Po částečném zahřátí poškubává
Moderátor: Moderátoři
-
- *
- Příspěvky: 56
- Registrován: 03 říj 2024, 16:08
Re: Po částečném zahřátí poškubává
Moje je 2011, čili v rámci garanček a za předpokladu že tam byla 5 let záruka by to do dieselgate stihli no...
Nejde aspoň třeba říct ŘJ hele máš tam vyčištěný/nový dpfko? Mě totiž zaráží že podle carscanner to soot level vypálí nejvejš tak do zbytku 5g a víc ani prd, do nuly to prostě nedojede. Vezmeme li v potaz že řídící jednotka ví reálně tužku kolik tam toho sajrajtu je a jenom si to dopočítává, tak mi nejde do hlavy proč se regenerace zastaví zrovna na týhle hodnotě a dál prostě nepokračuje. Možnost "plnit" dalších cca 5g by mi natáhla reálný interval na snesitelnou mez.
Nejde aspoň třeba říct ŘJ hele máš tam vyčištěný/nový dpfko? Mě totiž zaráží že podle carscanner to soot level vypálí nejvejš tak do zbytku 5g a víc ani prd, do nuly to prostě nedojede. Vezmeme li v potaz že řídící jednotka ví reálně tužku kolik tam toho sajrajtu je a jenom si to dopočítává, tak mi nejde do hlavy proč se regenerace zastaví zrovna na týhle hodnotě a dál prostě nepokračuje. Možnost "plnit" dalších cca 5g by mi natáhla reálný interval na snesitelnou mez.
Hyundai i40 1.7 crdi, 100 kW, premium, manuál - Korejská vrána
- Reklama
Re: Po částečném zahřátí poškubává
Častější interval regenerace jsem začal sledovat v období 3-5/2018. Před tím jsem byl na garančce v 10/2017 (čtyřletá). Na poslední jsem reklamoval častou regeneraci a jednoduše mi řekli, že je všechno v pořádku a že s tím nic jiného neudělají. Od 3/2019 pravidelně sleduji a zapisuji si jednotlivé regenerace s výsledkem, že v zimě jsou regenerace až 3x delší než v létě (to už jsme zde vysvětlovali proč tomu tak je). Poslední dobou (měsíc) mi teda rapidně klesl interval pod 100 km než je dlouhodobá statistika, takže to zatím sleduji a uvidím co bude dál.
Dieselgate vypukl v září 2015, takže měli dva roky všechno zamést pod koberec a v rámci garanček potichu aktualizovat ŘJ a pak se začali objevovat diskuze na časté regenerace. Takže za touto úvahou si pevně stojím, jen to není jak dokázat. Muselo by se najít auto, které nikdy na garančce nebylo a zkusit porovnat verze SW v ŘJ, což jsem se jednu dobu snažil, ale neúspěšně.
Dieselgate vypukl v září 2015, takže měli dva roky všechno zamést pod koberec a v rámci garanček potichu aktualizovat ŘJ a pak se začali objevovat diskuze na časté regenerace. Takže za touto úvahou si pevně stojím, jen to není jak dokázat. Muselo by se najít auto, které nikdy na garančce nebylo a zkusit porovnat verze SW v ŘJ, což jsem se jednu dobu snažil, ale neúspěšně.
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
-
- *
- Příspěvky: 56
- Registrován: 03 říj 2024, 16:08
Re: Po částečném zahřátí poškubává
