Stránka 1 z 5

Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012

Napsal: 11 úno 2020, 10:33
od HasicSam
Pro přítelkyni jsme koupili tuhle modrou potvoru, rok 2012, najeto 127 000km, servis vždy autorizovaný, jeden majitel. Cebia na 100%, přiznaný bouraný zadní nárazník vpravo - vyměněn předchozím majitelem v roce 2016 v autorizovaném servisu. Co mě mrzí je, že mi autorizovaný servis tvrdí, že nemají elektronickou evidenci servisů, tudíž mi nejsou schopní říct ostatní konkrétní servisní úkony, které kdy udělali. V servisce je pouze datum, kilometry, razítko, ale ne specifikace servisu. Jen v jednom záznamu je připsaná geometrie a vždy je tam značení otluků od kamínků v karoserii. Takže konkrétní servisní úkony neznám. Auto bylo koupené na firmu, ale jezdila s tím pravděpodobně nějaká paní s dítětem, soudě dle nálepky "dítě v autě", která tam byla a soudě dle opotřebení interiéru viz níže. Auto jsme koupili v Toyotě Dolák, kam ho bývalý majitel dal na protiúčet. On sám prý Toyotě potvrdil, že ho psali na firmu, ale bylo užíváno pouze pro soukromé účely.
Výbava Style, Paket Executive + navigace. (kamarád mi říkal, že tahle maska a výbava se dávaly až od 2015, nicméně na Facebook klubu mi bylo řečeno, že první kusy z počátku výroby takové byly a autosalony si je vyzvedávaly přímo v Nošovicích).
Dál co řeším je, že jsem po koupi zjistil, že měrka oleje byla sotva s umazanou špičkou - dost pod minimem. Při prohlídce jsem se díval pouze na víčko od oleje (jestli nemá emulzi). Olej měněný před 13000km a za tu dobu by zmizelo 1,5l oleje. Tak spíš doufám v nekvalitní výměnu (např. nedolití oleje po natlakování filtru apod..), modlím se, aby to ten olej tak nežralo. Tento týden budu měnit + udělám proplach a aditivaci TEC 2000 (všude s velmi dobrými recenzemi) a pak budu pozorovat. Zbytek ukážou emise v srpnu. Já osobně budu měnit po 10000km. Dál se chystám na výměny filtrů a výměnu oleje v převodovce.
IMG_20200211_101755.jpg
IMG_20200211_101755.jpg (125.89 KiB) Zobrazeno 6946 x
IMG_20200209_110919.jpg
IMG_20200209_110919.jpg (79.23 KiB) Zobrazeno 6946 x
Volant a řadící páka celkem odřené (zřejmě od prstýnků) a na knoflíku startování je vidět poškrábání v horní části, takže pravděpodobně ženský nehtík :lol:
IMG_20200211_101725.jpg
IMG_20200211_101725.jpg (100.87 KiB) Zobrazeno 6946 x
IMG_20200211_101548.jpg
IMG_20200211_101548.jpg (121.94 KiB) Zobrazeno 6946 x
Barva se vlastně mě ani přítelkyni nelíbí :lol: Ale já chtěl tenhle motor a přítelkyně zas tuhle výbavu a masku :lol:

Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012

Napsal: 11 úno 2020, 10:53
od idam.i
Vitaj a držím palce nech slúži k plnej spokojnosti. [-o<

Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012

Napsal: 11 úno 2020, 10:56
od HasicSam
Díky.
Těším se na letní období, má to druhou sadu Alu kol pro léto a ta druhá sada má ta kola trochu jiná a myslím, že autu budou slušet víc než tyhle :)
Jinak jsem zapomněl zmínit, že do svého základního servisu svépomocí jsem zahrnul i výměnu svíček - dám Denso Iridium Power. Jejich výměnu plánuji vždy po 40 000km. A někdy v létě to dáme do servisu na výměnu brzdové a chladící kapaliny + uvažujeme nad rozvody. U těch ale ještě nevím, výrobce výměnu nepředepisuje a z motoru se neozývají, tak pořád váhám jestli vyměnit či nechat být. A pak se budu pořád modlit ohledně toho oleje...

Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012

Napsal: 12 úno 2020, 06:30
od Axel.Foley
Vítej mezi :hyu: -áky. Maska se opravdu používala od začátku, ale pouze pro hatchback-y vyšších výbav. Jinak volant je kvalitně zničený... ten bych nechal očalounit...

Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012

Napsal: 12 úno 2020, 06:47
od Mr. HYUNDAI
I kombíky Axeli - viz Vorlajzův Myšák :wink: .
Masky se lišily dle úrovně výbavy - nižší výbavy měly lakovanou lištu uprostřed, vyšší výbavy tuhle.

Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012

Napsal: 12 úno 2020, 07:31
od TheCory
Tak ten vzhled by mne opravdu mátl a tipoval bych, že je auto mladší :mrgreen:
Jinak ten volant je opravdu zralý na nějakou obnovu, ale ergonomicky mi přijde o mnoho lepší než ten, co dávají do i30 nyní =D>

Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012

Napsal: 12 úno 2020, 08:54
od slabostka
no keď mu bude brať olej volant bude najmenej podstatný problém.... inak vyhol by som sa čističom motora a urobil by som prvú výmenu tak po 2-3000km.

Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012

Napsal: 12 úno 2020, 11:30
od kyrmon
HasicSam: Vítej u :hyu: a doufám, že budeš jen a jen spokojený

slabostka: Dovolím si nesouhlasit.. i já si na spotřebu oleje zvykl poté, co mi řešení problému (GO) rozmlouvalo vícero servisů.. a to mi to žere možná i o něco víc [-X Ale nepříjemný to je, to jo..

Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012

Napsal: 12 úno 2020, 14:38
od Axel.Foley
Mr. HYUNDAI píše: 12 úno 2020, 06:47 I kombíky Axeli - viz Vorlajzův Myšák :wink: .
Masky se lišily dle úrovně výbavy - nižší výbavy měly lakovanou lištu uprostřed, vyšší výbavy tuhle.
Ano, vím, že tyhle masky byly montovány i na kombíky, ale co si pamatuji, první kombíky této generace i ve vyšších výbavách měly lakovanou lištu. Myslím, že tak to bylo i na fotkách v prvním katalogu.

PS: Mýlit se, samožřejmě, můžu, máš k těmto vozítkům přeci jen o trochu blíž.

Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012

Napsal: 12 úno 2020, 14:47
od Mr. HYUNDAI
HB (fotky 7 a 8 ) - https://www.netcarshow.com/hyundai/2013-i30/
Kombi (fotky 4 a 5) - https://www.netcarshow.com/hyundai/2013-i30_wagon/
Je pravda, že aut s výbavou Style, která měla masku s chromem nebylo moc a mezi kombíky ještě míň, ale rovnou to bylo v nabídce komplet pro obě karosářské verze. Zkusím někde najít ceník, ale moc nadějí tomu nedávám :-k .

Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012

Napsal: 12 úno 2020, 17:07
od slabostka
kyrmon píše: 12 úno 2020, 11:30 HasicSam: Vítej u :hyu: a doufám, že budeš jen a jen spokojený

slabostka: Dovolím si nesouhlasit.. i já si na spotřebu oleje zvykl poté, co mi řešení problému (GO) rozmlouvalo vícero servisů.. a to mi to žere možná i o něco víc [-X Ale nepříjemný to je, to jo..
- šak hej človek si zvykne na všetko itázka je čo na to sviečky, katalyzátor a emisie...

Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012

Napsal: 12 úno 2020, 17:18
od kyrmon
slabostka: Ano, to jsem zvědavý jak to dopadne no.. svíčky budu měnit preventivně na jaře, katalyzátor je otázka no.. Věřím, že u ácy je ještě v dostatečné vzdálenosti od motoru a snad to přežije.. emise byly 2 roky zpátky v pořádku, dokonce i s rezervou, tak uvidím na podzim [-o<

Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012

Napsal: 12 úno 2020, 18:42
od HasicSam
Tak si se mnou konečně začal povídat autorizovaný servis, kde tato Hyundai byla, poté co jsem na to šel přes vedoucího, jelikož jinak bych se tu historii nedozvěděl.
Olej byl sice měněný ve 114tkm, ale v roce 2018 ](*,) což může být i příčinou toho, proč ho tam bylo tak málo, je tam už rok a půl ](*,)
V pátek se chystám na výměnu. Budu tam dávat ten Shell 5w40 a3, ještě před výměnou udělám proplach motoru s TEC 2000 Motor flush. Od dodatečné aditivace nového oleje prostředkem TEC 2000 Oil Booster jsem nakonec po přečtení pár odborných článků ustoupil. (nerovnováha s aditivy, které jsou v novém oleji od výrobce.

Historie vozidla je takováto: (a vůbec mě netěší, když vidím, že olej byl měněný i až po 30tkm):

16.4.2013 – 19 550 km
1. garanční prohlídka – celková kontrola vozu, výměna: motor. olej + filtr, brzd. kapalina, pylový filtr klimatizace.

