatelský avatar
bony
******
Příspěvky: 3409
Registrován: 14 říj 2012, 00:03

Re: Kolisanie napatia v palubnej sieti

Příspěvek od bony »

Zpozoroval jsem pokles napětí, v případě, že zmáčknu současně tlačítka na vytažení oken, tak okna jedou pomalu nahoru a změní zvuk, po uvolnění jednoho z tlačítek jede okno rychleji a změní se i zvuk, úbytek napětí jsem zpozoroval i při zapnutí klimatizace, nebo točením volantu na místě. Dle mého je to úplně normální věc, nebo se pletu? Dále si myslím, že měřák napětí z ebay za 2 USD nebude asi moc přesný.
Uživatelský avatar
harvi
**
Příspěvky: 374
Registrován: 17 dub 2016, 09:17

Re: Kolisanie napatia v palubnej sieti

Příspěvek od harvi »

merak som premeraval s normalnym multimetrom, ten presny je ;) pri zvysenom odbere sa moze prejavit pokles napatia, radovo vsak iba o 0.2-0.3V, a hodnota sa vrati nazad, ked odber pominie. U mna je to relativne dlhodoby pokles radovo minuty/desiatky minut pri dlhsej ceste. Niekedy sa to vrati aj nazad na 14.5V.
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
davajtn
*
Příspěvky: 16
Registrován: 11 zář 2015, 11:38

Re: Kolisanie napatia v palubnej sieti

Příspěvek od davajtn »

to robí inteligentný manažment alternátora.
Na kostrovom kábli pri póly baterky je senzor.(keď ho povytiahneš budeš mať stále okolo 14,1V)
RJ odpája alternátor na základe údajov zo senzorov.To má za následok úsporu paliva kedže nieje zaťažený motor.Pri dexelerácii by malo napätie stúpať,dobíjať baterku.
i 20(2015) 1.4 manual
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Kolisanie napatia v palubnej sieti

Příspěvek od Chasnik »

Přesně tak, inteligentní dobíjení. Další srágora, která ušetří pár miliprdogramů CO2 a když se to vysere, tak je to bude žrát peněženku. Nehledě na to, že to snižuje životnost akumulátoru. U Dacie to jde prý nějak vyřadit, u Hyundai nevím. Napětí běžně osciluje mezi 12,3 - 14,5V. Alespoň částečná pozitivní zpráva je, že v zimě kvůli nižším teplotám dobíjení funguje téměř konstantně, ale když vylezou teploty nahoru a zahřeje se motor, tak skutečně napětí poskakuje.

davajtn: dá se opravdu ten senzor vyřadit bez toho, že by ŘJ házela chybu?
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: Kolisanie napatia v palubnej sieti

Příspěvek od Tudy »

Tuhle ekoblbost jsem si nechal nepřímo odpojit přes úpravu SW řídící jednotky (na Seatu), v principu si ŘJ "myslí" že je baterka slabá a tak se vůbec neaktivuje start-stop a alternátor se snaží baterku dobíjet = stálé napětí bez kolísání.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
thornych
**
Příspěvky: 184
Registrován: 15 čer 2014, 07:23

Re: Kolisanie napatia v palubnej sieti

Příspěvek od thornych »

Mohl bys mi k tomu dát více informací ? Potřeboval bych něco podobného na Rapidu. Kde Ti to dělali, popř. víš co ve které jednotce měnili ? moc díky !
Kia xCeed 1.4 T-GDi "75"
Octavia III FL 1.5 TSi Elegance (služ.)
ex.: Opel Astra G 1.6 16V, Ford Focus 1.8 TDCi, Fiat Punto II 1.2, Škoda Octavia II 1.9 TDi 4x4, Škoda Octavia II 1.9 TDi, Octavia III 1.6 TDi 4x4, i30 kombi - 1.6 GDi
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: Kolisanie napatia v palubnej sieti

Příspěvek od Tudy »

Mrkni do SZ, nechci tu dělat veřejně reklamu.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
harvi
**
Příspěvky: 374
Registrován: 17 dub 2016, 09:17

Re: Kolisanie napatia v palubnej sieti

Příspěvek od harvi »

Je možné :hyu: povedať, že má napr. AGM batériu miesto klasickej? AGM má plné napätie 12.9V miesto plného napätia 12.6V obyčajnej batérie. Keďže to normálne "šetrí" pri nabíjaní normálnej tak AGMke to nemôže stačiť vôbec.
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Elektronika“