Životnost baterie

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pepa59
**
Příspěvky: 179
Registrován: 12 dub 2012, 22:11

Životnost baterie

Příspěvek od Pepa59 »

Mám i30, 1. reg. 12/2012. Může někdo odhadnout, kdy budu muset pořídit nový akumulátor? A jaký? Musí to být v servisu :hyu: ?
Na 4. garančce mi doporučili výměnu akumulátoru, ale na páté (stejná STK, stejný přístroj) už zase byl dobrý! :-k Co asi znamenají hodnoty na protokolu? Takhle to vypadá, že ten MIDTRONICS určil stav accu podle momentálního napětí 12,41 vs. 12,65 V.
Jezdím docela málo, asi 9t km za rok, nejčastější trasy od 2x 3 km do 2x 70 km. Po té 4. garančce jsem začal používat levnou aut. nabíječku z Lídla, cca 5x - 7x za rok, nechával jsem ji připojenou asi 20 - 24 hodin.
Přílohy
DSC04471.JPG
DSC04471.JPG (101.95 KiB) Zobrazeno 4260 x
Kia Ceed 1,6 CRDI 100kW GTline, vyr. 11/2015 (10.5.2019, 55500km)
Hyundai i30 Tricolor, 1,4 benzín, 73kW, vyr.12/2012 (od 24.4.2014,poč. stav: 22350km)
Hyundai IX20 Trikolor, 1,4 benzín, 66kW, vyr. 12/2011; (od 3/2012, prodáno 22.4.2014)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: Životnost baterie

Příspěvek od Tudy »

Měl jsem podobné hodnoty jako Ty ( myslím ten test) a to jezdím hlavně delší trasy, což baterii šetří. Letos na konci února, než začaly ty silné mrazy, jsem ji vyměnil. Přeci jen už točila hůř i po nabití a páč parkuju občas venku, bál jsem se že nenastartuju. Vyměnil jsem jí tedy po 4 letech a 10 měsících provozu. Určitě není potřeba měnit baterii v :hyu: servisu. U nové baterie je důležité dodržet stejnou nebo vyšší kapacitu, která se uvádí v Ah (ampérhodina) - je to někde na baterii vyznačené, myslím že bude stačit 42 Ah. Dle toho testu má Tvoje baterie už na kahánku - kapacita je na pouhé 1/4 původního stavu.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
motorol
***
Příspěvky: 722
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Životnost baterie

Příspěvek od motorol »

Existuje jednoduchá úvaha- největší zahul dostane baterka přes zimu. Tj až na náhodnou náhlou smrt, která muže nastat kdykoliv. Pokud baterie přežije zimu, tak se dožije i te další. Pokud není auto vybaveno start/stopem tak bych jezdil a dobíjel občas dal. Dokavad to s tím ochotně točí i v zimě tak netřeba se lekat podivných výpisu. Minule auto jsem po více jak 8 letech prodal s origo baterkou.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1468
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost baterie

Příspěvek od JoKo »

skoda, zeo tej uvahe nevedela baterka na mojom vtedajsom accente, ked mi niekedy okolo maja, juna odisla na vecnost... :)
jazdene vacsinou trasy aspon o dlzke 10km...
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Uživatelský avatar
Pepa59
**
Příspěvky: 179
Registrován: 12 dub 2012, 22:11

Re: Životnost baterie

Příspěvek od Pepa59 »

Děkuju za názory! Takže ta svislá čára přes graf udává kapacitu?
A ještě něco - co řekne auto na pár minutové odpojení akumulátoru při jeho výměně?
Kia Ceed 1,6 CRDI 100kW GTline, vyr. 11/2015 (10.5.2019, 55500km)
Hyundai i30 Tricolor, 1,4 benzín, 73kW, vyr.12/2012 (od 24.4.2014,poč. stav: 22350km)
Hyundai IX20 Trikolor, 1,4 benzín, 66kW, vyr. 12/2011; (od 3/2012, prodáno 22.4.2014)
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Životnost baterie

Příspěvek od Richard555 »

Dcera má Ceed 1,4 2009 a baterka je zřejmě původní. Startuje - neřeším to. Přestane - vymění se. Sem tam zapnu tu automatickou nabíječku z Lidlu, to je jediné co s batekou dělám.
Již několikrát mě baterka umřela zcela nečekaně - např. jednou jsem zastavil u šraněk a vypnul motor. Přejel vlak, já chtěl nastartovat - vše zhaslo a nic..... Takže dle mě pokud má baterka tak 4-5 let může odejít do "baterčího nebe" kdykoli a nic s tím neuděláš.

To že odpojíš baterku, tak se ti vymažou předvolby v radiu, pokud máš nastavený kod radia budeš ho muset použít, a data v palubním počítači spotřeba atd. a řídící jednotka přijde o znalost tvého způsobu, jinak se nic strašného nestane.
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Životnost baterie

Příspěvek od Chasnik »

Pepo, to se fakt odhadnout nedá. Když jezdím častěji delší trasy, vydrží v pohodě přes 100 tisíc km. Ale Punto mi třeba jezdilo hodně po městě s málo vyjížďkami ven a baterka šla do kopru po 3 letech a necelých 60 tkm. ix20, ta jezdí doma jenom okolo komína a baterka se měnila po 3 letech a pouhých 9 tisících km!

Ceeda jsem prodával při 95 tkm, měsíc před tím ukazoval test baterky při garančce testovací startovací proud 440 A (rok předtím 480 A), tedy hodně přes požadovanou hodnotu. Nový majitel mi ale po 3 měsících volal, že baterka je úplně v kopru a ani nejde nabít. Dojíždí prý denně 6 km do práce, což je asi na dnešní elektrosoustavu v autě na dobíjení aku málo...

A hlavně, jak píše Richard, ona ta baterka ani nevydá nějaké varování a zdechne zcela překvapivě, i když ještě chvíli předtím vesele startuje.
Takže pokud máš pochybnosti, porozhlédni se po okolí, kde prodávají akumulátory a jestli je mají skladem :) A pro jistotu si zjisti, co bys tam chtěl dát, aby jsi byl na případný potřebný nákup připraven.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: Životnost baterie

Příspěvek od copper5252 »

ahoj já mněnil akumulator po 3 letech +- v zimně už horší točíl motorem , varta silver tak jsem koupi novou tu samou tak uvidím jak dlouho vydrží :)
Naposledy upravil(a) copper5252 dne 05 kvě 2018, 10:21, celkem upraveno 1 x.
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7901
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost baterie

Příspěvek od Mexican »

prvovyrobu akumulator som menil myslim po 8 rokoch. Napisem to takto - ak si si nie isty (a na startovani to musis poznat ze to netoci idealne) tak so sebou zober kable. Ak neriesis peniaze, kup si baterku novu, mozno s lepsim startovacim prudom a kapacitou ako original. U starej baterky sa moze stat narazovo ze ide do kopru 9napr problem s jednou doskou alebo podobneho) a nasledne aj u baterky s dobrymi hodnotami proste nenastartujes

kedze nabijas (tiez pouzivam LIDL nabijacku na moto baterky), pamataj na to ze nabijat by si mal tak hodinu/dve (minimalne) po dojazdeni aby sa baterka "upokojila"
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
baltazar01
*
Příspěvky: 67
Registrován: 22 bře 2013, 20:58
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost baterie

Příspěvek od baltazar01 »

06/2012....těd ji budu měnit preventivně. měl jsem ale 80% při měřeni.
Ł.u.k.4.s.h.3.k
i30 06/2012 1,4 Trikolor paket plus a komfort
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Elektronika“