12.8.2013 – 35 196 km
Oprava L.P. části vozu – měnil se a lakoval L.P. blatník, lakování P. nárazníku, rozstřik do L.P. dveří.
Výměna čelního skla.
(tuto nehodu majitel nepřiznal, ani nebyla v Cebii)

17.6.2014 – 48 525 km
2. garanční prohlídka - celková kontrola vozu, výměna: motor. olej + filtr, brzd. kapalina, pylový filtr klimatizace, vzduch. filtr sání, chladící kapalina – navíc výměna Z. brzd. destiček, žárovky.

24.2.2015 – 79 800 km
3. garanční prohlídka - celková kontrola vozu, výměna: motor. olej + filtr, brzd. kapalina, pylový filtr klimatizace, žárovky, výměna směrového světlometu ve vnějším zpětném zrcátku.

8.2.2016 – 90 670 km
Oprava P. strany vozu – lakování P.Z. bok, P. práh, P.Z. dveře, lakování Z. nárazník
(nehoda přiznaná majitelem a byla i v Cebii)

29.2.2016 – 90 670 km
4. garanční prohlídka – celková kontrola vozu, výměna: motor. olej + filtr.

5.4.2017 – 99 448 km
5. garanční prohlídka - celková kontrola vozu, výměna: motor. olej + filtr, brzd. kapalina, pylový filtr klimatizace, vzduch. filtr sání, zap. svíčky, stírátka

16.8.2018 – 114 041 km
6. garanční prohlídka - celková kontrola vozu, výměna: motor. olej + filtr + zapal. svíčky, dále provedení STK + ME

Dále, k Vašemu dotazu na motorový olej, v našem servisu používáme pro daný typ vozu TOTAL Quartz 9000 5W-30 A5. Důležitá je tučně zvýrazněná specifikace. Jestli se poté jedná o jiného výrobce, např. Shell nebo Castrol je úplně jedno. Dále, vozidlo v našem servise nebylo naposledy v srpnu 2019 ale v srpnu 2018. Jen na toto pozor. Dle dalšího servisního plánu by na vozidle měl být proveden servis buď po 30 000km nebo po roce, to znamená srpen 2019 nebo po nájezdu 144 000 km. Pokud je tam motor. olej déle než rok, může dojít k jeho degradaci a s tím mohou být spojeny další komplikace.

Jak uvádíte zmínku o vysoké spotřebě motor. olej, nejprve bych Vám doporučil provést výměnu motor. oleje a filtru, celkovou kontrolu vozidla a dále kontrolu těsnosti motoru. Po výměně oleje bych se zaměřil na kontrolu úbytku oleje z motoru např. každých 1 000km sledovat hladinu, zda olej neubývá. Nyní může být úbytek způsoben dlouhým intervalem mezi výměnami. Během doby, za kterou vozidlo jezdilo do našeho servisu nebyla od zákazníka stížnost na úbytek motor. oleje a ani se toto standardně u těchto motorů neděje, jsou velmi spolehlivé
.


Nehody mě netrápí vzhledem k prověrkám v autorizovaném servisu, byly to jen plechy a na autě to poznat není. Ty výměny oleje mě štvou podstatně víc.
Takže tento pátek vyměním svíčky, filtry, proplachnu motor prostředkem TEC 2000 Motor Flush a pak dám Shell Helix Ultra 5w40 A3. Pak budu s nadějí pozorovat a doufat, že jsme koupili auto za pět dvanáct a zachránili auto i naše peněženky. Snad...

Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012

Napsal: 12 úno 2020, 18:57
od cernymotyl
Ty výměny oleje mohly vypadat i hůř. Taková tragédie to není. Zase to ale vypadá, že auto jezdilo bez závad. Barva za mě hezká.

Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012

Napsal: 12 úno 2020, 21:16
od robil
Asi tě nepotěším.Mam stejný motor výroba jaro 2013,najeto 110000km. Na 10000tis. km si momentálně vezme 0,7l oleje a s každou výměnou oleje spotřeba roste.Zatím jsem mezi výměnama olej nedoplňoval a na měrce je přibližně uprostřed.Při vyměně dolévám 3l. to vychází akorát po horní rýsku. Takže jestli byla měrka u tvého auta opravdu sotva smočená zůstal v motoru asi 1,5l.oleje. To už je na pořádný průser!
Podle zkušeností uživatelů je spotřeba oleje u tohoto motoru běžná.To že si minulý uživatel nestěžoval na spotřebu oleje bych přičítal tomu že nemá tušení že motor má měrku oleje.
Jinak jsem s autem spokojený jak výkonově tak co do prostoru i vzhledu.