Tak update, jak se oteplilo, tak už zase standardně regenerace co 50 km... Ale mám novinku, dneska mi ta mrcha při startu vyhodila pečený kuře a chyba P2101. Throttle actuator control (TAC) motor - Range/performance problem. Škrtící klapka nechodí. Smáznul jsem jí a počas jízdy se nic divného nedělo. Při dalším startu se to ovšem opakovalo, zase jsem smáznul a jelo to dál normálně, při dalším startu už se kuře neobjevilo, uvidíme co zítra.
Každopádně vzhledem k tomuto že ta klapka očividně nechodí jak má a podle všeho se u moderních dieselů dost zásadně podílí na regulací spalin mě skoro napadá jestli ony ty časté regenerace s tím nemají co do činění. Je možný že chodí blbě už dlouho, ale zase ne tak blbě aby vychodila DTC ne, jenom dostatečně blbě na to aby mi to za tepla dělalo nedobře (čištěná reálně byla, ale nebyla nějak extra zanesená ani tenkrát).
Někdo nějaké zkušenosti prosím? Názory?
Každopádně vzhledem k tomuto že ta klapka očividně nechodí jak má a podle všeho se u moderních dieselů dost zásadně podílí na regulací spalin mě skoro napadá jestli ony ty časté regenerace s tím nemají co do činění. Je možný že chodí blbě už dlouho, ale zase ne tak blbě aby vychodila DTC ne, jenom dostatečně blbě na to aby mi to za tepla dělalo nedobře (čištěná reálně byla, ale nebyla nějak extra zanesená ani tenkrát).
Někdo nějaké zkušenosti prosím? Názory?
Hyundai i40 1.7 crdi, 100 kW, premium, manuál - Korejská vrána
-
- *
- Příspěvky: 56
- Registrován: 03 říj 2024, 16:08
Re: Po částečném zahřátí poškubává
tak další update... škrtící/chcípací klapka vyměněná - na regenerace to nemělo lautr žádný vliv, ale jede to subjektivně o dost líp a už se neklepe když to chcípnu.
Na co se ovšem přišlo při rozborce (a to je asi důležitější poznatek), tak byl olej v sání = sákne mi turbo, ne tak aby se ztrácel olej nějak extra pozorovatelně (částečně je možný, že jeho úbytek kompenzuje jeho ředění naftou při probíhajících regeneracích
), ale turbo na tlačné straně, cooler, klapka a sání jsou oblitý od oleje... Takže řeším turbo (jde se do nového). Pokud mi to tam plive olej, tak by to opět mohlo dělat ty časté regenerace, tak schválně, když nic, tak aspoň mám nové turbo, 220 tis najeto, stejně by to přišlo. Ta klapka zřejmě byla od oleje už když se čistila prve, ale jak byla zasraná za ta léta, tak nebylo na první pohled patrné, že je to čerstvý olej. To až teď jak se to rozebralo, tak na té vyčištěné klapce to bylo ukázkově vidět, že je tam krásný čerstvý olej.
Sranda je, že turbo kvůli jednomu dementnímu šroubu, na který se nevejde ořech a stranovým klíčem se jen žvejká a který drží turbo ke svodům, nejde oddělit od svodů, čili se bude vyndavat i se svodama a ty nevyndáte bez shození dpfka a to saze bez spuštění nápravnice... takže práce na pěkných pár hodin zakončená geometrií...
Dám echo zase až budu dál
Na co se ovšem přišlo při rozborce (a to je asi důležitější poznatek), tak byl olej v sání = sákne mi turbo, ne tak aby se ztrácel olej nějak extra pozorovatelně (částečně je možný, že jeho úbytek kompenzuje jeho ředění naftou při probíhajících regeneracích

