i30cw 1.6 GDI 7DCT Go Czech Festival Ara Blue

Založte si své téma a představte svojí i30 ostatním

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
icu
***
Příspěvky: 578
Registrován: 25 črc 2016, 15:23
Bydliště: ČR, Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: i30cw 1.6 GDI 7DCT Go Czech Festival Ara Blue

Příspěvek od icu »

Tak nakonec - proč ne. Ústí není tak daleko a v říjnu možná pojedu do Teplic, tak by se to dalo spojit ;)
1998-2004: ZFA18200; 2004-2016: ZFA35000; 2016- : TMAD381C

Obrázek
Reklama
 

Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: i30cw 1.6 GDI 7DCT Go Czech Festival Ara Blue

Příspěvek od vorlajz »

ok... :) super... ;)
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
ulthar
**
Příspěvky: 393
Registrován: 02 čer 2015, 15:15
Bydliště: Novy Jicin

Re: i30cw 1.6 GDI 7DCT Go Czech Festival Ara Blue

Příspěvek od ulthar »

- Tempomat nedrží rychlost, když auto jede z většího svahu. Potřebuje lehký impuls brzdou a opětovné nastavení, pak je vše OK. Do kopce, když rychlost klesá, tak si normálně podřadí, z kopce mu to ne vždy jde (typicky - Strahovský tunel dolů). Nepotěší to, zejména když chci tempomat využívat jako ochranu před radarovými pastmi (a sledovat provoz, ne tachometr).
Sice jenom odhaduju, protoze nemam DCT, ale zkus misto tempomatu nastavit maximalni rychlost. Pak si myslim, ze se ta prevodovka bude snazit drzet maximalni nastevnou rychlost i z kopce. V manualu to nastaveni maximalni rychlosti funguje tak, ze nastavis maximalni rychlost, kterou nechces prekrocit a pak at slapes sebevic na plyn, neprekrocis nastavenou rychlost. Vyjimkou je kick-off rezim, tj. proslapnes pedal plynu az na podlahu (urcite sis dvojiteho dorazu plynu vsimnul), ten ti povoli prekrocit maximalni nastavenou rychlost a da ti to patricne najevo pipanim.
i30 WG 1.6 GDI, New weekend, Cool red, MY 2015
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: i30cw 1.6 GDI 7DCT Go Czech Festival Ara Blue

Příspěvek od vorlajz »

ulthare, ale jak pojedeš z kopce, tak se ti to přes tu nastavenou maximální rychlost taky rozjede... motor ubrzdí něco a dál už to pak jede... brzdy to neaktivuje... ;)
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
ulthar
**
Příspěvky: 393
Registrován: 02 čer 2015, 15:15
Bydliště: Novy Jicin

Re: i30cw 1.6 GDI 7DCT Go Czech Festival Ara Blue

Příspěvek od ulthar »

to sice ano, ale co na 7° z kopce zrychluje na 3° zrychlovat nebude ;-) Samozrejme se nebavime o nejakem extremnim klesani.
i30 WG 1.6 GDI, New weekend, Cool red, MY 2015
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: i30cw 1.6 GDI 7DCT Go Czech Festival Ara Blue

Příspěvek od vorlajz »

to rozumím... otázkou je, jestli si to DCT podřadí... to skutečně nevím, jak se to v takové situaci chová... ;)
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Uživatelský avatar
icu
***
Příspěvky: 578
Registrován: 25 črc 2016, 15:23
Bydliště: ČR, Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: i30cw 1.6 GDI 7DCT Go Czech Festival Ara Blue

Příspěvek od icu »

Ono to DCT podřadí, pokud sklon není velký. Příklad - Blanka od Troji na Malovanku je v pohodě, na úvodním klesání dá za 6, ale ve Strahovském tunelu dá za 5 až po korekci brzdou. Po opětovném zapnutí tempomatu už za 5 nechá, v Malvazinkách se klidně dostane zpět na 7 a prohazuje to mezi 6 a 7 dle potřeby. V opačném směru nemá problém tu pětku pod Strahovem dát, ale opět při sjíždění Blankou pod Vltavu podřadí max na 6, pětku tam dostanu po korekci brzdou.

Prostě mi přijde, že do kopce využívá všechny stupně, s kopce to sundá o max. jeden stupeň.
1998-2004: ZFA18200; 2004-2016: ZFA35000; 2016- : TMAD381C

Obrázek
ulthar
**
Příspěvky: 393
Registrován: 02 čer 2015, 15:15
Bydliště: Novy Jicin

Re: i30cw 1.6 GDI 7DCT Go Czech Festival Ara Blue

Příspěvek od ulthar »

a zkousel jsi zapnout i to omezeni max rychlosti?
i30 WG 1.6 GDI, New weekend, Cool red, MY 2015
Uživatelský avatar
icu
***
Příspěvky: 578
Registrován: 25 črc 2016, 15:23
Bydliště: ČR, Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: i30cw 1.6 GDI 7DCT Go Czech Festival Ara Blue

Příspěvek od icu »

Zatím jsem neměl příležitost tvoji radu vyzkoušet - jsem mimo Prahu a na místní kopce jde DCT do sportu a ruční zadání rychlosti. Ale zítra při návratu zkusím a dám vědět.
1998-2004: ZFA18200; 2004-2016: ZFA35000; 2016- : TMAD381C

Obrázek
Uživatelský avatar
icu
***
Příspěvky: 578
Registrován: 25 črc 2016, 15:23
Bydliště: ČR, Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: i30cw 1.6 GDI 7DCT Go Czech Festival Ara Blue

Příspěvek od icu »

Další nádrž uzavřela spotřebu na 8,19 l/100km...

Dost se na tom "podepsalo" dokončení výletu s pěti lidmi na palubě, pár krátkých cest po Praze a nakonec několikeré šplhání od Labe u Hřenska nahoru na Janov při návratech jak od Saského Švýcarska, tak třeba z Tiských stěn či Labských vyhlídek (mimochodem, vše krásná místa, kam stojí za to se vracet).

Mohl jsem ale vyzkoušet odmlžení zrcátek a jak je větší zima, studený motor si nechává déle vyšší otáčky. Jinak mi motor ve spojení s DCT přijde trochu "letargický" při malých rychlostech - jestli to je tím, že při rozjezdu velmi rychle řadí na dvojku, to nevím, ale pocitově mi v červenci půjčená 1.6 CVVT přišla živější (a to měla najeto vlastně stejně, jako mám teď já). Podobně živější mi přišla i testovací "roční" 1.6 GDI s 6AT, ta ale měla najeto kolem 15 000 km, na druhou stranu mi DCT přijde, že je kultivovanější a neznatelněji řadí (a to i směrem, kterým není připravena).
Psát, že i30 je pohodové auto na dálnici, to je tady zcela zbytečné, stoupání z Pirny po A17 zvládalo velmi solidně i s tachometrovými 170 km/h a i v této rychlosti je dost tiché. Stabilitu nehodnotím, nemám řádné srovnání. Idea je auto o 20 cm vyšší a tedy výrazně citlivější na boční vítr, na druhou stranu zvládne odvézt bez problémů desky 2,10 m dlouhé (sedadlo spolujezdce sklopné do stolku dělá divy).

Od počátku mám zatím spotřebu 7,3 l/100 km, nyní jsem zkusil u Tesca vzít U95. No, že by to jelo lépe, to si nemyslím, ještě počkám, co provede spotřeba.
1998-2004: ZFA18200; 2004-2016: ZFA35000; 2016- : TMAD381C

Obrázek
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: i30cw 1.6 GDI 7DCT Go Czech Festival Ara Blue

Příspěvek od vorlajz »

nedávno jsem četl recenzi 1.6 GDI DCT a autor se spíš přikláněl k manuálu... já jsem s tím DCT nejel, dost by mě to zajímalo...
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
stryc
*
Příspěvky: 10
Registrován: 28 zář 2016, 13:37

Re: i30cw 1.6 GDI 7DCT Go Czech Festival Ara Blue

Příspěvek od stryc »

A já zase viděl nějaké video recenze na YouTube a tam to chválí.
Protože zanedlouho budu majitel 1.6 GDI 7 DCT,tak by mé zajímalo jak to zajet?Sice jsem s automatem najezdil dost,ale ne od novoty,manuál si dovedu představit ale DCT je pro mne výzva,tak nějaké zkušenosti nebo rady bych uvítal :wink:
Uživatelský avatar
icu
***
Příspěvky: 578
Registrován: 25 črc 2016, 15:23
Bydliště: ČR, Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: i30cw 1.6 GDI 7DCT Go Czech Festival Ara Blue

Příspěvek od icu »

Vorlajz: A Rasťo Chvála naopak DCT ke GDI doporučuje a stěžoval si, že na SK trhu je GDI+DCT jen ke Style (a pokud se nepletu, tak dnes už GDI v SK nekoupíš vůbec). Tak si vyber :D