Sranda je, že turbo kvůli jednomu dementnímu šroubu, na který se nevejde ořech a stranovým klíčem se jen žvejká a který drží turbo ke svodům, nejde oddělit od svodů, čili se bude vyndavat i se svodama a ty nevyndáte bez shození dpfka a to saze bez spuštění nápravnice... takže práce na pěkných pár hodin zakončená geometrií...

Dám echo zase až budu dál

Hyundai i40 1.7 crdi, 100 kW, premium, manuál - Korejská vrána
Re: Po částečném zahřátí poškubává
Není řešení koupit ořech a na něj navařit kus tyčoviny a popř. na výšku ho zkrátit?
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20469
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Po částečném zahřátí poškubává
Ondrej.Valek:
Jen dvě poznámky:
- i40 jsem zespodu neviděl, u Tucsona s identickým motorem lze vybrat DPF bez demontáže nápravnice (chce to "trochu" cvičení a zkoušení, ale jde to)
- jestli-že je sání od oleje, zvaž výměnu intercooleru - něco lehce přes 2000,- tě už nezabije a stejně ho budeš muset (nechat) vyčistit
Jen dvě poznámky:
- i40 jsem zespodu neviděl, u Tucsona s identickým motorem lze vybrat DPF bez demontáže nápravnice (chce to "trochu" cvičení a zkoušení, ale jde to)
- jestli-že je sání od oleje, zvaž výměnu intercooleru - něco lehce přes 2000,- tě už nezabije a stejně ho budeš muset (nechat) vyčistit
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
-
- *
- Příspěvky: 56
- Registrován: 03 říj 2024, 16:08
Re: Po částečném zahřátí poškubává
Tuscon je větší auto, respektive má pod kapotou víc místa, tam věřím, že to jde, ale tady když mi "profíci" čistili dpfko, tak nápravnice byla minimálně povolená (páč jsem pak musel na geo - volant byl doleva), čili i ti s ní něco dělali... můj osobní mechanik (naštěstí stále ještě kamarád
) už pod tím byl a myslí si, že to bez toho nevyndá, ale budeme zkoušet, ani jemu se nechce to celé rozhazovat a mě ještě míň
Vtipný je, že kvůli téhle operaci mám raději připravené ještě i druhé použité svody, páč to turbo přes ten dementní šroub bez řezání a bez poškození z těch současných nejspíš nesundáme i když budou oba venku z auta, turbo sper čert, ale svody by prý už nešly přepoužít, takže se to nechá vcelku a provede se jen nějaký symbolický pokus o oddělení a když nic, tak se tam prostě lípne nové turbo na nových svodech
Ten cooler je dobrý point, díky

](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Vtipný je, že kvůli téhle operaci mám raději připravené ještě i druhé použité svody, páč to turbo přes ten dementní šroub bez řezání a bez poškození z těch současných nejspíš nesundáme i když budou oba venku z auta, turbo sper čert, ale svody by prý už nešly přepoužít, takže se to nechá vcelku a provede se jen nějaký symbolický pokus o oddělení a když nic, tak se tam prostě lípne nové turbo na nových svodech

Ten cooler je dobrý point, díky
Hyundai i40 1.7 crdi, 100 kW, premium, manuál - Korejská vrána
-
- *
- Příspěvky: 56
- Registrován: 03 říj 2024, 16:08
Re: Po částečném zahřátí poškubává
na ten šroub by se ideálně mělo dostat rázákem, jakmile se na něj jde s čímkoliv co nemá "příklep" a nedejbože ještě ze strany, což se musí páč ten šroub (respektive ona je to dle všeho matka na šteftu) má přímo nad sebou kus turba... budeme zkoušet, uvidíme, já se s tím naštěstí přímo prát nebudu

Ale dík za radu
Hyundai i40 1.7 crdi, 100 kW, premium, manuál - Korejská vrána
Re: Po částečném zahřátí poškubává
Turbo může být vodítko. Je pravdou, že když jsem byl v servisu na výměnu kuláku řízení, tak mi řekli, že mi prosakuje olej na přívodu hadice do intercooleru a mám to tam trochu rozstříkané od oleje. Nakonec to asi vypadá na výměnu intercooleru, jelikož je jeho příruba k hadici údajně trochu prasklá. Zatím to není nic hrozného, ale měl bych počítat s výměnou. To, že je tam olej je zcela normální, trocha oleje (přesněji olejová mlhovina) se v tomto okruhu objevuje. Turbo je mazané kluznými ložisky a že se trochu dostane do okruhu sání je zcela běžná věc. Problém nastává ve chvíli, když to začne propouštět víc oleje, který se dostane do sání a pak se zvyšuje samotná kouřivost motoru. Pak bych chápal, že může docházet ke snížení intervalu regenerace DPF. Tam kde mi to utíká, tak je to nejnižší bod, takže je logické, že tam dochází k usazování oleje. Od tamtud může začít vycházet údajné "pískání" turba, což zatím nepozoruju. Zatím to nechávám být a uvidím co bude dál. Do turba se mi zatím moc nechce jít, už jenom díky tomu přístupu.
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
-
- *
- Příspěvky: 56
- Registrován: 03 říj 2024, 16:08
Re: Po částečném zahřátí poškubává
U mě se bohužel nejednalo o olejovou mlhu, ale fakt louži přímo v klapce, ačkoliv cooler vypadal překvapivě o dost líp, respektive soudě dle toho co bylo vidět zvrchu od čidla tlaku... No uvidíme, porefeuju až se zase pohnu dál 

Hyundai i40 1.7 crdi, 100 kW, premium, manuál - Korejská vrána