V manuálu se o převodovce tvrdí, že je adaptivní a přizpůsobuje se řidiči. nevím, první 2000 km jsem se snažil to auto zajet dle manuálu, teď mám kolem 2700 km a aktuálně mi řazení při rozjezdu přijde trochu letargické. Na druhou stranu, převodovka se adaptuje 1500 km, tak doufám, že to nefixuje na "doživotí" podle těch prvních 1500 km ;)

Jezdil jsem se 4AT Aisin ve Fiatu Brava (1997), 5st. Dualogic ve Fiatu Idea (2004) a nyní DCT. Pocitově to je velmi blízko té 4AT Aisin, jen to jemněji řadí. Zařazení "připravené" rychlosti registruji obvykle jen podle polohy otáčkoměru, řazení "nepřipravené" rychlosti je na úrovni té 4AT (případně starší 6AT, co dnes dávají k 1.6 CVVT). S ní se ta i30 možná trochu rychleji rozjíždí z nuly tak do 30 km/h, "kick-down" při předjíždění ale má 6AT stejný, možná o kousek horší než DCT (opět pocit, neměřil jsem).

P.S.: Bereš to červené u Domanského? ;)
1998-2004: ZFA18200; 2004-2016: ZFA35000; 2016- : TMAD381C

Obrázek
stryc
*
Příspěvky: 10
Registrován: 28 zář 2016, 13:37

Re: i30cw 1.6 GDI 7DCT Go Czech Festival Ara Blue

Příspěvek od stryc »

nn,mám objednáno ve výrobě,nějak prostě chci černé auto :mrgreen:

jinak já jezdil s nějakým Plymouthem nebo Pontiacem,ani už nevím co to bylo :D a to snad ještě mělo 4AT a potom s Santa Fe 1 generace a to nevím jestli mělo 4 nebo 5 stupeň,ale obojí bylo s motory u nás docela neobvyklými a to 3,5 L benzín :D
to Santa Fe jsem měl cca 4 roky a to mě přesvědčilo,že koreec se dá,pravda byl to vůz vyrobený pro trh v USA (proto ten motor),ale jak tady občas někdo prohodí narážku na souseda z Boleslavi tak ten tam vozy neprodává a :hyu: tam jezdí jak sra.ek Santa Fe,Tucson,ix 35 a spousta dalších.Právě co jsem tam znal lidi tak si je :hyu: získalo skvělou výbavou a cenou a má tam :hyu: docela úspěch

jsem nějak odbočil,OK tak to vezmu podle manuálu,tedy až ho k autu dostanu a uvidíme,závodit nechci,vozím syna a to jsem opatrný a s blbnutí s autem jsem už vyrostl,jde mi spíš o to,aby jsem byl schopen odpichu jak budu potřebovat a rozumná spotřeba,jinak jezdím podle předpisů,nějak se mi povedlo a mám poslední 3 volné body,takže jsem hodný :roll:
Uživatelský avatar
icu
***
Příspěvky: 578
Registrován: 25 črc 2016, 15:23
Bydliště: ČR, Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: i30cw 1.6 GDI 7DCT Go Czech Festival Ara Blue

Příspěvek od icu »

Návrat od Labských pískovců vrátil spotřebu trochu na zem (7,21 l/km). Jsou v tom i zkoušky, jak auto zrychluje a sedí při rychlostech kolem 160 km/h (A17 v úseku Pirna-st. hranice).

Každopádně, po ujetých 3000 km cítím jisté oživení. Dříve zmiňovaná "letargie" se smrskla na pár desetin sekundy při startu z místa, auto jde (pocitově) "lépe za plynem". jestli to je zráním motoru nebo "lepším" benzínem Ultra95, to uvidím - nová nádrž je standardní Shell.

Jinak mi funguje i ESP (alespoň myslím, že to bylo ono ;) ). Při výjezdu z kruháku mi cosi žlutého krátce zablikalo v "pravém budíku dole", nicméně žádné korekce či "cuknutí" auta (co lze si občas přečíst v recenzích) jsem necítil.

A konečně, praktičnosti auta by pomohly dvě věci: "tunel na lyže" ve středním zadním sedadle (nová i30cw ho snad už má, pokud se nepletu) a sedadlo spolujezdce sklopné do stolku. Odvoz nábytku z Ikea tak zařizoval o 40cm kratší Fiat Idea - bylo to jednodušší než montovat za deště střešní nosiče.
1998-2004: ZFA18200; 2004-2016: ZFA35000; 2016- : TMAD381C

Obrázek
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Auta členů“